van még ennek egyáltalán bármi értelme? (azonkívül hogy a boeing mérnökeinek is élni kell valamiből) mire elkészülnek vele a crew dragon teljesen bejáratódik, a iss-t meg szanálják. szerintem el kellene már engedni, és valami hasznosabbat csinálni.
Hát bizony, a visszafogottság igen relatív. Nyilván nem tart orrba szájba "space dreams" témakörben sajtótájékoztatókat mint Musk.
Viszont sok egyéb, finoman szólva is kétes megítélésű területen meg épphogy az extrém aktivitás jeleit mutatja. Bezos az Bezos. Az ő buldog konokságú gőzhengere is utat vág majd magának idővel az egészen biztos. Csak az a kérdés összességében segíti-e mindez űrtevékenységünk felgyorsítását vagy épp ellenkezőleg.
Bezos pedig sokkal zarkozottabb, visszafogottabb, akar rejtözködö a kommunikacioban,...
Ez csak akkor igaz, ha a politikusok és a hatóságok a Twitterről tájékozódnak. Nagyon is aktív viszont az adóelkerülésben és a lobbizásban, ráadásul az Amazon közvetlenül is konkurenciája a Starlinknek, több, mint háromezer műholddal tervez LEO megakonstellációt Kuiper project néven.
Érdekesség, hogy miközben fúrja a Starlinket, maga felmentést kért még az azokat szabályozó feltételek alól is:
In December 2019, information became public that Amazon was asking the FCC to waive requirements (eg. to have applied by 2016) that SpaceX and OneWeb had to follow in order to get their large satellite internet constellations licensed.[4] As of December 2019, the FCC had not yet ruled on the request. SpaceX and others have asked the FCC to reject the waiver request.[4]
Ironikus, de ez van, fordult a kocka. :) 10 eve a SpaceX volt az, aki helyet követelt maganak, pl harcolt hogy katonai megrendeleseket is kapjon az addigi monopolhelyzetben levök helyett, most pedig ök vannak monopolhelyzetben, es aki be akar lepni a piacra (most pl a Blue Origin), annak a SpaceX elleneben kell helyet csinalni önmaga szamara. Ugy tunik, a cegek vezetöinek a szemelyiseg is tukrözödik a modszerekben, Musk vizionalt, tulkommunikalt, es mindent azonnalra megiger (valamennyire meg is vezetve ezzel a dönteshozokat, mert nemletezö dolgokat is mar majdnem kesznek mutatott, pl FH törtenet), Bezos pedig sokkal zarkozottabb, visszafogottabb, akar rejtözködö a kommunikacioban, viszont lathatoan ugyvedekkel azert szereti kavartatni a kakit, es igy keresi a helyet a piacon.
"That protest prevented SpaceX from starting its contract for 95 days while the GAO adjudicated the case. Now in federal claims court, Blue Origin’s latest challenge could trigger another delay. The company alerted the court last week of its impending lawsuit and signaled to the judge that it will seek an order to pause SpaceX’s contract while the case is adjudicated, according to a person familiar with the notice who’s not authorized to speak publicly about litigation. If the judge grants Blue Origin’s request, the pause to SpaceX’s contract could potentially last even longer and put another dent in the timeline of NASA’s Artemis program."
Tulajdonkeppen nem gond, ha Bezos jogi uton is igazsagot keres, viszont szamomra szimpatikusabb/hitelesebb lenne, ha mernöki vonalon vitezkedne elöbb, nem ugyvedekkel.
"egy perc alatt megtalálod guglival a pereiket :)" - szóval azt várod, hogy a te állításodra én keressek forrást?
Ezek után az a minimum, hogy összeírod egy excellbe az összes Spacex és összes BO tendert és mellé írod, hogy melyik esetében pereltek (forrással). Ha kész, segítek belőle statisztikát csinálni. Csak a szavahihetőséged kedvéért ;)
Tök jó meglátás, viszont sajnos nem kell mindet lelőni, pár tucat elvesztése ami akár normál üzemben is megtörténhet kiválthatja a kessler effektust, ami nem csak a starlinket pusztítja el hanem minden mást is, és egy évtizedre vagy tovább elzár minket a világűrtől.
Más biztonsági filozófia. Ennyi. BO nem kockáztat, ember vagy sem. SpaceX-nek meg létkérdés a robbantgatás, mert publicitást generál. Csak ugye emberes kapszula ha úgy felrobban hogy nyoma se marad az még akkor is gáz ha éppen nem ült benne senki.
Az űrkutatás történetében én nem emlékszem olyan emberes kapszulára, ami ilyen súlyos problémával átjuthatott volna minden teszten, beleértve a tesztrepülést is.
Lehet bagatellizálni, de attól még tény. Ijesztő tény.
Minden egyes tender eredmény megtámadtak, ahol nem nyertek, ehhez én nem kellek, közismert tény, egy perc alatt megtalálod guglival a pereiket :)
Tettem be pár példát.
Mindeközben BO kb. most perel először. Ugyanúgy egy elvesztett tendert. Csak hát két láb rossz, négy láb jó. Ha a SpaceX perel az más. Kicsit gondolt át észre fogod venni hogy pont így gondolod te is. Ezt hívják elfogultságnak.
Ginny (Ingenuity) helikopter újabb izgalmas kalandok elé néz. Nagyobb RPM-re van szükség, mert a marsi évszak váltással a marsi légkör sűrűsége/nyomása csökken a Jezero kárteben.
"In the coming months we may see densities as low as 0.012 kg/m3 (1.0% of Earth’s density) during the afternoon hours that are preferable for flight.
The difference may seem small, but it has a significant impact on Ingenuity’s ability to fly. At our lower design limit for atmospheric density (0.0145 kg/m3), we know that Ingenuity has a thrust margin of at least 30%. Thrust margin refers to the excess thrust that Ingenuity can produce above and beyond what is required to hover. That additional thrust is needed on takeoffs and climbs, during maneuvers, and also when tracking terrain with varying height. But if the atmospheric density were to drop to 0.012 kg/m3 in the coming months, our helicopter’s thrust margin could drop to as low as 8%, which means that Ingenuity would be operating close to aerodynamic stall (a condition where further increases in the blade’s angle of attack does not produce more lift, only more drag)."
és ez lesz a megoldás:
"We will begin by performing a high-speed spin of the rotor without leaving the ground, reaching a peak rotor speed of 2,800 rpm (more than a 10% increase relative to our prior Mars experience of 2,537 rpm). If all goes well, we will follow this with a short test flight at a slightly lower rotor speed of 2,700 rpm."
Egyebkent valamikor olvastam korabban egy kommentet egy allitolag ex.Boeinges mernöktöl, aki azt fejtegette, hogy a Shuttleval elerhetö maximalis magassag, mint rekord nem ertelmezhetö kategoria, mert az egyes orbiterek között föleg sulyban olyan jelentös kulönbsegek voltak, amitöl mindegyiknel kulön-kulön lehetne csak ertelmezni a sajat maximalis magassagrekordjat.