Azt azért nehezen tudom elképzelni, hogy oktatás, de legfőképp üzemeltetési/karbantartási kézikönyv nem készülne a járművekhez, a Volánbusz pedig ezek nélkül állományba venné és üzemeltetné a típust, függetlenül attól, hogy nullszéráról beszélünk...
Ami nem lesz: korábbi üzemeltetési tapasztalat. Na ezt fogja élesben teljesíteni ez a 47 példány...
Érdemesebb egy helyre gyűjteni az új buszokat. Így is Miskolc csuklós járműparkja (helyközi) az egyik legidősebb az országban. Ide kell busz rendesen. A jó állapotú meg mehet Barcikára(2db), és egy Sátoraljaújhelyre(1db) kiváltani azt a maradék 3 C-80-adt
Az én utolsó információm szerint az összes új csuklós busz amit Miskolcra küldenek az Miskolchoz tartozik majd. Barcika nem kap egy darabot sem, (persze itt nincs műhely sem, minek új busz, jobb Ózdra meg Miskolcra vontatni őket) de talán két régi Merci csuklóst még kap Barcika, hogy a HNF-494, HNF-496 selejtezni tudják.
Kíváncsi leszek mi lesz a vége, mert hetente változik hogy melyik típus megy, melyik marad...
Nem hinném, hogy bármelyik megye olyan helyzetben van, hogy rá lenne szorulva azokra a C80-asokra, vagy a Conectokra. Utóbbiból néhány maradhat megyén belül, de azzal sem számolnak hosszútávon.
Nem hiszem, hogy a "mi marad?", "melyik marad?" kérdések itt helyben, helyi akarattól függően dőlnek el. Egyrészt Jász megyéből is szabadulhatnak fel járgányok, illetve a budapesti agglomeráció kék MAN-jei is elindíthatják a láncolatot Solymártól Kenézlő felé.
Gondolom még a döntéshozók is találgatnak, hova passzolják a felszabadult járgányokat, viszont az itteni üzemeknek a találgatás idejére is ki kell adniuk a járatokat, szóval emiatt nyilván át kellett tolni néhány veteránt is a vizsgán.
Kérdés, hogy mivel járnak jobban, ha öreg, de ismerős C56-osokat toldozgatnak, vagy ha megörökölnek helyközi forgalomra kevéssé alkalmas, levetett járgányokat.
Megmondom a valót, nekem már az is fura, hogy eddig húzták ezek az öregek, ráadásul már mindegyikről elmondták, hogy itt és most vége, aztán pl a GXD-417 is szépen, megbízhatóan dolgozik a fix sofőr kezei alá.
Azt általam ismert utolsó vízállás szerint a RÁBA NEXT 18 helyközi csuklósból a készült 47 db-ből 32 db, azaz 68% Borsod megyében kezdi el üzemét.
A maradék C80 és más megmaradó cszuklós - eges darabjai még más gépark neóben dolgoznak jopár évet
Ebből következik, hogy 32 db régi csukős ugrik.
Eben a -ben lesz amelyik selejt sorrról egyből kiskanál készíőbe indul, és lesz olyan is mely egy iciri gatyába rázás után marad a megyében és dolgozik tovább
Ebből szerinted mikre van esély, hogy még maradnak egy darabig, legalább az idei évet túlélik ?
Tudtok-e valamit a 200 darabos Credo Econell szóló/ és a 47 db csuklós kivitelből érkezik-e a régióba ?
Nézzük végig.
Miskolc (Encs), üzem szerint írva
a 2 darab 200-as és a 4 db C56, úgy egy nagyobb Credo adaggal váltható szerintem. Nem is fognak nagyot cicózni, hogy mi repül, ha Miskolc kap szóló Credokat. Csuklós Credo esetén gondolom az ős Conecto-k váltódnak, mivel C80 nincsen.
Ózdon megint csak egy legyintéssel ki lehet már írtani azt a kettő C56-ost, így ez is elég egyértelmű, hogy ha egy kisebb beszerzéshez is jut, akkor az a maradék kettő busz távozik a flottából. Vagy esetleg van még Ózdon olyasmi, ami már a selejtérett 20+ kategóriába tartozik? Szóló Conecto ?
Sátoraljaújhely, itt jó eséllyel marad még egy ideig azért egy pár kocsi 200/Classic, lévén, hogy most is volt friss műszakiztatás ugye.
Viszont a csuklósoknál már azért más a helyzet. Ott jó eséllyel minden elbúcsúzik.
Ott ha jól nézem van Barcikának kettő darab, a 494, 496 melyeket van esély váltani nyáron Next 18-cal. (Ha jön)
HGR-755 Sátoralján, ami egyedüli, és szerintem nem fognak már vele bajlódni, valamit kerítenek a helyére
Na még az ózdi HNF-497, mivel az ugye helyiben megy, így nem tudom mik a tervek vele, bár kétség kívül így ránézésre ő a leglepukkantabb a C80-asok közül. Ettől függetlenül még lehet kerítenek valami kevésbé szakadékot a helyére.
Pénteken délelőtt Miskolc-Sajószentpéter között a 26-oson vontatott a sötétzöld Rába vontató egy Ikarus C80-ast rendszám nélkül (ideiglenes rendszámmal), Miskolc irányába.
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy az NZM-443-nak történt valami forda változása? Ma 15:10-kor Mályinkába láttam menni, 15:35-re pedig az LVJ-231 (a dédesi SSM-524-es forda egyik sofőrjével) száguldott be Tardonáról, majd indult tovább 15:45-kor Tardonára.