Takarítok itthon, mennie kell egy Alfa 33 1.7 16V Permanent 4 motor + összkerekes hajtásláncnak, ideértve a
- motort (16V-hez szükséges stabilizátorral, bölcsővel, leömlőkkel)
- 4x4 váltót
- kardánt (viszkó vagy mifene van a közepén)
- hátsó hidat.
Szokásos módon: működtek, mikor szét lettek szedve (csattant az autó), nem is lettek szándékosan szétrohasztva, de a mostani állapotukra nincsen garancia.
Arra probaltam utalni, hogy mivel az osszes automat, illetve kezem ala kerult autot igy tartottam, soha nem is volt problemam. Szoval lehetseges, hogy akkor nincs is problema, amennyiben minimalis odafigyelest tanusitunk a technika irant. Akiben meg ennyi sincs, az tenyleg vegyen szekeret. Bar azt meg a szú eszi meg. :)
Biztos feltűnt neked hogy sportosabb motorú autókat soroltam fel.....
És tartom az állításom. Egy 15+ éves autónak már legalább egy előző tulajdonosa volt, és nem tudhatod, hogy az hogyan kezelte. Amit ő mond az abszolút nem számít, úgyis azt fogja mondani amit hallani akarsz mert el akarja adni. Innentől tökmindegy, ha nem akar "előzményt" akkor egyetlen út marad. Vegyen új autót. Ha viszont mégis használtat vesz akkor nem "előre kell félni" hanem elfogadni azt, hogy ez egy kockázat és belenyúlhat.
Nade az jutott-e már eszedbe, hogy másnak (teszemazt az autó korábbi tulajdonosainak) esetleg eszébe juthatott más autótartási módszer? :-) Mert ugye a fórumtárs is erről beszélt. És ismerjük be, hogy egy most vásárolt átlagos 147-esnek (vagy kortárs bárminek) azért sejthetően már egynél több előző tulaja volt, és ha esetleg nem mind nyugdíjas német mérnök volt...
Erről az jut eszembe, hogy lassan lecserélném a családi autót (aminél kritérium az 5 külön ülés, de inkább 7), és amikor körbekérdezek, hogy mire érdemes, akkor a sztereotip válasz az, hogy "Megy a régi? Igen? Akkor tartsd meg, az a legolcsóbb és azzal jársz a legjobban. Vagy ha nagyon pénzt akarsz költeni, akkor cseréld le bármire újonnan, és add el két-három évesen."
Sau azt próbálja magyarázni, hogy ez pont ugyanúgy igaz az összes használt autóra. Egy Mazda MX-5 nél ugyanúgy mint a Hondánál, a Renault Clio sportnál - és mindennél. Azt mondani, hogy nem akar belefutni abba, hogy "az előző tulaj .... blabla-bla", nos ez esetben vegyen új autót. Mert minden használt autónak van előző tulaja.
Sau, a TS-el az a baj, hogy nem tudod, hogy az előtted lévő 3-4 .. 10 gazda betartotta-e ezeket az intelmeket, mert ennek a motornak ez fokozottan fontos.
márpedig ha mostoha volt vele, akkor olyan 130e km tájékán kezdhetsz pénzmagot gyűjteni.
Szerintem segítettem, leírtam, hogy túl van lihegve a TS problémás természete. Ha egy sportos motornal te problémának éled meg, hogy hidegen nem tapossuk (egyébként 2 km után már 90 fokos a víz, az olajnak nyilván kicsit több kell) és hogy évente olajat cserélünk, 4 évente meg vezérlést, akkor egyszerűen tényleg nem neked való.
De akkor nagyjából egy sportos motor sem lesz neked megfelelő, mert ez az elvárható minimum gondoskodás mindem járműnél, ami bonyolultabb mint egy szénás szekér.
Amennyiben így állsz hozzá alapból osztom azt a véleményt, hogy ez az autó nem neked való. Ilyen jellegű problémákba bármilyen típusnál belefuthatsz. Új autónál talán nem, de az sem biztos. Szerintem hagyd ki. Én például soha sem vennék mást. Lehet mazohista vagyok.
Ha nem tudsz/nem akarsz segíteni, akkor görgess tovább. Arról nem fogok veled leállni vitatkozni, hogy egy nem problémás meg egy köztudottan figyelmet igénylő motor közül melyiknél valószínűbb hogy lesz valami gond.