Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Másrészt 20-40km/h sebességgel járt a tehervonat, és hát nem folytak csilliárdok ennek a szintnek a megtartásával kapcsolatban.
Attól még a vonalnak van fenntartási és amortizációs költsége, nem is kevés, ráadásul ahhoz állami támogatás is kell.
Ez olyan érv volt, mint a vasúton vonattal utazni nem drágább, mint személyautóval járni. Ja, csak a vasúti jegy minden forintja mellé 7-10 Ft-ot tesz mellé az állam. Ha a magánszemélyautó is kapna ennyit, akkor 50 Ft lenne a benzin literje.
Harmadrészt a fent említett szám (munka)napi átlag 300 tonna áru (nem elegy!) tömeget jelent vonatonként.
Ami mondjuk ki nyugodtan: lófax. Hozzánk a céghez naponta 3-400 tonna áru érkezik és 2-300 tonna megy ki. És mégsem vasúton megy a forgalom, holott van iparvágány, 6 belső vágánnyal.
Közúton max. 36-48 órán belül itt van a megrendelt alapanyag, nem kell várni a vasúti kiszolgálásra, egyből a felhasználási helyen megy a lerakodás (nincs plusz egy anyagmozgatási művelet), a beérkező kamion tudja vinni a készárut, nem kell másik kocsit rendelni meg fizetni az álláspénzt, mint a vasútnál.
Ezen kívül még rengeteg hátránya lenne a vasúti szállításnak, nem véletlen, hogy teljesen leálltak róla.
Másrészt 20-40km/h sebességgel járt a tehervonat, és hát nem folytak csilliárdok ennek a szintnek a megtartásával kapcsolatban.
Harmadrészt a fent említett szám (munka)napi átlag 300 tonna áru (nem elegy!) tömeget jelent vonatonként.
Tekintve, hogy a vonal kapacitása vonathosszilag 250 méter mindössze, a szezonálisan változó árumozgás miatt sok esetben ez kevésnek bizonyult, azaz egy oda-vissza kanyar naponta nem volt elég.
Jelenleg csak az Eszterhazy-nak évi 2200 kamionnyi áruja került a sínről az útra, mely út nem feltétlenül nagyjárműbarát, illetve a helyiek is erősen nyekeregnek a megnövekedett kamionforgalom miatt.
Továbbá a vonal kiszolgálása eurónként nyolc cent hasznot hozott az RCA-nak, azaz nem volt veszteséges.
Innentől szerintem nincs is miről beszélni.
A fertőparti vonal (ami ugye már részben offtopik, mert a szövetségi vasút szolgáltat rajta, egyelőre a forgalmat még a gyesev irányítja Pordányból) teljesen más történet, az az elővárosi rendszer része, onnan a teherforgalmat kiutálták.
Az egyeskocsi kiszolgálás leépítése nagyon ügyes ötletnek tűnt, csak közben kezdenek ráébredni az illetékesek, hogy a vonatok kocsikból állnak össze, mely kocsik nem a nagy rendezők gurítódombjainak a tövében teremnek bokrokról.
Szóval jó dolog spórolni, csak ha a pék spórol, és nem vesz lisztet, akkor kenyeret se tud miből sütni, és akkor az erősen meg fog látszani a forgalmán.
A néha itt átokként emlegetett vonalbezáratók burgenlandi hajtányos a múltban többször is panaszkodott, hogy nem megy úgy a bolt ahogy gondolta. De most a hét közepén pár fiatal suttyó 2 éjszaka is olyan károkat okozott a cégnek, hogy 4 számjegyű teteje kategória lett a vége
A vasúti dolgozók fizetése 2016 és 2023 között összességében 70 százalékkal emelkedett – jegyezte meg a miniszter. Az állami tulajdonú közszolgáltató vállalatoknál az átlag bruttó alapbérek 11 év alatt megkétszereződtek; az évtized második felétől a fizetések az infláció felett nőttek akár 5-15 százalékkal – mutatott rá.
....
A magyar kormánytól kapott mandátum erre a fél évre 5 százalékos bérfejlesztést irányoz elő, amit jövőre és 2023-ban is egy-egy 5 százalékos emelés követ – ismertette.
A MÁV-nál ettől eltérve idén 200 ezer forintot kifizetnek mind az 55 ezer munkavállalónak, jövőre 10 százalékkal, azt követően pedig 5 százalékkal emelik a béreket – tájékoztatott.
....
A sajtótájékoztatón Mager Andrea, Homolya Róbert és a szakszervezeti vezetők – Mészáros Melinda, a Független Szakszervezetek Demokratikus Ligájának elnöke, Kordás László, a Magyar Szakszervezeti Szövetség elnöke és Palkovics Imre, a Munkástanácsok Országos Szövetségének elnöke – aláírták a bérmegállapodást; a többi vállalatnál erre később kerül sor.
valaki ezt a táblát megtervezte, engedélyezte, pénzt adott rá, kihelyezeztette, majd rendeztek egy átadó ünnepséget.
Na akkor az összes, aki érintett, legyen szíves egy jó nagyot felköpni és aláállni.
Nem csak azért, mert fogalmuk sincs a közúttal kapcsolatos szabályokról (ami nem is csoda vasutasok esetében), hanem egy sötétben kifejezetten veszélyes megtévesztő jelzést sikerült kihelyezniük.
2.
nyilván ha valaki ezt a szellemi maszturbációt a közút részéről ebben a formában engedélyezte, azt azonnali hatállyal ki kell rúgni (még jó lesz vasutasnak)
3.
miután a kihelyezett tábla balesetveszélyes és törvénysértő, a bontási költségeket az érintettek szíveskedjenek saját zsebükből fizetni. Mondjuk a korrekt az lenne, ha a teljes bekerülési költséget szépen felelősség-arányosan kifizetnék, mivel kárt okoztak a Gysev-nek (ez a Kollektív Szerződésben is benne van).
4.
a tábla tervezéséhez, kihelyezéséhez és az átadási ünnepséghez felhasznált munkaidőt pedig fizetetlen túlórának kell elszámolni, mert nem hogy haszna, hanem abból csak kára volt a cégnek.
a) villogó, káprázást okozó fényt vagy futófényt nem tartalmazhat,
b) villogó vagy káprázást okozó külső fényforrással megvilágított nem lehet,
c) fényújságszerűen mozgó feliratokat vagy mozgó alakokat nem tartalmazhat,
d) felülete fényvisszavető anyagból nem készülhet,
e) közúti jelzéseket, azokkal összetéveszthető ábrákat, feliratokat, fényeket, továbbá a közúti jelzéstechnikában alkalmazottal megegyező vagy ahhoz hasonló színeket nem tartalmazhat.
3. § (1) A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény (a továbbiakban: Kkt.) és e rendelet rendelkezéseivel ellentétes módon elhelyezett, vagy a Kkt.-nak és e rendeletnek nem megfelelően kialakított reklám célú berendezések eltávolítása érdekében a közút kezelője felmérést készít, amelynek során dokumentálja a reklám célú berendezés helyét (út száma, km szelvénye, az út tengelyétől mért távolság), hozzávetőleges méreteit, kialakítását, a jogszabálysértés tényét (a továbbiakban:felmérési dokumentáció).
(2) Jogellenes azon reklám célú berendezés a kihelyezés időpontjától függetlenül,
b) amely a közút területén, a közút felett, az út műtárgyán, az út tartozékán került elhelyezésre, a közút úttesten kívüli burkolatlan területe, a járda, a gyalogút és a kerékpárút kivételével,
c) amely a közút lakott területen kívüli szakasza mellett a közút tengelyétől számított ötven méteren, autópálya, autóút és főútvonal esetében száz méteren belül került elhelyezésre, illetve, ha ezen távolságon kívül elhelyezett reklám célú berendezés 4 m2-nél nagyobb.
Arról nem beszélve, hogy aki sötétben jön be Sopronnál, az az út mentén látja a villogó piros fényt, és elkezd hirtelen fékezni, ami nem kicsit balesetveszélyes a mögötte jövőre.
Aki ezt a táblát oda kirakta, azt alaposan tökön kellene rúgni, mert nem ismeri azt a szabályt, hogy az út mellé tilos vörös vagy zöld, megtévesztő közúti jelzésre hasonlító fényt elhelyezni.
Ha én ezt a riportot nem látom és véletlen arra megyek akkor azt hiszem építettek 2 db átjárót a határ után aminél az egyik esetben szabad az áthaladás a másik esetben tilos. Általában sötétben szoktam arra járni, ezért írtam. Bár lassan 3 éve, hogy Sopronnál nem használom a határátkelőt. Van annál számomra praktikusabb hely.
Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték, tisztelték és szerették, hogy MEGYIK FERENC gyémántdiplomás mérnök, nyugalmazott GySEV Igazgató, türelemmel viselt hosszú betegség után, 2021. május 17-én, életének 86. évében elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatásáról később intézkedünk. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik fájdalmunkban osztoznak. A gyászoló család
Nagyon kezd úgy tűnni, már nem csak a kétkezi munkás területen van hiány.
Nem elég vonzóak az alábbiak"?
Beillesztési tervet kapsz, így az első időszakban előre tudod majd mit várunk Tőled
A 3 hónap próbaidő után visszajelzünk munkádról, hozzáállásodról, a csapatba való beilleszkedésedről és te is visszajelezhetsz nekünk
Jó hangulatú csapat tagja leszel
Szakmai feladatokkal látunk el, melyeket eleinte tapasztalt kollégával közösen, majd önállóan látsz el
Részt vehetsz szakmai továbbképzéseken
Részt veszel feladataidhoz szükséges vasúti képzéseken
Egy nagyvállalat része leszel
Megkapod teljes juttatási csomagunkat a béred felett: cateféria, arcképes igazolvány, kedvezményes üdülési lehetőség…
Amennyiben ambícióid is vannak és a feladataidat is kiemelten teljesíted, karrierutat és továbblépési lehetőségeket kínálunk.
Hosszú távon tervezünk majd Veled!
Nyitott pozíciók
Minden szervezetet a munkatársai határoznak meg leginkább. Hiszünk abban, hogy szervezetünk hosszú és rövid távú sikerének alapját a munkavállalóink tudása, képessége, hozzáállása, utasbarát magatartása és egyéni fejlődési igénye határozza meg.
"Akik a westbahnt annó megcsinálták, azok ma mind az állami csecsen lógnak vigyorogva, a profitorientált nyereségvadász meg jelenleg alamizsnáért kuncsorog a minisztériumnál,"
Nem tudom tudsz-e arról, hogy a WB egyik megcsinálója és tulajdonosa eléggé nagy pénzügyi slamasztikában van. Ezáltal korábban vigyorogva meg nyereségvadász módon invesztált idegenforgalmi és ingatlan tulajdonait szépen eladogatta bagóért. Ki vette meg? Ex. osztrák alpesi sísztár aki vagyonát okos emberek tanácsára ide invesztálta. Sőt ez az ember még invesztálni fog, így nem lepődnék meg ha esetleg WB-ben is tulajdonrészt vásárolna hamarosan.