Keresés

Részletes keresés

amicus Creative Commons License 2005.04.07 0 0 390

Számomra nagyon érdekes cikk. Első gondolat tehát a gőzös és a Leó-vezérlő volt.

Előzmény: gumidani (388)
braun Creative Commons License 2005.04.07 0 0 389

  Üdv!

 

 Látom, pörög a topic!

 

 ha jól tudom, akkor a csörinél a vezkocsi üzemhez két vezérlési kábel kell, és az egyik a kocsin van, a másikat a gépre kell aggatni. És azt szokták bedugni a másik csatlásfejbe.

 

 Anno én is utaztam kis-győri kocsiban, még zaláaegerszegen laktunk és jártunk az nagyszülőkhöz. Emlékszem rájuk, mert olyan egész mások voltak, mint a többi fülkés. Szegeden meg volt egy 39-17 elásva Tisza pu-n, mi sokáig ott fogta a port, de hogy mi lett vele, nem tom. Georgie anno lefotózta.

 

 Amit viszont észrevettem érdekességként, hogy van egy fotóm a déliből vmikor 94-94-ből, és azon a háttérben látszik egy 00-29-es sorozatú postakocsi..olyan szép. Elég kevés fotót talátam ezekeről a kocsikról, pedig szerintem az egyik legszebb postakocsink volt, olyan tipikus magyar.

 

 Meg találtam itthon néhány személykocsis képet, megpróbálom feltenni őket, elég régiek ;-)

Előzmény: bodecsabi (380)
gumidani Creative Commons License 2005.04.07 0 0 388
Harmati et. cikke a könyvtár végefelé.
Előzmény: bodecsabi (383)
amicus Creative Commons License 2005.04.07 0 0 387

A második csapat (Bat) a kedvencem volt. A mostani poggyásztér helyén is utastér volt.
 
Igen, ezek a jószágok már máshol is szemet szúrtak nekem.
A gondom az, hogy csak a ma is meglévő vezérlőkocsi-típusok előéletét próbáltam feltérképezni, de akkora az előtörténet (0-s, 200-as vezérlő stb.), hogy egyre jobban belegabalyodok.
 
Egyetlen segítségem az egész evolúció megértéséhez scsabinak a kis összefoglalója, amit még a nagytopicra írt be régen:
 
Bat 5950 -> BDt 82-26 050 (!)
Bat 5951 -> 99-11 532-3
Bat 5952÷5960 -> Bt 82-26 052÷060*
Bat 5961÷5970 -> Bt 82-27 061÷070
Bat 5971÷5973 -> B(D)t 82-27 371÷373**
Bat 5974÷5984 -> Bt 82-27 274÷284
Bat 5985÷5999 -> Bt 82-27 085÷099
BDat ügyben:
5850÷5855 82-27 300÷305
5856 117 3335
5857÷5899 82-27 307÷350
5900 82-27 306
5901÷5942 82-27 001÷042
5943 82-27 350
5944 82-27 044
5945÷5949 82-27 080÷084

Ebben pont nem látom a 100-as vezérlőket, de ez is valami, megtudható például, hogy poggyásztér nélküli Bt-kből is lettek később BDt-k.

Előzmény: gumidani (384)
Soldato Creative Commons License 2005.04.07 0 0 386

"van valami műszaki oka annak, hogy a vezérlővel közlekedő Csörgős vonatokon van egy vezérlési kábel a mozdony másik végén is, és az be van dugva a csatlásba"

 

Véleményem szerint nincs.

Előzmény: bodecsabi (380)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2005.04.07 0 0 385

sorry h sokat irok az elöbb kihagytam a pécsi részleget:

 

BDt 143:2000-ben lett átállomásitva pécsre.soha! nem közlekedett vezérlöként.

REV sl 01.10.16--->itt lecsinálták:) az elejéröl a vezérlö részt.tiszta kék lett.

 

BDt 147:200-ben lett szintén pécsre állomásitva (szvsz 143-al együtt)

REV sl 01.08.17--->szintén kék lett mint a 143-as

na és akkor bizonyitok egye fene:

 

 

BDt 143

 

 

 

 

2001 celldömölk

(a lámpák már nincsennek rajta)

 

 

 

 

BD 143

 

 

 

BD 143 sorry rossz a kép 2002 dk j.j.

nézzétek az elejét...kék

 

 

 

 

 

BDt 147

 

 

 

2001 keszőhidegkút-gyönk

 

 

 

 

 

BD 147

 

 

 

2003 dunakeszi j.j.

gumidani Creative Commons License 2005.04.07 0 0 384

Az adagolós vízcsapra nem emlékszem. Vagy a pedálosra gondolsz?

 

Amicus!

Az állomásításokra nem emlékszem. Az előbbi képsor első két képe valami kisérleti példányról készült.

A második csapat (Bat) a kedvencem volt. A mostani poggyásztér helyén is utastér volt. Gyakorlatilag a mozdonyvezető háta mögé be lehetett ülni és az ablakon kihajolva kb. azt láthatta az ember ami egy gőzmozdonyból látszott volna. Füst, korom, szikra pedig nem jött az ember pofájába.    

Előzmény: scsabi (378)
bodecsabi Creative Commons License 2005.04.07 0 0 383

Fantasztikus! Nem is tudtam, hogy az 1. képen szereplő kocsi létezett...

 

Mindenkinek nyugodalmas jóéjszakát, indulok hazafelé...

 

Csabi

Előzmény: gumidani (376)
amicus Creative Commons License 2005.04.07 0 0 382
Hűha, ezek aztán képek! Köszönöm!
Előzmény: gumidani (376)
scsabi Creative Commons License 2005.04.07 0 0 381
Pazar összeállítás! Külön köszönet a kísérleti vk. vezetőállásáról készült képért, mert azt még nem láttam. Érdekes a BDt 200-as vezetőállása, ergonómiai tanulmány a célszerűtlen kezelőszerv-elrendezésre.
Előzmény: gumidani (376)
bodecsabi Creative Commons License 2005.04.07 0 0 380

1992-ben utaztam M41+3Bhv+Bdh szerelvénnyel Fehérvár-Komárom között. Ha már a képet látom: van valami műszaki oka annak, hogy a vezérlővel közlekedő Csörgős vonatokon van egy vezérlési kábel a mozdony másik végén is, és az be van dugva a csatlásba? A ,ásodik képeden is látni ilyet (jó, ez éppen nem közlekedett vezérlővel)

 

Csabi

Előzmény: Soldato (373)
scsabi Creative Commons License 2005.04.07 0 0 379
'82-'84 (hajólemléxem)
Előzmény: hol_itt_hol_ott (368)
scsabi Creative Commons License 2005.04.07 0 0 378
Azám!
Meg az adagolós vízcsap!
Valahogy elsőre ezek az emlékek ugrottak be a kis-győriekről, meg a Cak-okról. :-)
Előzmény: gumidani (370)
bodecsabi Creative Commons License 2005.04.07 0 0 377

Tudom, tudom, ha végre átvenném, amit nekem már rég lemásoltál

 

Jaja, ne feledd, itt is vár valami rád... :)))

 

Újabb tipp, de ez tényleg tipp, de érdemes lenne utánajárni, mert (számomra) logikusnak tűnik:

 

Miskolc-Ózd vonal. Jól jöttek volna a vezérlők a bánrévei forduláskor. Régi menetrendjeim szerint csak a gyorsok deltáztak Bánrévénél, a személyek bementek az állomásra.

 

Csabi

 

 

Előzmény: amicus (374)
gumidani Creative Commons License 2005.04.07 0 0 376
Előzmény: amicus (371)
bodecsabi Creative Commons License 2005.04.07 0 0 375

1998 tavaszán (kész volt már akkor a veresi vonal villanyítása? mintha 1999-ben lett volna) jöttem vissza hagyományos ingával Zebegényből. Milyen jó is volt az analízis vizsga, utána mentem ki vonattal ünnepelni, innen emlékszem az évszámra :)))))))

 

Csabi

Előzmény: amicus (369)
amicus Creative Commons License 2005.04.07 0 0 374
Végre itt vagy! Te biztosan tudsz mesélni a vezérlőkről. Tudom, tudom, ha végre átvenném, amit nekem már rég lemásoltál, akkor nem kérdeznék ennyit... :-))
Előzmény: gumidani (370)
Soldato Creative Commons License 2005.04.07 0 0 373

Sajnos a gépet fotóztam nem a vezérlőt...

Ez Komáromban van 1989-ben,oda nem jártunk ingában,viszont a szerelvényben ott a vezkocsi.

A szerelvény pedig biztos fehérvári volt.

bodecsabi Creative Commons License 2005.04.07 0 0 372

Jaja, most már tudom milyen képre gondoltál.

 

Csabi

Előzmény: hol_itt_hol_ott (368)
amicus Creative Commons License 2005.04.07 0 0 371
fekete fehér kép és vöröscsillagos a vezérlö - szürke csillagos, nem? :-))
Előzmény: hol_itt_hol_ott (368)
gumidani Creative Commons License 2005.04.07 0 0 370

"ahh az a folyékonyszappan-adagoló"

A mosdó fölé szerelt két kis konzolra csapágyazott porcellán edény, aminek kb. egy villanykörtéhez hasonló formája volt. Fejreállítva lehetett csurgatni belőle a szaftot és az elengedés után keljfeljancsiként visszabillent az eredeti helyzetbe.  Őrá gondolsz? 

Előzmény: scsabi (349)
amicus Creative Commons License 2005.04.07 0 0 369

1993-ban [...] Nem egyszer láttam hagyományos ingaszerelvényt

 

Az megint más kor. Akkor napi három Hernyó épp mifelénk kószált naponta (meg még ki tudja, merre). Én közvetlenül a 71-es villamosítása előtti évekre emlékszem, hogy hétvégente Szobon néha egyszerre 4 dupla Hernyó is napozott.

A tévedés jogát fenntartom!

Előzmény: bodecsabi (366)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2005.04.07 0 0 368

fekete fehér kép és vöröscsillagos a vezérlö:))

 

 

mostmár kikerestem:a 125 éves MÁV cimü könyvbe van a kép.

ez a szöveg van a képhez:

Budapest-kelenföld állomás rekonstrukciója során korszerű perontetők is épültek

 

ebböl meglehet mondani az évszámot h mikor készült a kép.sajna én nem tudom mikor épültek a perontetök:((((((((((((((((((sorry buta vagyok

Előzmény: bodecsabi (362)
amicus Creative Commons License 2005.04.07 0 0 367

Na, akkor nem butultam még el teljesen öregkoromra.

 

A 90-es évek legelejéről olyan emlékem is van, hogy a Szegedről Budapestre hagyományosan 14.50 körül induló személyvonat (mely szombatonként postakocsikat is vitt az elején) a végén vezérlővel közlekedett. Ez persze lehetett nyugatis is, nem tudom.

 

Eddigi új hipotézisek:

Elfekvő helyek a 90-es évek végétől: Szeged, Pécs

Csörgős ingák Székesfehérváron a 30a villamosítása előtt, a 40a villamosítása előtt különösen :-)

Előzmény: hol_itt_hol_ott (365)
bodecsabi Creative Commons License 2005.04.07 0 0 366

a 71-es villamosítása előtt a Hernyók bőven elegek voltak a 70-es vonalra, oda (talán) nem kellett inga.

 

1993-ban utaztam először a 70-es vonalon, akkor egy héten belül többször. Nem egyszer láttam hagyományos ingaszerelvényt.

 

Csabi

Előzmény: amicus (363)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2005.04.07 0 0 365

ya szeged felé sosem láttam valodi vezérlöként járni a BDt-ket.h közlekedett e mind ami ott volt azt se tudom.irtátok a 113-ast h ment

én utaztam a 112-esel kkhalas és félegyháza között betétkocsiként:((

talán nem is volt igény vezérlönek használni ott öket.

az a 3-4 csabai csörgö nem volt nagy szám.a 135-ösön akkoriba szinte csak az MD-k jártak.meg az a néhány csörgö a By-okkal:))

gyurmosz Creative Commons License 2005.04.07 0 0 364
Sőőőt!

Asszem 2001-ben fotóztam is egy ilyen lefokozotott BDt 1xx-ast Keszthelyen, mégpedig a pécsi fürdővonatban!
Előzmény: bodecsabi (361)
amicus Creative Commons License 2005.04.07 0 0 363

saját feljegyzéseim szerint a 365, 372, 375, 377-es vezérlök is fehérvárra voltak egy idöben állomásitva.

 

Logikus, mert a 71-es villamosítása előtt a Hernyók bőven elegek voltak a 70-es vonalra, oda (talán) nem kellett inga.

 

Bodecsabi: a pécsi elfekvő is lehetséges, 1999. nyarán Kelenföldön láttam egy nagyon alacsony pályaszámú vezérlőt Kelenföldöm pécsi honállomással!

Előzmény: hol_itt_hol_ott (360)
bodecsabi Creative Commons License 2005.04.07 0 0 362

a 113-as vezérlöröl van kép egy könyvbe és asszem kelenföldön van fotozva.

 

Az 1997/98-as menetrendben este és reggel egy-egy Lajosmizsei vonat Kelenföldön végállomásozott. A vonatok KöKire Kelenföld-Köki személyvonatként mentek oda és vissza. Akkor is készülhetett a kép.

 

Csabi

Előzmény: hol_itt_hol_ott (360)
bodecsabi Creative Commons License 2005.04.07 0 0 361

Akkor két újabb hipotézist már felállíthatok:

Szegeden (elsősorban?) elfekvőben voltak 100-as BDt-k.

 

Hoppá! Kapjuk el sínbohócékat, de most beugrott, hogy mintha 2000-2001 környékén Pécs környékén is lettek volna elfekvő BDt-k. Akkor amikor a tirisztorkák vendégszerepeltek nálunk.

 

Csabi

Előzmény: amicus (356)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!