"Ha idegen szavakat használsz..."
Ezt bebuktam. Nem redundancia, hanem remanencia.
"Választ nem várok a fenti kérdésekre..."
Ebben biztos voltam, ezért inkább én is kérdezek. És szeretnék a válaszokból tanulni! De komolyan!
"Miért van megadva a hidraulikus jármúvekre a legkisebb tartós sebesség..."
Tényleg, miért van? A kérdés alapján arra gondolnék, hogy kimondottan a "hidraulikus járművekre" a hidraulika miatt van megadva a legkissebb tartós sebesség – de mi most nem erről beszélünk. Akkor tényleg, miért?
"Mennyi ez a Dácsia esetében?"
Tényleg, mennyi? És az hova van le- vagy felírva?
"Te mennyivel szágoldoztál az 1200 tonnás vonattal?"
Tényleg, mennyivel is? Én ugyanis nem 1200 tonnát írtam (1700-at, de ez mindegy), és pláne nem vonatot, hiszen a Budaörs állomásról a Depóba vezető iparvágányon közlekedtünk, tolatási mozgásként. És mint ilyenre szerintem nincsenek terhelési korlátozások egyetlen utasításban sem. Ha tévednék, kérlek javíts ki, mert egy hónap múlva vizsgák lesznek, és nem szeretnék ott hamis "biztonságérzettel" megjelenni!
Itt vissza is térnék az első kérdésre, hogy mi számít tartós sebességnek? A legalább 1 percen, vagy 20 percen, esetleg hosszabb időn keresztül tartott sebesség? (Mint a Szilinél az indító, 20 perces, órás és állandó áram?)
"Mennyi a 2R16 irányváltó bemenő teljesítménye?"
Tényleg, mennyi? Csak nem kevesebb, mint amit a motor be tud vinni? És ezt az értéket hol hoztátok a mi tudomásunkra?
"Milyen hatással van rá a túlterhelés?"
Naaaa, ez így nem ér! Kérdezz nehezebbeket!
A túlterhelés általában mindenre negatív hatással van... :-)
"Milyen a kapcsolódó kerekek fogazása?"
Mikor milyen... A sok fakezű mozdonyvezető elkoptatja.
"Mi történik ezek kopottsága esetén?"
Szétcsúszik! Eltaláltam? :-)
"Milyen hatással van a kapcsolódásra a tengelyek távolsága?"
Fordított arányban áll!?!
"Függ e a tengelyek távolsága és párhuzamossága a csapágyak állapotától?"
Kotyog, mint bíró s...ben a...
"Azok a váltok amelyek az M47-ben "kidobálják" az irányt miért üzemeltethetők tovább az M43-ban javítás nélkül akár egy évig?"
Soseis próbáltam...
"... előfordulhat e, hogy azoknak van igaza a témában akik még egy váltót sem tettek tönkre, de az elmúlt 20 évben több mint 100-at megjavítottak?"
Természetesen előfordulhat.
Elgondolkodtató kérdéseid viszont számomra három dolgot sugallnak:
1.) Mi (főleg én) mozdonyvezetők mindent csak elcseszünk (ezért hülyék vagyunk, vagy hülyék vagyunk, és ezért cseszünk el mindent), a műhely meg mindig kiköszörüli a csorbát. De nem hiszem, hogy a hozzáértés fokmérője lenne az, hogy hányat rontott, vagy ki hányat javított. (Találkoztam nem kevés olyan szerelővel, aki el tudta mondani, hogy mit csinál, de hogy miért, arról fogalma sem volt.)
2.) Egy állomási tolatómozdonynak egyáltalán nem üzemszerű állapota, hogy 100 tonnánál nehezebb elegyeket mozgasson. Egy ilyen mozdonnyal két dolgot egyáltalán nem szabad: elindulni, és megállni...
3.) Annak, hogy a gépek nem bírják az üzemszerű igénybevételt, semmi köze sincs a fenntartás színvonalához, a dolgozók hozzáértéséhez, a felelősség egyértelműen az üzemeltetést terheli...
A többiben (ha maradt olyan), egyetértünk! :-)) De most megyek, mert reggel vár egy "nekem rendelt" irányváltó...