Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.01.09 0 0 1802

Szerintem nem. A jármű az ő tulajdona, azzal vették igénybe az utat. Persze ezek valahol elméleti kérdések, jogszabályban rendezhetőek lennének. Itt mindig az megy, hogy valaki fizessen, ne lehessen kijátszani a szabályokat.

Előzmény: baradlayrichard (1801)
baradlayrichard Creative Commons License 2011.01.09 0 0 1801

Nem ütközik a polgári törvénykönyvvel?
Olyanért fizetni, amihez semmi köze.

Előzmény: Törölt nick (1799)
baradlayrichard Creative Commons License 2011.01.09 0 0 1800

utcánként!

Előzmény: baradlayrichard (1798)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.09 0 0 1799

Ahogy felvetted ezt, így ezen én is elgondolkodtam, te tulajdonképpp igen. Az egész parkolás amúgyis egy nagy zagyvalék, de talán rendeződik.

Előzmény: baradlayrichard (1798)
baradlayrichard Creative Commons License 2011.01.09 0 0 1798

Vagyis utvánként különbözik?

Előzmény: Törölt nick (1797)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.09 0 0 1797

Szerintem is is.

 

Ezzel a józan ész és a logika szabályain alapuló természetes vélelemmel szemben az üzembentartóra
(tulajdonosra) hárul a bizonyítási teher, neki kell a vélelmet hitelt érdemlő módon megdöntenie ahhoz,
hogy szabaduljon a felelősség alól. Ez történhet pl. annak bizonyításával, hogy a díjfizetés
elmulasztásának az időpontjában már nem ő minősült a gépjármű tulajdonosának, mert a gépjármű
tulajdonjogát (illetve az üzembentartói jogosultságot) már átruházta, ez a változás azonban még nem
került átvezetésre a járműnyilvántartásban.

 

A vélelem sikeres megdöntéséhez az üzembentartónak (tulajdonosnak) a gépjárművet ténylegesen
használó személy és a használat jogcímének a megjelölésével kétséget kizáró módon (pl. a bérleti
szerződéssel, vagy a tényleges használó elismerő nyilatkozatával) kell bizonyítania azt, hogy a
parkolási díj fizetési kötelezettség elmulasztásakor a gépjárművet nem ő használta. Az, hogy a vélelem
megdöntése sikeres-e mindig csak a konkrét ügyben, a bizonyítékok egybevetésével, azok
összességében való értékelése és meggyőződés szerinti elbírálása alapján, a Pp. 206. § (1) bekezdés
szerinti mérlegelési jogkörben dönthető el.

 

Amennyiben önkormányzati rendelet úgy rendelkezik, hogy a helyszínen meg nem fizetett parkolási
díjat, valamint pótdíjat a gépjármű tulajdonosának (üzembentartójának) kell megfizetni, akkor ez azt
jelenti, hogy a tulajdonos (üzembentartó) a tényleges használó megjelölésével nem mentesülhet a
felelősség alól.

Előzmény: baradlayrichard (1796)
baradlayrichard Creative Commons License 2011.01.09 0 0 1796

A második bekezdés itt azt mondja, hogy a vélelem megdönthető.

A harmadik, hogy nem mentheti ki magát.

 

 

Melyik az igaz, vagy mi a különbség?

Előzmény: Törölt nick (1778)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.09 0 0 1795

Már a Világgazdaság sem a régi? :) NGM = Nemzetgazdasági Minisztérium; a Nemzeti Fejlesztési minisztérium az NFM.

Előzmény: Törölt nick (1792)
baradlayrichard Creative Commons License 2011.01.09 0 0 1794

Köszi.

baradlayrichard Creative Commons License 2011.01.09 0 0 1793

k

Előzmény: Törölt nick (1778)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.09 0 0 1792

http://www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes/rendet-tesz-az-ngm-a-parkolasi-birsagok-korul-337719

 

Rendet tesz az NGM a parkolási bírságok körül

 

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megkezdte a parkolási társaságok fizetési felszólításaival kapcsolatos szabályozást érintő módosítások, köztük egy ombudsmani javaslattal összhangban, az ügyfélbarát garanciális elemek vizsgálatát és kidolgozását - közölte a tárca kommunikációs főosztálya

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.01.08 0 0 1791

Nyilván. De ezek szerint mégsem volt egyértelmű a járdák helyzete. :))

Ez egyébként nem akkora kunszt, csomó helyen, ahol KRESZ szerint amúgy is tilos megállni, kirakják a táblát, pollereket, egyebeket.

Előzmény: Macika (1790)
Macika Creative Commons License 2011.01.08 0 0 1790

Nos igen, itt van alapvető értelmezés-beli különbség közöttünk.

 

Ugyanis ahol a KRESZ alapból tiit valamit, ott nem szükséges a tiltást megismételni más módon.

Előzmény: Törölt nick (1789)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.07 0 0 1789

(Éppen ezért a tiltó tábla, sárga csíkot is a jövőre értettem. Ha azt kiteszik, akkor egyértelmű, ami eddig csak erősen sejthető volt, hogy ott a KRESZ-nek nem megfelelő a parkolás.)

Előzmény: Macika (1786)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.07 0 0 1788

Hát, akkor egyrészt rosszul sejtetted, másrészt biztosan tévedsz, ha biztos lettél ebben. :))

 

Persze, hogy értem, világos, én a JÖVŐRŐL beszélek. Persze, hogy harminc-negyven éve, persze, hogy "szabályos", bár valójában nem az, stb., stb. Én nem erről beszéltem. :)

 

Hanem arról, hogy na, ha kiborult a bili (amit azért sokan sejtettek, hiszen te is pedzegettél már ilyesmiket hónapok-évek óta), akkor ne pakoljuk bele vissza a szart, hanem legyen kiborulva, és tegyenek rendet a tisztelt illetékesek. :)

 

A feljelentő, én is úgy érzem, nem a második bekezdésedre gondol, hanem arra, amiről beszélünk: KRESZ-nek nem megfelelően kijelölt parkolási területek vannak belvárosszerte.

 

És ez nincs így jól. Nemcsak jogszabályi oldalról, hanem a gyalogosok - és közvetve az autósok - szempontjából sem, ha nincs meg a kényelmes járdaszélesség.

 

Na mindegy. Kíváncsi leszek, mik lesznek a fejlemények ezügyben.

Előzmény: Macika (1786)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.07 0 0 1787

A 9.05 közeli időre kellene, de ezek szerint nincs.

 

Törvényi feltétlek fennállása alapján nyilatkozhatsz, de ez rajta is van az adatlapon.

Előzmény: vizimento (1785)
Macika Creative Commons License 2011.01.07 0 0 1786

Ha kint van egy tiltó tábla, sárga csík a járdaszegélyen, egyértelmű: aki föláll, magára vessen.

 

Végig sejtettem, hogy nem érted a dologt, de mostmár biztos!

 

Szó nincs arról, hogy megállni/várakozni tilos hatálya alatt szedne parkolási díjat a Centrum!!!

Hanem olyan helyeken, ahol hallgatólagosan, 30-40 éve 'meg van engedve' kényszerből a járdára fél kerékkel felállás, annak ellenére fel vannak festve a várokozás helyét jelző kis sarkok, vonalak, hogy a KRESZ szabályozása szerint ott nem lehetne felfesteni semmit, nincs elég hely ehhez, ennek megfelelően nincs kitéve a 'fél kerékkel szabad' kiegészítő tábla.

 

Ebből is látszik, hogy addig nem b...ta a bejelentő csőrét, míg díjfizetés nélkül lehetett ott megállni szabályosan-szabálytalanul, hiszen addig ugye kinek fáj?

Onnantól, hogy pénzért megy az egész, na onnantól viszont égbekiáltó szabálytalanság.

 

Érted?

 

 

Természetesen egész más az a bepróbálkozásos módszer, amikor a várakozási zónákon belül a megállni/várakozni tilost bevállaló autósok is kaptak mikulászacsit parkolási díj nem fizetése miatt.

Az teljességgel jogszerűtlen!!!

A parkolási jogszabályban le van írva, hogy a szolgáltatásyt végző KIZÁRÓLAG a szabályos várakozóhely után szedhet díjat.

Tehát sem a kereszteződéstől 5 méteren belül állóknak, sem a kapualjban, sem a megállni/várakozni tilosban, de még a piros karikás behajtani tilosban sem lehet parkolási díjat szedni.

Ha valaki bevállalta, hogy a rendőrök/közteresek alacsonyabb hatásfokkal dolgoznak (magyarul kib... lusták), mint a parkolóőrök, de tudta, hogy 30ezres is lehet 2008. máj. 1-je után a bukta, az megérdemli, hogy megússza.

 

Ez két külön dolog.

 

E második miatt támogatom a Centrum elmeszelését, ha TÉNYLEG erre gondolnak.

 

Azonban és valamiért úgy érzem, nem, hane maz általam az első bekezdésben leírtakra gondol a 15 perces hírnevet szerzet be(fel)jelentgető...

Előzmény: Törölt nick (1775)
vizimento Creative Commons License 2011.01.06 0 0 1785

Az bizonyito erejü, ha a büntetés 9:05-re szól, egy posta elött.

Nekem meg a postai csekkemen 10:08.

Vagy ráfogják hogy egy órát is állhattam ott?

 

És az járható út ha azt mondom hogy egy közeli rokonom vezetett, akit nem akarok megnevezni!?

Vagy nincs ilyenre lehetőségem? AKkor behajtják az autó tulajdonosán?

Előzmény: Törölt nick (1784)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.06 0 0 1784

Ez szabálysértési ügy, nem közigbírságos.

 

30 ezer Ft-ig terjedő pénzbírsággal sújtható. Az időponttal kapcsolatban csak akkor kötözködnék, ha tudom is bizonyítani, ogy akkor nem ott voltam.

Előzmény: vizimento (1781)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.06 0 0 1783

Gyors volt a hatóság...

 

45. § (1) Az a járművezető vagy állathajtó, aki járművével vagy állatával (állataival) a közlekedési szabályok szerinti tilalom ellenére a vasúti átjáróba hajt, vagy azon áthajt,

hatvanezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a szabálysértési hatóság járművezetéstől eltiltást alkalmazhat, továbbá a rendőrség helyszíni bírságot szabhat ki.

 

 

Mivel érdemes érvelni?

 

nincs tárgyi bizonyítékom, csak a lelkiismeretem, és a barátnőm, mint tanú?!

 

E kettővel mindenképp, de mielőbb, hogy ki ne csússzon a 8 napból. Nincs formai megkötés, lényeg tűnjön ki belőle, hogy az iylen és ilyen számú határozattal szemben kifogással él, és javasolja a tanú meghallgatását, és leírni a lelkiismereti kérdéseket, magát az eseményt, ahogy történt, hogy nem teremtene ilyen balesetveszélyes helyzetet.

Van esély arra, hogy csökkentik, igaz a  2 éven belüli szabályszegés maitt kisebb az esélye, de a személyi körülményekre is hivatkozni kell.

Előzmény: Törölt nick (1782)
vizimento Creative Commons License 2011.01.06 0 0 1781

Sziasztok!

 

Kaptam egy adatbekérő lapot a rendőrségtől.

Mozgáskorlátozott helyen parkoltam (visszamentem megnézni, tényleg az volt, de se felfestve nem volt, se nagy kék tábla ami szokott lenni, csak egy kis fehér kiegészitő tábla a P tábla alatt, amit sajna nem vettem észre)

"Közuti közlekedési szabályok kisebb foku megsértése szabálysértés" amit elkövettem.

 

A kérdéseim:

Mekkora birságra számithatok ha azt vallom én vezettem?

Erre vonatkozik a objektiv felelösség? Vagy megtagadhatom a vallomástételt ha a fiam vezetett, és ezzel megúszom a büntetést? Vagy akkor az üzembentartot büntetik?

 

Köszi!!!

 

Ja és egy kis érdekesség: egy órával korábbi időpont szerepel a papiron, mint amikor ténylegesen ott voltam. Nem állnak át téli/nyári időszámitásra, vagy mitöl lehet?

Erre nem hivatkozhatok hogy abban az idöpontban nem parkoltam ott amit ök irtak?

(Pont egy orával késöbb igen, de az már egy másik kérdés....)

Törölt nick Creative Commons License 2011.01.06 0 0 1780

Ezzel egyetértek, nekem még vannak kétségeim, várjuk meg mint mond az LB, ha oda fordulnak, de a jogtalanság talaján nehéz magyarázatot tudok elképzelni a jogszerűségre.

Az viszont kétségtelen, hogy sok helyen képtelenség a parkolóhelyet kialakítani a hatályos jogszabályok szerint, de lagalább legyen rá forgalomtechnika terv, nyilvántartás, hogy az parkolóhely.

Előzmény: Macika (1773)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.06 0 0 1779

Ez eljárstípusonként változó, de alapvetően jogsértésre hivatkozással.

 

Pl. büntetőeljárás:

 

416. § (1) Felülvizsgálatnak a bíróság jogerős ügydöntő határozata ellen akkor van helye, ha

a) a terhelt felmentésére vagy az eljárás megszüntetésére, illetve a terhelt bűnösségének megállapítására, továbbá kényszergyógykezelésének elrendelésére a büntető anyagi jog szabályainak megsértése miatt került sor,

b) a bűncselekmény törvénysértő minősítése, a büntetőjog más szabályának megsértése miatt törvénysértő büntetést szabtak ki, vagy törvénysértő intézkedést alkalmaztak, illetőleg a büntetés végrehajtását a Btk. 91. § (1) bekezdésében foglalt kizáró ok ellenére függesztették fel,

c) a bíróság határozatának meghozatalára a 373. § (1) bekezdésének I. b) vagy c) pontjában, illetve II-IV. pontjának valamelyikében meghatározott eljárási szabálysértéssel került sor,

d) a bíróság határozatának meghozatalára a súlyosítási tilalom [354. és 355. §, 405. § (1) és (3) bek., 549. § (4) bek.] megsértésével került sor,

e) az Alkotmánybíróság a jogerős határozattal befejezett büntetőeljárás felülvizsgálatát elrendelte, feltéve, hogy a terhelt még nem mentesült a büntetett előélethez fűződő hátrányos következmények alól, vagy a kiszabott büntetés, illetőleg az alkalmazott intézkedés végrehajtása még nem fejeződött be, vagy a végrehajthatósága még nem szűnt meg,

f) a büntetőjogi felelősség megállapítására, a büntetés kiszabására vagy intézkedés alkalmazására olyan büntető jogszabály alapján került sor, amelynek alkotmányellenességét az Alkotmánybíróság megállapította, de a terhelt már mentesült a büntetett előélethez fűződő hátrányos következmények alól, vagy a büntetés végrehajtása már befejeződött, illetve végrehajthatósága megszűnt, illetőleg a terhelt már nem áll az intézkedés hatálya alatt,

g) nemzetközi szerződéssel létrehozott emberi jogi szerv megállapította, hogy az eljárás lefolytatása vagy a bíróság jogerős határozata megsértette a törvényben kihirdetett nemzetközi szerződés valamely rendelkezését, feltéve, hogy a nemzetközi emberi jogi szerv joghatóságának a Magyar Köztársaság alávetette magát.

 

Előzmény: baradlayrichard (1771)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.06 0 0 1778
Előzmény: baradlayrichard (1770)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.06 0 0 1777

http://www.lb.hu/joghat/jkp0205.html

 

Itt egyébként adók módjára említi, de végülis mindegy, meg ha igaz változott, fene se tudja követni, lényeg fizetni kell.

Előzmény: Macika (1772)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.06 0 0 1776

Igen, akkor nem évül el, de elég nekik 5 évente küldeni, és akkor újrakezdődik az elévülés.

Természetesen ez minimum ajánlott levél.

 

A pótdíj, ahogy Macika is írta magánfelek közti viszonyban keletkezik, így polgárjogi úton érvényesíthető, így pl. nem változtatható át elzárásra. A bírságban az egyik fél magánjellegű, míg a másik fél közhatalmi, pl. rendőrség. Itt a behajtás szélesebbkörű, és elzárásra is átváltoztatható.

 

Ettől még a pótdíj behajtására is széles eszköztár van, pl. autó lefoglalása, fizetés letiltása, ingóárverés, jelzálogjog....

 

 

Előzmény: Maggi4 (1769)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.06 0 0 1775

Szerintem egy alapos tervezéssel tökéletesen megoldható a dolog.

 

 

az autósok pedig továbbra is megszokásból ott fognak megállni

 

 

Az autós ne megszokásból vezessen és parkoljon, hanem odafigyelve. :)

Ha kint van egy tiltó tábla, sárga csík a járdaszegélyen, egyértelmű: aki föláll, magára vessen. Így fölösleges aggódni a 3-4 ezer helyett 20 ezer ügyében. Persze, előfordulhat, de nem hiszem, hogy gyakrabban, mint az amúgy is tilosban parkolók esetében.

 

 

A parkolóhelyek nyilvánvalóan kevés számára pedig valami okos önkormányzati tag elkezdhet kitalálni valamit. Parkolótelkek önkormányzati használatba vétele, pl.

Hosszabb távon: parkolóházak építése, mélygarázsok. Igen, tudjuk, nem egyszerű, de én például nem arról beszélek, hogy holnap gyerünk nekiugrani (mielőtt valaki így értené :)) ).

 

Azért arra is kell gondolni, hogy egy jelenleg két oldalon járdázó parkolás helyett ha csak az egyik oldalon, de szabályosan parkolnak a kocsik, máris nem X, hanem csak X/2 hely szűnik meg.

(Szintén hosszabb távon: járdák átépítése - amúgy is sok helyen katasztrofális az állapotuk - úgy, hogy egyik oldalon minimum járda a házak előtt, másik oldalon szintén, mellettük parkolósáv. Ez még egy Ó utca belső részén is elfér, ahol most rendkívül szűk a dolog. Mondom: hosszabb távon, nem holnap reggel 8-tól. :)) )

 

Ha tehát a hírek szerint "több ezer" parkolóhely érintett, akkor annak mintegy felét kellene megszüntetni talán. Pontos számot nem közöltek, legyen mondjuk 5000, és legyünk jóindulatúak, legyen nagyobb rész, 3000, aminek nagyon meg kell szűnnie. Azért az kezelhető mennyiség, ha nem egyik napról a másikra történik a dolog. Nyilván.

Előzmény: Macika (1773)
Macika Creative Commons License 2011.01.06 0 0 1774

A másik meg, hogy azok a parkolóhelyek, amikre pénzt kezdett el szedni anno a Centrum, azok azelőtt is parkolóhelyek voltak. És az előtt is szabálytalanok voltak, de akkor is fel voltak festve... :)

Előzmény: Törölt nick (1768)
Macika Creative Commons License 2011.01.06 0 0 1773

Nézd, megvolt az aktivista 15 perc hírneve.

 

Véleményem szerint a belváros jelentős részén a járdára való (az eddigi SZABÁLYTALANSÁG felett szemet hunyó rendszer szerinti) felállás hiányában katasztrofálissá válik a ma sem rózsás parkolási helyzet.

 

Már ma is kevesebb parkolóhely van, mint ahány kiadott lakossági matrica, szinte minden kerületben. Van, ahol ezres nagyságrenddel.

Az V-VI-VII-VIII-IX. kerület nem kevés részén lehetetlen máshogyan parkolni, csak fél kerékkel járdára felállva. Mert pl. a troli ne mfér el máshogyan.

Két lehetőség van, vagy megtiltják/megszüntetik ezeken a helyeken a parkolást (az autósok pedig továbbra is megszokásból ott fognak megállni) és a 3-4e Ft-os pótdíjazást felváltja a 20-30e Ft-os bírság.

Vagy pedig tarthatatlaná válik a ma is katasztrofális helyzet, még kevésbé lesz lehetséges szabályos parkolóhelyet találni. Ez pedig ismét a rokkantkártya-biznisz felvirágzásához fog vezetni...

Előzmény: Törölt nick (1768)
Macika Creative Commons License 2011.01.06 0 0 1772

Jógi tótumfaktum helyett a legfontosabb:

 

A pótdíj az polgári peres úton hajtható be nemfizetés esetén.

A bírság az fizetésből letiltással, adók módjára, lefoglalással, bizonyos esetekben akár elzárással is, stb.

 

Ez a lényeg, de majd jön a doktor úr és elmondja szabatosan.

Előzmény: Maggi4 (1769)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!