Az óracsport felsőrszén van két kis műanyag dísz(ha még nem volt szétszedve),alatta van kettő csavar azt kell kíszedni,és azután meg kivenni a bal szellőzőt ami az ajtónál található a műszerfalon és onnan benyúlva belűlről kitolni ovatosan,mer sokan feszegetik kintről é s akkor szokott elrepedni vagy eltörni rajta az átlátszó burkolat:)!persze akkor jön ki teljesen,hogy tud megcsinálni az izzó cserét,ha leveszed róla a két csatlakozót is!
Az alapjárat hibát egy lecsuszott csatlakozo miatt produkálta. Nagyon nagy ez a V6 motor rohadtul nincs hely a motortérben és nemlehet rendesen hozzáférni semmihez. Hülye német..
ABS tömbött megvettem a csere után remélem megoldódik a tempomat hiba is.
Egyik motorná sem normális ez!de azt tudni kell,hogy minden motornál az alapjárat kapcsoltban van az alapjárattal!vagyis minél melegebb a hütőviz annál kisebb az alapjárat!
ha rosszul mutat akkor valoszínű,hogy híbás,és megzavarja rendesen az alapjárat motort!
a hőfok gomba nem drága doog,érdemes újat rakni bele!
Üdv!Nincen semmi külön doboz vagy bármi más!a vezérőt babráljál,vagyis átírják egy másik szoftverrel,vagy csak motoszkálnak benne!de a CDI motorok amugy is már annyíra felvannak huzva,hogy a maximumon vannak!én senkinek nem ajánlom pl a vitót 122 lóerő föl vinni mi a gyári maximum!lehet vele játszani,de akkor másik turbó kell aapból stb!
Vajon normális, hogy az automata váltos V280 as benyás motor fordulatszáma, Park fokozatban ,meleg motornál gázfröcsre kb: 4sec után esik vissza alapjáratra? A vízhőfok mérő is vacakol hol mutat rendesen hol meg semmit?
Nekem is pattogott. Aztán elkoptak a gyári C-s gumijaim. Sima 195/70 r15 -ös gumit vettem. Azóta puhán suhan nem pattog. Viszont a C-s gumi többet bír.
A jelenség, hogy egyáltalán nem működik se fel, se le nem dolgozik. A műszerfalon lévő szintező lámpa folyamatosan világít, majd a szint emelő kapcsolót benyomva a lámpa átvált sűrű villogásba. A kompresszornál található 3 csatlakozóknál mértem felszültségeket. A 4 vezetékes csatlakozóban (ez a 2 áteresztő szelepé) 2 szálon jelen van a tápfeszültség. A 2 vékony szálas csatlakozóban (amit nem tudom mi de a kompresszor dugattyúja mellé megy egy kis szögletes dobozba) az egyik szálin szintén jelen van a táp, és a 3. csatiban, a 2 vastag szálasban (ez a kompresszor motorjához megy) nincs jelen a feszültség de az ülés alatt megtaláltam azt a relét ami ehhez adja ki az áramot, és manuálisan vezérelve (negatívot adva a relé vezérlésére)a kompresszor elkezd dolgozni, és az autó elkezd emelkedni, vagyis az áteresztő szelep is nyit, és a nyomás a rugókba tud áramolni, viszont ezesetben a szintre emelkedéskor természetesen nem ál le a kompresszor. Csatlakozások rendben, kébelszakadást/elöregedést sehol nem látok, még a hátsó két szintérzékelőnél sem. Kérdés, hogy mi lehet a baj? Létezik-e a légrugó rendszernek külön vezérlő egysége, és ha igen akkor hol található, vagy azt is a computer vezérli? Lehet-e hibakódot olvastatni a légrugóról valamilyen módon? Válaszotokat előre is köszönöm.
Sziasztok ! Nálam is sokszor vacakolt a központi zár ,de bár ezt már megírtam sokkal régebben a hátsó ajtó volt a bünös mert lelazult , leesett egy müanyag házas mikrókapcsoló vissza pattintottam a helyére és ujra jól müködött minden! Tudom még adós vagyok a kormány kiskardán kereszt javításának leírásával . igérem nemsokára megírom ! Üdv. Csokiszem
Nos a centrál zár eléggé bonyolúlt és összetett!minden kapcsolatban van mindennel,és elég egy híba,vagy egy nem megfelelő kapcsoló,és máris nem müködik!azt szókta csinálni,hogy visszalöki a zárat!probáld ugy hogy amikor visszalöki gyoesan zárj rá újra,ha akkor nem löki vissza akkor a toloajtó érinkezői szoktal lenni(gyakori betegség a vitóknál)
de mint írták lehet szál szakadás az ajtóknál ami ugyancsak gyakori,főleg a jobban felszerelt autóknál ahol ugyanis megtörnek a kábelek a sok ajtónyítástól és aztán elszakadnak!de lehet a záarknál lévő bezárást visszajelzó kapcsoló is!szóval nem egyszerű!
ha látnám az autót és bogarászhatnám akkor biztosan meg lenne a probléma,és ezekhez mát tényleg kell a tapasztalat!
remélem tudtam segíteni! de ha telefonon hívtok sokkal több infót tudok mondani bármiről bármikor:)
110CDI-be hol keressem a pollenszűrőt? Mit és hogy kell kiberhálni?
A hőfokállítónál van műszerfal világításom, utánna nincs. a levegőbeömlőknél látok két csavart, kivettem, de tovább nem jutottam. Nem gyári a magnó, azt ki kell vennem, hogy le tudjam venni a burkolatot?
Váltóban milyen olajat kell tenni? tud valaki jó áron olajat? Hidegen 1-2-es nehezen kapcsolható...olaj megoldja ezt a problémát? Melegen már semmi gondja...
A tükrömet beakasztottam, és eltört, amit meg tudtam ragasztani, de érdekelne, hol tudok venni olyan elemet, ami csak a mozgatást végzi. A tükörben a motorok rendben működnek...ill. a jobb tükör akár erre nyomom a gombot (jobbra-balra,le-fel), mindig ugyan abba az irányba mozog (csak fel és csak jobbra).
Örülök hogy látok szakértő és segítőkész hozzászólásokat a fórumon. Úgytűnik hogy Neked mennek ezek az elektromos cuccok a vitóban, ezért a kérdésem a következő : a komfortelektronika az autó zárásakor fel kell hogy húzza az oldalablakokat ( ill. a tetőablakot) ? A panaszom: a kp zár minden alkalomkor visszalöki a zárakat a jobb első miatt. Már szétszedtem a zárat, minden végálláskapcsolót rendben találtam, reagál is a kapcsolók helyzetére, viszont a kpzárra nem működik. Lehúztam a komfortelektronikára menő 2 db stekkert az anyósülés előtt, egy 10 ohmos ellenállással "stimuláltam" az ajtózárat két csati között, így most a jobb elsőt legalább be tudom zárni kézzel ill.kulccsal, a többit pedig vezérli a távirányító. Okozhatja-e a hibát az hogy a jobb első ajtóban lévő ablakemelő kapcsoló nem gyári, hanem bele van valami más monyákolva, ami helyben ugyan működteti az ablakot, de a bal oldali ajtóról nem vezérli. A két hiba között lehet-e összefüggés akomfortelektronika által? Okozhatja-e a hibát a nem belevaló ablakemelő? ............Persze lehet hogy csak én komplikálom túl műszerészaggyal a dolgokat, mindenesetre ez nekem gyanús! Kíváncsi lennék a Te véleményedre vagy tapasztalatodra ezzelkapcsolatban! Köszi
Köszi, hogy ilyen segítőkész vagy. Békéscsaba környékén nem sok benzines vito rohangál és a hozzáértő szerelőből mégkevesebb van. Még egy kérdés, a V6 motoron az olajszürő felett van még egy szűrőszerű valami ugyanolyan műanyag nagy poharas valami csak ez oldalt van betekerve . Vajon mi lehet? Ha tudok csinálok róla fotot.
köszönöm szépen a kimerítő választ sokat segített!!! -olyan dolgokat írtál,amit megmondom őszintén én sem tudtam. Tegnap vettem egy éppen olyan rácsot ami az 1180-as hozzászólásnál látható ,most szereltem fel szerintem így még dögösebb lett. nekem nagyon tetszik. sokat dob az összképen. szeretnékszerezni rá oldalfellépőket,nekem ez is nagon tetszik és jól elrejtené a 235/45 R17-es gumiaimat. Még egyszer köszi a válaszodat!!!
Nos minden ABS több rendelkezik elektronikai vezérlővel,soha nincs külön!lehet a rendszer levegős is ,akkor is ezt csinálja!de valoszinüsthető,hogy az ABS agy vagy rossz,vagy
nem kapja meg a mefelelő jeleket,lehet az pozitiv,vagy épp test hiány is!sokszor a leolvasó ugymond szart nem ér(sajnos)
ellenállásokat kellene mérni az ABS jeladoknál!mindegyiknél egyformánal kelle lennie stb!
Már csak azt kellene tudnom, hogy a 1998-as V280-as ABS szivattyújának külön van-e a vezérlője vagy egybe van az ABS tömbbel? A hibakiolvasó nem tudja törölni a hibát. Mindíg visszaírja és nem müködik az ABS. Vlami Rückfölderpumpe hibát ír.
azok a biztik,a centrálzár,napfénytető,motoros oldal ablakok,elektromos ablakemelők,és mindenféle extrával feszerelt dologhoz tartoznak!szóval minél több benne a bizti annál felszereltebb a vitó:)
Kösszi ,hogy megnézted nekem! Igen enyém az autó. Most küzdök vele ,mert pár dolog nem müködik rajta. Valamikori tulajdonos telerakta minden elektromos kütyüvel. Ahhoz a fénymásolathoz ,hogyan lehetne hozzájutni? Nekem nincs semmilyen könyvem és ez nagyon gáz.
Üdv maximus 75! A gallytörőhöz kell műbizonylat szigorúan!Ha nincs, forgalomból való kivonás is járhat érte! DE!!!!!!!!!! Tisztázzuk mi is az a gallytörő!
A Gallytörő: az autó elejére szerelt, a karosszériaelemek , üvegfelületek és lámpatestek védelmét szolgáló keret. Gyártása során meghatározott az anyagvastagság, ugyanis meg kell hogy feleljen bizonyos törési és hajlékonysági együtthatóknak. Kivitele jellegéből adódóan - mivel legalább ugyanolyan széles mint az autó - megváltoztatja az autó első sarkainak rádiuszát ( melyet az autógyártásnál szigorúan előírnak főként a gyalogosgázolások miatt ), emiatt a szigorú előírás és a műbizonylat.( a terpjárokon jellemzően láthatók) Nagyon sokan - " okos" hozzáértők - és mivel így került bele a köztudatba összetévesztik az autó elejére szerelt FÉNYSZÓRÓTARTÓ KERET-tel illetve a RENDSZÁMTÁBLATARTÓ KERET-tel. Ez a keret szélességében nem éri el a fényszórók belső széleit, így nem változtatja meg az autó gyártásánál előírt sarkok rádiuszát, ezáltal közlekedésbiztonságilag az autó jellege nem változik , tehát nem műbizonylat köteles!!!
Tehát a gallytörő az kb. vonóhorog kategória, a keret pedig kb. az utólagos ködlámpa , antenna vagy pl. napfénytető kategóriája!
Sajnos sok útszéli egyenruhát viselő sincs tisztában ezzel a dologgal(sem), ezért van hogy sűrűn piszkáltak miatta régebben. Mostanában valahogy nyugi van. Egy ilyen keret látható pl az 1180-as hozzászólásnál. Tehát ez nem gallytörő!!
Szia ekikukac! Azon a biztosítéktáblán 1-18-ig sorban: 1-kitámasztható ablak 2-utasoldali ablak,tolótető elöl 3-vezetőoldali ablak, tolótető hátul, 4-központi zár 5-belső világítás 6-dugaszoló aljzat 7-mobiltelefon 8-riasztó vezérlő 9-kiegészítő fűtés relé 10-riasztó kürt 11-irányjelző bal 12-irányjelző jobb 13-EDW 14-EDW 15-EDW szenzor 16-18 üres .
A Vaterán láttam hirdetésben kezelési kézikönyvet amiben mindez benne van, de inkább kértem egy ismerősömtől kölcsön és lefénymásoltam az egészet! Nagyon sok hasznos leírás van benne és benn az összes kivitel 108-110-112 plusz a benzines.
sziasztok! tudtok nekem segíteni abban a kérdésben,hogy a 108,110,112-re való gallytörő jó-e a 112cdi-tipusra? kell-e hozzá műbizonylat? esetleg hol lehet beszerezni utolag,ha nincs hozzá? amúgy az autóval meg vagyok elégedve igaz most cseréltem rajta viágításkapcsolót 232000-km -nél adta fel. fogyasztása kitűnő átl. 6.6l. 3 bambinóm van kényelmesen elférnek hátul. a válaszokat előre is koszi! üdv minden vitosnak! maximus.
Valakinek van tapasztalata benzines vitóval? Esetleg LPG üzem? A V280-as tapasztalat, csak hab lenne a tortán. Én most májusban építettem be a gázt! Minden tanács jól jön.