A bankkártyás fizetésre vonatkozó megjegyzésemet magyar viszonyokra gondoltam, még ha ez nem is derült ki belőle, bocsánat! Nem tudom pontosan, mi most a helyzet, én eddig nem próbáltam, mert tudtommal nem lehet, de lehet, hogy csak én maradtam el? A Volánbusz honlapja szerint "egyes bankkártya terminállal felszerelt autóbuszainkon" lehet bankkártyával fizetni, de más infót nem találtam, még azt sem, hogy mely vonalakon fordul elő ilyen. Hirdetve biztos nincs.
Amit megszoktak és működik (valahogy), azt nem biztos, hogy lecserélik - ez innen nézve furcsa lehet, de nem a buszon fizetés az egyetlen dolog*.
A nagyobb városokban persze ott is terjednek az érintésmentes kártyák.
De a kisebb helyeken szerintem ez senkit nem érdekel. A közlekedést elsősorban azok használják, akiknek nincs autójuk: nyugdíjasok vagy szociális támogatásból élők. Ennek megfelelően a szolgáltatás a helyen gyalázatos színvonalú, és senki sem siet. Ami autóval negyed óra, az a busszal kettő. A busz cikkcakkban bejár minden utcát. Ha a néni három nagy szatyorral száll fel, akkor a busz megáll, letérdel, megvárja, míg a néni behordja a szatyrait, közben kedélyesen elbeszélgetnek a sofőrrel, aki esetleg segít - és eltelik három perc. A következő megállóban, ahol a néni leszáll, ott meg szintén. A kerekesszékest a magaspadlós buszra lift emeli fel, az se 10 másodperc. Emellett az, hogy egy-egy fizető utas összevakarja az aprót, már nem sok vizet zavar. Meg többnyire nem is ebből él a cég.
Volt olyan busz, ahol egyszerűen egy perselybe kellett dobni az aprót (nem a szokásos "botba" vagy kürtőbe, hanem tényleg egy malacperselybe, és senki nem számolta, hogy mennyit.)
* Amerika elektronikus fizetés terén bizonyos szempontból kőkorszak.
A hitelkártya nagyon korán megjelent, még bőven a számítógépes korszak előtti időkben, és talán épp azért, mert eléggé megolt benne a bizalom, az elektronikus kártyák valahogy kimaradtak, ritkaságszámba mennek. Amikor nálunk már rég mindenki bankkártyázott, legalábbis a nagyobb helyeken, akkor ott még volt olyan hely, ahol mechanikusan nyomták át a hitelkártya-adatokat indigóval.
Na meg ott a csekk. Lakbért stb. alapvetően azzal fizetsz, de a boltban is vehetsz úgy ásványvizet.
Ezt ugye csak annak illusztrálására írtad, hogy van a világon a mienknél jóval kevésbé utasbarát gyakorlat, és nem azért mert követendő példa. :) Ez számomra már nagyon szélsőséges megoldás. Ha bevállal egy kis ráfizetést, akkor sem utazhat?
A buszon bankkártyás fizetés lehetősége egyébként miért nem terjed? Kevesebb készpénzt kellene kezelni, és lenne egy alternatív lehetőség az ilyen esetekre. Nem éri meg a szolgáltatónak? Vagy lassabb lenne a felszállás, mint most?
A Budapest-Pécel-Isaszeg-Dány autóbuszvonalon sűrítés, több budapestig közlekedő buszjárat lesz, a miskolci vasútvonal átépítése gondolom a fő ok, az átszállásos vonatpótló buszos közlekedés....
Nem ismerem a helyet. De nem lehet az, hogy mire leesett neki, addigra már nem tudott volna visszatolatni, hanem bízva abban, hogy hátha lesz olyan hely, ahol biztonsággal meg tud fordulni, ment előre? Apám oktatott+különjáratozott egy időben egy maszek buszos cégnél. Ő is csinált ilyet külföldön a különjárattal.
Akkor neked is: Megkérdezett valakit (aki ráadásul fel is szállt a buszra )és országos hír lett belőle. Ez annyira hiányzik bármelyik sofőrnek, hogy róla csámcsogjanak meg még egy vizsgálat? Nekem teljesen mindegy csak én azt gondolom, hogy egy hivatalos úton történő "levédetést" (még ilyen szinten is) szerencsésebb, mint szereplés az RTL-es híradóba. (vagy egy olyan opció is játszhat, hogy a szolgálatvezetőjétől engedélyt kér, hogy valakit megkérdezzen, mert a jelen példa, ha a sofőr önállóan kérdezz abból csak baj lesz)
1) Nem állítom, hogy a gkv jól oldotta meg a helyzetet, mert szerintem sem.
Viszont az utasnak, aki a Wazeből képernyőmentést küldött a tévének, ugyanúgy lett volna lehetősége valami navigációt elővarázsolni. Lehet, hogy én vagyok rosszul bekötve, de a pontos - sőt eleve a megérkezés nekem is érdekem. Ha látom, hogy tenni kell érte, akkor teszek érte. Csináltam már ilyet és nem haltam bele. Nem nehéz.
2+3) Pár hozzászólással ezelőtt volt róla szó, hogy építkezés miatt terelés van. Ha csak kicsit is f*szul van megoldva a táblázás és mondjuk a fordának és/vagy sofőrnek sem kell rendszeresen megfordulnia a járaton, (már pedig van egy érzésem, hogy az EC12 a Zeg-Pécs sulivasárnapos járaton hasonló helyzetet jelenthet) akkor minden létező körülmény fennáll egy ilyenhez. Nyilván szerencsétlen dolog kifogni, de ennyi becsúszhat. Nem a világ.
1, Manapság már fillérekért lehet okostelefonokat venni, és számtalan ingyenes navigációs alkalmazás van. Nem árt, ha az ember fel van szerelkezve, főleg, ha hivatásos gépkocsivezető...
2, Nem tudom mennyire falujáró a szóban forgó járat, de ahogy nézem ez a Szőlőhegy pont a másik irányba van, a videóban említik is, hogy eleve rossz irányba indult el a busz
3, Nagykanizsáról Pécsre eljutni azért nem tűnik olyan nagy wasistdasnak, szóval szerintem joggal merül fel a kérdés, hogy véletlenül hogy lehet ennyire eltévedni?
Oké. Felhívja a forgalmi szolgálattevőjét, aki lelkesen felajánlja, hogy odamegy. Hív egy taxit, - stílszerűen Volánt - elballag Nagykanizsa felé, megkeresi a szőlőhegyen a buszt - ha eltévednek a hegyen, akkor ő is telefonál Pécsre segítségért - majd kivezeti. Utasok türelmesen várnak és boldogok, hogy 15 perc helyett csak 3 órát késtek. Te amúgy mit szedsz?:-)
Látom nem lehet kizökkenteni, ez már nagyon becsípődött. :)
Mivel megy oda? (forgalmistának van-e szolgálati autója) Hogyan megy oda ha nem tudja, hogy hol van a busz? Ismeri-e a szöllőhegyet emberünk, hogy segítsen? Elhagyhatje-e a szolgálati helyét?
Szerintem az egészből az RTL csinált ügyet a cégnél szerintem még nálunk is kevesebb időt töltöttek ezzel. Meghallgatták, jegyzőkönyv a kollégám még húzzák egy darabig és ennyi. (remélem nem tévedek)
Ez mind szép és jó lenne abban az esetben hogyha beállna minden jármű indulás előtt 10 perccel. Mifelénk ez ebben a formában kivitelezhetetlen, például amikor az óra 40-kor induló járat 38-kor beesik és jön a naccsaládos' jegyre egy 10000-essel, ilyenkor nincs idő elmenni a büféig meg vissza...
43 Neoplan kerül 4 céghez. számoljunk 11-gyel. Mert hát miért ne így igazságos. KMKK kap 11-et. Szolnoknak elmegy 5. A maradék 6-on osztozik a hatvani, gyöngyösi tarjáni meg az egri és mindenki örülhet. Szolnokon már lassan falujáróként megy a Neoplan. Ők Egerbe egy 100km-re se, már Neoplant küldenek mi meg még mindig nem tudunk mit kiállítani Egerből. Adná Isten hogy ne így legyen, de sajnos az a baj hogy a tapasztalat ezt mutatja. Nem is fűzök nagy reményeket új buszra. Végülis két ünnep között itthon csináltam meg egy szerelővel az ajtót, hogy működjön, még a szakszervíz előtt. De a busz megmakacsolta magát, mert 4-5 nap múlva meg a fagyállót kezdte el kitúrni, szóval csak szakszervíz lett a vége... Lassan már elfelejtem az útvonalat Kalocsa felé.