Tök jó, hogy egyre többen vagyunk :)
Csak, hogy én is hozzászóljak, az enyém automata agyas volt, amit lecseréltem manuálra. A fogyasztáshoz nem tudok szólni, nem nézem.
Viszont a barátomé full alap, tekerős ablak, noszervó és azon pl fix. 90-es évjárat, ha jól emlékszem.
Érdekes, szerintem az újabb típusokat már csak ezzel a fix aggyal szerelték, ami nekem is van. A kérdés, hogy azért mert nem sokat jelent a fogyasztásba, vagy azért, mert sokkal olcsóbb legyártani és spórolni akartak... esetleg mindkettő. Az enyém pl egy SX (ha minden igaz full felszerelt) változat, ennek ellenére ez a "puritán" :D agy van benne.
A "jobb első csonkálványt" nem igaz tudom behatárolni, konkrétabban le tudnád írni mire van szükséged?
Nekem manualisan kapcsolható van. Amikor nem vagyok tereben akkor nincs bekapcsolva az első hajtás. Így is 10-11-12 körül eszik, nem hiszem hogy nagy hatással lenne a fogyasztásra, mert amikor terepezek akkor sem fogyaszt ennél sokkal többet.
Múlt héten járt nálam "Feroza Milán" és szóba került az első kerekek hajtását manuálisan kapcsolható agy. Mivel nekünk fix agyas változatok vannak, kíváncsi lennék van-e köztünk olyan, akinek az előbb említett verzió van. Engem igazából a fogyasztás kérdése miatt érdekelne, hogy az literbe mennyit számít???
Ha a tankból szivarog, akkor azt látod, vagy nagyon rozsdás vagy ha full teletöltöd akkor elkezd csöpögni.
Amit viszont még megnézhetsz, hogy a benzinvezetéked nem lett-e porózus, vagy az illesztéseknél nem repedezett-e meg. Attól is érezhetsz benzinszagot. A kaniszter szelepet járó motornál is teszteld le.
Holnap rakom vissza az ékszíjakat, megcsapágyaztam a vezetőgörgőt (megtaláltam a haspáncélban), szereztem ventillátort, a körülötte lévő műanyagot viszont nem találtam. Megpróbálom megtoldani valamivel.
Ha a tank hátsó részénél szivárogna a benzin, akkor gondolom annak látható jelei lennének, így valószínű az általatok említett szellőztetővel lehet baj. Mivel nemrég leszedtem hifi szerelés miatt azt oldalpanelt, így láttam, hogy a csövek a helyükön vannak, tehát vagy a csövek, vagy a műanyag maga van megrepedve.
Sajnálom, hogy nem lehet már alkatrészt kapni hozzá. Külföldön )Németországban pl.) lehet talán még?
Ha a tank rodhadt ki az rendszerint a tank vonóhorog felöli részénél az két tankfél összeeresztésénél van ott ahhol a vonohorognál fölfekszik. Új tank nincs tankfelújítót kell keresni.
A másik oka a benzin szagnak, a kocsi jobb hátsó oldalén a karpit alatt elhelyezkedő kaniszter szelepról lecsószott csövek lehetnek.
Huuuu kemény "munkát" végzett. Egyébként, ami hiányzik onnan az egy fix szíjfeszítő görgő. Nekem talán még van, no meg ventilátor lapátom is (ha esetleg kell)
Ma hazafelé jövet elment a szervó rásegítésem. Felnyitva a motorháztetőt láttam, hogy a szervot meghajtó szíj laza, mivel leszakadt a mellette lévő alkatrész. Persze ez eltörte a ventillátor lapátokat is.
Meg tudja nekem mondani valaki, hogy hogy hívják azt az alkatrészt, ami pirossal be van karikázva?
Igen, valóban szét volt szedve, átesett a váltó egy teljes csapágycserén, amikor hozzám került, Daihatsu szervízben cserélték. A csapágyak az olajcsere hiánya miatt mentek gallyra, ugyanis az előző tulajdonosnál hosszú éveken át még a gyárban beletöltött olajjal futott a váltó.
Aztán hogy már korábban letört a fog és azt kaphatta-e föl és darálta be, vagy a szervizes összerakás során történt valami szakszerűtlenül, remélem az osztómű teljes szétszedésekor kiderül.
Az egész váltóra lenne szükségem, ugyanis a szinkrongyűrűk sem állnak már a helyzet magaslatán. Az előző tulajnál elmaradtak az olajcserék, amit a váltó belseje megsínylett.
Küldök Neked egy mailt, hogy a váltó miatt kontaktot cserélhessünk.
Kasztniemeléseddel kapcsolatban kérdezném:
Tetszik az ötlet, több WARFS-os és daihatsu-driver-es leírást találtam, de egyikből sem jött le, hogy a kormányrudazathoz hozzá kell-e nyúlni.
Hozzá kellett-e nyúlnod a rudazathoz a 45mm-es emeléshez, vagy a rudazatban lévő forgó zsanérok engednek-e annyit, amennyi az emeléshez szükséges?
Nekem az lenne a kérdésem, hogy korábban miért volt szétszedve a váltó/osztómű? Ezt azért kérdem, mert látszik, hogy piros tömítővel van/volt kinyomva.
Örülök hogy a fórumra rátaláltam, nagyon hasznos. Régi Ferozásként én is a típus nagy rajongója vagyok,
szívesen töltöm az időm a géppel. Támogatom a találkozót!
Mostanság az osztómű lát el feladattal, ugyanis 1 hónapja egy szerpentin úton egy erős rántás kíséretében megadta magát. Lehúztam a terepváltót és kiderült, hogy az osztómű nagy fogaskerekéből néhány fog letört. Az acélforgács a váltókihajtás fogaskerekét is meggyötörte. A dolog érdekessége, amikor az eset történt, sem a 4 kerékhajtás, sem pedig a terepfokozat nem volt bekapcsolva, a gép kis sebességgel gurult. Ilyenkor az osztómű fogaskereke hajtás nélkül, szabadon fut. Én anyaghibára gyanakszom, ami az akkori -20 fokos hidegben
könnyebben kibukhatott.
Csatolok pár képet.
HUTI 4x4:
Visszaolvasva láttam hogy kínáltál komplett váltót. Áll még az ajánlatod, megvan még a váltó?
Igen! A régi suzukikban is így kell "kiolvasni" a hibakódot! Lehet tévesen fogalmaztam, mert ki lehet olvasni, csak nem a "hagyományos módon"! Javaslom nézd vissza az erről szóló írásom!!!!!!!
A Papp gumik nagyon jók, főleg az ilyen könnyű terepjárókra, de CSAK! terepre. A helyedben használtan keresgélnék, ha olcsót is és jót is akarsz (ki lehet fogni csak nagy szerencse kell hozzá).