Viszont mondhatnátok valami tippet, hogy a legkisebb munka nulláról összeszámolni. Van-e erre valami jó kis excel? Volánból van valami ezer éves állománylistám, de maszekot hogy?
Nah, ha tényleg megcsinálod a Credót, akkor összeszámolom én is :D mondjuk azt annyiban jó, hogy nincs sok maszek, "csak" a volánokat, kk-kat és a VB-t kell összesíteni.
Nem, dehogy, egy busz egyszer számít. Amit lőttem Hajdú Volánnál, Bakony Volánnál, aztán Énykk-nál, természetesen az is. Az ilyeneket mindig oda számolom, ahol először lőttem, még ha későbbi kép jobb is.
Pedig stimmel az 5006, legfeljebb abba lehet belekötni, hogy van 7-8 eléggé megbontott BKV-s selejt 405 közte, de amúgy ennyi. Valszeg nálad kurva sok az a volános selejt, meg a rendszám nélküli maszek, bár utóbbi talán annyira nem sok.
Köszi, végül azt az ömlengést kihagytam a posztból, hogy melyik honlapok hatására erősödött meg bennem a hobbi iránti vonzalom, de amúgy a busztípusok volt az egyik, meg persze a "parkolóbuszok" és a Hbweb, kiegészítve a kultikus Alkaa-bloggal és az Euróbuszonlájnnal. :D
Nagyon sok pepecselés előzte meg ezt a posztot, nyilván csak esténként és nem minden szabadidőmben foglalkoztam ezzel, de hónapokba telt rendesen pontosítani a listáimat, hogy semmi ne legyen többször és semmi ne maradjon ki, amiről ténylegesen meg is van a fotóm. Pont ezért nem is tudom, mennyi fotóból jött össze az ötezer, illetve hány darab más típusú buszról van fotóm, mert a többit nem vezetem ennyire akkurátusan. A BKV és Volánok még úgy-ahogy normálisan összegezve vannak az egyéb buszokkal is, de a maszek teljesen követhetetlen, fogalmam sincs, mennyi más buszról lehet fotóm.
A 266-os alá direkt írtam 211-est,a CJD-s képre utalok vissza, de akkor nem egyértelmű, odaírom a rendszámot inkább. A GSR-t köszi, látszik, hogy voltak/vannak hiányosságaim az Albánál, pedig egész sokat fotóztam a megyében. Sosem eleget... Köszi!
Amúgy tuti nincs meg, a Flickr keresőbe az Ikarus-ra keresve kilistázza a képeim, 3714 db. Ez tuti nem ennyi rendszám, reálisan nézve 2000-2500 közt lehet szerintem.
Ugye van:
- Egy kocsiról több kép is.
- A sok ARC, Moduló stb reinkarnáció, amit nem számolnék bele.
Nagyon jó volt végigolvasni a történetet. Azért is, mert kicsit magamra ismertem, engem is kb az Ikarusokig érdekelt ez az egész hobbi.
Az olvasás közben én is számot vetettem az elmúlt 20 évről, persze lehet mindig találni elszalasztott lehetőségeket. Én is főleg a külföldi Ikarusokat sajnálom, de azért lássuk be, arra egyszerű hobbistaként az embernek kevés lehetősége van, hogy beutazza a világot Ikarusok után kutatva.
Mindezekkel együtt azért azt ne felejtsük el, hogy amit dokumentáltunk itt mindannyian az elmúlt 10-20 évben, az már most történelem, erre ma már nem lenne lehetőség.
És mennyi emlék van ezekben a fotókban, amikor az ember fellapozza őket, egy-egy út élménye, vagy csak az izgalom, hogy ugorjunk le a 75-ös troliról, mert ott áll valami ismeretlen Ikarus a Műcsarnok mögött! Amikor egyetemről hazafelé tartva _minden_ nap kitérőt tettem és kisföldalatti + 75-ös trolival mentem 2-es metró helyett az Örs felé. És majd' mindig állt valami izgalmas a 256-osok terén...
Amúgy ez az 5000 Ikarus rendszám hány darab buszfotóból jött össze?
Én sajnos sosem vezettem excelt a fotóimról, így meg se tudnám saccolni, hány buszról lehet fotóm. De egyszer jó lenne összegezni. Csak azt nem tudom, hogyan :-) Valami rendszámfelismerő progi kéne hozzá. Bár az még nem tudná megmondani, hogy Ikarus van-e a képen és milyen társaság színeiben... Szóval marad az egyenként átnyálazás.
Meg eleve rengeteg buszt legalább két rendszámmal fotóztam, ezt kiszűrni kb lehetetlen.