Franciaországban van közös vonat-busz jegy, de a buszon nem lehet a vezetőtől venni. Vagy Interneten, vagy az állomáson. A buszvezető csak az adott buszra ad.
Olyan elképzelést még a vasútnál sem olvastam eddig, hogy a papírjegyeket kivezetik, és nekem inkább úgy tűnik busznál is, hogy aki a járási központig utazik 90 %-ossal, annak marad a papírjegy is, de aki busz-vonat-vonat-BKK-vonat-vonat-busz utazási láncra szeretne jegyet venni, az nem Bikacsök alsón kezd el lamentáni kb. 20 percig az útvonalról/zónákról/pótjegyekről/átszállásokról a Credo sofőrjével, hogy akkor ő most melyik vonattal is menne majd Budapestről tovább Szombathelyre és jajj, a GYSEV-re adjon már kedveském.
Vagyis a közös busz-vonat jegyet (lehet, hogy helyesen) nem papíralapon szabadítják rá az országra, hanem mondjuk a kibővített Vonatinfón vehet ilyet, akinek erre van gusztusa. Némi kedvezménnyel azért a Vonatinfo mintájára sokaknak támadhat erre kedve. Nyugdíjasokat is látok okostelefonon helyjegyet bemutatni.
Ha meg valaki nem akar urizálni, nincs okostelefonja, bankkártyája, akkor kap szépen mondjuk 4 jegyet, mint eddig.
Az értékesítési rendszer fő pillére az önkiszolgáló, az utas okoseszközével összekapcsolt, papírmentes elektronikus csatorna
Ezt úgy elképzeltem, hogyan működne azokon a helyeken, ahol FHT-ból meg CSP-ból nyomorognak az emberek, és a viharvert állapotú nyomógombosra háromhavonta tudnak tölteni 1500 Ft-ot...
"A próbaüzem első üteme már 2019 októberében megkezdődhet egy regionális közlekedési központban. 2020 nyarára országos kiterjesztésben működhet az egységes elektronikus jegyrendszer a helyközi közösségi közlekedésben. A szolgáltatások versenyképességét valós idejű, interneten és mobiltelefonon is elérhető utastájékoztatás erősíti majd."
"A HKIR az utasok számára minden alágazatban egységes, teljes körű, átlátható és könnyen felhasználható információkat szolgáltat, így gyorsabban és egyszerűbben megtervezhetővé teszi az utazásokat. A helyközi szolgáltatók meglévő rendszereinek és eszközeinek beépítésével létrejön a közösségi közlekedésben egységesen használható elektronikus jegy. Az értékesítési rendszer fő pillére az önkiszolgáló, az utas okoseszközével összekapcsolt, papírmentes elektronikus csatorna. A műszaki feltételek megléte esetén az országos rendszerhez a helyi szolgáltatók is csatlakozhatnak, ezzel háztól-házig megvalósul az „egyjegyes” utazás. "
A gyerek verekedett egy osztálytársával, a buszvezető és busznyi utas szeme láttára. A kölök megfetrengett a sárban és úgy akart felszállni a buszra. Ebből szerintem a VB csak jól jöhetett volna ki, könnyebben bizonyítható ügy, mint a trolis BKK sztori, a sok szemtanú miatt. Akik közül egyébként ketten is jelentkeztek a cikk elolvasása után, nem úgy törpént ahogy a kölök és az anyuka előadta.
Hogy lenne már felesleges? Ez olyan, mint amikor a BKV-s trolivezető állítólag odazárta a babakocsis anyukát, aztán kiderült hogy egy óriási hazugságról van szó (ott mondjuk szerencsére volt kamerafelvétel). Nem árt tisztázni a dolgokat, mert amíg látják az emberek, hogy bármilyen mesével fel tudják hergelni a közvéleményt, addig ezt meg is fogják tenni.
Mindkét Facebookos falucsoportot megjárta anyuka a sztorival, mindkettőnél következetesen kisfiút írt, meg azt, hogy a Szénán megtette a bejelentést. Ennek ellenére most arról szól a legutóbbi Indexes cikk, hogy a VB és az M6 is azt állítja, hogy a médiából értesültek róla, a "kis" fiúnak meg tényleg valahol 16 év körül kell hogy lennie.
Szóval valahogy tényleg nem kerek...
És itt jegyezném meg, hogy a környéken a sofőrök gyerekekhez fűződő hozzáállása szerencsére még mindig ehhez a sztorihoz van közelebb, mintsem a mostanihoz.
Láttam olyan kiszinezett történetet is, hogy gyalog kellett hazamennie 12 kilométert, másik, hogy egy kedves utas ott marad vele a következő buszig. Nem akar ez összeállni sehogyan sem. Ha jól láttam anyuka sem kommentálta többek kérdését, hogy mi lett a gyerekkel.
Jól hangzik, csak a szokásos rúgjunk bele a soförökbe c. történet :)
A valóság: 17 éves az a kisfiú, a buszon ülő társai szerint nem elesett, hanem verekedett. A soför felajánlott neki orvosi segítséget, amit elutasított. Mivel közel volt az iskolához, megkérte, hogy menjen vissza, tegye rendbe magát.
Szombathely - Tapolca majdnem 100 km. Ilyen járatokon szerintem távolsági buszok járnak, amiken nem igazán jellemző az indításjelző. Nos milyen típusú busz lehetett és az fel van-e szerelve indításjelzővel?