Keresés

Részletes keresés

V43 1359 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1915
Ez igaz, csak fura, hogy vkinek van egy nickje ami alapján tudjuk, hogy ki Ő, hol és mit csinál, de azért mégis van egy másik nickje is, amivel szeret megszólalni, de azzal nem fedi fel magát... Ki érti ezt? :-)))
Előzmény: tojásos nokedli (1913)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1914

(találkoztam nem kevés olyan szerelővel,aki eltudta mondani,hogy mit csinál,de hogy miért,arról fogalma sem volt.)

 

Találkoztam olyan mv-vel aki azt mondta,( majd 20 éve vezér,megfordult a GYSEV-nél is)hogy a hűtővíz mikor "hideg"akkor kitágul,felmelegedés hatására meg "összemegy":-))Akkor most mi van?Jót röhögtünk és kész:-).

 

Annak, hogy a gépek nem bírják az üzemszerű igénybevételt, semmi köze sincs a fenntartás színvonalához, a dolgozók hozzáértéséhez, a felelősség egyértelműen az üzemeltetést terheli...

 

Ezt komolyan gondolod?Jellemző példa erre,mikor meghozták az első dáliákat(természetesen hidegen,se olaj,se gázolaj a mozdonyokban)a szerelők is bele nézegettek a géptérbe,volt aki csak nemes egyszerűséggel beleköpött,demonstrálandó a véleményét:-).Szerintem te is tudod hogy kerültek a MÁV állagába ezek a csodás szerkezetek.

Előzmény: M62 187 (1902)
tojásos nokedli Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1913
Így igaz! Mindenki saját maga dönti el, hogy felefedi e kilétét.
Előzmény: M62 187 (1912)
M62 187 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1912

"Az interneten így alkult ki a társalgás, nem én találtam ki."

 

Mégis vannak jó páran, akik nickje mögött valós személyiség áll. Neked sem tiltja senki és semmi, hogy "csatlakozz" hozzájuk, jelentősen növelve ezzel a hiteledet. Igaz, a "blamázs" kockázata is megnő, de ezzel együtt lehet élni :-)

Előzmény: tojásos nokedli (1908)
M62 187 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1911
Egy ilyesfajta megjegyzést már én is fogalmaztam magamban. De nem bánom, hogy végül nem én vetettem monitorra! :-))
Előzmény: V43 1359 (1905)
V43 1359 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1910
Hogyne... :-)))
Előzmény: tojásos nokedli (1908)
Mashiniszta Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1909
Érdekes... :-)))
Előzmény: M62 187 (1902)
tojásos nokedli Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1908
Nos fogalmam sincs, hogy ki vagy, nem is érdekel (szerintem ez kölcsönös) Az interneten így alkult ki a társalgás, nem én találtam ki.
Előzmény: V43 1359 (1905)
laleszka Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1907

Üdv!

 

az utolsó képen, az M47-es mögött a háttérben milyen jellegű építkezés/rombolás folyik?

Előzmény: Andreesh (1900)
Kalapácsman Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1906

Kőzéprigóci hangulat !

 

 

V43 1359 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1905
Na igen, csakhogy egyesek "mellénye" mögött lehet tudni, hogy milyen ember áll, mert nem titkolja, hogy kicsoda, addig mások csak "alternatív" nickjükkel mernek vitába szállni...
Előzmény: tojásos nokedli (1904)
tojásos nokedli Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1904

Itt szép lehetsz, de okos nem.

Szerintem nem így van, hanem a "nagy mellényt" kell egyeseknek kisebbre cserélni.

Előzmény: V43 1359 (1903)
V43 1359 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1903

"Ifjú titánként" egyvalamit már sikerült nagyon jól megtanulnom, és úgy érzem, hogy ez most nagyon passzol ide: " Itt szép lehetsz, de okos nem. "

:-)))

Előzmény: M62 187 (1902)
M62 187 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1902

"Ha idegen szavakat használsz..."

Ezt bebuktam. Nem redundancia, hanem remanencia.

 

"Választ nem várok a fenti kérdésekre..."

Ebben biztos voltam, ezért inkább én is kérdezek. És szeretnék a válaszokból tanulni! De komolyan!

 

"Miért van megadva a hidraulikus jármúvekre a legkisebb tartós sebesség..."

Tényleg, miért van? A kérdés alapján arra gondolnék, hogy kimondottan a "hidraulikus járművekre" a hidraulika miatt van megadva a legkissebb tartós sebesség – de mi most nem erről beszélünk. Akkor tényleg, miért?

 

"Mennyi ez a Dácsia esetében?"

Tényleg, mennyi? És az hova van le- vagy felírva?

 

"Te mennyivel szágoldoztál az 1200 tonnás vonattal?"

Tényleg, mennyivel is? Én ugyanis nem 1200 tonnát írtam (1700-at, de ez mindegy), és pláne nem vonatot, hiszen a Budaörs állomásról a Depóba vezető iparvágányon közlekedtünk, tolatási mozgásként. És mint ilyenre szerintem nincsenek terhelési korlátozások egyetlen utasításban sem. Ha tévednék, kérlek javíts ki, mert egy hónap múlva vizsgák lesznek, és nem szeretnék ott hamis "biztonságérzettel" megjelenni!

Itt vissza is térnék az első kérdésre, hogy mi számít tartós sebességnek? A legalább 1 percen, vagy 20 percen, esetleg hosszabb időn keresztül tartott sebesség? (Mint a Szilinél az indító, 20 perces, órás és állandó áram?)

 

"Mennyi a 2R16 irányváltó bemenő teljesítménye?"

Tényleg, mennyi? Csak nem kevesebb, mint amit a motor be tud vinni? És ezt az értéket hol hoztátok a mi tudomásunkra?

 

"Milyen hatással van rá a túlterhelés?"

Naaaa, ez így nem ér! Kérdezz nehezebbeket!

A túlterhelés általában mindenre negatív hatással van... :-)

 

"Milyen a kapcsolódó kerekek fogazása?"

Mikor milyen... A sok fakezű mozdonyvezető elkoptatja.

 

"Mi történik ezek kopottsága esetén?"

Szétcsúszik! Eltaláltam? :-)

 

"Milyen hatással van a kapcsolódásra a tengelyek távolsága?"

Fordított arányban áll!?!

 

"Függ e a tengelyek távolsága és párhuzamossága a csapágyak állapotától?"

Kotyog, mint bíró s...ben a...

 

"Azok a váltok amelyek az M47-ben "kidobálják" az irányt miért üzemeltethetők tovább az M43-ban javítás nélkül akár egy évig?"

Soseis próbáltam...

 

"... előfordulhat e, hogy azoknak van igaza a témában akik még egy váltót sem tettek tönkre, de az elmúlt 20 évben több mint 100-at megjavítottak?"

 

Természetesen előfordulhat.

Elgondolkodtató kérdéseid viszont számomra három dolgot sugallnak:

1.) Mi (főleg én) mozdonyvezetők mindent csak elcseszünk (ezért hülyék vagyunk, vagy hülyék vagyunk, és ezért cseszünk el mindent), a műhely meg mindig kiköszörüli a csorbát. De nem hiszem, hogy a hozzáértés fokmérője lenne az, hogy hányat rontott, vagy ki hányat javított. (Találkoztam nem kevés olyan szerelővel, aki el tudta mondani, hogy mit csinál, de hogy miért, arról fogalma sem volt.)

2.) Egy állomási tolatómozdonynak egyáltalán nem üzemszerű állapota, hogy 100 tonnánál nehezebb elegyeket mozgasson. Egy ilyen mozdonnyal két dolgot egyáltalán nem szabad: elindulni, és megállni...

3.) Annak, hogy a gépek nem bírják az üzemszerű igénybevételt, semmi köze sincs a fenntartás színvonalához, a dolgozók hozzáértéséhez, a felelősség egyértelműen az üzemeltetést terheli...

 

A többiben (ha maradt olyan), egyetértünk! :-)) De most megyek, mert reggel vár egy "nekem rendelt" irányváltó...

 

Előzmény: mdbz (1901)
mdbz Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1901

"Valamennyi kis redundancia mindig van, nem?"

 

Ha idegen szavakat használsz nem árt utánna nézni mit jelentenek! (nem kérek oktatást, én tudom mit jelent, sőt azt is hogy mit akartál írni helyette) 

 

"unalmamban lettem vasútgépész is"

 

Nos amennyiben az is vagy aminek tartod magad magad, akkor a következő kérdéseket ennek függvényében gondold végig:

 

Miért van megadva a hidraulikus jármúvekre a legkisebb tartós sebesség, Mennyi ez a Dácsia esetében? Te mennyivel szágoldoztál az 1200 tonnás vonattal?

Mennyi a 2R16 irányváltó bemenő teljesítménye? Milyen hatással van rá a túlterhelés? Milyen a kapcsolódó kerekek fogazása? Mi történik ezek kopottsága esetén? Milyen hatással van a kapcsolódásra a tengelyek távolsága? Függ e a tengelyek távolsága és párhuzamossága a csapágyak állapotától? Befolyásolja e a csapágyak állapotát a kenés milyensége? Azok a váltok amelyek az M47-ben "kidobálják" az irányt miért üzemeltethetők tovább az M43-ban javítás nélkül akár egy évig?

 

Választ nem várok a fenti kérdésekre, csak azt kérem, hogy gondold végig a válaszokat, és arra válaszolj hogy esetleg előfordulhat e, hogy azoknak van igaza a témában akik még egy váltót sem tettek tönkre, de az elmúlt 20 évben több mint 100-at megjavítottak?

Előzmény: M62 187 (1888)
Andreesh Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1900

Egy-pár kép 30.-ról:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

szakijozsi Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1899
Kelljenek!
Előzmény: ampervadász (1870)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1898
A másik Bz pótló amivel a Sió vonalon jártunk java részt....
Előzmény: fggeri (1784)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1897
Személyvonatos dália. Bz pótló volt annó és 80 km/h-ás eng.seb-gel....
Előzmény: fggeri (1824)
M62 187 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1896

"... és pont ilyenkor szállít a legkevesebbet a szivattyú(csapágy meghibásodás)."

 

Ezzel arra célzol, hogy csapágyhiba miatt esik ki az irány?

Előzmény: Törölt nick (1890)
M62 187 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1894
:-)
Előzmény: r1232 (1892)
r1232 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1893

A 2000-ekből 1100-sok lettek. Az 1000-sek már más téma.

Előzmény: peti 19 (1859)
r1232 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1892
Jajj de sokat jártunk a sokegyessel a kelenföldi tartalékon. Nagyon jó kis gép volt :-)
Előzmény: M62 187 (1865)
M62 187 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1891

Ki kell ábrándítsalak, mert láttam. Sőt, meg kellett tanulnom azt is, hogyan működik. Javítani éppen csak, hogy javítottam, viszont sokat "használtam". Ismereteim nem csak a másoktól hallottakra, meséltekre korlátozódnak .-))

Előzmény: tojásos nokedli (1889)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1890
Ha láttál szétszedett iv-t akkor tudhatod hogy a kenőolajszivattyúja a kardánkihajtás tengelyéről kapja a meghajtást.Ez azért érdekes mert a sebességfüggvényében kapja a szivattyú a fordulatot,És mikor van a legnagyobb terhelésnek kitéve az iv?Természetesen az induláskor és pont ilyenkor szállít a legkevesebbet a szivattyú(csapágy meghibásodás).
Előzmény: M62 187 (1888)
tojásos nokedli Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1889
Úgy látom nem láttál még irányváltót belüről, így hagyjuk.
Előzmény: M62 187 (1888)
M62 187 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1888

"A hiba általában úgy jelentkezett, hogy először csak az egyik irányba dobta ki az irányt..."

 

Azt kérdeztem: "jól reteszelt irányváltónak mi baja lehet..."? Ugye, a jól reteszelt irányváltó nem kapcsolgat terhelés alatt magától üresbe? Ha nem, akkor hogyan törne össze?

 

"Szóval ne higyj MDcskének se, ő jónéhány irányváltót cserélt, ezek szerint csak unalmában :-))"

 

Én is unalmamban utazok (úgy értem: vezetek) már 15 éve Dácsiákon, és unalmamban lettem vasútgépész is. Ezen idő alatt egyszer alattam is tört össze irányváltó, gépmenetben (aznap háromszor maradtam fekve különféle hibákkal :-)) Ezért is arra kell gondoljak, hogy az irányváltó meghibásodása, annak mértéke nem a továbbított elegy tömegétől függ, hanem a ki-be kapcsolás pillanatában jelentkező teljesítménytől és a fogaskerekek kapcsolóköri sebességeltérésétől. Így viszont 1700 tonnát vontatni éppen olyan "kockázatos", mint gépmenetben intenzíven gyorsítani. Tény, hogy szar irányváltóval nem érdemes nagy terheléseket továbbítani, mert nő a meghibásodás kockázata, de a 47-es irányváltója nem az 1700 tonnás terheléstől megy tönkre, hanem a bizonytalan hajtáskapcsolattól...

Előzmény: tojásos nokedli (1887)
tojásos nokedli Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1887

A 80-as években, amikor a pécsi fűtőházban az M47-ek még rendszeresen továbbítottak személyvonatot,sorbanállás volt a csoportemelőn és a sűllyesztőn az irányváltó javítások miatt. A hiba általában úgy jelentkezett, hogy először csak az egyik irányba dobta ki az irányt, ha nem került még sorra az adott gép, akkor csak Barcsra, vagy Nagykanizsára mehetett, Mohácsra nem, mert ott nem volt fordító korong.

Szóval ne higyj MDcskének se, ő jónéhány irányváltót cserélt, ezek szerint csak unalmában :-))

Előzmény: M62 187 (1885)
M62 187 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1886
Néhányszor 10 kW-ot
Előzmény: tojásos nokedli (1882)
M62 187 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1885
Egy jól reteszelt irányváltónak mi baja lehet a működő hajtásláncban?
Előzmény: tojásos nokedli (1883)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!