De jó, hogy van egy ilyen topic és milyen jó, hogy én is megtaláltam.
Volna nekem egy nagy problémám: kb. 3 hónapja vettem egy Mantát. Minden szép és jó, tényleg nagyon szeretem, de néhány hete elkezdett rángatni és ingadozik a fordulatszám, néha le akar fulladni, néha pedig üvölt a motor.
Voltam vele a Schiller-nél, de nem tudták megcsinálni. 2 óra után azt mondták, hogy biztos valami elektronikai hiba, valószínüleg a vezérlő elektronika romlott el. Tulajdonképpen nem csináltak semmit 4500-ért. Pénteken elvittem egy szerelőhöz itt az utcánkba, de az is széttárta a kezét és azt mondta, hogy ha a szakszervízben megmondták, hogy mi a rossz akkor az lesz a hiba. Ő legalább nem kért pénzt a semmiért. Találkoztam egy másik Opel Mantás sráccal ő tudta hol a vezérlő doboz, pár perc alatt kicserélte az övével, de a hiba nem javult meg. Sőt az ő gépe az én elektronikámmal simán ment. De sajna ő sem ért túlságosan a motorhoz. Ő ajánlotta a Manta Klubot, hogy ott értenek hozzá, a XVI.kerben vannak és van egy csomó alkatrészük is.
MagyarOpelMantaClub valószínüleg te is a Klubhoz tartozol ugye?
Az autómata kardán az 5-ös kardán kiváltására szolgál. Az 5-ös és a 4-es kardán nem egyforma. Nem csak a hossza, hanem a ricnizése is más. Akkor szoktunk, szoktak autómata kardánt használni, ha nincs 5-ös kardán, mert a ricnizése megeggyezik vele, de a hossza nem! Autómata kardánt könnyebb szerezni, mert az autómatákat rendszeresen alakítják át manuálisra. Tehát autómata kardán eleje és 4-es kardán hátulja, némi rövidítéssel = 5-ös kardán. De a Senator váltóhoz nem jó az autómata, hiszen a Senator hardy-s és nem ricnis. Vagyis marad az előbb említett senator kardán eleje és manta kardán hátulja megoldás.
A váltótartó gumibakot kell cserélni. Manta 5-ös váltóhoz valóra. Felcsavarozható a 4-es helyére, de más irányba áll.
Mondták azt is nekem , hogy a manta autómata kardánja pont jó a senator váltó mantába építéséhez. Te erről mit tudsz ?
Nekem most 4-es van a mantámba, ezek szerint a manta 5-ös váltóját sem tudnám csak úgy beletenni. A váltó hátsó feltámasztására goldolsz a gumibaknál ? Miét kell beletenni ? A 4-es tartó helyére be lehet csavarozni ?
Ha 5 sebességes váltó az alap, akkor annak a helyére egy az egyben felmegy, minden megeggyezik (harang, bak). A Senator váltó hardy tárcsás a Manta meg nem, ezért egy kardánt kell csinálni, aminek az eleje a Senatáré a hátulja pedig a Mantáé. A hossza emlékezetem szerint megeggyezik, de azért mérd le. Ha 4-es váltót cserélsz le, akkor kardán alagútban új luk (hátrább), és a gumibakot is ki kell cserélni.
A miskolci srácnak bordó metál a mantája, meg van ott egy vauxhal chevette is. Én alég sokat jártam miskolcra és több mantát is láttam arra felé.
Hívjatok fel, aztán megbeszélünk egy időpontot.
Képzeld, a múlt héten Miskolcon voltam, és láttam egy ezüst Mantát. Tele volt fiúkkal, és annyira néztek vmit, hogy nem vettek észre.:)Ah:) Kár, mert nemsok ilyen kocsi lehet Miskolcon.
Máskülönben látványosság számba mentem ott:)) Említettél egy klubbtagot is. Nem lehet hogy az egy ezüst Manta?
A párom majd szeretne beszélni veled, mert vmi gubanc kezd lenni a kuplunggal. De csak néha hallatt érdekes hangokat. Olajcserét már meg kellett volna rajta csinálni, majd kér szakmai tanácsokat:)
Nagyon bejön nekem ez a B oszlop "nélküliség". Ha unatkozni fogok, lehet hogy én is megcsinálom ilyenre. De asszem az ablak leengedést el lehet felejteni, szerintem a srác is kikapja az üveget, úgy műkszik a szerkentyű. Bár... Mindjárt megnézem mi a helyzet a háromszögablak alatt (max kiugrik a 3 pontos öv).
köszi, én csak most eszméltem:)
egyébként nagyon jól ismerem az autó gazdáját és egy maximálisan megbízható precíz fiú. Ez az autó tényleg a "mindene" , ha nem lenne szüksége a pénzre biztos nem adná el. Bárki is veszi meg nagyon jól fog járni vele.
Jó régen nem voltam már...látom itt azért zajlik az élet. Jövő héten lehet, hogy kiszabadul a Mantám a rabságból....de az is lehet, hogy még 30 nap lesz a szakértői vizsgálat miatt. Már csak pár nap, és kiderül. Mindenesetre visszakértem az árát...bár még nem kaptam meg.
irba, borgasz
**************
Valamelyikőtök elküldené nekem az Ascona B képeket? Köszi...
Tom
****
Ha tudok valamit segíteni az éjszakába nyúló építkezéseden, akkor nagyon szívesen megyek :-))(Kocsim nincs, de minden másban szívesen....tényleg...) Tudod a számom, ha kell még két kéz, akkor hívj!
Köszi, de elég sok Capri találkozón voltam már. Ami persze nem azt jelenti,hogy többre nem megyek el, de mostanában éjszakába nyúlóan építkezem, úgyhogy semmi időm sincs, aztán meg energiám sem.
Május 4-én úgyis jönnek a Caprisok házzánk, meghívtuk őket egy kis bográcsgulyásra.
Az igen, gratula a gépedhez ! Van róla fotó valahol ? Mesélj róla, itt úgysem ír senki sem :( Mantonával "találkoztam" tegnap a trefort chat Opel-Tuning szobájában.
MOMC! Emlékszel még? A talin röviden győzködtük egymást, hogy Manta-é vagy Capri. Volna kedved megnézni a Fordos gyülekezőt?
Azóta egy Mustang boldog tulaja vagyok.
A Magyar Opel Manta Club csoportos "megmozdulást" indít 2002. május 31. - június 2. között (péntek-vasárnap) Németországba, Königsfeld-be, az ottani nemzetközi Opel találkozóra.
Ha valakit érdekel a dolog, akkor jelezze e-mail-ben.
Ja bocsi igen. Nem keversz, csak azért vagyok néha megakadva, mert elég sokan hívnak vagy e-mail-eznek hasonló ügyekben és ott már általában a polgári nevükön mutatkoznak be és aztán nem mindíg sikerül párosítanom a nick-ekkel.
Na szóval, 70-ért nem vettem hengerfejet, hanem 100-ért egy komplett motort (papíros). A Calibra össze van rakva, járunk vele. Eddig úgy fest minden rendeben van vele. A hengerfejen a hiba helyét sikerült pontosan behatárolni, de sajna sehonnan sem sikerült szereznem olyan ábrákat, amin nyomon lehetne követni a kérdéses furat útját a hengerfejen belül. Ezért ez a project még áll.
Arra a bizonyos "összefojosra" gondolok.A nyomocsatorna repedésének javitására.(peselyezés) Nem e vettél hengerfejet 70k-ért? Keverlek valakivel? Ha igen bocsi!
A legtöbb vicc csak rá van húzva a manta témára, de azért itt van még néhány:
-Mantás el akarja adni az autóját. Hirdetés szövege:
Opel Manta GTE 200,000km-rel, 4500 DM.
-ELtelik egy hét...semmi.
-Eltelik két hét...még mindig semmi.
-Harmadik héten hívja a haverja: "Meghülyültél ? Ha oda írod, hogy 200,000km van benne, sosem adod el. Tekertesd vissza a kilóméterórát 50,000-re, és próbáld meg megint eladni!"
-Következő héten nem jelenik meg a hirdetés az újságban.
-Haver megint telefonál, kérdezi, mi történt a mantával ?
-Mire a mantás: csak nem gondolod, hogy 50,000km-el eladom az autómat !?
Egy manta és egy Porsche megy egymás mellet az autópályán. Porsche elkezd gyorsítani 120-ról. Manta a nyomában. Porsche eléri a 160-at, manta ott van mellette... Porsche eléri a 200-at, majd a mantás átordibál: "Ismered a mantát?"
-Igen, de miért ? kérdi a Porschés.
-Meg tudnád mondani nekem hogyan kell második fokozatba rakni ?
Mantásnak szörnyű balesete van. Az autó teljesen széttörik. Jönnek a mentők, de ő csak ordít: "A mantám ! A mantám !" Kórházba beviszik, mikor felébred megint elkezd ordítani: "A mantám ! A mantám !" Bejön a nővér: Ne az autót sajnálja, nézzen a bal lábára, az már nincs ott többé. Mantás lenéz: "A cowboy csizmám, a cowboy csizmám !"
Mantás a zászlókat árusító üzletben:
-Kérek egy zöld német zászlót!
-Sajnálom uram, csak fekete-piros-sárga zászlónk van!
-Rendben akkor kérek egy pirosat!
-Mi a legkisebb alkatrész a mantában?
-A sofőr agya...
-Honnan lehet megismerni a mantás garázsát?
-Egy száraz vércsík van könyökvonalban a falon!
-Az új manta 1 méter széles lesz, hogy a sofőr mindkét kezét kilógathassa az ablakon !