BRUNO SENNA: VAN MÉG MIT BIZONYÍTANOM!
Bruno Senna az Autosport.com megkeresésének eleget téve válaszolt egy hosszab interjúban, minden kérdésre, mely mostanában megfogalmazódott a személye körül.
Kérdés: Ezt vártad, amikor ma reggel felkeltél?
Bruno Senna: Ettől jobbat, de valójában nem tudtam, mit is várhatnék. Ma reggel, amikor a 9. voltam nedves pályán, magabiztos voltam, ha nedves a pálya, akkor jók lehetünk, azt gondoltam. Amikor láttam, hogy javul az idő és szárad a pálya, akkor kicsit ideges lettem. Mivel én nem tudtam… Tudtam, hogy tegnap a száraz viszonyok között nehéz dolgom volt. Már az, hogy bejutottam a Q3-ba felér nekem egy győzelemmel. Tudtam, hogy nyomhatom, ahogy jól esik, nem volt mit vesztenem őszintén szólva. Nem akartam hibázni és összetörni a kocsit, akkor még nem is adtam bele 100%-ot. Ott nyomtam igazán, ahol tudtam, hogy megtehetem, kicsit el is fékeztem magam. Pont ott nem hibáztam, ahol mások igen, meg is lett az eredménye.
K: Milyen érzés a 7. helyről indulni, pláne a tavalyi éved után?
BS: Nagyon jó visszaemlékezni arra, hogy az első 5-ben harcolhattam (GP2-ről beszél), de a holnap az egy más történet. Tudom, hogy nem az lesz, hogy beülök a kocsiba és a dobogós helyért harcolok, de már nagyon várom a holnapi versenyt, rengeteget fogok tanulni. Ma is és minden egyes megtett körrel egyre többet tanulok, jobban érzem magam az autóban és a csapaton belül is. Az időmérőn problémáim voltak a KERS-el, folyton be és ki kellett kapcsolnom. Végül megjavult és nem hátráltatott, de a Q1-ben és a Q2-ben igen. Szerintem ebből is látszik, hogy már egészen megbékéltem a beállítási procedúrákkal.
K: Mennyi potenciál van ebben a kocsiban?
BS: Versenyről versenyre jobb lesz. Úgy értem, ha megnézzük majd a rajtokat, a kiállásokat meg mindent, akkor látjuk, ez nem azt jelenti, hogy kételkednénk az autó teljesítményében. Nem tudom, milyen irányba kell pontosan elindulnom, ha elérem az autó egyensúlyát korlátozó tényezők maximumát. Nem tudom képes vagyok-e erre, vagy arra, szóval inkább a csapatra bízom ezt. Eddig nagyon jó döntéseket hoztunk és az autó egyensúlya megfelelő volt, de ne várják el tőlem, hogy most az első éles hétvégémben mindenben jól döntsek.
K: Szerinted, ma sikerült sok embernek bebizonyítani, hogy tévesen ítéltek meg?
BS: Persze, ez kezdésnek jó volt, de a körülmények trükkösek voltak, néhány versenyző gyorsabb lesz száraz pályán. Szerencsére úgy tűnt, gyors vagyok ilyen körülmények között, de így is van még mit bizonyítanom. Folyamatosan jó teljesítményt akarok nyújtani, ha sikerül, akkor karriert csinálhatok.
K: Milyen érzés elverni időmérőn a csapattársad?
BS: Nagyszerű érzés. De sajnos Vitaly hibázott, holnap hátha jobban összevethető lesz a teljesítményünk. Az biztos, hogy neki áll a zászló egyelőre, ha száraz lesz a pálya. De, ha az elvárásokat nézzük, akkor eddig tényleg minden rendben ment. Holnap ismét jön a tanulás, lépésről-lépésre kell haladnom.
K: Mit mondott a csapat, mit csinálj a kvalifikáción?
BS: Nagyon magabiztosak voltak az esős beállításaink terén, így szinte semmit. A Q3-ban én mondtam nekik, hogy nem fogom nagyon nyomni, azt mondták „Oké.”. Tudták, hogy necces volt a helyzet a slick gumikon, ezért kicsit lejjebb adtak az elvárásaikból. Végül minden jóra fordult.
K: Mennyit dobott a mai nap az önbizalmadon?
BS: Nem panaszkodhatok, benne vagyok a legjobb 10-ben az első kvalifikációmon, az évad kellős közepén. Ismerem a pályát, illik hozzám. Vannak olyan pályák, amik annyira nem. Többet kell tanulnom majd azokon, de tudom, hogy egy ilyen támogató csapattal ezek is menni fognak.
K: Jogos, ha holnap pontokat várunk tőled?
BS: Egy álom válna valóra, ha holnap pontszerző helyen érnék be.
K: Két nagyon komplikált év van a hátad mögött a Forma 1-ben. Majdnem te lettél a Brawn GP egyik pilótája, milyen érzés volt lemaradni egy ilyen lehetőségről?
BS: Ha csak a múltra figyelnék, és azt mondanám „ha ez., ha az” akkor sok mindent el lehetne mondani. Ha tényleg nagyon visszamegyünk az időben és azt mondom, ha Ayrton nem halt volna meg, akkor ma teljesen másképp nézne ki a Forma 1-es karrierem. Ezért mondom a sok „ha” nem vezet sehova, el kell végeznem a jelenlegi feladataim. Nagyon kevés tapasztalatom van a többiekhez viszonyítva, mégis versenyképes vagyok.
K: Milyen érzés megbirkózni azzal, hogy sokak szerint csak a pénznek köszönheted a helyed?
BS: Erre a kérdésre csak úgy válaszolhat az ember vissza, ha jól vezet. Szerintem jó munkát végeztem ma, ez el is söpört néhány kérdőjelet. De valahányszor vezetek, mindig ugyanígy kell szerepelnem, csak akkor lehetek professzionális Formula 1-es pilóta.
K: Eric Boullier azt mondta, azért téged választott, mert fel akarta rázni újra a csapatot és mosolyt akart a dolgozók arcán látni. Szerinted ma bebizonyosodott, hogy jól döntött?
BS: Eric már a GP2-ben is velem volt és tudja, hogy versenyképes lehetek, ezért bizalmat szavazott nekem. Amikor kiválasztott anno hármas számú pilótának, amikor beülhettem a kocsiba Magyarországon és most is, azt reméltem, hogy büszkévé tehetem. Az ilyen lehetőségek nem jönnek csak úgy maguktól, ezért mindent bele is adok.
K: Jelent számodra valamit, hogy egy fekete-arany autóban ülsz és sárga sisak van rajtad?
BS: Különleges, főleg ha jól is megy!
K: Szerinted megtarthatod az ülésed az egész évadban?
BS: Remélem. Az esély megvan rá. Be akarom bizonyítani a csapatnak, hogy bízhatnak bennem, ez pedig egy remek kezdés volt hozzá. Mindenki boldog volt, de ugyanakkor óvatos is, hisz a holnap egy új nap és könnyű balhéba keveredni. Megpróbálok egy jó versenyt futni.
K: Mennyire érzed úgy, hogy a Senna családnevet képviseled?
BS: Nehéz megmondani. Az anyukám és a nagyszüleim nagyon boldogok, szóval szerintem büszkévé tettem őket és a Senna nevet.
K: Hogy tudsz nyugodt maradni ilyen körülmények között?
BS: Egyáltalán nem vagyok az.
forrás: http://www.f1-live.hu/hirek/legfrissebb_hirek/?newsOrder=getItem&newsId=38688