Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
A 19-05-ösnek tényleg 9 ablaka van hogy lehet ez hogy eddig nem vettem észre pedig 10-nek kell lenni + a 2 kis ablak. Na majd vasárnap megszámolom én. Mert nem stimmel a képpel valami.
Már csontig rágott téma, hogy egy vasúti kocsitípust a középszámmal kell megnevezni és nem a betűjellel. Az utóbbi csak néhány jellemzőt közöl, ami az alábbi példa alapján is láthatóan, több típusra is illik.
Ha a középszámokat használnátok, akkor megspórolhattuk volna pl. a 20-26 / 20-27 Bh / Bhv értetlenkedést is. Hasonlóan a jelenlegi 19-05 és 10-27 összekeveréshez.
Tudom, hogy kell egy kis idő a számok megszokásához, de megéri.
Az ap-nek nem 9 ablaka van hanem 10 van neki. Ej neked kell tudnod kolléga. Majd vasárnap megyek pestre azt megnézem jó. Ax-is így néz ki. Meg a volt Apv ,dunakeszis kocsik azok mind így készültek.
Ezért voltak a cseh "Bzx"-ek 83-ig Blm-ek, 2000-ig Baafx-ek, és 2001-től Btax-ok (és egyéb mutációik). Középszámuk 70 54 24-29 2003-ig, azóta 70 54 0 010.
A hétvégén elég sok friss kocsival találkoztam, de már mindet levadásztátok, amit felírtam. :o( Termelékenyek voltak a közeli napok (4.21., 4.27.).
De azért egy ínyenceknek valót még közreadok, amit az Amicus ;o) szerelvényében láttam: 51 54 19-41 057-3 A 140 Brno hl. n./Brno REV HH 28.04.05. Egyébként nem is tűnt fel, hogy friss fővizsgás, mert kívülről nem volt újrafestve. Lehet arrafelé ez nem feltétel.
Még annyit, hogy az 51 55 20-30 025-9 Bcsabai kocsin beszereltek sípolókat, amik az ajtók nyitott állapotát jelzik. Sajnos már most nem lehetett elhallgattatni, hiába vágtuk rá az ajtót teljes erőből. Gyanítom nem lesz túl hosszú életű az a sípoló. Ezt leszámítva szép lett, kényelmes, szép futású. Viszont elég vicces volt (a maga 140-es vmax-ával) az éjszakai/hajnali füzesabonyi személyben.
Sőt, még az ICR felirat is világosabb lett, mint a többin... Alapjában véve kicsit lepusztult szegény, de a futása nagyon kellemes volt! Ami a különlegességét adta, az a színezetlen utastérelválasztó-üvegfal (gondolom az eredeti elkopott ;-)), meg mintha az utasterek végében lévő burkolat is elértek volna a szokásostól (asszem picit világosabb volt, picit más mintázattal, de ez asszem szőrszálhasogatás)...
" Bzx-ek tudnak-e külső erőforrás nélkül fűteni?" Nem. Gázolaj kell az olajégőnek (mondjuk ezt viszi magával a kocsi), illetőleg töltés (~56 V=) a telepeknek.
"Az első pont a te elméleted esetében visszalépést eredményez a Bhv, By színvonalhoz képest is"
Most rohadtul cinikus leszek. Igen, visszalépés, ezt elismerem. De ha jó a Bzx a mellékvonalakon ahoz, hogy a szomszéd faluba átvonatozzon az ember, akkor a fővonalon nem? Azért mert az fővonal? Azért mert ott már létezett eddig is egy picivel jobb szolgáltatás? Mert az a pár lézengő utas azt szokta meg? Tekintsük ezt egyfajta szerzett jognak?
Inkább üljenek ők Bzx-ben (garantáltan ülni fognak :)) minthogy a pénteki gyorsvonatok utasai föl se férjenek a vonatra.
Szigorúan szvsz.
"A harmadik pont a villamosított fővonalak többségén a menetrendbe belenyúlást tesz szükségessé"
Abba úgyis évről évre belenyúlnak. A kérdés inkább az, hogy konkrét esetekben megoldható-e, hiszen a döntést úgyis esetről-esetre kell meghozni.
"Azt pedig elfelejted, hogy Bzmot-feleslegről egyáltalán nincs szó! Épp ellenkezőleg!"
Én éppen ellenkezőleg, Bzx-feleslegre gondoltam (ld. még a hsz-em előzményét, ill. braun-nak adott válaszomat).
Ebből is következően:
"Inkább a dízelmozdonyos személyvonatok sürgős felülvizsgálatát javaslom" - Ez is oké!