Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
énis felnéztem az egyik Ax-re, egykét ülés volt talán csak kidőntve azon kivül egész szalonképes volt. A kocsikon ugy általában sem láttam nyomát rongálásnak v lopásnak (pár firkán kivül) de hangsulyozom épp csak körbenéztek...
Dk-n viszont jol elbántak az utolsó 3 kocsival, egy ablak sem maradt ép, igaz belül mindegyik fel volt dulva, de az ablakokat ott törhették ki mert a sinek közt nagy szilánkkupacok voltak...
(Ax 002,005,020,031,032,034,038---ezek) vannak ott magasfogadon? Tegnap jöttem a tiszával haza a 049-es Bhv-s fajta pogyászkocsiba ülve az újszász után zolnok előtt nem sookal a D-C elágazásnál egy vasuti híd alatt mentünk el és ott láttam őket. Akkor az utólsó forda szerint vannak leállitva. Debrecenbe alkatrészként használják őket a meglévő Bx-k-hez még a dinamojuk és le van szerelve az Ax-k-szeken 022,012,037,028,036. Pár kép:
igaz igaz a btx 009-es hez a 009-es ax kell.a debreceni ax-ek halottak.nem is azokra gondoltam.
monnyuk inkább a szentesi részlegre.bocsánat de megint ezt tudom felhozni.
magasfogadon ugye ott egy rakat ax.és amin megvoltam lepödve (nagy piros pont is érte!!!!!) le voltak zárva a fosztogato kissebség elöl szakaszkulcsal:)))hát azthittem verek egy hátast.még az egyikre fel is mentem az örrel.semmi baja belülröl.nincs megbontva semmi de semmi rajta.és talán van köztük frissebb mühelyü mint a 009-es.
(Ax 002,005,020,031,032,034,038---ezek)
még a saját vezérlöjét is hozzá lehetett volna csapni...(jo kiv. 005)
de igy is örülök télleg nagyon h megörizzük az utokor számára a sorozatot:))))
Köszi, az adatbázis hiábk javítás alatt, és ugyanerre kérlek téged is :-)
24-28 529 oldalán ugyanis nem 03.10, hanem 03.09 van, ha nem hiszed, kereshetek fényképet is, 24-28 701 pedig 03.09. helyett 03.08. De ezek persze csak apróságok.
Bár nem tudom megmondanni neked de a Btx is 009(ez még nincs a MVP-ban) és ahozz viszonyitannak a szerelvény öszeálitására. Debrecenbe vannak még Ax-k de már késziték elő a selejtújhelyre való utazásra. Pénteken láttam őket azelőtt meg nem mint kiderült hogy a debrecenni teher pu legvégére tették a ratártól. Az Ax-036 az jó állapotnak láttam kivülröl de kibelezve volt belül.
az monnyuk jo pont h kint vannak ilyen kocsik (bx,ax) de ha kivittek néhányat akkor szerintem lehettett volna válogatni h esetleg jobb állapotut vigyenek ki.
föleg ax-böl.hisz mind áll asszem vagy szinte...
elöbb utobb mindegyiken ott lesz ugye az S betü.
talán ha egy jobb állapotut vittek volna ki akkor olcsobb lenne a felujitás.
és akkor a valodi rossz állapotu kocsira megy az S.
de ezexerint nem.a jokat selejtezzük már le!!!!!!
vagy a 009-es ax lenne a legjobb az összes közül???????
Sziasztok örülök neki hogy a topik pörög pedig már fontolgatam a megszűnésről. Tegnap a parkban járva láttam a Bh-005 és az Md mellé kocsikat a Bx-ről pattog le a festék. Az Ax meg beázhatott. Közelökbe nem mentem mert jó helyen állnak. A fütűházzal szemben. Volt szerencsém látni a WR 252-es étkező kocsit a száma 80 55 117-9202-2. Utána elmentem az öreg By-onokat megnézni a déli pu-ron.
braun: nyugi, nem neked szólt. Hátha van olyan olvasó, akit még nem ismerek és tudna segíteni.
bodecsabi: http://www.rail.sk nem egy nagy durranás
gumidani: most dolgozom a tudásom egy részének közzétételén:-))))
nekem ugy rémlik 3-4 éve nemis örizték őket... a táblára egyáltalán nemis emlékszem, de emberrel sem találkoztam...
Tavaly más volt a helyzet, engedélyem nem volt sajnos, így szépen felbattyogtam a lépcsőn az urakhoz (igen, ketten sütkéreztek egy Bo alatt vmi romos kanapén :-) ). Köszönni épphogy sikerült, alighogy előadtam volna a "problémámat" közölték hogy "#&@{ˇ...!". Így maradt az alsó vágányrol fotozás, illetve a másik oldalrol fellopodztam egy kicsit. Habár akkor még fele ennyire sem nyúlt ki a sor a pusztába.
idén remélem több szerencsém lesz :-)
Most március elején épp csak felnéztem hátulrol, a Bx- és a Bzx-eket nyugtáztam :-( aztán inkább eljöttem ...
üdv
Örömmel láttam, hogy a Keletiben a kis házikó mögött már év eleje óta álló ICR-kocsira visszakerült a kivett üveg. Ezek szerint megérkezett a légkondihoz az alkatrész és megcsinálták?
Amicus!
Az anyatopicon hírdettél Bzx-keresési versenyt nemrég. Most ide írom, mert két héttel le vagyok maradva ott. Íme hétvégi utazásaim fogásai (a listán még egyik sem szerepel):
24-28 535-9 Celldömölk/Celldömölk REV Sm 08.03.05.
640-6 " / " "
701-6 " / " "
valamint 10-67 007-6 Ap 140 Miskolc/Miskolc REV Dk 31.03.05.
azok a piros izék:)...3 bx kocsi... egy rahedli ax amiböl csak kettö selejt a többi csak jelölve volt S-nek de nem lett az...(lehet h kezdenek még velük vmit(nagyon remélem kop-kop))...és még több rahedli BDzx de full lepusztult állapotba.mind a szentesi keritésböl.és egy bdzx az a jo régota szétszedett debreceni:((((((4 vágányon nyalánkság meg fájdalom:(((((((((((((((((
vigyázz mert ha az öreg biztonságit fogod ki az beleköt mindenbe és nekem is egy ora volt mire lebeszélte vkivel h az érvényes!!!engedélyemmel végigmehessek a kocsik mellett.
Azt hiszem, te látsz valamit ezeken a képeken, amit én nem :)))
Ami a képen érdekes, hogy az első Dk-VR kooperáció után is milyen magas maradt a magyar beszállítási arány ezekben a kocsikban.
Melyikre gondolsz? Az első két kép ábrázolja a 016-ot, az utolsó a 037-et. A 037-en is látsz még magyar alkatrészeket? Kár, hogy nem néztem meg tüzetesebben a 016 tábláit. :((
Bevallom ezekben a ruttkai kocsikban nem vagyok otthonos. Ami a képen érdekes, hogy az első Dk-VR kooperáció után is milyen magas maradt a magyar beszállítási arány ezekben a kocsikban.
Egyszer nekifekszem, és kinyomozom ezeket a szlovák átépítéseket, mert nekem nagyon tetszenek ezek a kocsik. Jelenleg abban sem vagyok biztos, hogy mindegyikben benne van-e Dunakeszi, vagy a későbbi kocsik már a ruttkaiak saját alkotásai.
Amiket idáig láttam (sajna nem mindegyikről van képem)
Hát most nagyon emlékezetből, de úgy emlékszem a 19-70 034-ig a kocsik Apeer-ek, 035-tól Aeer-ek (fülkések), de talán scsabi jobban tudja. Az Apeerek is több sorozatból valóak, azért az eltérések.
Szlovák 1.o. IC kocsi (19-70-016) beső tere. Nagyon korrekt. :)))
Tényleg, tudtok valami forrást a neten a szolvákok IC kocsi átalakításairól? Láttam ui a 19-70 020-at is, ami picit másmilyen, mint a fenti kocsi, valamint a 19-70-037-et, mai pedig végig fülkés kocsi. Illusztrációképpen: