Keresés

Részletes keresés

Aws Creative Commons License 2021.09.21 0 0 50880

Csak ezt a rész szeretném kiemelni ebből:

 

"That protest prevented SpaceX from starting its contract for 95 days while the GAO adjudicated the case. Now in federal claims court, Blue Origin’s latest challenge could trigger another delay. The company alerted the court last week of its impending lawsuit and signaled to the judge that it will seek an order to pause SpaceX’s contract while the case is adjudicated, according to a person familiar with the notice who’s not authorized to speak publicly about litigation. If the judge grants Blue Origin’s request, the pause to SpaceX’s contract could potentially last even longer and put another dent in the timeline of NASA’s Artemis program."

 

Köszi Jeff...

Előzmény: Warlimont (50878)
jee_c Creative Commons License 2021.09.21 0 0 50879

Néhányan már csak Sue Origin-ként hivatkoznak a cégre. :D

Előzmény: Warlimont (50878)
Warlimont Creative Commons License 2021.09.21 0 0 50878

Egy összefoglalas az evröl:

https://www.theverge.com/2021/8/16/22623022/jeff-bezos-blue-origin-sue-nasa-lawsuit-hls-lunar-lander

.

.

Tulajdonkeppen nem gond, ha Bezos jogi uton is igazsagot keres, viszont szamomra szimpatikusabb/hitelesebb lenne, ha mernöki vonalon vitezkedne elöbb, nem ugyvedekkel.

Előzmény: Aws (50875)
ShaReRe Creative Commons License 2021.09.21 0 0 50877

Jajmá, mer' szavahihető.

Előzmény: Aws (50875)
mpx Creative Commons License 2021.09.20 0 2 50876

Azt várja.

Mint rendesen. Állít valamit, de Te hozz az ellenkezőjére forrást, egyébként az állítása a későbbiekben hivatkozási alap... ;-)

Előzmény: Aws (50875)
Aws Creative Commons License 2021.09.20 0 0 50875

"egy perc alatt megtalálod guglival a pereiket :)" - szóval azt várod, hogy a te állításodra én keressek forrást?

 

Ezek után az a minimum, hogy összeírod egy excellbe az összes Spacex és összes BO tendert és mellé írod, hogy melyik esetében pereltek (forrással). Ha kész, segítek belőle statisztikát csinálni. Csak a szavahihetőséged kedvéért ;)

Előzmény: Platon (50869)
szilvatövis Creative Commons License 2021.09.20 0 0 50874

Minden tesztnek a hibák feltárása a és megszüntetése a célja.

A legpocsékabb teljesítményt kétség kívül a Starliner nyújtja folyamatosan ezen a téren.

https://arstechnica.com/science/2021/08/boeing-to-ground-starliner-indefinitely-until-valve-issue-solved/

Előzmény: Platon (50870)
divaoni01 Creative Commons License 2021.09.20 0 0 50873

A hosszú hétvégi Inspiration4 mindenesetre új szintre helyezte az űrturizmus szegmenst is.

 

A BO és a Virgin Galactic meg kapaszkodhat majd, ha bír.

divaoni01 Creative Commons License 2021.09.20 0 1 50872

 

Szerencsére akadnak olyanok is akik véletlenül sem részrehajlók vagy elfogultak.:)

Előzmény: Platon (50869)
Platon Creative Commons License 2021.09.20 0 0 50871

Tök jó meglátás, viszont sajnos nem kell mindet lelőni, pár tucat elvesztése ami akár normál üzemben is megtörténhet kiválthatja a kessler effektust, ami nem csak a starlinket pusztítja el hanem minden mást is, és egy évtizedre vagy tovább elzár minket a világűrtől.

 

 

Előzmény: Warlimont (50839)
Platon Creative Commons License 2021.09.20 0 0 50870

Más biztonsági filozófia. Ennyi. BO nem kockáztat, ember vagy sem. SpaceX-nek meg létkérdés a robbantgatás, mert publicitást generál. Csak ugye emberes kapszula ha úgy felrobban hogy nyoma se marad az még akkor is gáz ha éppen nem ült benne senki.

 

Az űrkutatás történetében én nem emlékszem olyan emberes kapszulára, ami ilyen súlyos problémával átjuthatott volna minden teszten, beleértve a tesztrepülést is.

 

Lehet bagatellizálni, de attól még tény. Ijesztő tény.

 

 

Előzmény: jee_c (50835)
Platon Creative Commons License 2021.09.20 0 0 50869

Minden egyes tender eredmény megtámadtak, ahol nem nyertek, ehhez én nem kellek, közismert tény, egy perc alatt megtalálod guglival a pereiket :) 

 

Tettem be pár példát.

 

Mindeközben BO kb. most perel először. Ugyanúgy egy elvesztett tendert. Csak hát két láb rossz, négy láb jó. Ha a SpaceX perel az más. Kicsit gondolt át észre fogod venni hogy pont így gondolod te is. Ezt hívják elfogultságnak.

Előzmény: Aws (50841)
atherton_ Creative Commons License 2021.09.19 0 0 50868
atherton_ Creative Commons License 2021.09.19 0 0 50867

https://youtu.be/EjiFEawYn88  - ezt csak most láttam és eszembe jutott a korábbi hsz.-od.

 

(persze azóta se voltam képes megérteni a relativisztikus tömeg mizériát, amit firtattam akkor.)

Előzmény: jee_c (48510)
12 voltos Creative Commons License 2021.09.19 0 0 50866

itt a teljes: https://youtu.be/dpFKNNl47AM

tegnap véletlenül pont akkor kattintottam rá amikor leért a kapszula :)

szilvatövis Creative Commons License 2021.09.19 0 0 50865

Nem semmi élmény lehetett kinézni a kupolából...

https://www.youtube.com/watch?v=cmkskqeDE7E

Előzmény: martinaxe7 (50864)
martinaxe7 Creative Commons License 2021.09.19 0 0 50864
jee_c Creative Commons License 2021.09.17 0 0 50863

Ginny (Ingenuity) helikopter újabb izgalmas kalandok elé néz. Nagyobb RPM-re van szükség, mert a marsi évszak váltással a marsi légkör sűrűsége/nyomása csökken a Jezero kárteben.

Részletes leírás:

https://mars.nasa.gov/technology/helicopter/status/334/flying-on-mars-is-getting-harder-and-harder/

 

ezért kell a magasabb fordulatszám:

"In the coming months we may see densities as low as 0.012 kg/m3 (1.0% of Earth’s density) during the afternoon hours that are preferable for flight.

The difference may seem small, but it has a significant impact on Ingenuity’s ability to fly. At our lower design limit for atmospheric density (0.0145 kg/m3), we know that Ingenuity has a thrust margin of at least 30%. Thrust margin refers to the excess thrust that Ingenuity can produce above and beyond what is required to hover. That additional thrust is needed on takeoffs and climbs, during maneuvers, and also when tracking terrain with varying height. But if the atmospheric density were to drop to 0.012 kg/m3 in the coming months, our helicopter’s thrust margin could drop to as low as 8%, which means that Ingenuity would be operating close to aerodynamic stall (a condition where further increases in the blade’s angle of attack does not produce more lift, only more drag)."

 

és ez lesz a megoldás:

"We will begin by performing a high-speed spin of the rotor without leaving the ground, reaching a peak rotor speed of 2,800 rpm (more than a 10% increase relative to our prior Mars experience of 2,537 rpm). If all goes well, we will follow this with a short test flight at a slightly lower rotor speed of 2,700 rpm."

 

 

jee_c Creative Commons License 2021.09.17 0 0 50862

Tök mindegy már. A Shuttle a múltté, és elég biztosan mondhatjuk, hogy nem lesz felélesztve soha.

A Dreamchaser és társai az más tészta, olyan lesz, nem is túl soká.

Előzmény: Warlimont (50861)
Warlimont Creative Commons License 2021.09.17 0 0 50861

Egyebkent valamikor olvastam korabban egy kommentet egy allitolag ex.Boeinges mernöktöl, aki azt fejtegette, hogy a Shuttleval elerhetö maximalis magassag, mint rekord nem ertelmezhetö kategoria, mert az egyes orbiterek között föleg sulyban olyan jelentös kulönbsegek voltak, amitöl mindegyiknel kulön-kulön lehetne csak ertelmezni a sajat maximalis magassagrekordjat.

Előzmény: jee_c (50859)
Warlimont Creative Commons License 2021.09.17 0 0 50860

Es ha meg az Apollo utakat is hozzaadjuk az összehasonlitashoz..... :)

Előzmény: jee_c (50859)
jee_c Creative Commons License 2021.09.17 0 0 50859

Valóban, "csak" saját, Dragon rekord.

A Shuttle STS-31 küldetése, amivel felvitték a Hubble-t, 613 km - 615 km magasan keringett.

https://en.wikipedia.org/wiki/STS-31

 

A szervíz küldetések közül csak az egyik ment 609 km-es magasságig, a többi 600 alatt maradt - nyoilván a Hubble pályájához igazodva.

Előzmény: Warlimont (50858)
Warlimont Creative Commons License 2021.09.16 0 0 50858

Maximum saját rekord.....!  A Shuttle volt 620km-es magasságú pályán, a Hubble pályára helyezéskor

Előzmény: divaoni01 (50850)
Warlimont Creative Commons License 2021.09.16 0 0 50857

Sőt várjunk, nem is kell Progresszel trükközni..... Még az ősidőkben volt egy Szojuz 6-7-8 küldetés, három egyforma, közös repülésen!

Előzmény: Warlimont (50856)
Warlimont Creative Commons License 2021.09.16 0 0 50856

Ennyi erővel akkor a Szojuzt és a Progresszt is egynek vesszük, és igy simán volt már 3 egyszerre.

Előzmény: ShaReRe (50853)
jee_c Creative Commons License 2021.09.16 0 0 50855

Szojuzra tippelék.
Abból alapból kettő szokott lenni bedokkolva az ISS-en (vagy csak egy és esetlegesen még egy cargo?).

 

Mindenképp rekord van, mert 14 ember van egyszerre az űrben. Ilyen még nem volt (vagy csak titkolták :D ). Mondjuk rvid időre volt már 16 is (SpaceShipTwo útja alatt), illetve 14 (NS útja alatt), de ezek csak szuborbitális ugrásokon voltak.

 

Most az ISS-en van 4-en (a Dragonnal) + 3-an a Szojuzzal, valamint három kínai taikonauta a saját űrállomásukon, és most plusz négyen az Inspiration 4-en.

 

ISS legénység most:

Pyotr Dubrov
Shane Kimbrough
Megan McArthur
Thomas Pesquet
Akihiko Hoshide
Oleg Novitskiy
Mark Vande Hei

 

Inspiration 4:

A kínaiakat nem tudom. :)

Előzmény: ShaReRe (50853)
szilvatövis Creative Commons License 2021.09.16 0 0 50854

Meg sem kellett állniuk útközben tankolni? :-)

Előzmény: divaoni01 (50850)
ShaReRe Creative Commons License 2021.09.16 0 1 50853

Első alkalom, hogy egy időben három Dragon is pályán van. Nemtom volt-e bármelyik másik űreszközből ilyen stunt? Igaz, az egyik cargo.

Előzmény: jee_c (50848)
mpx Creative Commons License 2021.09.16 0 0 50852

Annyira azért nem kísérleti nyulak...

Még mélyen a Van Allen öv alatt húzódik ez a pálya is, jelentősebb sugárzásnövekedés úgy 1000 km fölött lenne.

Előzmény: divaoni01 (50850)
divaoni01 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 50851

Na, ok.

 

Bocs, ezt csak később olvastam el.:)

Előzmény: jee_c (50848)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!