Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ovoid Creative Commons License 2021.04.03 0 0 122746

Urak!
Segítséget kérek 1,4 8V 2007-es benzines Grande-hoz.
Cserélve lett a komplett vezérlés, gyertyák, termosztát.
Tisztítva a fojtószelep, és a két MAP is.
A fojtószelep alatt tökéletes a tömítőgyűrű.
Minden "ok" látszólag, indul szépen, hibaüzenet nincs.
De ahogy eléri a kb 50 C fokot, és megmozdul a hőmérő mutatója, onnantól az alapjárat megbolondul.
Úgy 5 sec.-ként leesik a fordulat, néha berángat, majd visszaáll, és kezdődik elölről.
MES-el figyelve látszik, hogy a MAP értéke hirtelen esik, és azt is látni ahogy visszakorrigál.
Hiába végeztettem el vele a fojtószelep tanulását, és azt meg is csinálta, de nem javult a helyzet.
MAP szenzort cseréltem, ugyanaz maradt minden.
A jelenséget a motoron figyelve az látszik, hogy először a pillangó szelep picikét zár, fordulat leesik, pillangó nyit egy "nagyobbat", pillangó visszaszabályoz a névleges alapjárati fordulatra, egy kicsit ketyeg normálisan, majd kezdődik minden elölről.
Közlekedve vele, motorféknél néha iszonyatosan berángat! Kiszámíthatatlanul.
Természetesen a karbantartás elött, nem volt ilyen baja. De más azért, volt bőven :(
Mivel most került hozzám, ezeket meg kellett csinálni.
Természetesen vissza is olvastam, kerestem, de rengeteg a hozzászólás és nem találtam még ehhez hasonló jelenséget.
Akármi tippet köszönettel fogadok.

sanis_7 Creative Commons License 2021.03.27 0 0 122745

Sziasztok

 

1.4 16v GP tegnapelőtt 50-60 as tempónál bedobta a Check engine-t. Ki lett olvasva a hibakód: P0011. Azt írta a gép, hogy "Vezérműtengely állásának diagnózisa kipufogáskor". Ki engedte törölni, de 100 km után ismét jelzi.

 

Találkozott már valaki ezzel a hibakóddal?

Rigo35 Creative Commons License 2021.03.22 0 0 122744

Ékezettel jobban járnál az írás végett.

Én elsőre egr teljes leszedését,kipucolását javasolnám.Utána meg kellene jól hajtanod a kicsikét.El lehet lustulva,néha nem árt a kikormolás.

Előzmény: Norbbii34 (122743)
Norbbii34 Creative Commons License 2021.03.21 0 0 122743

Sziasztok segítségre lenne szükségem !!

Mitöl van az hogy reggeli elso indítás után kicsit rányomok a gázra es keket fustot kop ki a gazadas utan ? Ez egy 1.3 jtd  55kw 75 lóerő 157000km van benne nemreg lett olajcsere szoval minde lett cserelve  motul olaj ment bele 5w30as ami hozza kell ezta jelenseget kb 2hete csinalja ha egy oraig allok egyhelben es ugyis inditom tobbszor is egy nap akkor is gazadas utan kivancsisagbol mindig megnezem utanna ugyan ugy kikopi a kek fustot. Melegen egyatalan nem kek a fust hanem altalaba nem jon ki korom sokszor se de azert elofordul mitol lehet ez a kek fust? Elore is koszonom.

Kormi76 Creative Commons License 2021.03.19 -1 0 122742

Az 1.4 16v Fiatunkban(nem grande)0,8L/1000km a gyári max engedélyezett olajfogyasztás...ez abnormálisan magas norma de ezek gyárilag ilyenek.A miénk is kb 2 decit kér ami normális.

A max 10ezrenkénti olajcserénél is fontosabb az olaj fajtája,gyártója ill fontos megemlíteni,hogy ezek a motorok gyűlölik az alacsony fordulatszámokat.Kelletlenek,gyakran rángatnak az egész mechanika tiltakozik ellene.

Több szerelő is mondta,hogy pl városban az 5.fokozat felejtős,2-2,5ezer alatt ezek a gépek kínlódnak az olajfogyasztás is megnőhet.

Amúgy nagyon jó,megbízható és tartós motorok.

 

 

Előzmény: Énvagyok148V (122738)
petr.pet Creative Commons License 2021.03.17 0 0 122741

Köszi. Gondoltam, hogy nem úszom meg egy kábel megvételével. akkor lett gyanús amikor kábel nélkül átkapcsolva is rossz.

Előzmény: Rigo35 (122740)
Rigo35 Creative Commons License 2021.03.16 0 0 122740

Nekem van..

Nem nincs óriási zaj.Semmi ,teljesen jó.Valahol máshol van a probléma.De azt nem tudom.

Előzmény: petr.pet (122739)
petr.pet Creative Commons License 2021.03.16 0 0 122739

Sziasztok!

 

Segítségre lenne szükségem illetve tapasztalatra, akinek van AUX kábel jack dugóval a gyári fejegységből kivezetve annak mindenkinek óriási zaj van hozzá ajándékba? Vagy csak engem tiszteltek meg ezzel. A helyzet kábel nélkül is ugyanaz zúg, sistereg, gerjed mint az állat.

Köszi a válaszokat

Énvagyok148V Creative Commons License 2021.03.14 0 0 122738

Az már elég sok. A gyári max. normálnak tekinthető érték 0,4 kg/1000 km. Na igen, a kg az nem liter. De könnyen kiszámítható az olaj sűrűségének ismeretében. Ez kb. 0,45 l-t jelent. De nem is ez a lényeg, hanem az hogy fogyhat az olaj, mert az üzemszerű, csak a mértéke nem mindegy. Nem lehet éles vonalat húzni a normál és abnormális olajfogyás közé, ezért tekintsük mérvadónak a gyár által megadott értéket. Egyesek állítják, hogy egy mm-t sem süllyed a szint két olajcsere között. Ezt azért kezeljük fenntartással! Lehet igaz, de ebben az esetben az elfogyó olajat üzemanyag és kondenzvíz pótolja..

Én igyekszem a felső szinten tartani az olajat, mert nagyon kevés amúgy is az olajtöltet (kb. 2,5 l) és ha leengedjük az alsó szintre akkor végképp kevés lesz (1,5 l), tehát az olaj kevésbé oldja le a koszt, kevesebb szennyeződést tud kezelni és hamarabb túlmelegedhet. Az enyém (1,4 8V) kb. 2 dl-t fogyaszt 1000 km-en. 6-7000 km-enként cserélem, tehát 1-1,5 l-t töltök rá. Ez komoly 2000 Ft-os költséget jelent. De sosincs a min közelében a szint.

No de visszatérve az általad leírtakra, nem valószínű hogy szelepszár szimering a probléma, mert ahhoz azért masszívan hanyagolni kell az olajcseréket és gyűjteni a kilométert (legalább 250 Ekm)

Inkább a gyűrűk környékének kokszolódása állhat a háttérben, ezt azért könnyebb begyűjteni.

Én azt csinálnám, hogy jó sokat autópályáznék a max. megengedett sebességgel, friss, minőségi olajjal. Legyen az autóban egy flakon olaj ha esetleg rá kéne tölteni.

Előzmény: BMW E90 LCI (122733)
Énvagyok148V Creative Commons License 2021.03.14 0 0 122737

Igazából tök jól csinálod. Én elsősorban a gázpedál kezelésére értettem a túlzott finomkodást. Hidegen kis fordulaton a motorvezérlő érezhetően beavatkozik a gázadásba ha úgy ítéli meg a mért paraméterek alapján, hogy a motor túl alacsony fordulaton járna vagy esetleg közel van a lefulladáshoz. Ez a beavatkozás és a te aktuális pedálkezelésed tud "összegerjedni" és akkor ránt, rángat a hajtáslánc. Ilyenkor azonnal kuplung ki.. és újra próbálkozhatsz. Tök jó az olajcsere periódusod is. Nem kell erőltetni a nagyon elterjedt 10-15000 km-t ha rövid távokat mész, azt is városban. Sztem 2 évente nem kell feltétlenül fojtószelepet pucolni főleg évi 5-6000 km-nél, de ha megteszed abból semmi baj nem lehet. Te is meg tudod csinálni, nagyon jól hozzáférhető szerencsére. A MAP szenzort viszont évente 2-szer mindenképpen tisztítsd ki (Ha gondolod leírom hogy én hogy csinálom) mert a belejutó vizes-olajos trutyi megfagyva kinyírhatja. Üdv.

Előzmény: 1kabo1 (122726)
Zsolt Csáki Creative Commons License 2021.03.06 0 0 122736

Valakinek volt már p0115 hibakod ja jelenség reggelente nekezen indul benzines 

 

Panda 2004 Creative Commons License 2021.03.04 0 0 122735

Ha jól értelmezem, akkor tényleg teljesen mindegy honnan visszük a plusz két vezezéket a can a, can b -hez???

ovoid Creative Commons License 2021.03.01 -1 0 122734

No, így már érthetőbb  :)

Nekem ennyit, soha egyik vas sem evett olajból.

A mostanink (15 éves, és épp a héten fordult át a 100000 km-en) biztos hogy nem igényel utántöltést, két olajcsere között.

A nívópálcán alig látható fogyás, lehet ha nem törölném le róla visszatétel elött, még annyit se fogyna.  :)

Komolyra fordítva, tudtommal, nagy gázadásra, vagy indításkor, ha kékes füstöt ereget, a szelepszár szimering a leggyanúsabb....

Üdv.

Előzmény: BMW E90 LCI (122733)
BMW E90 LCI Creative Commons License 2021.02.28 0 0 122733

Van a családban egy evo punto 1000 km alatt megeszik fél liter olajat ha hidegen beindítom adok neki egy kis gázt érezni az égett olajszagot a füstjében, nem tudom hogy szelepszár szimeringek okozhassák a problémát vagy gyűrű kopás 170.000 km van benne,5w40 olajat kapott minden 15ezer kmnél.

Előzmény: ovoid (122732)
ovoid Creative Commons License 2021.02.28 0 0 122732

Nem gyakori, de mit értesz gyakori alatt?

Nem is szoktak panaszkodni rá....

Előzmény: BMW E90 LCI (122731)
BMW E90 LCI Creative Commons License 2021.02.27 0 0 122731

Sziasztok!1,2 8V Evo puntonál mennyire gyakori az olajfogyasztás?

gss Creative Commons License 2021.02.27 0 0 122730
Előzmény: Panda 2004 (122729)
Panda 2004 Creative Commons License 2021.02.27 0 0 122729

Üdv.

Nemrég vásárolatam egy gyári cd-az auótóban és bekötés után csak a CANCHEK felírat jelenik meg.

Olvastam, hogy Can-bus kommunikáció kell hozzá, de hogyan lehetséges ezt utólagosan kiépíteni? 

 

alázógyík Creative Commons License 2021.02.17 0 0 122728

Szia Subcy!

Minden okés? :))

 

 

Előzmény: subcy (122727)
subcy Creative Commons License 2021.02.17 0 0 122727

- a berakás előtt ellenőrizni a gyertya hézagot (NGK ZKR7A-10 1,0mm a hézag) de gyárilag ennyi ha ezt veszed
- hideg motornál csinálni

- pipa leszedés után kompresszorral kifújni körülötte a koszt!

- bekapatásnál figyelni nehogy félremenjen a menet

- 25 Nm-el kell meghúzni (kézzel meg érzésre, nem agyontépve)

- ha valamelyik henger pipája nehezen jön le, akkor erre léteznek fogók is. Ha nem sürgős akkor érdemes rákészülni
- én szigszallaggal szoktam rögzíteni a gyertyakulcsot a szárhoz

- gyertyakulcs belsejében szokott lenni gumidugó ami megtartja a gyertyát a becsavaráshoz, de cserébe nehezebben is jön le, lsd előző hozzászólásom

Előzmény: qrsta11 (122721)
1kabo1 Creative Commons License 2021.02.16 0 0 122726
Na jo akkor felteszem a kérdést(pár kérdést) mert mindenki másképp csinálja ráadásul márkától, típustól, évjárattól és karbantartási szinttől függően is(most maradva benzines autóknál úgy általánosságban). Igen lehet nèha túl finoman akarnék bánni vele de ő a mindenem. Félévente, ez nálam 5--6ezerkm olajcserét kap (Tél végén és ősz elején)(175e van benne) Főleg azért mert sok rövid ut es városi menet van benne de kövezzetek meg nyugodtan milyen környezetszennyező vagyok:D A netet felturva utana néztem hogy mi a legjobb módja az elindulásnak (hidegen, napi első indításra gondolok) és 30mp és 1 perc között találtam valahol az igazságot (erre (is) nyugodtan cáfoljatok rá ha kevés vagy esetleg sok? Én általában 1 percet(amíg változik a percmutató a kocsi óráján kivárok. 0 fok körül 2percet majd indulok. Első 1-2km én azért 2000 és 23000kozott már felváltok illetve amíg megmozdul a vizhőfok mutató ezt tartom, szerencsére egy dieseleshez képest ez 1-2km alatt megszokott történni. Sztem ezzel nem vagyok túl óvatos. Én azt nem értem aki indítás után a legnagyobb hidegben is egyből tolja a kövéret. Nyilván az sem jó de akkor mivel teszem a legjobbat? Nyilván ilyen statisztika nincs sajnos mert ez használt autó vásárlásnál is végképp lekövethetetlen ki hogyan bánik vele ebből a szempontból. Az biztos hogy a nyomaték öl és nem a fordulat ezt alaposan megértettem információ szerzés közben de akkor sem hinném hogy 0fokos motornak a 3000res fordulat annyival jobb. Ja most egyébként kapott új termosztátot (beugrott egy dolog hogy 1.9 tdi skodámnál okozott rangatozást a vízhőfok jeladó viszont ott alapjárati fordulatszám ingadozást is de mondom hátha csak rossz jelet kap.(miután elérte a mutató az üzemi hőt képes volt véletlenszerűen visszaesni, amúgy még gyári volt) és ki pucolták a folytószelepet és MAP szenzorokat mert kértem. Úgyhogy köszi a tippet. Ez 2 évvel ezelőtt volt legutóbb sztem ennek is itt volt az ideje, most majd kiderul mi lesz a rángatással, bízom benne nem fogom már érezni. Egyébként 2 évente vagy 20-25ezrenként rendben van ha kipucolják, vagy ritkábban elég?
Előzmény: Énvagyok148V (122725)
Énvagyok148V Creative Commons License 2021.02.10 0 0 122725

Szerintem semmi "baj" nincs, csak túl finoman bánsz a géppel. Igen, ha hidegen alacsony fordulaton simogatod a gázt akkor magától "rárúg" picit a gázra, kvázi "rángatás-gátló funkció". Értem, hogy kímélni szeretnéd a technikát (mint mindannyian itt:)) de túlzásokba esni itt sem jó, csakúgy mint az élet számos területén. Egyébként nézd meg hogy nem koszos-e a fojtószelep és a kis "lyuk" nincs-e eltömődve a pillangószelep alatt, aminek a csonkjáról egy kis gumicső megy a kartergáz visszavezető cső csonkjáig a pillangószelep felett.

Előzmény: 1kabo1 (122716)
zsoli7411 Creative Commons License 2021.02.08 0 0 122724
Előzmény: qrsta11 (122721)
Rigo35 Creative Commons License 2021.02.07 0 0 122723

Jah...olaj 0w40.mobil 1 ennek folynia kellene..(volt motul..fuchs is már 5w40....ugyanez  a helyzet ).

 

Rigo35 Creative Commons License 2021.02.07 0 0 122722

Unix...Bárdi....Láng  helyekről állitható spricnis műanyagot tud valaki cikkszámmal?? Ami viszi a vizet a szélvédőre.Hernyócsavaros emelés nem hozott eredményt.Valaki lecserélte a fix gyáriját már?

 

Más..

T-jet -en az olasz mérnökurak miért nem tettek szelepdeknit?Alá szeretnék kukkolni az olajsárnak(ha van).

Egyáltalán mit hogyan kell levenni ,hogy hozzáférhető legyen?

T-jetesek! Olajbetöltő sapka levételnél nem látom hogy felhordaná az olajat a bütyköstengelyre.Olyan (mindig száraz )nak néz ki.Valaki megnézné sajátján ez jó e igy?Köszi.

 

qrsta11 Creative Commons License 2021.02.03 0 0 122721

Életemben nem cseréltem még.  :)

De saját kezűleg akarom kicserélni.

Sok videót megnéztem már , tehát a folyamat maga megvan.

Amitől tartok, hogy mennyire kell meghúzni. :/

 

Előzmény: grande645 (122720)
grande645 Creative Commons License 2021.02.01 0 0 122720

Bocs tévedtem rosszul mondtam.

Megtaláltam közben az első gyertyacseréről készült képet.

A gyári is NGK,csak arra még "FIAT LANCIA" volt írva :D

 

 

 

Előzmény: grande645 (122719)
grande645 Creative Commons License 2021.02.01 0 0 122719

Szia!

Gyárilag nem NGK van benne.

Azóta már néhány garnitúrát cseréltem ZKR7A-10 re ,de volt BOSCH is(dobozon a száma)Tulajdonképpen nem vettem észre különbséget.

 

Előzmény: qrsta11 (122718)
qrsta11 Creative Commons License 2021.01.31 0 0 122718

Sziasztok!!.

Gyertyát akarok cserélni. 1.4 8V 2007

Melyiket ajánlanátok?? Gyári NGK VAGY más!

 

Jól tudom  ez a gyári?

NGK ZKR7A10 ?? 

 

https://www.autoalkatreszonline24.hu/ngk/1041048

 

Esetleg van más ami bevált?

 

Köszönöm  :) 

 

 

Előzmény: ovoid (122717)
ovoid Creative Commons License 2021.01.17 0 0 122717

Hiba kiolvasás, akkor is ha nincs sárga lámpácska.

Fojtószelep? Gázpedál? Üzemanyagnyomás?

Én így csinálnám, de hátha volt már ilyen valakinek és többet tud....

Előzmény: 1kabo1 (122716)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!