Helló mindenkinek.Van nekem egy kombi 1,6-os Lacettim, és az vele a bajom, hogy ha váltok akkor kicsit feljebb megy a fordulat.Szeretném ha tudna valaki segíteni hogy mi lehet vele a probléma, mert a szervizek csak találgatnak. A válaszokat előre is k{szönöm.
2007-es,1.4-es,négy ajtós Lacetti.Észrevettem,hogy az üzemanyag szint jelzőm az utóbbi időben "megbolondult".Néha drasztikus üzemanyag szint csökkenést mutatott,máskor napokig meg sem moccant,de volt olyan,hogy este több üzemanyagot jelzett,mint reggel,és a tankolásra figyelmeztető ikon sem világított akkor,amikor valószínűleg már csak benzingőz volt a tankban...Autószerelő ismerősöm szerint,tönkrement a üzemanyag szint mérő-szivattyú.A nem túl távoli bontóból beszereztem egy bontottat,amire ki is lett cserélve.Javaslat alapján teletankoltam a szekeret ( 48,55 L ),hogy lássuk,hogy mit mutat.Jelenleg 550 Km megtétele után,az üzemanyag szint jelző szerint a tank pont félig van.....Bár szeretném,de nem gondolom,hogy egy tank benzinnel 1100 Km-t fogok tudni autózni......
Segítségeteket szeretném kérni,hogy mi legyen a következő lépés.Van-e ezzel kapcsolatban tapasztalatotok,vagy van -e aki jobban ért hozzá?Városi autózó vagyok,10-20 liternél soha nem tankolok többet....Mennyi Km-re elég egy tank benzin?Úgy hallottam,hogy ha már csak félig van a tank,utána drasztikus csökkenést fog mutatni a benzin szint jelző,a tank szabálytalan alakja miatt.Legyek türelemmel,és kockáztassam meg,hogy egyszer csak kifogy a nafta úgy,hogy elvileg még van üzemanyag bőven?
Szerettem volna fotót mellékelni a műszerfalról ( megtett km+ üzemanyag szint jelző ),de valószínűleg túl nagy lett a mérete.
Hátha tud valaki segíteni: 5 ajtós Lacettim hátsó ablakai mechanikusan kezelendők. A hajtókar úgy van felszerelve, hogy menet közben lerázódva az ablakok résnyire megnyílnak. Ha elfelejtem megnézni, időnként esőben beázik. Hogyan kell roncsolás mentesen leszerelni és átállítva visszaszerelni?
Sziasztok! Van egy 5 ajtós, 2005-ös lacettim, a kesztyütartó alól, vagy felől egy olyan hangot hallok menet közben (nem mindig, de nem jöttem rá mivel függhet össze) mint amikor egy trafóház mellett állok, egy olyan elektromos sci-fi-s erőtér, elektromos dongás / búgás hangot, mi a fene lehet az, vagy sokat parkoltam tesla mellett és utánoz a drágaságom :-) ha felnyitom a motorházat ott nem hallom semerre... előre is köszönöm a tippeket
Bocsánat valószínűleg elírhattam és később se vettem észre meg kicsit késő volt
2000-ként akartam írni
Még annyit tudni kell, hogy huzamosabb ideig le volt állítva
alapvető fogalomzavara volt a "szerviz"nek mert nem gyújtás hanem égéskimaradás a hibakód a kettő pedig nem ugyanaz!!
gratulálok a 20000km es olajcseréhez a kocsi ezzel ki is lett végezve! elég vicces,hogy azt írod,hogy vigyáztok rá mikor az alap karbantartásokat sem kapta meg időben!
Az a probléma merült fel a mi kis 2008-as 1.4-es 5ajtós Lacettinkkel, hogy dobálja a check engine hibát, de a szervizekben nem tudták kiolvasni a hibatárolóból mert nem volt ott, csak hülyének néztek minket. Na erre vettem egy Bluetoothos OBDII. olvasót, bevált P0300 Random/Multiple Cylinder misfire detected szóval gyújtáskimaradás. Oké, szervíz elhitték, gyertyacsere, gyertyakábelcsere. 1 hétig tökéletes, majd jött is egy check engine. Megnézem, megint az, nem ütöttem ki megyek tovább. Egyszercsak egy intenzív sebesség 140-145 km/h után lassítás 80 majd megint vissza 120 hirtelen megjelent aladin csodalámpája, szervó nuku. Azonnal félreállás izomból, motot leállít, körbenézem az autót semmi olajfolyás, köpködés taknyolás egyéb rendellenesség, 5 perc után megnézem az olajszintet, az is normális. Nagy teketóriázás után beindítom a motort, semmi hibakód a tárolóban sem, előzmények között se, szervó működik
Mint tapasztaltabbak. Mi erről a vélemény?
Az autó 8évig márkaszervízbe volt hordva, olajcsere 20000-ként, nincs elhanyagolva, vigyázunk rá ahogy tudunk, nagyon szeretjük.
Ha valaki járt már így, vagy esetleg véleménye a dologról, ne tartsa magában
Kocsim szokott olyat csinálni, hogy váratlanul elkezd világítani a sebesség függő szervokormány sárga visszajelzője.
A kormányzás nem lesz rosszabb/nehezebb.
Szervó olaj kb fél éve lett cserélve, és a szint is megfelelő. Semmi konstans dolog nincs a visszajelző felgyulladásai között. (hideg vagy meleg motor, egyenesben vagy kormányzás közben stb.. teljesen random)
Újraindítás után magától kialszik.
Van hogy 1-2 hétig nincs semmi, de van hogy napjában 2-3x is elkezd világítani.
Régi Lacetti (2006-os SW, 1.6 benzin), új probléma, de ahogy láttam, más is találkozott már ezzel.
Az ABS-em kezdett időnként ok nélkül működni, egészen kis sebességnél, épphogy gurulva fékezésnél is. Visszaolvasgattam a fórumban, ugyanazt láttam, amit a szerelőm is mondott: ABS jeladó, vagy tárcsa. Eddig oké, jövő hét elején meg is nézi, illetve ki is cseréli, amit kell. A gondom az, hogy a hétvégén költöztetnem kell rokonságot és muszáj mennem úgy 150-200 kilométert... A fórumban azt is megtaláltam, hogy ha kiveszem az ABS biztosítékát, az megoldhatja a problémát ideiglenesen - a "kikapcsolt" ABS biztosan jobb, mint a rosszul működő. A kérdés az, hogy ez tényleg így van-e - ha kiveszem az ABS biztosítékát, akkor az kvázi kikapcsolja azt? Más gondot nem okoz? Biztonságos ez így azt leszámítva persze, hogy nincs ABS (ezzel együtt tudok élni egy hétvégét)?
Köszi szépen! :) A gyári Blaupunkt van benne. Eleinte nálam is azt csinálta, hogy random beindult a garázsban állva, azzal még meg is tanultam együtt élni csak utána úgy döntött, hogy ideje szintet lépni és már be se kellett kapcsolnia ahhoz, hogy szívja az akksit.
Nézd meg, milyen fejegység van most benne és annak a leírása után kutakodj - nyilván olyan a csatlakozó. (Ha az eredeti fejegység esetleg cserélve volt már, akkor az eredeti csatlakozó is át lett alakítva.)
Egyébként nekem is időnként bekapcsol éjjel a rádió a garázsban, úgy érzékeli, mintha CD-t tettek volna bele (mondjuk én minden nap többször megyek valahova, tehát nincs ideje leszopni az akkut). Úgyhogy ha kiszállok, mindig kiugrasztom az előlapot a helyéről, így nem tud bekapcsolni... :-)
Nyilván a CD-t érzékelő szenzorral van a gond (időnként menet közben is átvált CD-re, aztán "CD ERROR", és visszakapcsol rádióra), de kiszedni/kipucolni/visszarakni - fuj, utálatos munka. :-/
Nyár elején vásároltam egy ötajtós Lacettit és az utóbbi hetekben előjött az a probléma, hogy állóhelyzetben, kikapcsolt állapotban megnövekszik az áramfelvétel, így az akksit leszívja kb két nap alatt. Kiderült, hogy a gyári rádió a ludas, így az ki lett kötve. Most szeretnék egy új fejegységet venni bele, melyhez első körben beugrottam a Media Marktba felmérni a terepet és ott azt tapasztaltam, hogy a fejegységek hátulján többféle lehetséges csatlakozó is van (van, aminek széles négyzet alakú tüskés, másnak meg sima három "tűdugalj" és van olyan is, amin mindegyik van). Mivel a szerelő benne hagyta a gyári rádiót és úgy tette vissza a középkonzol paneljét, így sajnos nem tudom megnézni, hogy milyen kábelek vannak az autóban, milyen aljzattal bíró fejegységet tudnék bele rakni (csak emiatt, hogy megnézzem nem szeretném szétszedni, így is a panel egyik tartópatentje letört a szerelés közben, ezért már csak akkor akarom szétszedni, ha már fixen be tudom rakni az új rádiót). A témában a tudásom teljesen nulla, próbáltam a neten keresgélni, hogy megtaláljam a megoldást, de sajnos nem sikerült. Esetleg aki már átesett rádiócserén vagy tudja, hogy pontosan milyen fajta dugaljal rendelkező fejegység mehet bele az ne tartsa magában legyen kedves, nagyon nagy segítség lenne :) Amióta nincs zene, azóta egyre több zörejt is hallok menet közben, ami még inkább sürgeti a cserét. :D
Azt kérdeztél, ez egy tök egyszerű autó, és már ehhez sem értenek szerelőknek NEM kell támpontot adni, ha tisztában van a kocsi működésével akkor nincs gond. Az, hogy annak tanultál sokat nem jelent nincs mögötted szakmai tapasztalat.
Lehet hülyeséget kérdezek,de el tudja felejteni az értékeket ,vagy valóban elromolhatott a másik folytószelep és ez ugye meg nincs feltanítva,mert közel ugyanazt a hibát produkálja mindkettővel🙄Vagy alapvetően okozhatja más ezt a hibát??Kedden viszem egy ismerős szerelőhöz azért kérdem,hogy hátha tudok neki támpontot adni ,én is szerelőnek tanultam teljesen nem vagyok analfabéta csak nem teljesen értem ennek a kocsinak a működését