Hát nem tudom, a lényeg ezek szerint, hogy mindenképp szívok, mert vagy ronda lesz és drága, vagy csak drága de nagyon. Vagy marad az évenkénti festés vagy bebendázsolom, ami alatt meg ti tudja mikor rohad ki :(
A kipuf dob maga gyorsabban megvan..de a könyök macerás🙄
Ha ívekből készül az pepecs meló,vékonyfalú anyaghoz meg nem jó a vízszerelős csőhajlító..+fittingeket,füleket,legyártani stb..kb biztos hogy sok napi meló.Kell a motor és kész!😄
Mit lehet csinálni a kipufogócsonkkal? 10 éve amióta megvan a 3LD minden évben tavasszal vasig lecsiszolom a csövet, passziválom, majd 900fokig hőálló festékkel lefestem, csinálom, ahogy meg van írva a manualban stb, szép is egy egész kis ideig, majd szépen jön elő a rozsda megint, és így tavaszra megint van egy(illetve kettő) kissé ezüstös (vagy fekete, attól függ mivel festettem) de alapvetően rozsdás leömlőm. Persze 30 éves, meg minden, tele van kráterekkel, stb de szeretném, ha nem egy rozsdahalom lenne, hanem egy megkíméltnek kinéző cucc. Viszont 100ezrem nincs egy rozsdamentes csőre :(
:-) Neeem, ez másik bejárás volt. Nálunk mindig kalandosak a túrák! :-)
Robi az elején, abban hosszú nagyvízben akadt el, kb 20 méter után - ahol a legmélyebb volt :-( Engem zavartak vissza érte - mondván, nekem van típus-ismeretem - meg egyébként is, a túravezető segítsen :-))))
Visszaballagtam az 500m-es uszodában - és integettem Robinak becsülettel, hogy ne érezze egydül magát és tudatva, hogy nem felejtjük el, a tábortűznél megénekeljük majd! Teccett neki persze... :-(
De a vége az lett, hogy messziről dakiabáltam, hogy ugyan tolná-e ki a motort a szárazra - mert itt nagyobb lelkesedéssel ugranánk neki... :-)
Mire kitolta, elvővettem az orvosi táskát a műtős eszközökkel - és e szerszámokat kézközelbe helyeztem.
Az égvilágon semmi baja nem volt - csak nem indult :-)))) És tényleg jól jött a tapasztalt félkegyelmű - nekem három évembe tartott, mire rájöttem, hogy miért állt le 30+ cm-es vizekben: alul, a karbiból induló túlfolyó csövekben egy SZELEP van gyárilag, hogy visszafelé ne tudjon befolyni semmi. De egy 30 éves motoron hol van már gyári cső!? :-((( Amivel mi helyettesítjük - abba fölfelé bemegy a víz, ami a levegőt feltolja maga előtt a karbiba, ami meg a benzint tolja be a hengerbe - megfojtva ezzel a blokkot :-(
A workaround megszületett, Robi boldogan átvágtatott utánunk a vízen - és mentünk bejárni tovább :-))
-------
Ez utóbbi vidijó pedig hamarabb született, de itt is rendes esőben keltünk át negyed Erdélyen - Pádistól pedig Doda Pilii felé embörös vizeken kellett átkelnünk - itt ázott be Szattis gyújtás elektronikája - hála vmelyik előző tulaj fakezű szerelőjének. :-((( Egy LED égő a 230-ból milliampereket fogyaszt csak - de a hajszárító miatt még azok is elkezdtek vibrálni... (+info - pár évvel utánunk le is égett a kóceráj egy része, lehet, elektromos tűz volt :-(