Elsősorban most azokhoz szeretnék kérdést, illetve kérést intézni akik ugyanolyan motorral szerelt járgánnyal és azonos évjáratú motorral mozog. Vagyis olyan forumtarsat keresnék. Lehetőleg budapestit, vagy pest közeli tag személyében. A többit privátban beszelnem meg. Kérem jelentkezzen aki tud egy kicsit segítségemre lenni. 2011es 1.6 hdi 92 lovas hdi-s motorral szerelt járgánnyal. C4 második generációs. Nagyvonalakban amúgy csak annyi lenne. Hogy szeretném összehasonlítani egy másik autó menet dinamikáját az enyémmel.(nem a szemét kitaposva és szétforgatva) .
Még új vagyok és ez az első Citroen tipusú autóm.Vettünk egy C4 Grand Picasso 2011. évjáratút.Sajnos a Navigáció nincs rajta.A kártya a helyén van,de semmi .Hogy lehetne megnézni ,hogy a fejegység nem jó vagy csak a kártyával van baj?Nem szívesen adnák ki 60ezer körül ha csak a frissitést tennék rá a Citroen üzletben.
Húzd szét a csatiját és járj vele. Ha visszábbáll a fogyasztás és megszűnnek hibajelenségek - sárga lámpa marad -, akkor szonda csere. Ez a legegyszerűbb módja a szonda tesztnek.
Sziasztok. Ma ezt a ket hibakodot kaptam P0134 Lambdaszonda áramkör aktivitás nem érzékelt (1.hengersor 1.szonda) P0135 Lambdaszonda fűtés áramkör (1.hengersor 1.szonda) egy olyan kérdésem lenne h 1.6v benzinbe mennyi lambdaszonda található? Gondolom ez igy mindenkeppen cseres, megnovekedett fogyasztas is tapasztalhato es eg a motorhibat jelzo sarga jel is ez miatt.
Az első típus amit mutattál tökéletesen működik.a tobbit nem néztem meg egyenlőre. Azt gyanítom semmilyen visszacsatolás nincs az izzók állapotáról. A 2 teljesítmény állapotot fotó nem adja vissza.
5 féle 21/5W-os izzóval kompatibilis LED-izzót találtam a sufniban, ami jó lehet Neked.
Mindegyik párban van.
Ezek közül az egyik kifejezetten kecsegtetőnek tűnik, 6 CREE LED van benne, komoly fényerővel. Talán nem tiltja le a kocsi. Áramgenerátoros, azaz a kocsi töltési feszültsége sem csökkenti az élettartamát.
4W-os és 6000K-es Ez legalább kétszer akkora fényerőt tud, mint egy 21W-os hagyományos izzó és a színhőmérséklet miatt is vizuálisan jobban látszik. DRL-nek tökéletes lesz.
Nem biztos hogy túl töltötték lehet csak simán behúzták a maradék olajat. A többletnek nem hiszem hogy szabad lenne kijönni. Főleg nem így. Le kellene törölnöd mindenhonnan és úgy megnézni mi is a forrása. Még most frissen míg nem lesz minden olyan. Eset képet is dobhatsz föl világosban. Melyik részen van több vagy kevesebb az olajból. Vagy esetleg a turbó hordja az olajat.
Diag. szerint a lambda szonda vezetékszakadást jelez, törlés után újra előjön. Szerelő szerint kuka. Motor megy, fogyasztása a fed.c. szerint megnőtt, majdnem egy literrel.
Húzósnak mondják a cserét, előtte szeretném kikérni a véleményedet, tényleg ez-e a baj, vagy más, egyszerűbb(és főleg olcsóbb) megoldás is lehet. Szükség esetén fel tudnálak keresni.
Azt észleltem, hogy a hengerfej környékén elég sok olaj és olajsár van. Alulra nem csöpög le. Úgy néz ki, hogy a a blokk (szemből) jobb oldalán jön az olaj, és ott a lejjebb lébő gumicsövön látok is egy-két cseppenés nyomot. Ezt letöröltem ronggyal és egy hosszabb autópályázás után ismét ellenőrizve ismét volt olajpötty.
Olaj nem hiányzik, sőt még a pálcán maximumon, vagy kissé felette van. Az olaj állaga és szaga alapján nincs benne számottevő gázolaj.
A kocsiban bő 180 ezer km van, soha nem ette az olajat annyira, hogy utántöltés legyen szükséges két olajcsere között.
Nincs túlhajszolva, normál használatban van. Rendesen húz, nem füstöl, nem prüszköl. Még gyári FAP van benne, ha a hengerbe is jutna az olajból, akkor 180 ezer km után aligha lenne még működőképes.
Emlékszem, hogy a legutóbbi olajcsernél túltöltötték. 4 litert vittem és 3,6 liter a gyári feltöltési mennyiség. Mindig visszakapok valamennyit, ez esetben nem. Otthon jutott eszembe és akkor ellenőriztem, láttam hogy túl volt töltve.
Kérdésem:
Most elviszem olajcserére a kocsit, 12-15 ezer km-ként szoktam, nem várom ki a 20 ezret.
Okozhat-e olajkiverődést, szivárgást, ha túltöltik olajjal a kocsit? Vagy készülhetek valami komolyabb dologra?