Keresés

Részletes keresés

Octi19 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 49471

Nekem olyan ember mondta aki javít és forgalmaz is gépeket, hogy 1-200 ezer expót stabilan bírnak, de nem ritka a félmilliós sem. Én nem tudom, nincs ilyen irányú tapasztalatom, az enyémben még csak 4-5 ezer között van...

Előzmény: Töck Jenő (49469)
exhighand Creative Commons License 2017.04.07 0 0 49470

A legtöbb gépen kalibrálható WB  is van. Fogsz egy fehér papírlapot és közelről, vakuval hozzákalibrálod a gépet. Így vakuval is színhelyesek lesznek a képek. A használati útmutatóban pontosan benne van, hogyan csináld. viszont vannak virágok, amiknek a színét soha semmilyen géppel nem fogod dinamika kompresszió nélkül csak fotózással visszaadani. Ezek a színek kilógnak a színtérből. Ezeket csak alulexponálás után, utánmunkázva lehet színhelyesen lefotózni. Ezek általában a telített pirost is tartalmazó színek.

Előzmény: hhh21 (49461)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.04.07 0 0 49469

Amikor kérdeztem egy ismert műszerésztől Ő azt mondta, hogy három számjegyűtől  30e expozíció várható biztosan. Elmehet  tovább is, de ez a nagyon valószínű. A 400-omon kb 20e van, de kezdenek világosodni a képek. (gondolom lankad a zár)

Előzmény: Octi19 (49464)
Octi19 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 49468

...hát, ha se "nagy" (ultrazoom vagy bridge gépek kizárva), se cserélhető objektíves (MILC és DSLR kizárva), akkor marad a kompakt kategória! Itt a lehetőségek megint csak korlátozottak a költségkeret miatt és így már szinte csak pár modell közül kell (lehet) választani...

Előzmény: hhh21 (49466)
hhh21 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 49467

Most voltam ha tudom nem írhatom ki ol- canonn d33alap optikával 89000 volt

Előzmény: hhh21 (49466)
hhh21 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 49466

Ne haragudj de nagy gépeket nem akarok venni, habár tudom ezek fényévekkel jobbak. eldöntöttem hogy nem veszek obi-s gépet.

Előzmény: Octi19 (49464)
hhh21 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 49465

De azért ez nagyon durva különbség hogy lehet így gépet választani ha megvetted akkkor így jártál és kész, na most dönts, hogy melyik jó! íha megvetted akkor derül ki, de akkor már csak a mérgelődés marad, / mint nekem ezze/ és kidobott pénz.

 

ííezt a vaku módban csak a vaku módját lehet állítani, de az igaz hogy különben sem tetszetek a képek színtónusai, azzal midíg is kifogásolható volt.

 

Amit írtál azt én is gondoltam, de akkor hogyan tovább? hogy lehet megtudni hogy melyik a nekem? megfelelő.habár csak azt szeretném ha 90% ban színhelyes lenne gépem, tudom hogy lehet állítani őket, de ha nem szükséges  ilyen téren jó? az lenne .

 

De hanézted aképeket ez azért nagyon durva különbség.

 

Na most döntsem el milyet vegyek!!!!

 

Ezek a gépek raw-ot ne tudnak. 

Előzmény: Octi19 (49463)
Octi19 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 49464

Csak azt tudom ajánlani amit én is vettem ez pedig a Canon EOS 100D Ezeket a szokásos objektívvel (EF-S 18-55mm IS STM) már a kereted környékén meg lehet kapni kevés expóval.

Persze ezen kívül még sok egyéb gép elérhető a ~100 ezres keretből, de nekem csak ezzel vannak tapasztalatom.

 

Ez csak egy gyors keresés a jófogáson: https://www.jofogas.hu/magyarorszag/muszaki-cikkek-elektronika?q=100d

(én is innen vettem... az első találat érdekes lehet, 1 év garival, csak 4 ezer expóval, szinte új! A másik garisban már több mint 61 erzer van, de még ez is jó ehet!)

Előzmény: hhh21 (49462)
Octi19 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 49463

Rengeteg dologtól és beállítástól függ a végeredmény mindig! A gyártók között is vannak különbségek van amelyiknek kicsit hidegebb tónusú képei vannak és van amelyiknek meg melegebbek, de számtalan beállítástól és a képek tömörítéséhez használt algoritmusoktól és a tömörítés mértékén is és tényleg ezer más dologtól is függ a végeredmény. Igazából két tömörítetlen fájlnál lehetne látni a valós különbségeket.

Előzmény: hhh21 (49461)
hhh21 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 49462

Próbálgattam amostani és  s-ben még elég élesek és jó a képei  Nagyobb felbontásban már nem jó, illetve csk nagyon erős fénynél.  Mindegy úgyis csere lesz,

Lehet hogy a kis szenzros gépek itt a lejobbak, ezért még gondolkodom , de lehet hogy egy nagyobb érzékelőst veszek -akár használtan- ami tud full hd videót 50p vagy i- ben. 

Már keresgéltem, de nem  tudom melyik típusok ezek. /meg amit találtam újat  azok nagyon drágák/

Ha tudtok leglább típist ajánlani amelyek közt körülnézhetek?

A milc nekem macerás,bár tudom ezzel jobban járnék.

 

 

Előzmény: Octi19 (49460)
hhh21 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 49461

Lenne egy kérdésem, hgy lehetéges hogy két fényképezőgép vakuval készült képe közt óriási színkülönbség van.

 

Az egyik teljesen másként adja vissza a virág színeit mint az a valóságban van.

Próbáltam beállítani de ennél a gépnél vakunál nem lehetséges.

 

Ez előfordul más gépeknél is  ilyen különbség ? A balodali a szín helyes igaz nem elég éles. 

 

erre gondoltam:

 

http://indafoto.hu/hhh21

 

 

 

Előzmény: Octi19 (49460)
Octi19 Creative Commons License 2017.04.04 0 0 49460

Itt minden a felhasználástól függ. Ha sokat szeretnél videózni akkor legyen nálad inkább egy dedikált kamera ami pici és elfér a tenyeredben, és egy sima övtáskában is tárolható. Ha keveset, csak pár perces snitteket, akkor jó a fényképezőgép is... Én nem nagyon videózok a fényképezővel, erre van dedikált kamera és GoPro (egyébként megdöbbentően jó képeket is tud csinálni az a kis "vacak" és a videói is szépek, csak 60fps-nél érezhető, hogy kevesebb a fényerő...)

Persze már kipróbáltam a Canon-nal is a videót és nekem szépen követte a fókuszt és az STM objektívek néma csendben és gyorsan fókuszálnak és az érintő kijelzőn az adott területre bökve egyből oda fókuszál!

...de, mint mondtam nekem nem nagyon fontos a videós képessége!

Neked is azt javaslom, hogy először próbáld ki, hogy milyen képeket és videókat tudsz csinálni egy MILC géppel.

Előzmény: hhh21 (49458)
hhh21 Creative Commons License 2017.04.04 0 0 49459

Van nekem is kamerám , de arra gondoltam hogy ha megyek valahova akkor nem kellnene két gépet vinnem, mert elég lenne a fényképezőgép, mivel vanolyan amelyik  hasonlóan jó mint a kamera,pl pana f200 ./ legalábbanyyi baállítás lehetősége van mint a kameránmak, és minőségre az adatok szerint még afelvéel minősége is jobb, vegy lehet hogy révedek/ ?De a fényképek terén ennél jobb miinőségre vágyok.

 

Ezért fordultam hozzátok a kérdésimmel. és köszönöm a segítségeteket. Ez alatt az diő alatt nagyon sokat tanultam tőletek

 

Exhighand tesztje például tanulságos  a fényképezőgép tesztnél -lehet hogy figyelmetlenül olvastam,- de ha nem teljes zoomal használod akkor is kicsi a felbontása. ill. kevés fényerő a bridge gépeknél az érzékelőkre?

 

 

Előzmény: Octi19 (49456)
hhh21 Creative Commons License 2017.04.04 0 0 49458

Ezek alalpján ha videkamera helyet- ha jó értem- a fényképezőgéppel szeretnék videót készíteni /kézből,zoomal/ akkor tökéletesen elég egy bridge, vagy hasonló kis szenzoros fényképezőgép.

 

Ha MILC géppe szretnék videózni az sokkal körülményesebb.

 

/pegig azt szerettem volna ha egy géppel tudom mindkettőt jó minőségben megvalósítani- nem profi szinten- természetesen. fényképezéshez, ma már tudom , minőségben tökéletesen megfelelne nekem e MILC, de az elmonottak alapján ezzel nem  igazán könnyű jó videót készíteni. 

 

Remélem jól értékeltem az általatok leírtakat?

Előzmény: Octi19 (49456)
exhighand Creative Commons License 2017.04.04 0 0 49457

Az objektív gyújtótávolsága és a szenzorméret összetartozó adatok egy konstrukción belül. Mindkét adat kell ahhoz, hogy a látószöget ki lehessen számolni.

 

A specifikációban és az onjektívekben a fizikailag mérhető gyújtótávolságokat adaják meg, Az összehasonlíthatóság érdekében azonban kiszámítják a látószöget a ténylgesen masinára vonatkoztatva, majd ismét számolnak, de ezúttal azt, hogy ekkora látószöget mekkora gyújtótávolságú optika adna - egy FF szenzoros gépen.

 

Példa:

Sony HX60.

érzékelő 1/2,3"

gyújtótávolság tartomány ( fizikai)=4,3-129

gyújtótávolság tartomány ( ekvivalens FF)= 24-720

legnagyobb fényérték: 3,5-6,3

 

 

Az adatból arra lehet következtetni, hogy gép akkora képkivágást készít nagylátószögben, mint egy FF váz 24mm-es optikával, továbbá arra, hogy akkora telének felel meg, mint egy FF vázon a 720mm-es brutális tele.

 

 

A másik adat az objektív legnagyobb fényereje. Fix ( nem zoom) optika esetén csak egy adat van feltüntetve. Zoom esetén a nagylátószögnél nagyobb szokott lenni a fényerő ( hiszen nagyobb területről gyűjti fényt) nagy gyújtótávolságú teléknél ( nagy nagyításúnál) kisebb hiszen nagy nyújtótávolság=kisebb látószög=kisebb területről gyűjti a fényt.

 

Tehát az adatból arra lehet következtetni, hogy a Sonynál 24mm-en 3,5 a fényerő, amig 720mm-en 6,3.

 

Nagy érzékelőhöz tehát fizikailag is nagyméretű objektívek tartoznak, különösen igaz ez a telékre. Az ár pedig négyzetesen nő. 2-3x-os ár faktor a stabilizátor beépítése. 

 

A létező legdrágább út az, ha valaki FF-re, kézből akar telézni, sötétben.

Octi19 Creative Commons License 2017.04.04 0 0 49456

Videóra a legjobb egy dedikált videókamera!

Egyrészt egy kamerába teljesen felesleges a nagy felbontású szenzor, mert még 4K felbontáson is "csak" 8Mpix méretű a kép, másrészt az egész sokkal jobban arra van optimalizálva!

(profi TV társaságoknál is egyre elterjedtebb, hogy DSLR fényképezőgépekkel rögzítenek adásokat, de ennek más oka van, egyrészt többnyire nem kézből dolgoznak, hanem állványról és nem nagyon zoomolgatnak...)

Egy mai kamera már nem sokkal nagyobb mint egy objektív egy fényképezőgéphez...

Előzmény: hhh21 (49453)
faki Creative Commons License 2017.04.04 0 0 49455

Az F után a legnagyobb rekeszértéket jelölik. Fix gyújtótávolságú objektívnél ez mindig egy szám (35mm F1.4), zoom esetén a nagylátó és a tele végén lévő is fel van tüntetve (18-55mm F3.6-5.6), jobb fajtáknál ez állandó is lehet (70-200mm F2.8).

 

A gyújtótávolságot, pontosabban, az ahhoz tartozó látószöget, át tudod számolni a szenzor méretének ismeretében. Ebből adódik a szorzó vagy "crop factor". Általában a 35mm-es kisfilmes méretet (36x24mm, FF, full frame) nézik összehasonlításokkor, ez az ekvivalens érték. A kalkulátorok némelyike a rekeszértéket is hozzáteszi viszonyításnak.

 

Kb. úgy lehet értelmezni, hogy egy 50mm-es objektív m4/3 szenzoros gépen olyan látószöget ad, mint FF-en egy 100mm-es, mert itt 2-es a szorzó, kb. kétszeres méretű az utóbbi szenzor.

 

http://www.fotoartmagazin.hu/rovatok/fotosuli/50-expozicios-ertek-rekesz-fenyertek

http://shuttermuse.com/calculate-cameras-crop-factor/

https://mmcalc.com/

https://www.digified.net/focallength/

Előzmény: hhh21 (49452)
Octi19 Creative Commons License 2017.04.04 0 0 49454

A látószöghöz nem az f értéknek van köze hanem a zoom-nak minél kisebb a szám annál nagyobb a látószög. Képzeld ezt el úgy, hogy egy adott lyukon keresztül nézel valamit, ha a lyuk közelebb van a szemedhez akkor szélesebb a látómeződ, ha távolabb akkor meg kisebb.

Érdemes a YouTube-on rákeresni objektívekkel foglakozó videókra, például annak a srácnak a csatornáján akitől már linkeltem párat. Ott mindig megmutatja a teljes zoom átfogást.

De egy előző hozzászólásom szerint nem csak az objektív zoom átfogása számít, hanem az érzékelő mérete is, tehát egy 18mm-es objektív egy FF érzékelőn teljesen más látószöget ad mint egy APS-C érzékelőn, vagy egy még kisebb lapkán!

Ha kicsit vissza tekersz, akkor láthatsz képeket amiket direkt a kedvedért csináltam, ott például láthatod, hogy egy 18mm-es, egy 55mm-es, egy 135mm-es és egy 250mm-es gyújtótávolság mekkora látómezőt eredményez egy CANON féle APS-C szenzorral.

Előzmény: hhh21 (49452)
hhh21 Creative Commons License 2017.04.04 0 0 49453

 

Ez így akkor  elég költséges, és sokkal  bonyolutabb mint a kompaktoknál, de a minősége is ennyivel jobb?

 

Mert lehet hogy akkor ez nekem nemm lesz megfelelő.

Előzmény: Degeczi (49451)
hhh21 Creative Commons License 2017.04.04 0 0 49452

Megkérdezném konkrétabban az objektvek látószögéről hogy  f 5-kezdődő számozású obinak a látószöge kompakt gépben és  egy MILC optika 14-42, 16-50 számozása kb milyen induló látószöget takar?

 

Előzmény: Degeczi (49451)
Degeczi Creative Commons License 2017.04.03 0 0 49451

EVF-el jobbak ilyen célra, mint a tükrösök, ahol csak a hátsó TFT érhető el videó módban, az optikai kereső nem

 

a cserélhető optika számos játékra ad módot (pl. akár halszemmel is), de mégegyszer: zoomoknál tipikus a manuális állítás, azzal pedig nehéz finoman ráközelíten vmire

 

videó céllal érdemes eleve ehhez tervezett objektíveket keresni, minimalizált AF zajjal, és motoros zoomal, ha elérhető olyan: Olympusnál pl. a 12-50 ilyen

Előzmény: hhh21 (49450)
hhh21 Creative Commons License 2017.04.03 0 0 49450

A MILC gépek is hasonlóan jók erre?

 

De  objektívekből  nem árt több , és ha jól gondolodm ezek sokkal jobb minőségeú videót tudnak készíteni ?

Előzmény: Octi19 (49449)
Octi19 Creative Commons License 2017.04.03 0 0 49449

De jók csak nem árt érteni hozzá egy kicsit! A kompakt inkább elintéz helyetted mindent, de az objektíves gépekben is van automata mód és azzal is lehet jó videókat csinálni. A maiakban már videó módban is van fókuszkövetés és az újabb objektívekben a fókusz motor sem zajos, nekem az STM objektívekben például teljesen zajtalanok!

Előzmény: hhh21 (49448)
hhh21 Creative Commons License 2017.04.03 0 0 49448

 

Ezek szerint az objektíves gépek nem igazán jók videó készítésére.-ha jól értem amit írtál.

 

Erre a kompaktok jobbak.

Előzmény: Degeczi (49445)
Octi19 Creative Commons License 2017.04.03 0 0 49447

sajnos a fiam elvitte Angliába a gépemet egy iskolai kirándulásra, egyébként én is lőnék egy holdat 250-es zoommal... ;-)

Előzmény: exhighand (49446)
exhighand Creative Commons License 2017.04.03 0 0 49446

Mai Hold felvétel. Sony HX60 + Flamingo.

Degeczi Creative Commons License 2017.04.03 0 0 49445

Az objektívek szinte kivétel nélkül manuális zoomolásúak... ami motoros, ott általában ügyeltek az alacsony zajszintre.

 

Viszont videózáshoz mindenképpen ajánlott jó EVF, mert a hátoldali TFT-n nem fogsz tudni élességet állítani, az automatika pedig többnyire csapnivaló ilyesmire (és a nagyobb érzékelő miatt a dolga is nehezebb, és a felvételen is jobban látható a hatása, mint a nagyobb mélységélességű kompakt gépeken volt)

Előzmény: hhh21 (49444)
hhh21 Creative Commons License 2017.04.03 0 0 49444

Köszi

 

Szerettem vona úgy használni az új gépet, hogy kivátsam vele a kamerámat is.

 

Ha MILC gépet veszsek akkor kell hozzá egy nagylátószögű objektív ,és egy  ami nagy zommal rendelkezik. /ugyanis a f200-ról lemondtam./ -lehet hogy túl igényes vagyok, de alaposan megnéztem aképeit és annyira nem tetszett.

 

A másik hogy ha videózás közben használom a zoom-ot akkor ez/a kézi mód miatt/ belehallatszik -vagy nem?-felvételbe.

 

Erről van tapasztalat?-gondolom- igen-. kérlek benneteke írjátok meg nekem.

 

Az előző kérdés csak azt takarta hogy honnan tudom meg egy objektív látószöge ha f értékben van megadva hogyan tudható meg..

 

 

Bocs a gépelési hibákért de nem vezetéken kapcsolódom a számítógéphaz, és elég sokszot nem azt irja a mit én akarok. Átnézem de nem mingig veszem észre a hibákat

 

 

Előzmény: exhighand (49442)
hhh21 Creative Commons License 2017.04.03 0 0 49443

Na ez nekem kissé bonyolult. ennyire nem értek hozzá. Azt hottem egszerűbb a dolog.

de köszi

Előzmény: Octi19 (49441)
exhighand Creative Commons License 2017.04.03 0 0 49442

Nagyon szép Kodak-al készült kép.

Előzmény: hhh21 (49440)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!