Ez új gép ? Mi volt az ára ? Kár hogy nálunk nincsenek forgalomban ezek a gépek ! Mindig nézem a használt hirdetéseket de nem nagyon bukkan fel viszonylag fiatal gép rajtuk !
Én Hódmezővásárhelyen lakom, de sűrűn járok Csongrád-Békés megyében fel-alá céges ügyekben...ha valaki ide valósi, rendelhetünk közösen és alkalomadtán bedobom.
Üdv neked! Nézd meg a tankban a szűrőt, ha jól emlékszem egy spirál rugóra hasonlít és nyújtsd meg nálam ez segített. Egy 340-es szívatyúján pedig az excenter részt reszeltem meg hogy nagyobb lökete legyen.
Arra gondoltam,hogy megpróbálom holnap szoba hőmérsékletű olajjal,mert mintha arra emlékeznék,hogy a hideg olajat nem szerette(nem sokmindenre használtam az elmúlt 2 évben,após mindig hasított fát küldött) Hidegben nem nagyon szoktam használni,én nyáron felszoktam készülni a télre,míg a szüleimnél laktam.Most is csak a szomszéd miatt vettem elő,elkérte ugyanis a kert végében bólogató nyárfát,de az ágat itt hagyta.Gondoltam felaprítom,ott sajnálnám az egészet felgyújtani,majd a következő télre kiszárad és vegyesen bedobom a kazánba. A dugattyúreszelés is átfutott az agyamon,csak nem kéne túlzásokba esnem. De marad még kicsi holnapra,lehet mielőtt nekiállok átdöföm a szuszogót,abból baj biztosan nem lesz!
Szuszogó,tank tiszta,most volt szétszedve takarítva,kapott egy betétes csillagkereket még az eredeti volt rajta,és ennek okán kivettem a szivattyút is.Régen ugyanis egyszer eltűnt teljesen az olajozás,amit akkor a csigahajtásnál felgyülemlett fűrészpor kitakarításával sikerült teljesen visszaállítani.Nos ezen okulván,hamár a kuplung lent,akkor kipucolom 2 in 1 alapon.
Most a melóhelyen vagyok, nem tudok képeket tolni.
Nekem is volt 136-om, én is cseréltem benne olajpumpát, de ha jól emlékszem, arra reagált jobban, hogy a szuszogóját kilukasztottam vékony tűvel.
A pumpát kiszedve azon van két furat, azokat tágítottam, meg a dugattyún reszeltem. Többet nyomott így, mint utána az új, ami egyébként utángyártott volt.
A dekó szelepet visszahúztam, hengert átszellőztettem.Teljes gázzal indítás, első rántásra indult, de olyan volt ,mint a földfelszíni szúnyogírtás:fehér füstöt okádott a kipufogó.Pár gázfröccs és újra a megszokott volt a gép.Tegnap vágtunk ketten a rokonnal 12 erdei köb akácot (a másik gép egy Hq 350 volt), ma pedig kéttanknyi tölgyet kapott, sajnos csak vékonyabb ágakat, max. 20 cm átmérőig.
Szerintem bejáratódott. :-))
A feleségem szavai az új gépről:az új "barátnőd" hangja alapjáraton erős és határozott, de nem fülsértő, fordulaton pedig kifinomult. :-) Ez ám a dicséret, főleg egy nőtől. :-))
Kis információt szeretnék gyűjteni!Van nekem egy kis 136-os gépem.Ezidáig (2007-től) nem volt gondom a láncolajozással. Most,hogy elővettem,kicsit gyengébben szórja az olajat (kb fél tankkal marad). Tudom a világban mindenki leszólja,de nekem elegendő ez a típus,méret stb.A kérdés,hogy ha vásárolok egy olajszivattyút,az jó (jobb) lesz,vagy a fórumokon olvasható hibákat az új is produkálni fogja amolyan örök típushibaként?
A szimering és a csapágy megvan, elkezdtem összedobni a gépet.
A Stihl boltba 1.100 Ft a FAG 6201 C3 csapágy darabja, az eredeti 2.000 Ft. Szimeringet eredetit vettem a 2 db volt 1.700 Ft.
Amikor szétszedtem, nem volt benne blokktömítés, csak pasztázva volt. A Mannol pasztám elvileg benzinálló, de én inkább vágtam egy vékony tömítést.
A blokkoldalt 1-2 percig hőlégfúvóval melegítve egyszerűen erő nélkül a helyére csúszik a főtengelycsapágy.
A másik oldal melegítése előtt leheletvékonyan bekentem pasztával a forgattyúsház tömítő felületét, arra szépen feltapadt a tömítés:
Összeszerelésnél én 2T olajat használok /ez részszint olaj :) / pici fecskendővel a csapágy görgőkhöz, főtengelyhez cseppentek, illetve a szimering helyét bekenem.
Illetve a féktisztítóval zsírtalanított blokkcsavarokra egy kis menetrögzítőt teszek rázkódás és kicsavarodás védelem gyanánt.
A szimering beütve a helyére
Mentem aludni, mert éjszakás leszek. Holnap folyt köv. :)