Keresés

Részletes keresés

MetánGuppy Creative Commons License 2005.03.01 0 0 50

Üdv!

  Nyíregyházán van egy mozgássérültek számára kialakított kocsi. Ahányszor én ott járok, mindig ugyanott áll egy csonkavágányon. Egymagában. Csodálkozom, hogy még nem festették le, bár eléggé belátható helyen van. Szokták használni?

  Mondjuk a múltkor volt egy 1.o. kocsi is mögötte, úgyhogy meg kellett, hogy mozdítsák. Még berozsdál. :o)

M62-227 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 49


Btx 002 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 48
Milyen vonatszám volt, és melyik motorkocsi volt rajta?
Előzmény: by-169 (46)
by-169 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 47

Szia kétengelyes Bdzx-eket Jászkésiren találsz egy párat zöld szinűek és 4-5 ketté vágott Bh kocsit. Szeged mellett is van Bdzx még rajta van az X jel is az ablak melett ott középen. Az 55-ös út baja fele a reptér után jobbra nézve nem sok km után felbukkan.

 

 

20-26-059.

 

 

elveszett kocsik a lap alján vannak a személyvagonok
Előzmény: kis59 (37)
by-169 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 46

Köszönöm az infot a kocsirólés a helyespályaszámot messze voltam tőle azt nem látam.  Ma voltam Nagykerekibe és kinéztam az állomásra milyen kocsik voltak kint. Íme:

Előzmény: BahnScorper (36)
braun Creative Commons License 2005.03.01 0 0 45

  Szevasztok!

 

 Örülök én is ennek a személykocsi topicnak. Majd ha hazajutottam, akkor teszek ide néhány fotót, amiket nyáron készítettem a szakmai gyakorlatom alatt a Keletiben

 

 Braun

hkv Creative Commons License 2005.03.01 0 0 44
Akit részletesebben érdekel a téma az szerezze be a következő könyvet, mely 321 oldalon foglalkozik a vasúti teher és személykocsikkal, valamint jellegrajzokkal is.
amicus Creative Commons License 2005.03.01 0 0 43

Jó a kérdés.

Az én megoldási javaslatom, hogy az 1. osztályú kocsi száma még 1-gyel (18) kezdődik, aztán a virtuális 19-es a kocsma, és a legelső 2. osztályú kocsi már a 20-as.

Na persze bonyolítja a képeletet, hogy lassan több a 30-as, 50-es, 60-as, stb. számcsoportú kocsiszám, mint az ilyen (számomra) "hagyományos" :-)

Előzmény: V43-1145 (42)
V43-1145 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 42

Arra lennék kíváncsi, hogy az IC szerelvények miért éppen a 18-as kocsiszámmal kezdődnek?

A választ köszönöm.

hkv Creative Commons License 2005.03.01 0 0 41
Bármiylen képet raksz a fórumba a fórum autómatikusan kicsinyít.
Előzmény: V43 1298 (40)
V43 1298 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 40
Hogy tudtad lekicsinyíteni?
Előzmény: hkv (39)
hkv Creative Commons License 2005.03.01 0 0 39
Erről a hatvanban áló személykocsiról épp msot kaptam levélben ezt a képet!
Btx 002 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 38
Legutolsó információim szerint Btx 009 a Szolnoki Járműjavítóban volt.
Előzmény: amicus (35)
kis59 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 37

Üdv mindenkinek és az új topic-nak!

 

Szerintem jó ez így ,mert különben nagyon egybemosódnak a témák.

Én a topicon belül - szűkebb értelemben -  a kétengelyes kocsik "eltűnéséről" keresek adatokat, valamint arról, hogy hol van még futóképes állapotban - közel eredeti állapotban személykocsi? Jó lenne ilyen adatbázist összeállítani, a pft-k stb. feltérképezésével.

 

Bocs, de most rohannom kell...

Üdv:

Feri

BahnScorper Creative Commons License 2005.03.01 0 0 36
Na végre egy nekem való topic, untam már, hogy mindig csak a mozdonyok...


Ami az elözményben lévö képen van, az nem étkezökocsi, hanem különcélú kocsi. A pályaszáma pedig helyesen 61 55 99-40 300-8
Belül a kormányzati kocsikhoz képest puritánabban néz ki, nincs a szalonban meg az "elnökiben" díszvilágítás, utóbbinak saját fürdöszobája sem, és a szalon nem pont a közepén van. Eredetileg a VezIg bizottsági kocsija volt, ma kevésbé használják, utoljára 2001-ben ment Pozsonyba, amiröl tudok, ´97-ben viszont a Royal Hungarian Express elödjében, a The Imperial Explorer-ben "standard" kategóriaként közlekedett a kisebb pénzü angoloknak.
Előzmény: by-169 (20)
amicus Creative Commons License 2005.03.01 0 0 35

Nem is kell estig várnod, mert ügyes vagyok :-)

 

Ax 10-05 009-7 és Bx 20-05 027-7 biztosan a Füstiben van, Btx 27-05 009-8 pedig már jó néhány hónapja "úton van", talán már odaért :-)

Előzmény: m61019andras (34)
m61019andras Creative Commons License 2005.03.01 0 0 34
Oké, köszi türelmes leszek! :-) Egyébként ezen a kettőn kívül is van még?
Előzmény: amicus (33)
amicus Creative Commons License 2005.03.01 0 0 33
Ha este nem felejtem el, otthon megnézem neked, hogy melyik MD-kocsik vannak a Füstiben. Türelem!
Előzmény: m61019andras (31)
amicus Creative Commons License 2005.03.01 0 0 32

Nincs harag, mert tudom, hogy jószándékkal jött létre ez a topic.

Elvből nem vagyok híve a vasutas topicok tovább aprózásának, de látva a trendet (minden géptípusnak külön topicja van már), elfogadom a többség akaratát :-)

 

Egyet kérek: kocsitípusonként ne alakuljanak újabb, külön topicok...! :-))))

Előzmény: by-169 (30)
m61019andras Creative Commons License 2005.03.01 0 0 31
Két hete belestem a Füstibe és Őt találtam ott egy Bx-el és a 499-es Bhv-val. A Bx pályaszámát nem tudom, mert messze volt és bemenni nem tudtam.
by-169 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 30

Ne hari hogy nem kérdeztem hogy lehet e egy ilyen szép topic. Én még a meglévő forgalomba levő régi ablakos By-onok miett hoztam létre hogy lássam hogy tünnek el. A gosa kocsik megszoktak fordulni Mátészalka fele is igen könyű felismerni őket messziről.

Előzmény: amicus (23)
by-169 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 29

Én is elkaptam ezt a kocsit de még nem utaztam benne.

 

 

 

Nem nagyon látszik már sötét volt. Nagy topikban volt róla szó hogy az első ostálytban kevesen utaznak vagy valami ilyesmi volt ott a téma. Egyszerű megfogalmazva gazdaságos üzemeltetés.

Előzmény: V43-1145 (27)
amicus Creative Commons License 2005.03.01 0 0 28

19-91 310 - 314, tehát összesen 5 db Avmz kocsit varázsoltak így át. Kétségtelen, hogy több haszna van e járműveknek így, mint tiszta 1. osztályként (egy második A kocsi talán mégsem telne meg), de a logika valahol félúton elmaradt.... - én például a 4 db 2. o fülkét megtettem volna dohányzónak, és a vonat összes többi 2. o. része nemdohányzó lett volna. Na mindegy.

Egyébként a kocsikat 2004. novemberében alakították ilyenre.

 

 

61 55 19-91 314-4 Avmz
Előzmény: V43-1145 (24)
V43-1145 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 27
Nézétek meg az oldalam: http://gportal.hu/portal/vasutmaniasok/ és menjetek a vagonok menüpontra majd ott lesz az az Avmz amiről beszéltem.
m61019andras Creative Commons License 2005.03.01 0 0 26
Jó ötlet volt ez a topic. Olyan sok mindent szeretnék én is megtudni a személykocsikról, amit könyvekben nem találtam meg, itt majd lesz rá módom. :-)
V43-1145 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 25
Hi ! Láttam Debrecen körül a Rétköz IC-t (ami Debrecen irányába tartott ) 1 olyan Avmz-t IC vagont a szerelvénybe aminek egyik fele 1. osztály a másik 2. osztály és a 2. osztályjele az ajton volt.És a 2. osztályhoz 4 az 1.osztályhoz 7 ablak volt.A száma az Avmz-nek 61 55 19-91 312-8 meg még volt 1 ugyan ilyen Avmz 61 55 19-91 313-6 Ha valaki tudja miért van így írja meg légysz.kösz
V43-1145 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 24
Hi ! Láttam Debrecen körül a Rétköz IC-t (ami Debrecen irányába tartott ) 1 olyan Avmz-t IC vagont a szerelvénybe aminek egyik fele 1. osztály a másik 2. osztály és a 2. osztályjele az ajton volt.És a 2. osztályhoz 4 az 1.osztályhoz 7 ablak volt.A száma az Avmz-nek 61 55 19-91 312-8 meg még volt 1 ugyan ilyen Avmz 61 55 19-91 313-6 Ha valaki tudja miért van így írja meg légysz.kösz
amicus Creative Commons License 2005.03.01 0 0 23

Ajánlom figyelmetekbe a http://szemelykocsi.srv.hu oldalt, ahol rengeteg ONtopic adat, kép, és persze a mindig friss kocsiállag található!

amicus Creative Commons License 2005.03.01 0 0 22

Ha megkérdeztetek volna, hogy támogatok-e egy külön személykocsis topicot, biztosan kézzel-lábbal tiltakoztam volna... de most már mindegy :-)

 

Hát akkor lássuk, kiket szeretek:

 

A "komoly" kocsik közül a GOSÁ-k az abszolút kedvenceim, nagyon elegánsak, szépek, kényelmesek.

61 55 21-91 011-2 Bmz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A régebbi, de szépen felújított kocsik között két kedvencem van. A hatvani színű főjavított Bhv (szerintem szebb, mint a kék-piros kombináció), ráadásul a hatvaniak vigyáznak is rá,

50 55 20-05 577-1 Bhv

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... és a ragyogó, zöld-sárga ex-halberstadti By.

 

51 43 21-30 001-6 By

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az sokat látottt, idősebb kocsik közül (a Bh-kat nem számítva, mert velük alig volt alkalmam találkozni) a legjobban a Csörgőhöz való vezérlőkocsikat kedvelem. Nincs formatervezés, nincs ergonómia, de megállna a tudomány a 81-es, 142-es vonalakon, ha nem lennének :-)

 

50 55 82-27 101-9 BDt
gyurmosz Creative Commons License 2005.02.28 0 0 21
A 104-es Apmz nekem is nagyon tetszik!
Előzmény: scsabi (19)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!