A digókban nem, Candiniékben simán.12 hó garit adni a kocsira eleve csak az mer aki biztos benne hogy nem szart árul, de ha van az autón hiba, akkor azt Candini meg is találja, hisz elemi érdeke hogy hozzá is becsöpogjön egy kis bevétel.
Nem utolsó sorban nem kis szaktekintély maseratis körökben. (Így pld az átnézést nem árt jó előre leszervezni, mert lehet várni kell rá egy hetet)
Én azt mondanám hogy a 6500 euro nagyon jó ár (nincs 2 milla) ha erre rádobunk még egy ezrest max, hogy férjen bele Candiniéknél egy átnézés, vezérműszíj +olajcsere, fékbetét,1-2 gömbfej ha kell, ami egyébként sem árt ha új autót vesz az ember. Gyakorlatileg ez olyan mintha a szalonból hoznád haza az új autót, és csak a következő éves kötelező szervízre kéne majd elvinni valahova.
Így a matek úgy néz ki hogy 7500 euro egy leszervizelt tip-top kocsi 2.300.000 Ft, ami egy százassal több mint a gari nélküli check engines hazai. Erre persze még rájön a regadó. (fogalmam sincs mennyi pontosan, de 500-ból tuti megvan .. lehet hogy kevesebb) Most a többi költséget nem akarom tetelesen felsorakoztatni, mert az a magyar kocsin is megvan (eredetiség, átiratás, új törzskönyv, új forgalmi, rendszám matrica) egyedül még a magyar rendszámmal vagy pluszban vagy 7000 Ft-tal.
Legrosszabb esetben is 3 millánál megáll a mókuskerék.
Giuseppe Candini már akkor Maserati forma 1-es csapatának szerelt az ötvenes években mikor mi még meg se születtünk :-) Amúgy is egy ilyen kirándulást családilag kell megélni :-)
Rászánni annyi időt amennyit lehet. Több napot, esetleg egy hetet. Ott a szomszédba Maranelló (Ferrari múzeum) Santa Agata D'Bolognese (Lamborghini)
Egyébként Modenai családi kirándulás sem egy rossz progrram, megnézni a QP-t, Candinit, Panini múzeumot (kötelező tétel) venni tőlük parmezánt, és ha minden összejön, a leszervizelt QP-vel hazajönni :-)
Irtó rendes Tőled, igazán. Erre nem is számítottam. Azt gondoltam még reggel, hogy majd jól letrollkodnak az oldalról egy amatőrt, aki nem ismeri a márkát, mondván mit akar itt közöttünk. És erre egész nap az én problémámmal foglalkozol. Igazán köszi.
Megnéztem a gépeket és egyik jobban tetszik a másiknál. Ja általad Matyinak nevezett il Topolinos sráccal ma du. beszéltem, ő is rendes arc, felajánlotta megnézi hazafelé a 97 qp-t Budaörsön, majd hív. Komolyan egyik ámulatból a másikba...fel kell lépnem egy ilyen fórumra és egyből ennyi segítség. Magam nem jutottam volna egy hónap alatt sem ennyire.
Asszem ki kell menni egy ilyen gépért, s az árak is jobbak mint a spanyol gépé.
Remélem nem gond ha még zargatlak a következő napokban. Feltéve ha még itt leszel az oldalon.
A favorit nálam az olasz, bár az tetszik a legkevésbé, viszont Modena, ott van Candini aki az egyik top maserati szervizes. Meg lehet nézetni vele az autót, esetleg némi felárért leszervizelve elhozni.
Most ugrottam le erről az oldalról, és valóban, kint 10.000.- fölött kezdődik az élet a qp-k esetén, de ahogy látom ezek nagy motorral és automatával szereltek, azért ez túlzás lenne. Nem ily hosszú a takaró...
A spanyol gép azonban elgondolkodtatott, ha lehetne alkudni belőle, még elcsábulok kirándulni, bár kedves nejem biztos nyelne egy nagyot. 5-6 misi egy második autóért, egy ékszerdobozért, amit nem is napi használatban tartanánk. Apropó, átnézte a mai levelezésemet, s megszólalt. "Akkor igaz a Passatot eladjuk és ezzel járnánk (a bölcsibe a gyerekért)". Mosolyogtam, válaszolva: "na nem, ez nem arra való, nyár, túra, kirándulás, de nem a magyar kátyúzott valóság" Csak nem tilt le róla :-)
Persze, nézd meg, tapasztalat, viszont javaslom hogy még ha nem is tetszik, menj el megnézni a 224v-t is, nem árt összehasonltani több verdát. Nagyjábl egyformán kell szólni a két motornak. Ugyanaz a műszaki alap.
Az Il Topolinót a Magyar Maserati Club egyik alapító tagjának, (jelenlegi elnökének) két fia csinálja. Jó kis családi vállalkozás, maximális maserati szeretettel. Úgy 10 éve ismerem őket. Srácok maseratik mellett nőttek fel otthon.
224v-n, Shamalon edződtek.
Családilag újítottak fel egy Maserati Indyt. OT-s lett.
Most egy Maserati Mistral van soron.
A fő profil nyilván a tuning verdák mert 2-3 maserati olajcseréből, hibaelhárításból nem lehet vállalkozát üzemeltetni, + a srácok szeretik a kis olasz zümmögőket. (seicento és társaik)
Nézd meg a topolíno facebook-os profilját, van pár fotó a maseratikról is.
Értem és köszönöm az infokat. Külföldi oldalakat kezdek el nézegetni, de nem hagyom ki, megnézem ezt a magyar gépet is, itt van Budaörsön...A remény hal meg utoljára.... Apropó, mit tudsz az il Topolino szervízról. Korrektek, van velük tapasztalat. Ja, nekem is az lenne a szándékom, hogy valamit én is kitanuljak a gép szervízeléséből hosszú távon. Amolyan fizikai fárasztásnak szánom a szellemi munka után. Zoli
Bocs, nem akaromkedvedet szegni, csak ha megnzed a külföldi oldalakat is rájössz, hogy egy normális sima biturbo ára 10.000 euro körül van, az itthoni piaci viszonyok között a 224v ára is nagyon alacsony, főleg a minőséghez képest, de az a QP IV, ha jó lenne, akkor nem lenne 4 milla alatt. 4,7-ért hirdették pár éve szombathely környékén.
Hidd el, én tapasztalatból tudom mit lehet elkölteni egy maseratira.
Jobb mindjárt egy jót venni drágábban
Én a 425-öt 700-ért hoztam haza, 1,5 milla volt mire lett rajta műszaki, most 8 év felújítósdi, és használat után 3 milla környékén tartok, de félig sincs kész ... valamikor 5-6 milla környékén talán ez s be lesz fejezve. Ja, és akkor a saját több száz, vagy ezer munkaórámat nem is számoltam.
A maseratisti a (olasz) maserati rajongó többes számú változata. Anno unokaöcsimmel találtunk a fórumra, ezért a többes. Azóta meg gy maradt.
Check engine lámpa nem nagyon szokott vicc lenni.
Bár olyan is van, hogy egyszerű kontakthiba :-)
1000 euro egy hengerfej, 1700 euro egy turbo, 500 euro egy tömítéskészlet. egy szakszervizes óradíj meg 15-16000+áfa. ha egy motorkivétel, generál, visszarakásra egyéb beállításokra kalkulálnak neked 40 órát akkor jól jártál.
Még nem kaptam választ a kérdéseim többségére, valaki, akár Te ellátnál egy kis alapinfóval mire számíthat az ember ha egy ilyen autóba vágja a fejszéjét. Ne csak a kedvemet akard elvenni kérlek, valami pozítívat is nyomjál. Érdekelne jó szervíz címe, hozzáértő emberek nyilvános elérhetősége akikkel lehetne a márka szépségeiről, fenntartási fortélyairól beszélni.
Erre mondtam hogy mire megveszed, átiratod, rendbeteszed, újra és újra rendebeteszed akkorra lesz 6 milla mire tuti.
Ha már ígyis-úgyis 6 milla, akkor meg már inkább a spanyol, ami ugyan 98-as, de csak 2005-ben helyezték forgalomba, és az első tulaj árulja harminvalahányezer igazolt kilométerrel. Minden számla, garipapír stb megvan. 18.000 euro + regadó + egyéb költségek, de ennél jobb vétel NINCS.
Nem nagyon lehet olcsóbban megúszni, ha tetszik, ha nem. (és még ez sem a legjobb kombináció, mert nem az automata változat) Simán 6 milla mire itthon a neveden van, ennyiért viszont már komolyan el lehet gondolkozni egy modern QP V-ön, vagy 4200 Gt-n, bár ott a fentartási költságek nagyságrendileg magasabbak mint a biturbóknál.
Esetleg ezt a Belga gépet, lehet hogy 12-13000-re le lehet alkudni mert elég rég hirdetik, és ez automata is. Az akkor 4,5 mire itthon van.
Második autó vásárlásán gondolkodom, melynek vezetésében örömömet lelem.
Maserati nagyon tetszik évek óta, viszont riaszt annak tudata, hogy állandóan szervízben lóghatok, vagy alkatrész hiány miatt nem tudom élvezni azt, amit pont ezért vettem.
Használtautó.hu-n kinéztem egyí Quattroporte 24v biturbót 1997 évjárat, Olaszországból 2000 évben behozott, állítólag 77000 km-t futott. Amit telefonon elárultak, hogy a chekendzsinje világít.
Kérlek segítsetek a vásárlás eldöntésében. Milyen költségek, meghibásodások várhatóak...stb. Nem riaszt vissza semmi, csak szeretnék képben lenni a márka alaptulajdonságaival.
Bármilyen infó érdekel, szervízek, ezek telefonszámai.
Csatlakozom az előzőhöz :-) Kéziváltós a dugókban szopás. (kemény kuplung, sok kapcsolgatás, magas fogyasztás)
2000-es motor QP IV-ben határeset, inkább a 2,8-as a javasolt, és lehetőleg automatával.
30.000-es évi futásteljesítmény kivetelezhető, de extrém mgas lesz a szervízszámla.
Ha törődsz a kocsival akkor az évi 3 olajcsere (100.000), és évente, másfél évente vezérműszíj (30-50.000)+ 2 évente egy egy garnitúra nyári-téli gumiszett (150-200.000), évenete/kétévente fékbetét, és gömbfejek (kb 250.000). Ha valami hiba is előjön akkor évi 500.000 alatt nem úszod meg ezt a futásteljestményt.
Téli közlekedés odavágy a sárvédőíveknek, ajtók aljának, meg az egész aljának. 2 évente alváz és üregvédelem, 5-10 évente komoly karosszéria meló meg telifény.
Amúgy a gyári állapotú 2,24vt (fekete/ezüst 2.190.000) sokkal jobb vételnek tartom, de azzal meg végképp nem javaslom az évi 30.000-et. Hobbiautónak viszont nnál inkább
Én nem vagyok régóta Maserati tulaj, úgyhogy kapni fogsz majd autentikusabb választ is, de én a helyedbe csak úgy venném meg, hogy van mellette egy másik autóm és felváltva használnám. Ha eladod az alfádad és helyette veszed a QP-t, az szerintem negatív, mert ha bármi van, simán állhat 1 hónapot a kocsi pl. mert várod, hogy megjöjjön az alkatrész és akkor bkv-zhatsz, vonatozhatsz. Nekem van mellette egy régi verdám, amit 8. éve hajtok, úgy ismerem, mint a tenyerem, bhova elvisz 6-7 literrel már 300 ezer körüli km-rel. Ma pl. esik, szar idő, úgyhogy eszembe sem jut beindítani a Maseratit, de tegnap száraz időben meg azzal mentem. Ráadásul, ahogy közeledik a tél egyre csökken azoknak a napoknak a száma, amikor előveszi az ember... Ja és dugózás óriási szop@s (ha kéziváltós), én elkerülöm, ha csak tehetem. Cserébe egy ilyesmi verda az lsd mellett a legjobb dolog, ami létezik a földön! :)
Új vagyok itt,köztetek,de végigolvasva az írásokat,szimpatikus a csapat,gondoltam kérem a segítségeteket/véleményeteket.
Szeretek mindent ami olasz- az eleganciát,a stílust,az ízeket stb. és persze az autóikat is.Most is olasz autóm - Alfa 159 2.2 jts - van és nagyon szeretem. Nem az első és nem is az utolsó. Most azonban szerelembe estem. A "csábító" egy Maserati QP 2.0 biturbo.
14 éves autó, de .... Utána néztem alkatrész áraknak, sok mindennek aminek tudtam.
Arra lennék kíváncsi,hogy érdemes -e belevágni egy olyan embernek egy ilyen - hosszútávúnak ígérkező - kalandba,úgy,hogy évi kb.30.000 km-t autózik,rendkívül fontos az autó megbízhatósága és hosszú távra tervez vele.