Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
Két megjegyzés: 1. kép: Ez egy mühlhauseni félönműködő ízelt ajtó egy 20-30-as kocsin. A reteszelhetőséget a belső kilincs formáján láthatod: a kilincs mögötti alumíniumházikóban lakik a reteszelőmágnes.
3. kép: Az ajtó nem fából van, hanem egy famintájú dekorit (HPL) lemez takarja el az ajtó belső borítólemezét a kíváncsi szemek elől.
Ez 1 pont, de sok kicsi sokra megy :-) Tudom, hogy nem szabad túl sok reményt táplálnom a gyári táblákkal kapcsolatban, de vak tyúk is talál szemet, nem? :-)
Nem akarlak lelombozni, a Bhv-k (és By-ok) kb. 5%-ánál találtam edig olvasható gyári táblát. Vagy nincs is meg, vagy olyan retkes, hogy nem látsz rajta semmit :-(
Mikori ez az infó a miskolci Bh-król??? Ki tud róluk képet készíteni(minél többet!!)??? Meddig maradnak még ott??? Minden érdekel!!!! (Vajon miért is??? Te biztosan tudod!)
Természetesen nem zárom ki, hogy nálad az igazság. Ha kolléga nem jelentkezik be addig, akkor holnap meg tudom nézni az eredeti listáját, hátha abból megvilágosodunk. A megfigyelés helyeit, időit csak részben emeltem át az én gyűjteményembe, lehet, hogy én kutyultam össze valamit :-)
Divi, nekem is ez a tippem (mármint a 20-27 -> magas pályaszámú 20-07), de még senki nem vlt, aki ezt hivatalos forrásvból megerősítette volna. Bár a gyártási/forgalomba állítási évek és a gyári táblák (már amelyiken megvan és olvasható) alapján el lehetne dönteni.
ALL:
A Tiszában (nem a folyó, hanem a 628. sz. nk. gyors) ismét új kampós volt tegnap:
50 55 82-28 108-3 BDbh,
honállomás és honos kth: Székesfehérvár,
REV: 2005.04.06. Szombathely. (Amicus, ez megvan már?)
Egy másik viszonylag friss ugyanebből a szerelvényból:
B sorozat bejárati ajtaja kifelé nyílik és lehet reteszelni vagy nem tom.
Bx bejárati ajtaja hasonló a kezelése hasonló a Bh ajtajaira.
Ez egy Bo ajtó kifelé nyíilik és fábol van a belseje de könyű a kezelhetősége.
Az én kedvenecem a By-on homlok ajtó a végzárlámpa kapcsolókkal de szerintem ilyen van a többi dunakeszis kocsiba is Bhv,Bdh,By.
Ez már történelem Bh ajtók aki még akar ilyett látni az gyorsan menjen a miskolci tároló legszélső vágányára ott van még a Bh-003 és a 004.n Osztott üveges ajtók ez tetszik benne nekem.
hát két szép szem csak nagyon szép és igaz dolgokat láthat:)))))
de nekem is szép zöld szemem van és még jo nagy nagyitot is tettem most elé foto nagyitás céljábol h jobban meglessem mi van a kocsira irva és h ugyan láccik e az h esetleg lett oda más is irva e.de én nyomát se látom annak h a györ felirat alatt-felett 98.10.19 (REV dátum) ota bármi is oda lett volna irva vagy eltüntetve.az a györ felirat ami a kocsin volt az 99% h szolnok festette oda 1998-ban(hacsak györ át nem festette az egész kocsit a REV után 1%):))
a 163-4-röl nem tudok érdemileg nyilatkozni.nics rola fotom:((((((((de a szitu ugyanaz:mindenhol györiként szerepel nállam!!!:)
szoval ö ugy látta...én igy látom most is:)))
de csodák mindig vannak...
ssorry ha már vkit zavar ezen egy kocsi honállomásának vitázása:)))))én kezdtem!!!!
Vélemény: amikor még átlényegülhettek a kocsik 20-07-té az 78 és 84 közötti főjavításoknál lehetett. '84 után igazából tömeges átszámozásban nem nagyon hiszek, de a fene sem tudja.
Az én infóm a már ritkán írogató V43 2281 kolléga két szép szemén alapul, ő 2001.06.16. látta Füzesabonyban 20-27 163-4 kocsival együtt. És Miskolc honállomást jegyzett fel neki.
"A gőzfűtőberendezés a 20-27-esekből szép folyamatosan pusztult ki, de középszámuk ettől nem változott." Ez egészen biztos? Mert akkor nem értem hogyan jutottunk el 20-07-esekből 836-ig... Párszor már elmélkedtünk gumidanival, és az jött ki, hogy vagy pár száz darabbal több Bhv készült, mint amit a könyvekben írnak, vagy pedig 20-27-esek alakultak át 20-07-esé...
szoval a 2001-es juliusban kiadott hivatalos állománylista szerint akkor még györ.a kocsira 2002.májusában is györ volt felfestve.(lásd foto) és a hivatalos 20-05-ös átszámozási listán is utolso honállomásként győr van megjelölve.
persze elképzelhetö a miskolc nagyon is.
1:ideiglenes átcsop.nem mindig festik át a honállomást,vagy KTH-t
2:valódi átállomásitás,csak a központba ezzel nem foglalkoztak vagy nem tudtak rola!! (és ez komoly sajna.tudnék mondani olyan kocsit amiröl a mai napig nem tuggyák h hogy került oda ahova.)
"20-27 az osztott (ebből lett a gőzfűtés kiszerelésével 20-07)"
A 20-07-esek a III. gyártási sorozata a Bah(v) családnak; 1970-től Bahv 6453 fölött már nam építettek gőzfűtést a kocsikba, ezekből lett a 20-07-es sorozat. A gőzfűtőberendezés a 20-27-esekből szép folyamatosan pusztult ki, de középszámuk ettől nem változott.
Biztos, a belső felvételeken is látszik az osztott ablak ("piros-zöld gombos" ami ma még egyes By-onokban van még).
Amúgy meg a te hozzászólásodban is felfedezhető az közkeletű tévedés, hogy a 20-26 és a Bh az egy és ugyanaz. Ez nem így van! Az különböző ablakot a különböző középszámmal jelölik, 20-26 a teli, 20-27 az osztott (ebből lett a gőzfűtés kiszerelésével 20-07). Az ablaktípustól független másik paraméter az átmenő vezérlő kábel megléte, ezt jelzi a betőjelzés végén a v betű. A két paraméter között semilyen összefüggés nincs. A tévedés onnan jön, hogy a MÁV-nál utóbbi években megtalálható pár 20-26-os mind Bh volt... de ugyanezek a kocsik a GYSEVnél még Bhv-k voltak. Nem tudom mikor szedték le a vezérlőkábelt,lehet, hogy még a GYSEVnél, ők a 20-27-es kocsijaikról is leszedték.
Igen tudom hogy pontatlan vagyok amicus honlapjáról szoktam puskázni. Ez a kocsi még celdömölki lehett és ennek milyen fütése volt az ülésben volt a fütő micsodák vagy a fal melett ment a fütés?
Minden esetre szuper klassze azokhoz képest amiket a személyszállitásra használt marhavagonokba raktak. Fűtőanyag nuku, falócák a falak mentén, kapaszkodó nyista és a 'WC'-k ezekben!!! A tolóajtókat még télen sem lehetett teljesen becsukni, bevágott az eső, a szél, a hó. Ilyeneken ingáztunk a ceglédi gimibe 1953-54-ben. Nem is tudom, hogy tudtunk felmászni ezekbe. Nagyon megköszönném, ha vki küldene ezekről a kocsikról képeket vagy URL-t.
A nem olyan régen említett táborfalvi rejtély megoldódni látszik. De sajna nem jó eredménynel. Az illetékesek tájékoztatása szerint már nincs ott ilyen jármű. Csak a MH Ló Gisztikai kp-hoz tartozó kocsik annak ott tárolásra. De ettől függetlenül széjjelszaglászok ott bent, ha sikerül bejutni, megnézem van-e ott más csemege.
Köszi szépen. Azért kérdeztem meg, mert ma néztem meg kb százhuszonhetedszerre a Kihajolni veszélyes című filmet és most végre megfigyeltem melyik kocsiról szállt le a Dacia vontatta személyvonatról a potyautas srác Almamelléken 1977-ben. :-)