"That protest prevented SpaceX from starting its contract for 95 days while the GAO adjudicated the case. Now in federal claims court, Blue Origin’s latest challenge could trigger another delay. The company alerted the court last week of its impending lawsuit and signaled to the judge that it will seek an order to pause SpaceX’s contract while the case is adjudicated, according to a person familiar with the notice who’s not authorized to speak publicly about litigation. If the judge grants Blue Origin’s request, the pause to SpaceX’s contract could potentially last even longer and put another dent in the timeline of NASA’s Artemis program."
Tulajdonkeppen nem gond, ha Bezos jogi uton is igazsagot keres, viszont szamomra szimpatikusabb/hitelesebb lenne, ha mernöki vonalon vitezkedne elöbb, nem ugyvedekkel.
"egy perc alatt megtalálod guglival a pereiket :)" - szóval azt várod, hogy a te állításodra én keressek forrást?
Ezek után az a minimum, hogy összeírod egy excellbe az összes Spacex és összes BO tendert és mellé írod, hogy melyik esetében pereltek (forrással). Ha kész, segítek belőle statisztikát csinálni. Csak a szavahihetőséged kedvéért ;)
Tök jó meglátás, viszont sajnos nem kell mindet lelőni, pár tucat elvesztése ami akár normál üzemben is megtörténhet kiválthatja a kessler effektust, ami nem csak a starlinket pusztítja el hanem minden mást is, és egy évtizedre vagy tovább elzár minket a világűrtől.
Más biztonsági filozófia. Ennyi. BO nem kockáztat, ember vagy sem. SpaceX-nek meg létkérdés a robbantgatás, mert publicitást generál. Csak ugye emberes kapszula ha úgy felrobban hogy nyoma se marad az még akkor is gáz ha éppen nem ült benne senki.
Az űrkutatás történetében én nem emlékszem olyan emberes kapszulára, ami ilyen súlyos problémával átjuthatott volna minden teszten, beleértve a tesztrepülést is.
Lehet bagatellizálni, de attól még tény. Ijesztő tény.
Minden egyes tender eredmény megtámadtak, ahol nem nyertek, ehhez én nem kellek, közismert tény, egy perc alatt megtalálod guglival a pereiket :)
Tettem be pár példát.
Mindeközben BO kb. most perel először. Ugyanúgy egy elvesztett tendert. Csak hát két láb rossz, négy láb jó. Ha a SpaceX perel az más. Kicsit gondolt át észre fogod venni hogy pont így gondolod te is. Ezt hívják elfogultságnak.
Ginny (Ingenuity) helikopter újabb izgalmas kalandok elé néz. Nagyobb RPM-re van szükség, mert a marsi évszak váltással a marsi légkör sűrűsége/nyomása csökken a Jezero kárteben.
"In the coming months we may see densities as low as 0.012 kg/m3 (1.0% of Earth’s density) during the afternoon hours that are preferable for flight.
The difference may seem small, but it has a significant impact on Ingenuity’s ability to fly. At our lower design limit for atmospheric density (0.0145 kg/m3), we know that Ingenuity has a thrust margin of at least 30%. Thrust margin refers to the excess thrust that Ingenuity can produce above and beyond what is required to hover. That additional thrust is needed on takeoffs and climbs, during maneuvers, and also when tracking terrain with varying height. But if the atmospheric density were to drop to 0.012 kg/m3 in the coming months, our helicopter’s thrust margin could drop to as low as 8%, which means that Ingenuity would be operating close to aerodynamic stall (a condition where further increases in the blade’s angle of attack does not produce more lift, only more drag)."
és ez lesz a megoldás:
"We will begin by performing a high-speed spin of the rotor without leaving the ground, reaching a peak rotor speed of 2,800 rpm (more than a 10% increase relative to our prior Mars experience of 2,537 rpm). If all goes well, we will follow this with a short test flight at a slightly lower rotor speed of 2,700 rpm."
Egyebkent valamikor olvastam korabban egy kommentet egy allitolag ex.Boeinges mernöktöl, aki azt fejtegette, hogy a Shuttleval elerhetö maximalis magassag, mint rekord nem ertelmezhetö kategoria, mert az egyes orbiterek között föleg sulyban olyan jelentös kulönbsegek voltak, amitöl mindegyiknel kulön-kulön lehetne csak ertelmezni a sajat maximalis magassagrekordjat.
Szojuzra tippelék. Abból alapból kettő szokott lenni bedokkolva az ISS-en (vagy csak egy és esetlegesen még egy cargo?).
Mindenképp rekord van, mert 14 ember van egyszerre az űrben. Ilyen még nem volt (vagy csak titkolták :D ). Mondjuk rvid időre volt már 16 is (SpaceShipTwo útja alatt), illetve 14 (NS útja alatt), de ezek csak szuborbitális ugrásokon voltak.
Most az ISS-en van 4-en (a Dragonnal) + 3-an a Szojuzzal, valamint három kínai taikonauta a saját űrállomásukon, és most plusz négyen az Inspiration 4-en.