Kizártnak tartom, hogy akármilyen csodaszer is csodákat tenne. Szét kell húzni a motort, nincs mese. Könnyen előfordulhatott az is, hogy amikor megfőzted a motort, összeesett a dugattyú is, ill. meghúzta a henger falát úgy meg persze hogy fogy az olaj...
Kitaláltam: veszek 1 spurit, beleöntöm a hengerekbe, hagyom lecsorogni egy napot, aztán mégegyszer, végül beleöntök az olajba egy blokkmosó adalékot, beindítom, pöfög 10 percet, leeresztem az olajat, szűrőcsere, bele az új olaj, aztán meglátjuk...
Beszorult gyűrük megint más problema, mert azt általában a tökéletlenül elégett motorolajból képződő kártrány szokta beragasztni. azt meg ha spuri elégeti a beleszenesedik. SZVSZ ezért nem hiszem hogy ezt képes lenne oldani, de minden elképzelhető.
Olvastam a linkelt oldalon, hogy tisztító tulajdonsága van egész a kipuff rendszerig, sőt katalizátort élesztett újra ahogyan kipucolta, csak azért gondoltam, hogy ha nem ugrott ki a helyéről az egyik szelepszárszimmeringem, és nem szakad át a gát a HF-ben, vagy nem nyomta ki a tömítést, illetőleg a szelepvezető kopása miatt nem verte ki a szimmeringet, hanem "csak" a 6 év állás miatt szorult be a gyűrű, akkor azt akár ki is oldhatná - ha már ennyire kipucolja a motort a leírás szerint.
Egyébként hozzáteszem, hogy 176 ezer volt a mociban, amikor leállítottam, és orrán-száján szórta az olajat: főtengelyvégek, vezérműtengely, szelepfedél, stb, és ahhoz mérten reális olajfogyás volt. A minigenerál után pedig ahelyett, hogy lecsökkent volna az olajfogyi, elkezdte egyre falánkabban nyelni. Ezért gondolok arra, hogy olajlehúzó gyűrű lehet a ludas, amint a 6 év állás alatt leragadt, vagy szerelési hiba miatt kiugrott a helyéről egy szelelpszárszimmering.
Persze az is bejátszik, hogy tavaly rossz volt a hűtőventim, és háromszor is szolíd gőzmozdonyt játszott a szekér, hogy ennek mi lett az eredménye, az megint csak bontás után látszik majd.
A hűtővizem is fogy, bár folyik a hűtőm a gomba mellett, viszont olaj nincs a hűtőkörben.
nem tudom Te milyen diesellel jársz, én a mol tankolok, de szerintem a dizelnél is jó (vagyis inkább forditva mondanám, ha beöntöd, rájössz, anélkül nagyon rossz)
Hehe, jól bemosott/feljelentett/leordított, hogy mit képzelsz te, honnan veszed a bátorságot az ő kocsijában mindenféle löttyel kísérletezni...
Nem tudom gyerekek: 4,7 - 9,3 - 9,3 - 9,1 - ezek kompresszióviszonyok az 1.3-as OHC opelemben 186 ezer kilométerrel, szimmering és tömítésgarnitúra csere, 6 év állás, és 2 év üzemidő után. Benyából 8,4-et eszik, hozzá 500ml olajat 100-on. Néhányan itt ismerik már a sztorit, még nem szedtem szét, így nem állítható biztosan, hogy ez vagy az a baja.
Hogy ezzel mit csinálna ez a csodaszer...
Mert ha tényleg csak az olajlehúzó gyűrű ragadt le a nútba, akkor ki kéne hogy pucolja - vagy nem?
Bár, öntöttünk olajat a hengerekbe, úgy is mértünk: 5,3 - 10 - 10 - 9,7
Benzinesben 1 éve használom, dieselben mindössze 2 tankolás óta. Kb 1/2 fogyicsökkenés. Láncfűrész, fűkasza meg érezhetően jobban pörög tőle. Ja és csak +7 ft literenként +40 mint a VíPúder.
Tök jó a spuri adalék. érdekes szaga van a kocsimnak, de határozottan jobban és finomabban megy tõle. (kb annyi a különbség, mint a hazai és a német benzin közt) Vettem 5 flakonnal"
- a tdi-be öntve 0,5 literrel csökkent a fogyasztás, a motor halkabb lett, végsebesség 220-ról 230-ra nőtt
- a benzines kocsimban a katalizátor meg volt halva, 1000 km alatt a spuri adaléktól ismét elkezdett működni, a legutóbbi zöldkártyán minden érték minimális volt