Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
Nyíregyházán van egy mozgássérültek számára kialakított kocsi. Ahányszor én ott járok, mindig ugyanott áll egy csonkavágányon. Egymagában. Csodálkozom, hogy még nem festették le, bár eléggé belátható helyen van. Szokták használni?
Mondjuk a múltkor volt egy 1.o. kocsi is mögötte, úgyhogy meg kellett, hogy mozdítsák. Még berozsdál. :o)
Szia kétengelyes Bdzx-eket Jászkésiren találsz egy párat zöld szinűek és 4-5 ketté vágott Bh kocsit. Szeged mellett is van Bdzx még rajta van az X jel is az ablak melett ott középen. Az 55-ös út baja fele a reptér után jobbra nézve nem sok km után felbukkan.
Köszönöm az infot a kocsirólés a helyespályaszámot messze voltam tőle azt nem látam. Ma voltam Nagykerekibe és kinéztam az állomásra milyen kocsik voltak kint. Íme:
Örülök én is ennek a személykocsi topicnak. Majd ha hazajutottam, akkor teszek ide néhány fotót, amiket nyáron készítettem a szakmai gyakorlatom alatt a Keletiben
Akit részletesebben érdekel a téma az szerezze be a következő könyvet, mely 321 oldalon foglalkozik a vasúti teher és személykocsikkal, valamint jellegrajzokkal is.
Az én megoldási javaslatom, hogy az 1. osztályú kocsi száma még 1-gyel (18) kezdődik, aztán a virtuális 19-es a kocsma, és a legelső 2. osztályú kocsi már a 20-as.
Na persze bonyolítja a képeletet, hogy lassan több a 30-as, 50-es, 60-as, stb. számcsoportú kocsiszám, mint az ilyen (számomra) "hagyományos" :-)
Szerintem jó ez így ,mert különben nagyon egybemosódnak a témák.
Én a topicon belül - szűkebb értelemben - a kétengelyes kocsik "eltűnéséről" keresek adatokat, valamint arról, hogy hol van még futóképes állapotban - közel eredeti állapotban személykocsi? Jó lenne ilyen adatbázist összeállítani, a pft-k stb. feltérképezésével.
Na végre egy nekem való topic, untam már, hogy mindig csak a mozdonyok...
Ami az elözményben lévö képen van, az nem étkezökocsi, hanem különcélú kocsi. A pályaszáma pedig helyesen 61 55 99-40 300-8 Belül a kormányzati kocsikhoz képest puritánabban néz ki, nincs a szalonban meg az "elnökiben" díszvilágítás, utóbbinak saját fürdöszobája sem, és a szalon nem pont a közepén van. Eredetileg a VezIg bizottsági kocsija volt, ma kevésbé használják, utoljára 2001-ben ment Pozsonyba, amiröl tudok, ´97-ben viszont a Royal Hungarian Express elödjében, a The Imperial Explorer-ben "standard" kategóriaként közlekedett a kisebb pénzü angoloknak.
Nincs harag, mert tudom, hogy jószándékkal jött létre ez a topic.
Elvből nem vagyok híve a vasutas topicok tovább aprózásának, de látva a trendet (minden géptípusnak külön topicja van már), elfogadom a többség akaratát :-)
Egyet kérek: kocsitípusonként ne alakuljanak újabb, külön topicok...! :-))))
Ne hari hogy nem kérdeztem hogy lehet e egy ilyen szép topic. Én még a meglévő forgalomba levő régi ablakos By-onok miett hoztam létre hogy lássam hogy tünnek el. A gosa kocsik megszoktak fordulni Mátészalka fele is igen könyű felismerni őket messziről.
Én is elkaptam ezt a kocsit de még nem utaztam benne.
Nem nagyon látszik már sötét volt. Nagy topikban volt róla szó hogy az első ostálytban kevesen utaznak vagy valami ilyesmi volt ott a téma. Egyszerű megfogalmazva gazdaságos üzemeltetés.
19-91 310 - 314, tehát összesen 5 db Avmz kocsit varázsoltak így át. Kétségtelen, hogy több haszna van e járműveknek így, mint tiszta 1. osztályként (egy második A kocsi talán mégsem telne meg), de a logika valahol félúton elmaradt.... - én például a 4 db 2. o fülkét megtettem volna dohányzónak, és a vonat összes többi 2. o. része nemdohányzó lett volna. Na mindegy.
Egyébként a kocsikat 2004. novemberében alakították ilyenre.
Hi ! Láttam Debrecen körül a Rétköz IC-t (ami Debrecen irányába tartott ) 1 olyan Avmz-t IC vagont a szerelvénybe aminek egyik fele 1. osztály a másik 2. osztály és a 2. osztályjele az ajton volt.És a 2. osztályhoz 4 az 1.osztályhoz 7 ablak volt.A száma az Avmz-nek 61 55 19-91 312-8 meg még volt 1 ugyan ilyen Avmz 61 55 19-91 313-6 Ha valaki tudja miért van így írja meg légysz.kösz
Hi ! Láttam Debrecen körül a Rétköz IC-t (ami Debrecen irányába tartott ) 1 olyan Avmz-t IC vagont a szerelvénybe aminek egyik fele 1. osztály a másik 2. osztály és a 2. osztályjele az ajton volt.És a 2. osztályhoz 4 az 1.osztályhoz 7 ablak volt.A száma az Avmz-nek 61 55 19-91 312-8 meg még volt 1 ugyan ilyen Avmz 61 55 19-91 313-6 Ha valaki tudja miért van így írja meg légysz.kösz
Ha megkérdeztetek volna, hogy támogatok-e egy külön személykocsis topicot, biztosan kézzel-lábbal tiltakoztam volna... de most már mindegy :-)
Hát akkor lássuk, kiket szeretek:
A "komoly" kocsik közül a GOSÁ-k az abszolút kedvenceim, nagyon elegánsak, szépek, kényelmesek.
A régebbi, de szépen felújított kocsik között két kedvencem van. A hatvani színű főjavított Bhv (szerintem szebb, mint a kék-piros kombináció), ráadásul a hatvaniak vigyáznak is rá,
... és a ragyogó, zöld-sárga ex-halberstadti By.
Az sokat látottt, idősebb kocsik közül (a Bh-kat nem számítva, mert velük alig volt alkalmam találkozni) a legjobban a Csörgőhöz való vezérlőkocsikat kedvelem. Nincs formatervezés, nincs ergonómia, de megállna a tudomány a 81-es, 142-es vonalakon, ha nem lennének :-)