Arra probaltam utalni, hogy mivel az osszes automat, illetve kezem ala kerult autot igy tartottam, soha nem is volt problemam. Szoval lehetseges, hogy akkor nincs is problema, amennyiben minimalis odafigyelest tanusitunk a technika irant. Akiben meg ennyi sincs, az tenyleg vegyen szekeret. Bar azt meg a szú eszi meg. :)
Biztos feltűnt neked hogy sportosabb motorú autókat soroltam fel.....
És tartom az állításom. Egy 15+ éves autónak már legalább egy előző tulajdonosa volt, és nem tudhatod, hogy az hogyan kezelte. Amit ő mond az abszolút nem számít, úgyis azt fogja mondani amit hallani akarsz mert el akarja adni. Innentől tökmindegy, ha nem akar "előzményt" akkor egyetlen út marad. Vegyen új autót. Ha viszont mégis használtat vesz akkor nem "előre kell félni" hanem elfogadni azt, hogy ez egy kockázat és belenyúlhat.
Nade az jutott-e már eszedbe, hogy másnak (teszemazt az autó korábbi tulajdonosainak) esetleg eszébe juthatott más autótartási módszer? :-) Mert ugye a fórumtárs is erről beszélt. És ismerjük be, hogy egy most vásárolt átlagos 147-esnek (vagy kortárs bárminek) azért sejthetően már egynél több előző tulaja volt, és ha esetleg nem mind nyugdíjas német mérnök volt...
Erről az jut eszembe, hogy lassan lecserélném a családi autót (aminél kritérium az 5 külön ülés, de inkább 7), és amikor körbekérdezek, hogy mire érdemes, akkor a sztereotip válasz az, hogy "Megy a régi? Igen? Akkor tartsd meg, az a legolcsóbb és azzal jársz a legjobban. Vagy ha nagyon pénzt akarsz költeni, akkor cseréld le bármire újonnan, és add el két-három évesen."
Sau azt próbálja magyarázni, hogy ez pont ugyanúgy igaz az összes használt autóra. Egy Mazda MX-5 nél ugyanúgy mint a Hondánál, a Renault Clio sportnál - és mindennél. Azt mondani, hogy nem akar belefutni abba, hogy "az előző tulaj .... blabla-bla", nos ez esetben vegyen új autót. Mert minden használt autónak van előző tulaja.
Sau, a TS-el az a baj, hogy nem tudod, hogy az előtted lévő 3-4 .. 10 gazda betartotta-e ezeket az intelmeket, mert ennek a motornak ez fokozottan fontos.
márpedig ha mostoha volt vele, akkor olyan 130e km tájékán kezdhetsz pénzmagot gyűjteni.
Szerintem segítettem, leírtam, hogy túl van lihegve a TS problémás természete. Ha egy sportos motornal te problémának éled meg, hogy hidegen nem tapossuk (egyébként 2 km után már 90 fokos a víz, az olajnak nyilván kicsit több kell) és hogy évente olajat cserélünk, 4 évente meg vezérlést, akkor egyszerűen tényleg nem neked való.
De akkor nagyjából egy sportos motor sem lesz neked megfelelő, mert ez az elvárható minimum gondoskodás mindem járműnél, ami bonyolultabb mint egy szénás szekér.
Amennyiben így állsz hozzá alapból osztom azt a véleményt, hogy ez az autó nem neked való. Ilyen jellegű problémákba bármilyen típusnál belefuthatsz. Új autónál talán nem, de az sem biztos. Szerintem hagyd ki. Én például soha sem vennék mást. Lehet mazohista vagyok.
Ha nem tudsz/nem akarsz segíteni, akkor görgess tovább. Arról nem fogok veled leállni vitatkozni, hogy egy nem problémás meg egy köztudottan figyelmet igénylő motor közül melyiknél valószínűbb hogy lesz valami gond.
És ez szerinted melyik 10+ os autónal nem gond? Ha szép hangja van, nem füstöl se hidegen se melegen, akkor jó eséllyel nincs szétütve. De vehetsz kigyullados BMWt, az az év motorja volt, biztos fasza. Vagy valamelyik Prince derivaciot, mondjuk egy Miniben.
Kicsit előbb szólsz, kínáltam volna neked egy piros, faceliftes 2.0TS-t, de ahogy feldobtam a Hahura, vitték. :-) A motorja hibátlan volt, nuku olajfogyi.
Nyilván életben lehet tartani a TS-t is, csak egy 10+ használt autónál nem feltétlen fogom tudni, hogy eddig időben cseréltek-e benne jó minőségű olajat meg nem-e hajtották meg hidegen. Kihagynám azt a verziót, hogy alattam derüljön ki, hogy mégse.
Semmi baj a TS-ekkel, ha figyelmesen olvasod ezeket a rendkivul "szakmai" cikkeket, még azok is igazolják. Az előélet nyilván fontos, egy szethajtott, szar olajjal járatott motor szar is lesz.
Remélem akad itt olyan aki tud segíteni. Lassan eljön a "kedvem" hogy Alfa-tulajdonossá váljak, és két típus tűnik esélyesnek: 147 és a Giulietta, illetve alapvetően benzinesben gondolkoznék. A kérdésem: melyik a jobb választás? A Giulietta újabb, ebből fakadóan nyilván drágább, de van-e annyival jobb hogy érdemes a többlet pénzt rászánni? Ahogy utánanézegettem, a 147-esekben lévő Twin Spark motoroknak nincs túl jó híre, főleg a nagyobbaknak, de ahogy olvastam a kisebbek sem feltétlen hibamentesek.
A Giulietta kapcsán a MultiAir motorok kérdőjelesek (mondjuk nem tűnik egy must have dolognak a 170 lóerő), az Alfa Amorén a MiTo-s topikban általában ha valaki vásárolni akart, az volt a tanács hogy kerülni kell őket ha lehet, feltételezem a Giuliettánál sincs ez változatlanul.
Szóval nagyon röviden a kérdés, hogy benzines 147-es vagy benzines Giulietta kb 2-2,5x annyiért, melyik tűnik jobb választásnak? Persze ez csak elméleti, nyilván minden használt autónál a konkrét példány állapota számít. Illetve ha van bármi egyéb javaslat ami megfelel a kritériumoknak, azt is szívesen meghallgatom :)
Lybrán én kiszedtem a műszerfali elemeket meg a középboxot és Well Done hideg zsíroldóval oldottam le. Átfújás után kis pihentetés, aztán mosogatósezres meleg vizes fürdő puha kefével. Ez maximális eredményt hoz.
Tehát te a kapcsolókon levő "minőségérzet javító" rétegre gondolsz, ami 20+ év alatt már a napfénytől, zsírtól egyébtől megadta magát. És le akarod szedni róluk.
Nos az én javaslatom, hogy vásárolj új kapcsolókat és még 10 évig jó lesz. Nem kell megfogadnod ezt a tanácsom, választhatod az eredeti terved is. Ebben az esetben acetonnal le tudod mosni. Majd utána ha meglátod hogyan néz ki alatta mégiscsak vásárolni fogsz új kapcsolókat.
A két ülésközt lévő középkonzol és a ajtókon amiben vannak az üveg le és fölhúzó kapcsolók. Ezeken lévő valami fekete bevonat. Ami ezekhez ér azt befogják és lemoshatatlan. Kaparni lehet körömmel. Gondolom valami védő réteg vagy a fene sem tudja. Ez egy 156 os, de hallottam, hogy 146 on is létezik ez a bevonat.