Biztos, hogy nem tranzit fővonal, mert nem olyan helyen található, nincs jelentősebb fővonallal összeköttetése, ráadásul az egyik végén 57 ezrelékes emelkedők vannak (Tanvaldi fogaskerekű).
A fás kép csak a mellékvágányokat ábrázolja, maga a vonal az járható (volt pár héttel ezelőttig)
Sziasztok! Wejherowoba van kilátásba egy út a nyáron vagy ősszel. A kérdésem az, hogy merre-hogyan lehet odajutni? Varsóig ok, de onnan nekem szürke homály. Köszi a választ előre is :).
Es handelt sich um die 1216 (ES 64 U4) der PKP, die am 22.12.2008 ihre Behördliche Erprobung - sprachgebräuchlich kurz "Polizeifahrt" - absolvierte. Die Fotos zeigen das Triebfahrzeug PKP 183 602 als SPROB 95002 um 08:28 vor Aschbach und danach in Amstetten.
A Bory Tucholskie csak szomoru emleke a 2 evvel ezelotti hasonlo nevu vonatnak, ami Grudziadzon at kozelitette meg Chojnicet... most Piła felol jon, es eleg ertelmetlen a vargabetu Piła-Chojnice-Szczecinek formaban... :(
A Warmia viszont jo hir :)
a lengyel vasut egeszeben viszont tovabb rohad... az Arriva es a PKP PR felmondtak egymas jegyeinek kolcsonos elismereset... miota a gyorsvonatok atkerultek a PKP IChez, egy gyorsvonat-szemelyvonat atszallas ket jegyet igenyel ket tarifa szerint... legujabb: a PIC megszuntette tollvonassal az ejszakai TLK-kon a helyjegyvaltast, sima gyorssa minositve oket. Mindezt menetrendvaltaskor, egyik naprol a masikra, ugy, hogy az unnepek utani ejszakai TLK-kra Varso-Zakopane kozott majdnem egy hetig minden helyjegyet eladtak mar novemberben... Kepzelhetitek, mi volt, mikor begordult ejfel utan Varso Centralnara Gdyniabol a vonat, es tobb szaz ember keresi a helyet, ami nincs... rendorsegi akcio volt, es egy ora kesessel indult tovabb a vonat. PIC-kommentar: elnezest kerunk... legelabb ennyi :)
- Luban-Zgorzelec (január 5-ig, és valami számomra érthetetlen megjegyzéssel)
- Miedzylesie-Lichkov
- márciustól gyorsmotorvonat Wroclawból Drezdába (gondolom DB 612 sor.?)
- Zielona Gora-Guben
A Klodzko-Walrbrzych jó hír. De pl. Nysa és Kamienec Z. között csak 1 pár gyors maradt így pl. Packów szép kis tava megközelíthetetlenné vált vonattal.
Semmi baj. Ha nem haragszol meg, ajánlom, hogy lapozgasd tovább a történelemkönyvet, egészen odáig, hogy Poroszországból hogyan seperték ki a németajkúakat, majd a környéket lengyelekkel telepítették be.
Itt akkor ki is az őshonos? Teljesen mindegy... vihar a biliben esete forog fenn.
+ Nógrádkövesd: OFF (és ígérem, nem is szólok hozzá többet ebben a témában...) Elnézéseteket kérem, ha félig tájékozottan szóltam hozzá. Csak a történelem felületes ismerete miatt mondtam, amit. Hiszen tudjuk, hogy Lengyelország sokáig egyáltalán nem létezett államként, éppenj azért, mert a német és orosz elnyomó hatalmak (igen, már a XIX. sz-ban is azok voltak) igényt tartottak rá. Épp az ilyen határvidékeken, de még ezektől jóval beljebb is. Ezért _is_ ismerünk egy Owięcim nevű kis falucskát ma egy bizonyos nagyon rosszul hangzó német néven. :(
Valahogy úgy vagyok vele, hogy mindig az elnyomott / "őshonos" nép nyelvén szeretem hívni a településeket. Semmiféle nosztalgiát nem érzek az OFFOFF Monarchia iránt sem (főként, hogy az egész a gerinctelen habsburgok érdekeit szolgálta ONON), tehát Pozsony és Brno stb. És semmiféle Danzig.
Peace. :) ON
Számos képen megfigyeltem, mennyire hasonló a lengyel vasutak, állomások, megállóhelyek hangulata a mieinkhez. Sőt élőben is, Warszawa-Varsó-Warschau :) és Białystok közt. Nagyon klassz ország. Szerintem.
a gyorsvonatok majdnem mind a PKP IC-hez kerultek, a PR-nel egyedul nehany nemzetkozi gyors maradt Wroclaw-Praga es Wroclaw-Drezda kozott. Ez a tarifak teren is sok ujdonsagot hozott, a sima 1 tavolsagalapu arak nem valtoztak, de a specialis ajanlatok megkavarodtak rendesen.
Also-Szileziaban a regionalis onkormanyzat beinditotta a sajat vasuttarsasagat, ami az onkormanyzat tulajdonaban levo PESA-motorvonatokkal fog kozlekedni nem villamositott mellekvonalakon, tobbnyire olyanokon, amiket a PKP par eve bezart. Igy ujra vonatok kozlekednek majd Kłodzko es Wałbrzych kozt, es tervezik a Wrocław-Sobótka-widnica vonal reaktivaciojat is.
Most olvastam a railcolor.net-en, hogy a ZNLE Részvénytársaság, egy új mozdony csodán dolgozik Lengyelhonban. Az E6ACT típusú gép prototípusán ügyködnek, a gép Vmax 120 km/h-ra lesz képes, Co'Co' tengely elrendezésű lesz és max 5.0 megawatt vonóereje lesz. Nehéz tehervonatokra szánják majd (max. 3200 t.)