üdv, gyári(!) xenon izzó cserének van valami trükkje, primera p11 (2000)
A bal oldalinál az akku elég közel van, ki kell venni? Nem fog szivatni a riasztó ha leveszem az akkut?
Találtam szerviz leírást, az úgy kezdi, kössem le az akkut, vegyem ki a lámpabúrát, az ölemben cseréljem ki, tegyem vissza, és állítsam újra a fényszórókat, a normál user manual meg azt mondja, eszébe ne jusson, csak szerviz cserélhet
Kapni Leakstop granulátumot, kb. egy ezres egy zacskó. Beleöntöd a hűtőbe és amikor a levegővel érintkezésbe lép, kikeményedik. Ezt országúti probléma esetére hordok magammal. Legalább évekig jó megoldást nyújt. A hűtőt inkább javíttasd meg, mert utána nehezebb javítani.
Ha van benne gyertya, -azaz ha benzines- csináld a következő próbát, hogy megtudd, hengerfejes-e:
Egyesével csavard ki a gyertyákat. Egyszerre csak egyet!
Amikor kint van, tedd 4-esbe a váltót és húzd magad felé a kocsit, hogy megmozduljon a dugattyú. Amelyik hengernél kilövi a vizet, ott van átszakadva a hengerfej tömítés.
Ne bíz a szerelőben vakon, mert ők is tévedhetnek! Nekem is azt mondták, hogy nem a hengerfej tömítés, aztán mégis... De az is lehet, hogy eleinte csak hűtő szivárgás, ami aztán később átmegy hengerfej problémába, hiszen nincs rendes hűtés.
A víz szintje nem csökkenhet soha, ha jó a rendszer!
Először is tisztázzuk, mit értesz az alatt, hogy fullon volt a viz? Mert ha teli volt a kiegyenlítő, akkor nem tudott tágulni, és ezért nyomta ki a motortérbe.
Meg a vízcsövek állapota is fontos, mert úgy el tud folyni, hogy nyoma sem marad. A hűtő repedésnél is ugyan ez van! Egyből elpárolog, és utána "kussol..." nem tudod, hol folyt el, csak egyszerűen kevés a víz.
Viszont a gyertyákról kiderül, mert ha víz kerül a robbanó térbe, akkor látod a színén. Vöröses lesz.
Az én pofára esésem abból fakadt, hogy a hőmérő mutatója alig emelkedik meg 1-2 mm-rel, és így is a normál tartományban marad. Pedig már forr a víz, legalább is 100 C fölött járunk a 82 C helyett.
Egyszerűen rossz helyen van a gomba, (termosztát házban) bár máshol is így van, de más típusnál a mutató felmegy a pirosba, itt sajnos nem. Aztán amikor haza érve bele kukkantottam a hűtőbe, hát, 2 Litert simán rá tudtam önteni amikor lehűlt.
De ehhez a problémához hozzá jön még egy vadi új termosztát is, ami rapszódikusan késve nyitott, és ez is rá tett egy lapáttal, pedig német gyártmányú. Kicseréltem, mert gyanús lett, mert az alapjáratom is meghülyült, ugyanakkor a ventilátor meg nem kapcsolt be, mert a termosztát nem engedte a hűtőre a vizet, szóval jó kis móka volt...
Nekem az a tapasztalatom, hogy 20 évente érdemes kicserélni a hűtőt...:)
Sokat vacakoltam az elmúlt években a hengerfejjel, mert rendre hengerfejes lett, azaz kiégett a tömítés. A hűtő végett nyugodt voltam, mert 1-2 évente kiszereltem és elvittem hűtőshöz, aki megjavította amikor szivárgott. De az igazi megoldás mégis csak az új hűtő! Amióta kicseréltem, (Dániából hozták) azóta semmi bajom, megyek 160-al is ha úgy adódik, és semmi gondom sincs!
Anno volt egy 9000-es Saab-om, egyszer éjjel azt is megküldtem rendesen, reggelre egy deka víz sem volt benne, de akkor és feltöltés után is hibátlanul muzsikált.
Nem az ár miatt szeretne kisautót, hanem ahhoz van szokva. Eddig dízelt használtunk, de nem szeretném már tovább kísérteni a sorsot (common-rail, turbo, stb.). Ami volt, az sima adagolós, szívóD. Nekem volt adagolós turboD. Az újabbaktól már tartok és vagy füstölés van vagy savanyúszag.
Én egy hibridre váltottam (mert elektromosban még kicsi a hatótáv számomra), második autónak meg nem szánunk többet, mint amibe ezek a 2005 körüli kisautók kerülnek.
A sebessegtol fuggetlenul nem biztos, hogy egy kis autoval erdemes autopalyazni. Az ido elorehaladtaval az arak is osszecsusznak, a nagyobbak se dragabbak sokszor.
Az is igaz, hogy kicsibol konnyebb lehet kevesebbet futottat talalni.