Keresés

Részletes keresés

by-169 Creative Commons License 2005.05.03 0 0 832
A 19-05-ösnek tényleg 9 ablaka van hogy lehet ez hogy eddig nem vettem észre pedig 10-nek kell lenni + a 2 kis ablak. Na majd vasárnap megszámolom én. Mert nem stimmel a képpel valami.
Előzmény: gumidani (829)
gumidani Creative Commons License 2005.05.03 0 0 831
Igen, köszönöm. Továbbítottam az illetékes etácsnak.
Előzmény: scsabi (830)
scsabi Creative Commons License 2005.05.03 0 0 830
off
Megérkezett hozzád a mail? A tértivevény nem jött vissza.
on
Előzmény: gumidani (828)
gumidani Creative Commons License 2005.05.03 0 0 829
Előzmény: scsabi (826)
gumidani Creative Commons License 2005.05.03 0 0 828

Már csontig rágott téma, hogy egy vasúti kocsitípust a középszámmal kell megnevezni és nem a betűjellel. Az utóbbi csak néhány jellemzőt közöl, ami az alábbi példa alapján is láthatóan, több típusra is illik.

Ha a középszámokat használnátok, akkor megspórolhattuk volna pl. a 20-26 / 20-27 Bh / Bhv értetlenkedést is. Hasonlóan a jelenlegi 19-05 és 10-27 összekeveréshez.

Tudom, hogy kell egy kis idő a számok megszokásához, de megéri.

Előzmény: by-169 (827)
by-169 Creative Commons License 2005.05.03 0 0 827

Már három fajta Ap van eddig csak 2-ről hallotam a nagy ablakos meg a kis ablakos és a volt régi ablakos Apv.

Előzmény: scsabi (826)
scsabi Creative Commons License 2005.05.03 0 0 826
sorozatjel középsorozatszám ablakok száma
Ap 10-27 33
Ap 19-05 32
Ap 10-67 30

figyelmen kívül hagyva a beltéri ablakokat
Előzmény: by-169 (825)
by-169 Creative Commons License 2005.05.03 0 0 825

Az ap-nek nem 9 ablaka van hanem 10 van neki. Ej neked kell tudnod kolléga. Majd vasárnap megyek pestre azt megnézem jó.  Ax-is így néz ki. Meg a volt Apv ,dunakeszis kocsik azok mind így készültek.

Előzmény: amicus (820)
gw Creative Commons License 2005.05.03 0 0 824

Ezért voltak a cseh "Bzx"-ek 83-ig Blm-ek, 2000-ig Baafx-ek, és  2001-től Btax-ok (és egyéb mutációik). Középszámuk 70 54 24-29 2003-ig, azóta 70 54 0 010.

Előzmény: scsabi (822)
MetánGuppy Creative Commons License 2005.05.03 0 0 823

Üdv!

 

 A hétvégén elég sok friss kocsival találkoztam, de már mindet levadásztátok, amit felírtam. :o( Termelékenyek voltak a közeli napok (4.21., 4.27.).

 

 De azért egy ínyenceknek valót még közreadok, amit az Amicus ;o) szerelvényében láttam: 51 54 19-41 057-3 A 140 Brno hl. n./Brno REV HH 28.04.05. Egyébként nem is tűnt fel, hogy friss fővizsgás, mert kívülről nem volt újrafestve. Lehet arrafelé ez nem feltétel.

 

 Még annyit, hogy az 51 55 20-30 025-9 Bcsabai kocsin beszereltek sípolókat, amik az ajtók nyitott állapotát jelzik. Sajnos már most nem lehetett elhallgattatni, hiába vágtuk rá az ajtót teljes erőből. Gyanítom nem lesz túl hosszú életű az a sípoló. Ezt leszámítva szép lett, kényelmes, szép futású. Viszont elég vicces volt (a maga 140-es vmax-ával) az éjszakai/hajnali füzesabonyi személyben.

scsabi Creative Commons License 2005.05.02 0 0 822
Oké, félreértettem, te a ČSD/ČD személykocsi alsorzatjelekre gondoltál. Így ok, bár volt ott (is) egy kis keveredés.
Amit én tudok:

a -1983 4 tg; 1983-2000 3 tg; 2000- 2tg

aa 1983-2000 2 tg; 2000- 3 tg

/sze ez sem szentírás.
Előzmény: hjvb (818)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.05.02 0 0 821
Szemelykocsi.srv.hu napok óta döglődik, tessék rendberakni!
amicus Creative Commons License 2005.05.02 0 0 820
19-05 Ap-nek, 29-05 Bp-nek fizikai képtelenség, hogy egyforma nagyságú legyen a két leválasztott teremrésze, ha egyszer 9 fiktív fülkéjük van :-))
Előzmény: by-169 (797)
gyurmosz Creative Commons License 2005.05.02 0 0 819
Akkor mindent éretek. Azt hittem, ott csak a 10-71 006-os sérült.
Előzmény: scsabi (817)
hjvb Creative Commons License 2005.05.02 0 0 818

Személykocsikon, a tehernél nem minden fősorozat mellett utalnak a tengelyre.

Ott az a négytengelyes, az aa pedig 4-től több tengelyes.

Előzmény: scsabi (815)
scsabi Creative Commons License 2005.05.02 0 0 817
Hát ezeknek az eltéréseknek mind oka van, lévén Zebegénynél egy kicsit elhasználódott a belseje (is).
Előzmény: gyurmosz (816)
gyurmosz Creative Commons License 2005.05.02 0 0 816

Bizony, ő az!

Sőt, még az ICR felirat is világosabb lett, mint a többin... Alapjában véve kicsit lepusztult szegény, de a futása nagyon kellemes volt! Ami a különlegességét adta, az a színezetlen utastérelválasztó-üvegfal (gondolom az eredeti elkopott ;-)), meg mintha az utasterek végében lévő burkolat is elértek volna a szokásostól (asszem picit világosabb volt, picit más mintázattal, de ez asszem szőrszálhasogatás)...

Előzmény: scsabi (812)
scsabi Creative Commons License 2005.05.02 0 0 815
Milyen járműveken?
Előzmény: hjvb (814)
hjvb Creative Commons License 2005.05.02 0 0 814

1967 előtt

a négytengelyes

 

1967 után (ami felfestése 1980-ban fejeződött be)

aa kéttengelyes

a háromtengelyes

Előzmény: scsabi (807)
scsabi Creative Commons License 2005.05.02 0 0 813
" Bzx-ek tudnak-e külső erőforrás nélkül fűteni?"
Nem. Gázolaj kell az olajégőnek (mondjuk ezt viszi magával a kocsi), illetőleg töltés (~56 V=) a telepeknek.
Előzmény: Blöky (811)
scsabi Creative Commons License 2005.05.02 0 0 812
Á, az utolsó fehérpályaszámos!
Még a forgóvázait sem festették át? Egyre gyengül ez az ICR-színvonal... :-D
Előzmény: gyurmosz (808)
Blöky Creative Commons License 2005.05.02 0 0 811

"Ajtóvezérlést V43-ról próbálj csinálni Bzx-re :-)"

 

M47-ről már megcsinálták, biztos nincs elvi akadálya Sziliről sem.

Inkább V46-ról, de akkor fűtési csatlást is :)

Bár ebben bizonytalan vagyok, h a Bzx-ek tudnak-e külső erőforrás nélkül fűteni?

 

Még egy megoldási lehetőség: az ajtónyitás kalauz által, helyben, mint a postacsíkos Bhv-kon (amit nem használnak).

Előzmény: amicus (786)
Blöky Creative Commons License 2005.05.02 0 0 810

"Az első pont a te elméleted esetében visszalépést eredményez a Bhv, By színvonalhoz képest is"

 

Most rohadtul cinikus leszek. Igen, visszalépés, ezt elismerem. De ha jó a Bzx a mellékvonalakon ahoz, hogy a szomszéd faluba átvonatozzon az ember, akkor a fővonalon nem? Azért mert az fővonal? Azért mert ott már létezett eddig is egy picivel jobb szolgáltatás? Mert az a pár lézengő utas azt szokta meg? Tekintsük ezt egyfajta szerzett jognak?

Inkább üljenek ők Bzx-ben (garantáltan ülni fognak :)) minthogy a pénteki gyorsvonatok utasai föl se férjenek a vonatra.

Szigorúan szvsz.

 

"A harmadik pont a villamosított fővonalak többségén a menetrendbe belenyúlást tesz szükségessé"

 

Abba úgyis évről évre belenyúlnak. A kérdés inkább az, hogy konkrét esetekben megoldható-e, hiszen a döntést úgyis esetről-esetre kell meghozni.

 

"Azt pedig elfelejted, hogy Bzmot-feleslegről egyáltalán nincs szó! Épp ellenkezőleg!"

 

Én éppen ellenkezőleg, Bzx-feleslegre gondoltam (ld. még a hsz-em előzményét, ill. braun-nak adott válaszomat).

Ebből is következően:

 

"Inkább a dízelmozdonyos személyvonatok sürgős felülvizsgálatát javaslom" - Ez is oké!

 

Előzmény: amicus (785)
Blöky Creative Commons License 2005.05.02 0 0 809

"inkábbb komplett Bz szerelvény, vagy Uzsgyi"

 

Felőlem mehet... Csak az a baj, hogy ha egy csomó Bzmot-ot mellék nélkül kell járatni kihasználtság híján, akkor mit csinálunk egy csomó Bz-mellékkel?

Előzmény: braun (784)
gyurmosz Creative Commons License 2005.05.01 0 0 808

Nem tudom, el van-e könyvelve, de a 20-71 017-es Bpmz ICR kocsivá vált - igaz, az átalakítás kimerült az InterCityRapid felirat felfestésében ;-)

Sajnos az "elveszett" alumiium díszléceket nem pótolták (de amúgy ezeket vajon mikor lopják ki egy általában IC-forgalomban közlekedő kocsiból? ).

scsabi Creative Commons License 2005.05.01 0 0 807
Ezt tudnád pontosítani egy kicsit? Amennyit értettem ebből a mondatból, az alapján valami félreértésre gyanaxom.
Előzmény: hjvb (804)
gw Creative Commons License 2005.05.01 0 0 806
1983-tól volt Baafx, a kezdetekben Blm álnév alatt futottak.
Előzmény: kisvautas (803)
hjvb Creative Commons License 2005.05.01 0 0 805
kisvasutas! Mail megy!
hjvb Creative Commons License 2005.05.01 0 0 804
1967-től aa a 2tg, a pedig a 3tg kocsik jelőlése az UIC alsorozatai alapján, ami persze országonként eltérhet.
Előzmény: kisvautas (803)
kisvautas Creative Commons License 2005.04.30 0 0 803
Ellenben errefelé a CSD -nél volt valamikor egy Baafx jelolés a Bz melléknek.
Előzmény: GEORGIE (801)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!