A következő kérdésem lenne hozzátok: Rotációs kapa vétel előtt állunk, egy kisebb teljesítményű modellel dolgoztunk eddig, nem mai darab már. Egy 50x50 méteres terület műveléséről lenne szó, kötött talaj, szőlő, szabadföldi termesztés,ilyesmik, plusz a későbbiekben füvesítési munkálatok.
A keret úgy 100-150.000 Huf lenne, könnyen karbantartható, erős, kis szervízigényű gép kellene. Ahogy én összeraktam a képet, az Oleo-Mac igen megbízható darab, például a 175 RK, ha jól vettem ki a Zonghsen az Oleo-Mac olcsóbb verziója, hasonló minőségben, az SR1Z 750-re gondoltam. Lehetséges még a Szentkirály valamelyik változata is. Egy érdekes kérdés még hogy láttam különböző feltéteket a Szentkirály KF szériához, úgymint fűnyíró, eke, saraboló, stb... Az sem egy hátrányos dolog hogy ilyen kiegészítőket használni lehessen a későbbiekben, neadjisten járókerék+utánfutó, legalábbis a lehetőség meglenne hogy ilyen kiegészítőket használni lehessen ha úgy tartaná kedvünk. Ide tartozó kérdés hogy ezek a kiegészítők hogy működnek a valóságban, bátran meg lehet-e venni őket vagy felejtős a dolog, fűnyíró, mulcsozó, saraboló /ezt már láttam hogy működik/, van-e ezekkel bármiféle tapasztalat? Én például nem nagyon találtam kiegészítőket az Oleo-Mac típushoz, a Zonghsen-hez elméletileg tartozék a járókerék, gondolom egy utánfutó esetleg kapcsolható hozzá, erről nincs információm. A kiegészítők nem létkérdés, de ha működnek lehet hogy nem ártana maga a bővítési lehetőség. Ahogy olvasom érdemes hozzájuk magas oktánszámú benzint használni a kormolás/kokszolódás miatt.
Tehát mit ajánlanátok, mekkora garanciaidőket vállalnak, mennyire fontos ez ebben az esetben, ilyesmik.
Igen. A léghűtéses kertigép motorokba sokkal nagyobb hőfoktűrésű olaj kell, mint egy vízhűtéses motorba. A vízhűtéseseknél jól kézben tartható a hőmérséklet szabályozás. Itt nálunk meg a rekkenő hőségben ugyanannyi hűtő levegő jut a gépre, mint átlagos hőmérsékleti viszonyok között. Tehát nem biztos, hogy egy csúcs olaj,amelyet a korszerű motorokhoz gyártanak, olyan jól fogja tűrni az extrém hőmérsékleti viszonyokat, mint a sima kertigép olaj.
Lehet, hogy hazabeszélek. Nekem a képen láthatóhoz hasonló van. Most is ezt választanám az aluházas helyett. Itt szabadon állítható az ékszíj. Ha nem kapsz pontos méretű szíjat, más közeli mérethez is után állítható.
Az attól függ, hogy mire kell. Tanácsot nem tudok adni, de leírom a történetem mások okulására.( meg Neked is, hogy nézz utána tudod-e egyáltalán hazsználni)
Ha jól láttam Neked GCV-190-esed van. Nekem GCV-160 (Szentkirály Dragon) Vettem én is felezőt, körmös kereket meg ekét. Nálunk a talaj meglehetősen kötött. A szántásból nem lett semmi, az eke annyira sem ment le a talajba, hogy magot lehessen bele vetni, csak egy vékony "karcot" húzott a föld tetején. Plusz a gép magas, a súlypontja is fenn van, amin a felező tovább rontott, vagyis nem egyszerű megtartani ha éppen "billenni" akar.
Nem tudom hogy Te mire használnád, ha nem szántás akkor elnézést. (bár a 190 erősebb mint a 160)
Köszönöm, de az általam vásárolt olajnál nem látom a paramétereket.
A 6 dl olajat visszaviszem, és megveszek egy nagyobb kiszerelésüt.
A Fiam, azt olvasta, hogy kertigépek léghűtéses motorja sokkal érzékenyebbek az olajminőségre, mint a gépkocsi motorok. Magam részéről, ezt pont ellenkezőleg gondoltam.
A jókívánságot köszönöm és hasonló képpen én is Isten által megáldott békés, boldog ünnepeket kivánok Neked és kedves Családodnak.
Sziasztok szép napot. Honda gcv 190 es motorhoz milyen gázbovden kellene ? Van egy gcv 135 ös fűnyíróm de ahhoz olyan bowden kell amit webshopokban nem találok. A 190es is ilyen vagy oda jó a merev szálas bowden ?
Szia végül is tegnap a Fiam javaslatára az olajbeöntő nyíláson kiöntöttem az olajat. Nagyon megvoltam lepődve, mert abszolut tiszta volt a hét éve beletöltött, után töltött olaj.
Vissza szereltem, amit megbontottam, de nem töltöttem fel, mert rájöttem rossz üzletet kötötöttem a megvásárolt ENI SAE 30 fűnyíró olaj 6 dl 1000, Ft-al. Nem találok certifikátot sem róla, igy nem tudom ellenörizni a paramétereit sem. A hat deci kevés, mert utántöltésre is gondolnom kell.
KF-04 es hajtóműnél olyat tapasztalok, hogy olyan "karcos" a kuplung. Nem tudom eldönteni, hogy a bowden szorul vagy esetleg a kuplung kiemelőt kéne zsírozni, ha egyáltalán szabad azt. Amúgy új gépről van szó, de mikor behúzom a kuplungot nyekereg és nem valami könnyen jár. A markolatnál érződik a szorulás, de ha kiakasztom a bowdent akkor könnyen mozog minden, és ha csak a hajtóműnél mozgatom a kuplung kiemelő szárat, amibe a bowden vége csatlakozik akkor az is akadás mentessen jár. Olyan mintha a bówden nagyon belefeszülne a házba mikor kiemel a kuplung , és ez valahol ott a markolat környékén akadna. Ez KF-04 betegség?
Sziasztok, kicsit eltérek a Rotációs Kapától, de majdnem egy kategória...
Van egy Murray 10/30 fűnyíró traktorom, a váltó és a difi ill féltengelyek külön vannak, és észre vettem hogy a difiben a perselyek ki vannak kopva... valakinek van valami ötlete? egyenlőre nem tudom szét szedni a gépet, ha netán valaki szedett már szét ilyet és találkozott ilyennel, esetleg méreteket megtudná adni megköszönném.
Olajcseréhez nem igazán szoktuk a motort bolygatni. A régi olajat vagy kiöntjük ( a motort felfordítva) vagy pedig olaj leszívó pumpával kiszivattyúzzuk.
A motor bontásához egy kis segítség (több részes):
A permetező valszeg egy Maruyama,mert annak az úszóháza amit feltettél,tűszelepet lehet még kapni,de tűszelep házat nem,de működik a dolog,a tűszelep cserével is a felcsiszolás azért nem igazán jó,mert megváltozik a benzinszint.A ragasztáshoz gratula!Esetleg,ha nem,akkor van tankom hozzá,ha érdekel,és más cuccaim is.