Most voltam 3 napra Isztambulban. Alapvetően ott tökéletesen el lehet lenni egy "hátizsákos " poggyásszal ennyi időre. A szállodában van minden tisztálkodó szer (még papucs is) a fogkefe és fogkrém kivételéve. Minden más pedig simán befért most nyáron ebbe a méretbe ami ennyi időre kelhet.
"6 e Ft-os jegyárak" szépen hangzik, főleg a reklámokban. Viszont, ha keresni kezded, többnyire kiderül, hogy három hónapon belül egy van ilyen az egyik irányba, kb 5 darab összesen. Tudom, hogy az itteni nagymenők tudják hogyan kell lecsapni ezekre, de az "proli átlag utazó" számára ritka kivételtől eltekintve szinte elérhetetlenek.
6 e Ft-os jegyárakkal nem biznisz elindítani a repülőt. Azért repül mégis, mert az egyéb eladott szolgáltatásokkal nem annyi jut egy főre átlagosan. Ha az egyik bevételi forrásukat elveszik, 2 megoldás marad:
"Tényleg tök jó lenne, ha kényszerítenék őket, hogy drágább legyen a jegy"
Tényleg, az is micsoda kár volt amikor pl. a telefontársaságokat szorították rá a brutál túlárazott roamingtarifáik eltörlésére. Attól is hogy megdrágult aztán a... javárjunk, mégsem :)
Pont ezt kellene belátni (és Magyarországon aztán mindennél jobban, mert itt csak úgy röpködnek a negatív példák) belátni, hogy az államoknak/kormányoknak nem tulajdonosoknak kell lenniük, ellenben _szabályozóként_ rendkívül fontos szerepük van/lenne.
A handling nem csak a rakodókból áll, viszont valóban nincsenek megfizetve. Az igaz hogy elég a 8 általános, de nem kell hozzá nagy képzelőerő, hogy az alul iskolázott jó erőben levő munkatárs, mennyire megbízható. A Wizz járatokon minden rakodó be van kamerázva, így a mellékkereset is kevesebb nekik.
Ami hetek óta van extrém időjárás megviseli a szervezetet, többször tartanak pihenőt, amikor dolgozni kéne mert járat van akkor is, ez pedig sokszor késést okoz. Nem gond, ez nem hiba vagy levonás, van rá kódolás ez "nem fáj" senkinek.
Azért mert az emberek rá vannak kényszerítve a hátizsákra attól még az nem lesz egyértelmű. És ezért a te véleményed és nem tény. Elég sokat utazok én is és igazából rá vagyok kényszerítve a hátizsákos utazásra. Pedig többnyire jól jönne a kabin bőrönd. És ezzel várhatóan szerintem mások is így vannak. Amikor régen benne volt az árban a kabin méret akkor nagy százalékban láttam mindenkinél.
De hál isten a döntéshozók is látják ezt talán. Persze ettől még nem biztos,hogy lesz is belőle valami.
Köszi. Ezt nem biztos,hogy értem:) Nem enged tovább amíg 3 meghatalmazást nem töltök fel. 4 ember van a foglaláson amiból egyik a feleségem a másik a lányom és az ő barátja. De a lányom 16 éves.
Ez nem "szerintem" kérdése, hanem ténykérdés. Pl. én elég sokat repülök csak egy hátizsákkal (igaz, offtopic légitársaságokkal).
Az utasok többségének van legalább egy nagyobb kézipoggyásza, de azért nem arról beszélünk, hogy valami egzotikus kisebbség volna, akinek se feladott, se nagy kézipoggyásza nincs, depláne, hogy ez "nem életszerű.
Igen ,de ott az nekem tiszta. Ha kell bőrönd akkor fizetek. Ebben pont most olvastam valahol egy eu-s felvetést, hogy nem életszerű csak hátizsákkal menni és emiatt ne kérjenek extra pénzt. Ezen akarnak melózni a srácok:)
Szeretném kitölteni a kártérítési igényemet a wizz oldalán. Töltött már ki valaki ott? Meghatalmazást kér a foglaláson szereplő többi utastól. És nem is enged tovább amíg nem töltöm fel. Amivel nincs gond,de az egyik a lányom. Neki is csinálni kell ilyet? Tudok csinálni persze csak nem akarom,hogy kiskorú nevében nyújtok be és amiatt problémázzanak.
Ha ennyi ember akar utazni és nem bírják el akkor emelni kellene a jegyárakat. Viszont mivel ez nem történik meg így azt gondolom így több a bevétel mintha emeltek lennének az árak. "Többet ér sűrű fillér mint a ritka forint" Talán így mondták régen.
"a nyári 1-2 hetes családi nyaralás egy réteg kiváltsága lenne"
azert ez nem így van, hiszen nyaralni egyaltalan nem csak repulovel lehet. En pl. nemreg voltam ket hetet az Alpokban (persze ilyenkor az iskolai szunetben ott is sokkal tobben vannak (termeszetesen, miert ne lennenek, ha egyszer ilyen szep orszagaik vannak, utaznek ott en is allandoan) , de azert ez csak pontszeru problema, a turautvonalakon meg a nagyon nepszeru helyeken is eloszlik a nepsuruseg, sok szep helyen meg egyaltalan nincsenek) Es persze lehet autozni tengerparthoz is (nem csak Horvatorszagba, innen Magyarorszagrol sem, mentem en is tobbszor messzire is. Bar dogmelegben szerintem jobb a hegyek, ott legalabb az estek, ejszakak, reggelek normalisak) Valamint aki a gyerekek iskolaja miatt muszaj hogy nyaron utazzon azt megertem, de mindenki mas meg sokkal jobban teszi ha foleg a julius-auguszust azt itt Europaban kihagyja es maskorra tervez utazast.
Teljesen egyetértek. A Covid után tényleg úgy indult meg boldog boldogtalan mintha nem lenne holnap.
Egyrészt persze jó hogy Jancsi és Mari is elrepül Ciprusra kézipogyóval annyiért amennyi egy vonatjegy lenne nekik Pestre, mert miért ne nyaralhasson mindenki jó helyeken, másrészt meg látjuk hogy a rendszer nem bírja ezt el főszezonban.
És már csak remélem, hogy mondjuk szeptemberben/októberben elbírja majd, eddig biztos voltam benne, hogy az egy jó alternatívája a nyári nyaralásnak ( azoknak akik akkor megengedhetik/el tudnak jönni szabira ).
Nem gondolom. Bár nem is érdekel miért csinálják. Nekem az a fontos,hogy valaki oldja meg és ne legyen ennyire azt csinálok amit akarok a repülés. Sem iroda sem egy rendes szám nincs ahol lehetne kérdezni vagy problémát bejelenteni. Gondold végig mi lenne ha mindenki megtehetné ezt és nem kellene semmit csinálniuk. Vagy elvisznek vagy nem vagy hazahonak vagy nem vagy adnak kártérítést vagy nem. Vagy vagy alapon működik látszólag az egész . Sztem ez tarthatatlan. Nem is beszélve arról aki nem is beszél nyelveket. És ne mondjuk ,hogy tanuljon meg (ami persze alap lenne már 2024-ben) mert a cégek ezekből az emberekből is élnek vastagon.
Szóval nem dolgom foglalkozni azzal,hogy szándékos vagy nem . Nekem az a dolgom,hogy megvegyem a jegyet ha megfelel és utazzak viselkedjek jól költsek pénzt parfümre és kész. Neki meg az ,hogy teljesítse amit ígér.
A rakodók alacsony fizetése nézet kérdése. Még tán covid előtt láttam álláshirdetést Ferihegyre, 8 általánossal simán többet kerestek, mint egy vidéken dolgozó diplomás.
Tegnap mondta az egyik sztyuvi az ismerősének, hogy novembertől nem dolgozik a Wizz-nél, nem tud (de nem is igazán akar) Pestre költözni a géppel.
Azóta lett nagyon prominens ez a probléma, amióta mindent feloldottak a COVID után.
1. A légitársaságok sok dolgozót elbocsátottak, hogy pénzt spóroljanak, így a korlátozások feloldásakor nemcsak munkaerőhiány lépett fel (pedig sejteni lehetett előre, hogy oldás lesz), hanem elég komoly bérverseny is kialakult, és akorábban kirúgott alkalmazottak nem álltak tömött sorokban, hogy a korábbi fizetésükért visszavegyék őket. Az új, olcsóbb alkalmazottak gyakran alulképzettek vagy tapasztalatlanok, így hosszabb betanulást igényelnek és gyakrabban hibáznak.
2. Ezzel egyidőben - szintén a hosszú lockdown(ok) miatt - óriásira nőtt az utazási kedv, és azóta is mindenki menni akar mindenhova.
3. A jegyek drágulása nem követi a jövedelmek növekedését, ezért sokkal szélesebb réteg engedheti meg magának a repülést, mint korábban. És itt nemcsak a fapadosokra gondolok, mert az már 15-20 éve téma.
Én azt gondolom ez sokkal bonyolultabb annál mint hogy a Wizzair ennyire gonosz és/vagy ennyire alkalmatlan emberek dolgoznak ott.
Szinte biztos vagyok benne, hogy a ground handling vagy akár a sztyuvik ugyanúgy áldozatai valahol ennek az egésznek és előre látható volt hogy ez lesz egyébként nyáron.
A rendszer maga nem alkalmas a jelenlegi forgalomhoz, terheléshez, nincs elég semmiből.
De ha már 25 évvel ezelőtt ilyen címmel olvastam vezércikket egy olasz újságban, hogy "az égbolton is dugó van" akkor valószínűsíthejük, hogy a probléma nem újkeletű és egyre súlyosabb.
A megoldás lehet az, hogy mindenből több lesz. Új terminál, több utaskezelő, csomagrakodó, sztyuvi és főleg légiirányító mert ez az egyik legfőbb gond ( pl. lehet olvasgatni hogy baromi nagy felettünk a tranzitforgalom is, az arab félszigetről/re, a mellett hogy rengeteg a nyaralójárat ).
Ez persze felvet csomó újabb kérdést, ezeket a plusz embereket meg kell fizetni mert tudtommal.pl. a csomagrakodókat úgy kell vadászni nincs rá
ember, főleg normális ember.
Az új terminált meg kell építeni valamiből, ráadásul.gyorsan stb.
És vannak egyéb megoldások köztük olyanok amelyeknek mi azt hiszem kevéssé örülnénk.
Eddig is mondták, hogy a turizmust vissza kell fogni, de ezt persze úgy hogy közben akik abból élnek azok a pénzüknél legyenek:-)
Manapság egész Európa megindul nyáron, nem nehéz kitalálni mit lehet csinálni.
Egekbe emelni a repjegyárakat, szállásárakat, létszámstopot bevezetni ( ez részben már működik Velencében vagy éppen szardíniai strandokon ), ez által a nyári 1-2 hetes családi nyaralás egy réteg kiváltsága lenne.
Persze ez is millió pénzügyi, etikai kérdést ifelvet, de a téma maga nagyon érdekes és aktuális.
2napja vettem jegyet egy szombati járatra. Hamarabb kaptam smst és emailt hogy késni fog a járat, mint ahogy a számla elkészült.
Gondolom járat, személyzet vagy a földi kiszolgálók szervezési technikai okai lehetnek a késés okai, de ha tudják előre, akkor miért nem oldják meg?!?! Nem?!?? Már 2x modositottak!
Innentől remélem ez az indulási idő él és nem indul mégis hamarab!?!
Én is azt kérdezném, hogy a kártérítést érdemesebb magamnak intézni, vagy érdemesebb behajtó céget megbízni ezzel?
14.-i BUD-FCO esti (19.50) járat, 15.-én hajnalban 02.45-kor indult el, írtam panaszt a Wizz.nek, amit vis mayor helyzetre hivatkozással elutasítottak, holott semmilyen ilyen helyzet nem állt fent! Minden gép akkor este ha nem is pontosan, de 1-1,5 óra késéssel elindult.