Köszönöm a választ! Tudnál nekem olyan szervizt, szakembert ajánlani aki szakszerűen meg tudná oldani ezt a kuplung pedál bigyó cserét, én sajnos tök laikus vagyok. Lassan kezdem úgy érezni, hogy leesik a kuplungpedál.
A bal oldali kart told előre, ezzel bekapcsolod a refit, majd mégegyszer. Persze mindezt csak este, amikor megy a tompított (vagy kapcsold manuálisan tompítottra). Ekkor megjelenik az automata jelzés. Én sem használom, mert néha valóban későn kapcsol le és elvakítja a szembejövőt. A kamera pont ennek vezérlésére szolgál.
2019-es gyártású, Opel Zafira Tourer autómban LED-es, automata fényszóró van. Tökéletesen teszi a dolgát, maximálisan elégedett vagyok vele. A kérdésem, hogy az automata távolsági fényszórót mi módon lehet működésbe hozni? Kérdésem továbbá, hogy a belső visszapillantó tükör mögött található 3 db szenzor? kamera? stb. mire való? Köszönöm!
KVD, köszi az információkat! A kézifék elektronikára nem gondoltam, bár logikus, hogy akkor kap tápot, amikor bármi jelet kap az autó. (pl. ajtónyitás).
A könyv azt írja, hogy folyamatosan aktív, gyújtáskapcsoló nélkül is. Ez csak így lehet, máskülönben lemerítené az akkut. Onstar már nincs az én autómban, mivel idén már közölték, hogy az opelesek dec. 31 után nem használhatják ezt a GM szolgáltatást. Így nem is építették már be idén az autóba az ehhez kapcsolódó eszközt. Sajnálom, mert nagyon innovatív szolgáltatás, bár nem tudom, hogy az ingyenes időszak után fizettem volna érte... Mindegy, ezen nem kell gondolkodni már. Közben megtaláltam a neten, hogy merre van a ülésfűtés biztosítéka, ha nincs a csomagtartó bal oldalában biztosítéktábla: motortér/21 https://fuse-box.info/opel-vauxhall-zafira-tourer-c-2011-2017-fuses Még egy dolog eszembe jutott: az ősz folyamán már kétszer eljátszotta a rádió egység, hogy induláskor valami DAB frissítést telepített. Ezt a rádugott telefon netjén töltötte le? Milyen időszakonként csinál ilyen frissítést a multimédia? Nem kéne erről valami engedélyt kérni a tulajdonostól, hogy akarom-e frissíteni a rendszert vagy valami? Szép karácsonyt és hibakód mentes új esztendőt minden fórumozónak!
A relékattogás a hátsó lökh. bal sarka mögül az elektromos kézifék moduljából jön. CAN-Bus ébresztő jel által kiváltott tápkapcsolást hallod. Ha OnStar is van a kocsiban, akkor időnként akkor is adja ezt a hangot, ha csak úgy simán áll a parkolóban órák, vagy napok óta és néha bezizzen, ha az Onstar adatott frissít. Ez nem hiba, más Opel is csinál ilyet, csak valamivel halkabban, mert nem egyforma a kézifék modulok felépítése.
A fényszóró távolsági és tompított kapcsolását automatikus módban a szélvédőnél lévő kamera jele alapján csinálja. A kamera érzékenysége nem állítható.
Az ülésfűtés és egyéb elektronikai zavarokra 99% megoldást jelent, ha néha lekötöd az akkusarut 3-5 percre. Újraindul az autó összes számítógépe és volt-nincs hiba.
Sziasztok! Nem túl rég találtam rá erre a fórumra, miután szeptembertől egy Zafira C Plus szolgálja a családot. Visszaolvastam 1-2 évnyi hozzászólást, hogy információt gyűjtsek a típusról. A témák alapján látom, hogy van a csapatban jópár modellfrissített, 2017 utáni Zafira C tulajdonos is. Tőlük szeretnék kérdezni, illetve az eddigi tapasztalataikat kérni. Van néhány dolog, ami még nem teljesen tiszta az autó működésével kapcsolatban:
Az autó bal hátsó sarkánál van valami elektronika/relécsoport, ami kattog, amikor kinyitom a központi zárral az autót. Ugyanígy kattog, ha nincs bezárva az autó, csak az ajtókat nyitom ki, miután kb. 2 percig csukva voltak. Én valami rendszer indítására gondolok, vagy belső világítás kapcsolására, minden esetre furcsa számomra, hogy az autó mellett állva ilyen hangot hallok. A kezelési könyvben azt írják, hogy az autó bal hátsó sarkánál, a csomagtér oldalsó nyílása mögött biztosíték táblának / reléknek kéne lenniük, de ilyet nem találok itt. Csak a tolatóradar vezérlője van a bal oldali fedél mögött.
Az ülésfűtés egyszer megmakacsolta magát, nem lehetett bekapcsolni sem a vezető, sem az utas oldalon. Ezért kerestem a könyvben a hozzá tartozó biztosítékot, melynek nem találtam a helyét. Aztán másnap már tökéletesen működött az ülésfűtés, azóta sem jött elő többet a jelenség. Tapasztalt már valaki ilyet?
A másik kérdésem pedig az, hogy az automata távolsági / tompított világítás kapcsolásnál szerintem túl későn veszi le az automatika a távolsági fényt, ezáltal elvakítja a szembe jövőt. Lehet ezt az érzékenységet valahogy állítani, miként az esőérzékelős ablaktörlő érzékelését?
Az eddigi témákkal kapcsolatban: Attis1981 - LED lámpa anyaghiba, nekem nem látszik a hiba. Krinyo - tompított világít amíg benne a kulcs: ez nekem is furcsa, nem szabad benne felejteni a kulcsot a gyújtáskapcsolóban... Krinyo - 16"-os felni nem megy fel a nagy féknyergek miatt: ezt én is megszívtam. Utána olvastam a könyvben, hogy az 1,4-es benzinesekre és az 1,6 dízelre felmegy a 16-os, de az 1,6 benzinre és a 2,0 dízelre a 17" a legkisebb méret. Előre is köszönöm a válaszokat!
Szia, én is olvastam arról, hogy a TPMS szenzorok álló helyzetben energiatakarékos üzemmódra kapcsolnak, hogy kíméljék a saját elemüket. Viszont amint felszereled a kerekeket és forog a szenzor is, akkor ezek felébrednek. Azért kell feltanítani a rendszert, hogy tudja, hogy éppen melyik szenzor tartozik az autóhoz, illetve melyik szenzor melyik keréken van.
Pedálsor cserével lehet csak megoldani. Gagyi műanyag az egész. Még akkor kellene megzsírozni, amikor új, hogy ne kopjon ki. De ez bent a helyén megoldhatatlan feladat, mert nem lehet hozzáférni. A tengelyét sem lehet kihúzni. Szóval ki kell szedni az egész pedálsort és vagy gyártatsz bele új alkatrészeket a kopottak helyett egy esztergályossal, vagy veszel gyári új pedálsort több száz ezerért. A guminyomás jeladókat pedig igen, minden cserénél taníttatni kell, mert álló helyzetben a szenzorok elalszanak, hogy ne fogyjon bennük az akku.
Sziasztok. Érdeklődnék, hogy Zafira B-hez (2007. 1.9CDTI) hol tudnék szerezni bontott kettős tömegű lendkereket. Igazából arról nekem csak a fogaskoszorú kellene, a szerelő szerint az önindító csak a fogakat nyalta el... Köszi
Sikerult 3darabra tornom a takaroelemet, ;-) S meg mindig nem fertem hozza a szeparator motorhoz.
Sajnos van ujabb problema. Az egr szelep feletti hutovizcso szivarog. A motor ele szetnyirta. Hova vezet hatulra? Milyen atmeroju cso? Probalnek egyet meretre vagni.
2015-ös Zafira Tourer-ünk esetén megvolt a téli gumicsere és elkezdett villogni a guminyomás ellenőrző ikon a műszerfalon, annak ellenére, hogy a saját gyári szenzorokat kapta vissza (amik még tavasszal be voltak kalibrálva hozzá). Eddig nem volt gond mert egy felnin volt a téli és a nyári gumi, de tavasszal két garnitúrára tettem át.
Mi ilyenkor a teendő? Akkor innentől minden egyes csere alkalmával újra kell nem kevés pénzért kalibráltatni a rendszert?
Este annyit csináltam, hogy lehúzgáltam a kábeleket, ahogy írtad. Igazán semmire se reagált. meg nem is hagyhattam úgy, mer akkor a központi zár se működik.
Reggel elgurítottuk a szaxervízbe. Nagyon nem reklámozták, mit csináltak vele. 11000 Ft-os megoldás volt.
A kapcsoló az ajtózárakban van. Ezek is meghibásodhatnak, de sokkal-sokkal ritkábban, mint a kábel szakadás.
A kábelek biztosan hibátlanok? A halványítást az egyik vezérlő modul végzi, a nyitott ajtó visszajelzéshez pedig canbus-on kapja az infót a műszercsoport (és bár csak egy piktogram jelenik meg, de a műszeregység pontosan tudja melyik ajtó(k) van(nak) nyitva.