Keresés

Részletes keresés

menut Creative Commons License 2020.06.10 -1 1 9395

Pár éve már... :)

Előzmény: ..pözsó.. (9394)
..pözsó.. Creative Commons License 2020.06.10 0 0 9394

A jelekből ítélve elindult a Pápai út felújítása.

weirdo Creative Commons License 2020.06.10 0 0 9393

Basszus, 48 vagyok, rég megették az egerek...

Előzmény: ..pözsó.. (9392)
..pözsó.. Creative Commons License 2020.06.10 0 0 9392

Ezt azon a plébánián tudod intézni, ahol kereszteltek. Ekkor a pap a "kilépést" bejegyzi, ahová a keresztelésed van bevezetve.

Előzmény: weirdo (9390)
r.tonyo4 Creative Commons License 2020.06.10 0 0 9391

keresztény egyházról nem tudok.

Ha a katolikusra gondolsz, akkor örökre ott maradsz,  így jártál:)

azt hiszem, hogy csak akkor hagyhatod el ténylegesen, ha kijelented, hogy más vallási közösséghez akarsz csatlakozni. Ez a kikeresztelkedés.

Előzmény: weirdo (9390)
weirdo Creative Commons License 2020.06.10 0 0 9390

Kedves Topictársak! Tudja valaki, hogyan lehet kilépni hivatalosan a keresztény egyházból? Nem Veszprémben törrént az aktus és nem is mostanság, de csak van valami "form"... Nem akarok adat lenni, pappal, aki le akar beszélni, meg főleg nem akarok trécselni.

crossroad Creative Commons License 2020.06.03 0 0 9389

Kedves Tibor, nem tudom... meg azt sem, hogy ez mennyiben kapcsolódik a témához :)

 

Előzmény: Tiborcsik (9388)
Tiborcsik Creative Commons License 2020.06.02 0 0 9388

De az uszodaépítés kap állami támogatást. Varga Damm már meg is köszönte, nemde?

Előzmény: crossroad (9387)
crossroad Creative Commons License 2020.05.26 0 0 9387

Gépjármű és iparűzési adók elvonva, parkolási bevételek, állatkert bevételei kiesnek, stb... sajna a vírus teljesen borítja a költségvetést.

Előzmény: r.tonyo4 (9386)
r.tonyo4 Creative Commons License 2020.05.26 0 0 9386

Annyiban számít hogy a védekezés miatt több az elvonás. Ahogy nézem a jövő évi költségvetési terveket,  a gépjárműadót  2021ben is elvonják. Valahol az önkormányzatoknak is húzniuk kell, és lehet hogy éppen a az útfelújítási keret.

Előzmény: menut (9385)
menut Creative Commons License 2020.05.26 -1 1 9385

Mit számít ebben a vírus? Ipar dolgozik, építőipar nem zárt be. Bürökraták otthon írhatják a megrendelőket. Ez ebben a műfajban nem lehet kifogás.

Előzmény: crossroad (9384)
crossroad Creative Commons License 2020.05.25 -1 0 9384

Vírus idején? Szerintem nemsok. Talan a Papai út...

Előzmény: menut (9383)
menut Creative Commons License 2020.05.25 0 0 9383

Ma is tanultunk valamit, köszönjük! :)

Idén milyen komolyabb felújításra van pénz kis falunkban?

Előzmény: crossroad (9382)
crossroad Creative Commons License 2020.05.25 -1 2 9382

Hamar összefoglalom, elnézést ha nem lesz kellően szabatos, de sajna most erre futja.

 

Az útkarbantartásnak számos eszköze van hazánkban is, bár mint azt tudjuk, a Lajta valamiféle varázslatos akadály a fórumhasználók számára is kielégítő technológiák terjedésének útjában...

 

- Vannak az ütőkátyúk, amik mélyek, szélük szabálytalan, rendszerint télen keletkeznek (a fagyás/olvadás hatására kiválik 1 vagy akár több réteg a burkolatból). Ezeket nemes egyszerűséggel betömik. (Ez a klasszikus kátyúzás) Télen erre hidegaszfaltot használnak, ami egy ideiglenes megoldás és rendkívül alkalmas arra, hogy a laikus szemlélőt a billentyűzet megragadására sarkallja, hogy aztán lopást és nemzethalált kiabáljon az éterbe.

-Vannak a kisebb süllyedések, amelyek nem túl mélyek, ezeket egy nagyobb felületen, finom szemszerkezetű aszfaltot bedolgozva hozzák "szintre". Ez a flekkelés.

-Előfordulnak nagyobb süllyedések, ahol kénytelen a karbantartó kibontani a teljes rétegrendet és alánézni hogy mi a bibi. Itt utána szabályos vágások mentén visszaépül az eredeti rétegrend, lehetőleg átlapolásokkal a rétegek között.

-Repedések kiöntése, ami meggátolhatja a továbbnyílást.

-Összfeüggő felületek kopóréteg cseréje (akár remix technológiával), ha az út önmagában még elfogadható, csak egyes szakaszok részleges tönkremenetele mutatkozik.

-Nagyfelületű útfelújítás, amikor hosszabb szakaszon, akár egy egész utca új kopóréteget kap, kisebb járulékos korrekciókkal együtt.

-Útrekonstrukció, amikor már minden szar.

-stb...

 

Fentieket az üzemeltető a szükségesség és az anyagi lehetőségek függvényében mérlegelve alkalmazza... aztán persze úgyis jön a fórumozó aki ugyan szakmáját tekintve pék, vagy hídpénz szedő, de egyből lekóklerezi a mérnököt, aki napi 8-10 órában küzd azon, hogy a kevés rendelkezésre álló forrását úgy használja fel, hogy lehetőleg minden tovább tudjon még ketyegni addig, amíg valami csoda folytán meghallgattatnak az imái és extra lóvéhoz jut, amiből nagyobb lélegzetvételű beavatkozást is végre tud hajtani, lehetőleg a saját prioritásai alapján...

Előzmény: menut (9379)
menut Creative Commons License 2020.05.25 -2 0 9381

Hagyjuk már ezt a Lajtátólnyugatramindenszuper izét. Pont elég rázós, foltozott autópálya van az osztrákoknál, h ne essek hasra előttük.

Előzmény: Veszpremi (9380)
Veszpremi Creative Commons License 2020.05.25 0 0 9380

A Lajtától nyugatra tudnak simán katyuzni, meg csatorna fedelet rendesen installalni is.

Előzmény: menut (9379)
menut Creative Commons License 2020.05.25 0 0 9379

Kátyúzni nem lehet jó minőségben :) ha azon azt értjük, h sima útfelület legyen. Kíváncsi lennék itt a telibe szőnyegezéshez szükséges technológiára és fm/m2 árra...

Előzmény: Veszpremi (9378)
Veszpremi Creative Commons License 2020.05.24 0 0 9378

De micsoda szörnyű minőségben! 21. század!

Előzmény: menut (9373)
menut Creative Commons License 2020.05.24 0 1 9377

MAximálisan egyetértünk ebben. 

Paradox módon, szerintem, egy szolidabb, hétköznapibb, kevésbé látványos, de hasznosabb beruházási politikával is lehetne népszerűséget szerezni. Ugyanakkor, leszarom a low-budget uszodát, meg az aszfaltra festett bicikliút-jelzéseket, amíg kiesik az autóm kereke a Simon I. utcán, meg defektet kapok a huplis bicikliúton, ahol nem jár néha egy rendőr, h leugassa a sok közlekedni nemtudó idiótát, addig nálam nem lesz népszerű senki képviselő.

Nyilván a politikai struktúra is meghatározó, amíg a szubszidiaritás mind politikai, mind ktgvetési oldalról csak üres lózung, addig több-kevesebb joggal tárja szét a helyi erő a kezét, hogy ő ennyit tehet, nem többet... Sok sebből vérző történet ez.

 

Ráadásul, a csilli-villi projektekhez sem elég a fényes felszín. Látta már valaki kiszögezve pl. a 2023-as terveket, pontokba szedve, milyen alapinfrastruktúra-fejlesztés lesz, h sikeres legyen ez a program? Mellérakva a forrásokat is?

Előzmény: crossroad (9376)
crossroad Creative Commons License 2020.05.23 -1 0 9376

Nehéz eldönteni ezeket kívülről, de nekem per pillanat az tűnik a legnagyobb problémának e téren, hogy azok, akik eldöntik, hogy melyik zsebbe mennyi pénz megy (mármint mennyi költhető utakra, azon belül mennyi útfelújításra, mennyi karbantartásra, mennyi új építésre és mennyi megy más célokra például kultúrára, oktatásra, sportra stb...) azok egész más prioritások alapján gondolkodnak, mint azok a szakemberek, akiknek ezekkel a pénzekkel a gyakorlatban dolgozni kell. Mert ugye ha egy város életét nézzük, akkor a költségvetést a közgyűlés szavazza meg, akik ugyebár politikusok, 5 évente választást kell nyerniük. Az ő szemszögükből a jelenlegi felállásban teljesen racionális dolog, hogy azt mérlegelik először, hogy az adott forint hol fog nagyobb választói elégedettséget szülni? Sajnos ha ezen a gondolatmeneten megyünk végig, akkor szerintem oda lyukadunk ki, hogy mi tehetünk róla, mert mint egy aranyhal, mindig a fényes, csillogó dolgok nyűgöznek le, a hétköznapi részletekre ezért nem is érdemes költeni... Nézz csak körül ezen a fórumon például, hogy milyen gondolatok és érvek mentén mennek mindig a háborgások... Én azt látom, hogy a jelenlegi struktúrába bele van építve, hogy így menjenek a dolgok. Majd ha nem uszodáért, jégcsarnokért, meg felesleges kerékpárutakért cseszegetjük a városvezetést, hanem a meglévő úthálózat, óvodák iskolák és orvosi rendelők állapotát kérjük számon, akkor arra fognak nagyobb hangsúlyt fektetni.

Előzmény: menut (9375)
menut Creative Commons License 2020.05.23 0 1 9375

Annyira lehangoló ez... sose lépünk túl a saját árnyékunkon, mindig maradnak ezek a k-európai putri megoldások...

Előzmény: crossroad (9374)
crossroad Creative Commons License 2020.05.23 -1 0 9374

Nem, de szegény ember vízzel főz...

Előzmény: menut (9373)
menut Creative Commons License 2020.05.23 0 1 9373

Már megint foltozzák a Cholnokyn az utat. Tényleg azt gondolja valaki a városházán, h ez egy jó megoldás? :)

menut Creative Commons License 2020.05.21 -3 0 9372

Uristen. Ez mekkora hazaárulás. Konkrétan ez mit számíít? Konkrétan. Csak, hogy én is értsem.

Rendben, hogy Ovádi hülye, meg monnyonle, mit bánom én, de ilyen habók hülyeséget minek kell terjeszteni?

Előzmény: Veszpremi (9371)
Veszpremi Creative Commons License 2020.05.21 0 0 9371

Nem ismerem ezt a portált, a hírkeresőben találtam a hírt rajta, tán nem érdektelen itt: https://ezalenyeg.hu/helyi-ugyeink/ovadi-peter-elarulta-a-veszpremieket-igerete-ellenere-is-4900

Miért kell állandóan egyetemeket, karokat ide-oda rakosgatni? Nem lenne jobb egy normális stabilitás?

menut Creative Commons License 2020.05.16 0 0 9370

Völgyhíd és alagút alap, az kell minden autópályába :)

De azért sok meglevő utat keresztez, állatoknak is kell, meg azért ugrik egy komoly szintet Fűzfő - Vp között.

Előzmény: Veszpremi (9369)
Veszpremi Creative Commons License 2020.05.16 0 0 9369

Érdekes. 3 völgyhidat is látni benne, kettő nem is kicsi.

Előzmény: menut (9368)
menut Creative Commons License 2020.05.15 0 0 9368

Érdekesség. M8-M80 tervezett nyomvonal.

 

http://roads.attus.hu/road_plans/m8_veszprem_balatonfuzfo.jpg

..pözsó.. Creative Commons License 2020.05.13 0 0 9367

Végre elindult a Dózsában a jégpálya építése.

menut Creative Commons License 2020.05.13 0 0 9366

Ingyen ne add, lehet szemmel látható értéke... Antikváriusokat meg lehet kérdezni, Pesten biztos van hozzáértő. Pl. https://www.antikvarium.hu/konyv/-21-ex-libris-677224

 

Előzmény: weirdo (9365)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!