Keresés

Részletes keresés

akóR Creative Commons License 2009.05.29 0 0 376

  Bocsi csak idetévedtem. Üdv Nektek.

Jól látom, hogy a bontott anyag alatt vas aljak vannak?

Előzmény: emká48 (375)
emká48 Creative Commons License 2009.05.29 0 0 375

Biztos, hogy nem tranzit fővonal, mert nem olyan helyen található, nincs jelentősebb fővonallal összeköttetése, ráadásul az egyik végén 57 ezrelékes emelkedők vannak (Tanvaldi fogaskerekű).

A fás kép csak a mellékvágányokat ábrázolja, maga a vonal az járható (volt pár héttel ezelőttig)

Előzmény: Törölt nick (374)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.28 0 0 374
Ezt a vasútvonalat tranzit fővonalként, vagy helyi összeköttetést biztosító melékvonalként építik újjá?

(második képed láttán elhasaltam:))
Előzmény: emká48 (366)
emká48 Creative Commons License 2009.05.27 0 0 373
Sajnos ilyen szép, nagy, szigetelőt nem hoztam, de egy picike darabka, szép zöld itt lapul. Akinek kell, elviheti.
Előzmény: emká48 (368)
V43-3159 Creative Commons License 2009.05.27 0 0 372
A közvetlen vonatokkal szemeztem, s így időm is van Varsóban :). Köszi a segítséget!
Előzmény: paca664 (371)
paca664 Creative Commons License 2009.05.25 0 0 371

A nagyon egyszerű válaszom: www.pkp.pl

Általában gyorssal Gdyniáig, onnan SKM-mel tovább. Van egy kevés közvetlen vonat is.

Előzmény: V43-3159 (370)
V43-3159 Creative Commons License 2009.05.25 0 0 370
Sziasztok!
Wejherowoba van kilátásba egy út a nyáron vagy ősszel. A kérdésem az, hogy merre-hogyan lehet odajutni? Varsóig ok, de onnan nekem szürke homály.
Köszi a választ előre is :).
paca664 Creative Commons License 2009.05.25 0 0 369
És nekem nem szóltál... renden. :)
Előzmény: emká48 (368)
emká48 Creative Commons License 2009.05.25 0 0 368

1. Eredeti szigetelő

2. Szklarska Poreba Huta

3. Szklarska Poreba Gorna bejárat

4. személyvonat Wroclaw felől

 

 

emká48 Creative Commons License 2009.05.25 0 0 367

Jakuszycén kezdték a bontást.

 

emká48 Creative Commons License 2009.05.25 0 0 366

1. Harrachov határ

2. Neuwelt, avagy Nowa Swiet mrh. eldugva az Óriás-hegység rengetegének mélyén 60 éve

3. és 4. a nyílt vonal Jakuszyce felé

 

Előzmény: emká48 (365)
emká48 Creative Commons License 2009.05.21 0 0 365
Megkezdődött a Szklarska Poreba - Harrachov vonal újjáépítése, illetve a régi pálya elbontása.
gumidani Creative Commons License 2009.05.07 0 0 364

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=90093226&t=9172416

 

Lengyelországba készülő Bobo a Kőbányai úton.

Némileg feljavítva:

paca664 Creative Commons License 2009.03.30 0 0 363
paca664 Creative Commons License 2009.02.09 0 0 362
Ha jók az értesüléseim, az SP42-esek nyugdíjba vonultak.
gumidani Creative Commons License 2009.02.09 0 0 361

http://share.bahnforum.info/transfer/6f41c12f8a09cffb82e3f2874dfb1d00296f28f5/pkp1216.jpg

 

 

http://share.bahnforum.info/transfer/6f41c12f8a09cffb82e3f2874dfb1d00296f28f5/pkp1216-2.jpg

 

 

Es handelt sich um die 1216 (ES 64 U4) der PKP, die am 22.12.2008 ihre Behördliche Erprobung - sprachgebräuchlich kurz "Polizeifahrt" - absolvierte. Die Fotos zeigen das Triebfahrzeug PKP 183 602 als SPROB 95002 um 08:28 vor Aschbach und danach in Amstetten.

 

 

 

tom-a-hawk Creative Commons License 2008.12.29 0 0 360
A Bory Tucholskie csak szomoru emleke a 2 evvel ezelotti hasonlo nevu vonatnak, ami Grudziadzon at kozelitette meg Chojnicet... most Piła felol jon, es eleg ertelmetlen a vargabetu Piła-Chojnice-Szczecinek formaban... :(

A Warmia viszont jo hir :)

a lengyel vasut egeszeben viszont tovabb rohad... az Arriva es a PKP PR felmondtak egymas jegyeinek kolcsonos elismereset... miota a gyorsvonatok atkerultek a PKP IChez, egy gyorsvonat-szemelyvonat atszallas ket jegyet igenyel ket tarifa szerint... legujabb: a PIC megszuntette tollvonassal az ejszakai TLK-kon a helyjegyvaltast, sima gyorssa minositve oket. Mindezt menetrendvaltaskor, egyik naprol a masikra, ugy, hogy az unnepek utani ejszakai TLK-kra Varso-Zakopane kozott majdnem egy hetig minden helyjegyet eladtak mar novemberben... Kepzelhetitek, mi volt, mikor begordult ejfel utan Varso Centralnara Gdyniabol a vonat, es tobb szaz ember keresi a helyet, ami nincs... rendorsegi akcio volt, es egy ora kesessel indult tovabb a vonat. PIC-kommentar: elnezest kerunk... legelabb ennyi :)
Előzmény: emká48 (359)
emká48 Creative Commons License 2008.12.23 0 0 359

- "Bory Tucholskie": nyári gyors Lublinból Kolobrzegbe, jó kis dízeles vonalakon Chojnice felé

- "Warmia": Grudziadz-Karakow

- "Costernia": gőzösös vonat meghírdetett napokon Gdynia-Koscierzyna (ilyen már volt korábban is)

- A "Hetman" még mindig töretlenül kitart

 

 

 

 

 

emká48 Creative Commons License 2008.12.23 0 0 358

Beindul a

- Luban-Zgorzelec (január 5-ig, és valami számomra érthetetlen megjegyzéssel)

- Miedzylesie-Lichkov

- márciustól gyorsmotorvonat Wroclawból Drezdába (gondolom DB 612 sor.?)

- Zielona Gora-Guben

 

A Klodzko-Walrbrzych jó hír. De pl. Nysa és Kamienec Z. között csak 1 pár gyors maradt így pl. Packów szép kis tava megközelíthetetlenné vált vonattal.

 

emká48 Creative Commons License 2008.12.23 0 0 357

Az SKPL honlapja szerint az új menetrend szerint munkanapokon

- Pleszew-ben napi 2 pár

- Smigielben napi 4, iskolaidőben 7 pár vonat közlekedik.

Ezen kívül ha jól értem, megszünt a teherforgalom Krosniewicében és Naleczowban.

 

paca664 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 356

Semmi baj. Ha nem haragszol meg, ajánlom, hogy lapozgasd tovább a történelemkönyvet, egészen odáig, hogy Poroszországból hogyan seperték ki a németajkúakat, majd a környéket lengyelekkel telepítették be.

Itt akkor ki is az őshonos? Teljesen mindegy... vihar a biliben esete forog fenn.

Előzmény: Törölt nick (355)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.22 0 0 355
+ Nógrádkövesd: OFF (és ígérem, nem is szólok hozzá többet ebben a témában...) Elnézéseteket kérem, ha félig tájékozottan szóltam hozzá. Csak a történelem felületes ismerete miatt mondtam, amit. Hiszen tudjuk, hogy Lengyelország sokáig egyáltalán nem létezett államként, éppenj azért, mert a német és orosz elnyomó hatalmak (igen, már a XIX. sz-ban is azok voltak) igényt tartottak rá. Épp az ilyen határvidékeken, de még ezektől jóval beljebb is. Ezért _is_ ismerünk egy Oœwięcim nevű kis falucskát ma egy bizonyos nagyon rosszul hangzó német néven. :(

Valahogy úgy vagyok vele, hogy mindig az elnyomott / "őshonos" nép nyelvén szeretem hívni a településeket. Semmiféle nosztalgiát nem érzek az OFFOFF Monarchia iránt sem (főként, hogy az egész a gerinctelen habsburgok érdekeit szolgálta ONON), tehát Pozsony és Brno stb. És semmiféle Danzig.

Peace. :) ON

Számos képen megfigyeltem, mennyire hasonló a lengyel vasutak, állomások, megállóhelyek hangulata a mieinkhez. Sőt élőben is, Warszawa-Varsó-Warschau :) és Białystok közt. Nagyon klassz ország. Szerintem.
Előzmény: paca664 (353)
paca664 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 353

Engedelmeddel mi másképp tapasztaltuk. Ha a kollega úgy gondolja, bizonyítékkal is szolgálhat róla. :DD

 

Egyébként az a környék tiszta olyan, mintha 70 évvel ezelőtt megállt volna az idő. Komolyan!

Előzmény: Törölt nick (351)
mestska Creative Commons License 2008.12.20 0 0 352
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.19 0 0 351
Fél-OFF Te ilyen németbarát vagy ezekkel a nevekkel? Ott ezt nagyon-nagyon nem díjaznák.
Előzmény: emká48 (344)
tom-a-hawk Creative Commons License 2008.12.19 0 0 350
az uj szileziai vasuttarsasag (Koleje Dolnoœlšskie, KD) honlapja:

http://kolejedolnoslaskie.eu/

Egyelore Legnica es Kłodzko kozott kozlekednek, Jaworzyna Œl.-Œwidnica-Kamieniec Zšbk. fele.
tom-a-hawk Creative Commons License 2008.12.19 0 0 349
Sok erdekesseg van az uj menetrendben...

a gyorsvonatok majdnem mind a PKP IC-hez kerultek, a PR-nel egyedul nehany nemzetkozi gyors maradt Wroclaw-Praga es Wroclaw-Drezda kozott. Ez a tarifak teren is sok ujdonsagot hozott, a sima 1 tavolsagalapu arak nem valtoztak, de a specialis ajanlatok megkavarodtak rendesen.

Also-Szileziaban a regionalis onkormanyzat beinditotta a sajat vasuttarsasagat, ami az onkormanyzat tulajdonaban levo PESA-motorvonatokkal fog kozlekedni nem villamositott mellekvonalakon, tobbnyire olyanokon, amiket a PKP par eve bezart. Igy ujra vonatok kozlekednek majd Kłodzko es Wałbrzych kozt, es tervezik a Wrocław-Sobótka-Œwidnica vonal reaktivaciojat is.

Erdekes szezonalis gyorsvonat: Kłodzko-Wałbrzych-Jelenia Góra-Węgliniec-Zielona Góra-Kostrzyn-Szczecin.

udv, T
emká48 Creative Commons License 2008.12.19 0 0 348

Az új menetrendben csak ezek a vonatok gőzösösek Wolsztyn környékén:

Wolsztyn 5:05 - Poznan 7:01 / 8:25 - Wolsztyn 10:17

Wolsztyn 11:34 - Poznan 13:23 / 15:55 - Wolsztyn 17:46.

Sajnos Leszno felé már nincs pöfögés...

Törölt nick Creative Commons License 2008.11.11 0 0 347

Most olvastam a railcolor.net-en, hogy a ZNLE Részvénytársaság, egy új mozdony csodán dolgozik Lengyelhonban. Az E6ACT típusú gép prototípusán ügyködnek, a gép Vmax 120 km/h-ra lesz képes, Co'Co' tengely elrendezésű lesz és max 5.0 megawatt vonóereje lesz. Nehéz tehervonatokra szánják majd (max. 3200 t.)

 

Bővebb infó, angolul és lengyelül:

 

Proto gépet gyártó ZNLE weboldala

 

Itt kép is látható a protó gép kezdeti külsejéről:

Proto gép - kép
gumidani Creative Commons License 2008.10.06 0 0 346

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!