doki, de csak a hivatasos vadaszpilotak vagy mindenki??? mert akkor palyat tevesztettem :)))))) francert tanul az ember sok evig egyetemen :)))))) hogy aztan meg hatalmas felelossege is legyen :)
Ő valóban a seregben kezdte a pályafutását,21,és 29esen repült.Nyugdijjas évei után/ami a katonáknál ugyi a fele.../került a Malévhoz,mint jo pár társa,pl:Völgyi Olivér...
Hogy tudja-e vezetni,én tleg nem tudom,de hogy ő fogja,az tutkó...
doki, vegulis a HA-LIX-et is befejeztek es azota sztar mindenutt a vilagon!!!
most epp egy MIG-15utit tamasztanak fel. hogy konkretan mennyire nagy az adakozas azt nem tudom, de mindegyik aero magazinban keresnek tamogatokat. en spec atutaltam nekik 25ezer forintot..... lehet hogy csak 1 liter festekre lesz elegendo vagy a technicsalnij alkohol feltoltesere a jegtelenitobe.... en jelenleg ennel tobbet nem tudok tenni, de MOGeza is megkapna ugyanezt.....
es szerintem sokan vagyunk ugyanigy ezzel.... persze igy csak parmillio jon ossze, tudom....
OK,OK,értettem!Én csupán arra lettem volna kiváncsi,hogy itt van adakozás is,v csak "mentsük meg Isaurát"dolog van....mert olyan szép,meg jo kis repülő,kár lenne érte,stb..
Egyetértek,hogy fel kelleni ujjitani,muzeumba rakni,az utókor számára megtartani!!
Ehez is sok pénz kell,nemhogy ahoz,hogy repüléshez alkalmas legyen!!!Ezért kérdeztem,tudtok e valami forrást,hiszen sokatoknak jó kapcsolata van imitt-amott,szóval tudtok e valami biztos anyagi fedezetet!!??Mondom,komolyan,irónia nélkül kérdezem,mert nekem is izgalmas látvány,egy poraiból feltámasztott antik darab/legyen az bútor,autó,repülő/.
Sajnos,számos példa van rá,hogy nagy hévvel nekikezdenek a felujjitásnak,aztán anyagi,szerszám,szakember,stb ..hiánya miatt abbamarad az egész projekt!
Köszönöm a tájékoztatást a turb.propp géppel kapcsolatban.
Azért akarunk régi repülőgépeket (nem a topic témáját adó MOG-ra gondolok, valószínűleg ő már sohasem fog repülni, hanem minden más, repülőképessé tehető madárra) repülni látni, mert egy új gépet repülni látni teljesen hétköznepi dolog.
Ha egy B737, vagy A320 száll fel mondjuk Ferihegyről, a legtöbb esetben észre sem veszed. Szerény személyemnek pl.abszolút mindegy, hogy milyen mai masina 28C ülésében ülök (bár ezzel a véleményemmel valószínűleg többen a fanok közül vitába szállnának), de ha - mondjuk - egy Ju-52, vagy egy Connie fedélzetén repülhetnék, na az már igazi élmény volna.
Képzeld el, manapság már luxus bömös, magy merdzsó, stb. taxikkal is utazhatsz, ha van léd, neked is lehet. Nem nagy durranás. De sokan a lelküket is eladnák, ha lenne egy 60-as évek beli Skoda Octaviájuk, vagy ad abszurdum egy Moszkvics 403 (hogy csak a legfiatalabb old timereket említsem, amelyeket a magam korabeliek még az utcán láthattak minden nap.
A világ gazdagabbik (és repülésileg civilizáltabb) felén emberek hajlandóak eszeveszett vagyonokat, szabadidejüket teljes egészében és még sok mindent rááldozni arra, hogy egy Spitfire-t, Me 109-et, vagy Mustang-ot repülőképes állapotba hozzanak.
Számomra ihatatlan energiaitalt gyártó cég pedig egy kisebb flottát tart fent (persze reklámcélból) régi repülőkből, amelyek a világ több helyén (pl. nálunk Bp-en is) bemutatót tartanak.
Ezért aztán számomra teljesen érthetetlen a kérdésed, hogy tényleg repülni szeretnénk-e látni a régi gépeket. Igen, akarjuk.
Ugyancsak érelmezhetetlen számomra ez: Ezek a tipusok már fénykorukban is elavultnak számitottak. Fénykorukban, megalkotásuk idején a legtöbb ilyen eszköz modernnek számít ugyebár, csak az idő jelentős múlásával válik "elavulttá".
Az L-410 pedig egy csehszlovák gyártmányú, az Il-18-nál kb. 10-12-szer kisebb kéthajtóműves légcsavaros-gázturbinás repülőgép.
ohh,köszönöm,akkor én ilyen "L-410"gépet kb 1hónapja láttam Jakabszálláson,mintha tolatott is volna!!!/szlovák lajstrommal/
Tényleg szép dolog,hogy a jövönek meg akarjátok menteni az öreg gépeket.Szerintetek fog valaki,v valakik erre anyagilag is áldozni,vagy csak-magyar módon-vállveregetés/mi támogatunk mindenben../,együttérző bólogatás,igérgetésre fussa....?!
Tényleg fut még ezekből az "old timer",ekből??Gondolom néhány lepukkant afrikai,arab,régi Szovjet tagköztársaságban.
Az IL-18-ast szivesen látnánk repülni ,mert egy nagyon régi repülő és az igazi repülőbarát minden régi/új gépet szeret látni repülni.
A topic a HA-MOG lajstromjelő MALÉV IL-18-asról szól ami Ferihegy betonján áldogállt már nagyon rég óta. A közelmultba olyan híreket kaptunk ,hogy szét akarják végni. Ám ez nagyon csúnya sors egy olyan öreg gépnek mint az IL-18-as.
Ezért ha nem is repülni ,de a földön álva minden képpen látni szeretnénk.
A topic neve szerint nem a legendás "IL"gépekről van szó?Ezek a tipusok már fénykorukban is elavultnak számitottak/olvastam Cserhalmi Imre:"ki fog repülni"c könyvében.../
Tényleg,-irónia nélkül kérdezem,de komcsi-repülni szeretnétek látni ezeket a "vasakat"?
Hidraulika, olaj és üzemanyagrendszer hajlékony tömlői lejártak 2004. decemberben, a hajtóművek nagyjavítása 2005. januárig lett volna esedékes, az olajcsere naptári ciklusideje szintén lejárt,az avionika utolsó időszakos munkáját (F2) 2004. januárban végezték, azóta csak F1 ápolások miatt nyúltak hozzá, idén januárig. A fedélzeti adatrögzítő nem felel meg a 2005. január 01-től érvényes előírásának (JAR OPS 1.715), nincs benne ACAS (JAR OPS 1.668), nincs benne számláló dobos, láb skálájú magasságmérő és csomó skálájú sebességmérő (JAR OPS 1 Subpart K 1.652). 2007. január 1-től kötelező az EGPWS. Ezek alapján úgy nagyjából 70 millió forintból üzemkésszé lehetne tenni, ami háromszorosa a gép piaci értékének a mai állapotában. És ez egy L-410-es, futó típus, amit bizonyos elmaradásokkal ugyan, de jól karbantartottak.
Csak azért írtam le ezeket, hogy belássuk, a MO-Géza sajnos soha nem fog már repülni, bármennyire is szeretnénk ezt néhányan. De nagyon szurkolok dr. Palágyi Gábor úréknak, remélem, hogy én is megsimogathatom mihamarabb az Emékparkban MO-Gézát.
Azt nem tudom, hogy a futó most milyen állapotban van, de utoljára mozgatva a Bush-látogatás előtt volt, mikoris átvitték az ACE hangárok melletti betonról a kisgépes füvesre, mert a betonon a jenkik mindenféle vasai és helikopterei voltak.
(Egyébként szegény YFD-n zömében már minden lejárhatott, meg mindenféle azóta kötelezővé lett drága kütyüt kellene beleépíteni)