A pontokat honnan vetted? A Belházy-tárót pl. nagyon kerestem, de képtelen voltam a helyszínen beazonosítani a pontos helyét. Ha minden igaz, az út túloldalán, a patak mellett is volt egy bejárata.
A bányavasutas oldal nagyon jó kiindulási alap, de vannak benne pontatlanságok.
A turistautak.hu raszteres térképre vannak a nyomvonalak felrajzolva, az adatbázist azóta pontosítottam a saját bejárásaim alapján. A legelső linken, kellően belezoomolva a térképre, felirattal jelezve vannak a nyomvonalak.
Lyukónál pl. nem a jelenlegi út nyomvonalán haladt a vasút, hanem szintben bement az erdőbe, az úttól keletre. Sötét-berektől délre viszont az úton maradt, nem vágta le az útkanyart, mert ahhoz vagy fogaskerekű, sikló, vagy völgyhíd kellett volna. Radostyánnál volt még egy észak felé visszakunkorodó szakasz, és egy leágazó szakasz is. Az adriántelepi vonal hosszabb volt, és leágazásokat is tartalmazott, stb.
Ha jól rémlik, valahogy így nézett ki a placc. A piros a vasút, a fekete a kötélpálya. A Radostyáni tárót 1922-ben alakították ki, próbálkoztak a kitermeléssel, de nem volt gazdaságos, így két év múlva bezárták. Nem messze a mélykút-völgyben is volt egy kutató táró, az sem járt nagyobb sikerrel, oda elvileg a vasút sem épült ki.
Látszik a kötélpálya helye, követhető a vasút nyomvonala, vannak bányaépület romok, tárók bejáratának maradványai is látszanak.
Ha helyes az infó, a múlt század '20-as éveiben próbálkoztak ott kitermeléssel, de nem volt gazdaságos.
A kötélpálya sztem csak elment fölötte, nem egy időben üzemeltek. A kitermelt szenet akkor vasúttal vitték Lyukó felé ( Emellett, a Mély-kút völgyben is voltak tárók, és találtam is olyan utat, ami gyanúsan emlékeztet vasúti töltésre, de sehol nem leltem adatot arról, hogy Bábony felé is volt vasút, szóval nem tudom. De hátha valaki itt igen. )
Hagymás-bérc bányatelepröl van valakinek infója?Ez a terület lyukobánya -parasznya közt található bent az erdöben.a valamikori kötélpálya haladt arra,ahol ez a bánya terület volt.
Ezt a videót többször is megnéztem már, már régebben rátaláltam de nem tudok rájönni merre lehet illetve mi célt szolgálhat jelenlegi formájában. De amúgy szerintem igen Tatabánya.
Tervezek Pécs - Komló környéke felé menni még a nyáron. Tervben van az István Akna Pécsett illetve a Zobák Komlónál. Mennyire látogatható ma a Zobák szabadon?
Ebből a rendszerből áll még a berentei Y állomás, az edelényi feladó állomás, a videón is látható szögállomás. A lyukói és a tervtárói állomások elbontásra kerültek, ahogy a szénosztályozó is.
Végigbogarásztam a jelenlegi gúglit, meg a fentről képeit.
Berentéről indult egy kötélpálya. Berente területén belül egy elágazó-szögállomáson szétágazott két ágra, egy Kazincbarcika keleti végében fekvő bányához ment, míg a másik érkezett az általad kérdezett épületbe. Ez az itt található bánya feladója volt, és egyben egy szögállomás is, ahonnan Kondrótól keletre egy újabb törés után Lyukóbányáig tartott.
Furcsállom az ilyet, azt hittem mindenhol letömtek mindent akkoriban. Viszont kérdés, hogy egy esetleges újranyitásnál mi lenne ott lent a mélyben. Feltételezem, hogy ha nem mészkőben stb ment a vágat akkor már össze lenne dőlve.
Abban a térségben elég sok nem lett tömedékelve, csak egyszerűen lezárva. De kicsit arrébb pl Kazincbarcikánál sem igen. Ott van pl a Billa táró aminek az újranyitását feszegetik mostanság (már volt lakossági fórum is róla februárban),az is csak le lett falazva, ki sem szerelték egészen. Hogy mi az oka, azt nem tudom.