Nekem olyan ember mondta aki javít és forgalmaz is gépeket, hogy 1-200 ezer expót stabilan bírnak, de nem ritka a félmilliós sem. Én nem tudom, nincs ilyen irányú tapasztalatom, az enyémben még csak 4-5 ezer között van...
A legtöbb gépen kalibrálható WB is van. Fogsz egy fehér papírlapot és közelről, vakuval hozzákalibrálod a gépet. Így vakuval is színhelyesek lesznek a képek. A használati útmutatóban pontosan benne van, hogyan csináld. viszont vannak virágok, amiknek a színét soha semmilyen géppel nem fogod dinamika kompresszió nélkül csak fotózással visszaadani. Ezek a színek kilógnak a színtérből. Ezeket csak alulexponálás után, utánmunkázva lehet színhelyesen lefotózni. Ezek általában a telített pirost is tartalmazó színek.
Amikor kérdeztem egy ismert műszerésztől Ő azt mondta, hogy három számjegyűtől 30e expozíció várható biztosan. Elmehet tovább is, de ez a nagyon valószínű. A 400-omon kb 20e van, de kezdenek világosodni a képek. (gondolom lankad a zár)
...hát, ha se "nagy" (ultrazoom vagy bridge gépek kizárva), se cserélhető objektíves (MILC és DSLR kizárva), akkor marad a kompakt kategória! Itt a lehetőségek megint csak korlátozottak a költségkeret miatt és így már szinte csak pár modell közül kell (lehet) választani...
De azért ez nagyon durva különbség hogy lehet így gépet választani ha megvetted akkkor így jártál és kész, na most dönts, hogy melyik jó! íha megvetted akkor derül ki, de akkor már csak a mérgelődés marad, / mint nekem ezze/ és kidobott pénz.
ííezt a vaku módban csak a vaku módját lehet állítani, de az igaz hogy különben sem tetszetek a képek színtónusai, azzal midíg is kifogásolható volt.
Amit írtál azt én is gondoltam, de akkor hogyan tovább? hogy lehet megtudni hogy melyik a nekem? megfelelő.habár csak azt szeretném ha 90% ban színhelyes lenne gépem, tudom hogy lehet állítani őket, de ha nem szükséges ilyen téren jó? az lenne .
De hanézted aképeket ez azért nagyon durva különbség.
Csak azt tudom ajánlani amit én is vettem ez pedig a Canon EOS 100D Ezeket a szokásos objektívvel (EF-S 18-55mm IS STM) már a kereted környékén meg lehet kapni kevés expóval.
Persze ezen kívül még sok egyéb gép elérhető a ~100 ezres keretből, de nekem csak ezzel vannak tapasztalatom.
(én is innen vettem... az első találat érdekes lehet, 1 év garival, csak 4 ezer expóval, szinte új! A másik garisban már több mint 61 erzer van, de még ez is jó ehet!)
Rengeteg dologtól és beállítástól függ a végeredmény mindig! A gyártók között is vannak különbségek van amelyiknek kicsit hidegebb tónusú képei vannak és van amelyiknek meg melegebbek, de számtalan beállítástól és a képek tömörítéséhez használt algoritmusoktól és a tömörítés mértékén is és tényleg ezer más dologtól is függ a végeredmény. Igazából két tömörítetlen fájlnál lehetne látni a valós különbségeket.
Próbálgattam amostani és s-ben még elég élesek és jó a képei Nagyobb felbontásban már nem jó, illetve csk nagyon erős fénynél. Mindegy úgyis csere lesz,
Lehet hogy a kis szenzros gépek itt a lejobbak, ezért még gondolkodom , de lehet hogy egy nagyobb érzékelőst veszek -akár használtan- ami tud full hd videót 50p vagy i- ben.
Már keresgéltem, de nem tudom melyik típusok ezek. /meg amit találtam újat azok nagyon drágák/
Ha tudtok leglább típist ajánlani amelyek közt körülnézhetek?
A milc nekem macerás,bár tudom ezzel jobban járnék.
Itt minden a felhasználástól függ. Ha sokat szeretnél videózni akkor legyen nálad inkább egy dedikált kamera ami pici és elfér a tenyeredben, és egy sima övtáskában is tárolható. Ha keveset, csak pár perces snitteket, akkor jó a fényképezőgép is... Én nem nagyon videózok a fényképezővel, erre van dedikált kamera és GoPro (egyébként megdöbbentően jó képeket is tud csinálni az a kis "vacak" és a videói is szépek, csak 60fps-nél érezhető, hogy kevesebb a fényerő...)
Persze már kipróbáltam a Canon-nal is a videót és nekem szépen követte a fókuszt és az STM objektívek néma csendben és gyorsan fókuszálnak és az érintő kijelzőn az adott területre bökve egyből oda fókuszál!
...de, mint mondtam nekem nem nagyon fontos a videós képessége!
Neked is azt javaslom, hogy először próbáld ki, hogy milyen képeket és videókat tudsz csinálni egy MILC géppel.
Van nekem is kamerám , de arra gondoltam hogy ha megyek valahova akkor nem kellnene két gépet vinnem, mert elég lenne a fényképezőgép, mivel vanolyan amelyik hasonlóan jó mint a kamera,pl pana f200 ./ legalábbanyyi baállítás lehetősége van mint a kameránmak, és minőségre az adatok szerint még afelvéel minősége is jobb, vegy lehet hogy révedek/ ?De a fényképek terén ennél jobb miinőségre vágyok.
Ezért fordultam hozzátok a kérdésimmel. és köszönöm a segítségeteket. Ez alatt az diő alatt nagyon sokat tanultam tőletek
Exhighand tesztje például tanulságos a fényképezőgép tesztnél -lehet hogy figyelmetlenül olvastam,- de ha nem teljes zoomal használod akkor is kicsi a felbontása. ill. kevés fényerő a bridge gépeknél az érzékelőkre?
Ezek alalpján ha videkamera helyet- ha jó értem- a fényképezőgéppel szeretnék videót készíteni /kézből,zoomal/ akkor tökéletesen elég egy bridge, vagy hasonló kis szenzoros fényképezőgép.
Ha MILC géppe szretnék videózni az sokkal körülményesebb.
/pegig azt szerettem volna ha egy géppel tudom mindkettőt jó minőségben megvalósítani- nem profi szinten- természetesen. fényképezéshez, ma már tudom , minőségben tökéletesen megfelelne nekem e MILC, de az elmonottak alapján ezzel nem igazán könnyű jó videót készíteni.
Az objektív gyújtótávolsága és a szenzorméret összetartozó adatok egy konstrukción belül. Mindkét adat kell ahhoz, hogy a látószöget ki lehessen számolni.
A specifikációban és az onjektívekben a fizikailag mérhető gyújtótávolságokat adaják meg, Az összehasonlíthatóság érdekében azonban kiszámítják a látószöget a ténylgesen masinára vonatkoztatva, majd ismét számolnak, de ezúttal azt, hogy ekkora látószöget mekkora gyújtótávolságú optika adna - egy FF szenzoros gépen.
Példa:
Sony HX60.
érzékelő 1/2,3"
gyújtótávolság tartomány ( fizikai)=4,3-129
gyújtótávolság tartomány ( ekvivalens FF)= 24-720
legnagyobb fényérték: 3,5-6,3
Az adatból arra lehet következtetni, hogy gép akkora képkivágást készít nagylátószögben, mint egy FF váz 24mm-es optikával, továbbá arra, hogy akkora telének felel meg, mint egy FF vázon a 720mm-es brutális tele.
A másik adat az objektív legnagyobb fényereje. Fix ( nem zoom) optika esetén csak egy adat van feltüntetve. Zoom esetén a nagylátószögnél nagyobb szokott lenni a fényerő ( hiszen nagyobb területről gyűjti fényt) nagy gyújtótávolságú teléknél ( nagy nagyításúnál) kisebb hiszen nagy nyújtótávolság=kisebb látószög=kisebb területről gyűjti a fényt.
Tehát az adatból arra lehet következtetni, hogy a Sonynál 24mm-en 3,5 a fényerő, amig 720mm-en 6,3.
Nagy érzékelőhöz tehát fizikailag is nagyméretű objektívek tartoznak, különösen igaz ez a telékre. Az ár pedig négyzetesen nő. 2-3x-os ár faktor a stabilizátor beépítése.
A létező legdrágább út az, ha valaki FF-re, kézből akar telézni, sötétben.
Egyrészt egy kamerába teljesen felesleges a nagy felbontású szenzor, mert még 4K felbontáson is "csak" 8Mpix méretű a kép, másrészt az egész sokkal jobban arra van optimalizálva!
(profi TV társaságoknál is egyre elterjedtebb, hogy DSLR fényképezőgépekkel rögzítenek adásokat, de ennek más oka van, egyrészt többnyire nem kézből dolgoznak, hanem állványról és nem nagyon zoomolgatnak...)
Egy mai kamera már nem sokkal nagyobb mint egy objektív egy fényképezőgéphez...
Az F után a legnagyobb rekeszértéket jelölik. Fix gyújtótávolságú objektívnél ez mindig egy szám (35mm F1.4), zoom esetén a nagylátó és a tele végén lévő is fel van tüntetve (18-55mm F3.6-5.6), jobb fajtáknál ez állandó is lehet (70-200mm F2.8).
A gyújtótávolságot, pontosabban, az ahhoz tartozó látószöget, át tudod számolni a szenzor méretének ismeretében. Ebből adódik a szorzó vagy "crop factor". Általában a 35mm-es kisfilmes méretet (36x24mm, FF, full frame) nézik összehasonlításokkor, ez az ekvivalens érték. A kalkulátorok némelyike a rekeszértéket is hozzáteszi viszonyításnak.
Kb. úgy lehet értelmezni, hogy egy 50mm-es objektív m4/3 szenzoros gépen olyan látószöget ad, mint FF-en egy 100mm-es, mert itt 2-es a szorzó, kb. kétszeres méretű az utóbbi szenzor.
A látószöghöz nem az f értéknek van köze hanem a zoom-nak minél kisebb a szám annál nagyobb a látószög. Képzeld ezt el úgy, hogy egy adott lyukon keresztül nézel valamit, ha a lyuk közelebb van a szemedhez akkor szélesebb a látómeződ, ha távolabb akkor meg kisebb.
Érdemes a YouTube-on rákeresni objektívekkel foglakozó videókra, például annak a srácnak a csatornáján akitől már linkeltem párat. Ott mindig megmutatja a teljes zoom átfogást.
De egy előző hozzászólásom szerint nem csak az objektív zoom átfogása számít, hanem az érzékelő mérete is, tehát egy 18mm-es objektív egy FF érzékelőn teljesen más látószöget ad mint egy APS-C érzékelőn, vagy egy még kisebb lapkán!
Ha kicsit vissza tekersz, akkor láthatsz képeket amiket direkt a kedvedért csináltam, ott például láthatod, hogy egy 18mm-es, egy 55mm-es, egy 135mm-es és egy 250mm-es gyújtótávolság mekkora látómezőt eredményez egy CANON féle APS-C szenzorral.
Megkérdezném konkrétabban az objektvek látószögéről hogy f 5-kezdődő számozású obinak a látószöge kompakt gépben és egy MILC optika 14-42, 16-50 számozása kb milyen induló látószöget takar?
EVF-el jobbak ilyen célra, mint a tükrösök, ahol csak a hátsó TFT érhető el videó módban, az optikai kereső nem
a cserélhető optika számos játékra ad módot (pl. akár halszemmel is), de mégegyszer: zoomoknál tipikus a manuális állítás, azzal pedig nehéz finoman ráközelíten vmire
videó céllal érdemes eleve ehhez tervezett objektíveket keresni, minimalizált AF zajjal, és motoros zoomal, ha elérhető olyan: Olympusnál pl. a 12-50 ilyen
De jók csak nem árt érteni hozzá egy kicsit! A kompakt inkább elintéz helyetted mindent, de az objektíves gépekben is van automata mód és azzal is lehet jó videókat csinálni. A maiakban már videó módban is van fókuszkövetés és az újabb objektívekben a fókusz motor sem zajos, nekem az STM objektívekben például teljesen zajtalanok!
Az objektívek szinte kivétel nélkül manuális zoomolásúak... ami motoros, ott általában ügyeltek az alacsony zajszintre.
Viszont videózáshoz mindenképpen ajánlott jó EVF, mert a hátoldali TFT-n nem fogsz tudni élességet állítani, az automatika pedig többnyire csapnivaló ilyesmire (és a nagyobb érzékelő miatt a dolga is nehezebb, és a felvételen is jobban látható a hatása, mint a nagyobb mélységélességű kompakt gépeken volt)
Szerettem vona úgy használni az új gépet, hogy kivátsam vele a kamerámat is.
Ha MILC gépet veszsek akkor kell hozzá egy nagylátószögű objektív ,és egy ami nagy zommal rendelkezik. /ugyanis a f200-ról lemondtam./ -lehet hogy túl igényes vagyok, de alaposan megnéztem aképeit és annyira nem tetszett.
A másik hogy ha videózás közben használom a zoom-ot akkor ez/a kézi mód miatt/ belehallatszik -vagy nem?-felvételbe.
Erről van tapasztalat?-gondolom- igen-. kérlek benneteke írjátok meg nekem.
Az előző kérdés csak azt takarta hogy honnan tudom meg egy objektív látószöge ha f értékben van megadva hogyan tudható meg..
Bocs a gépelési hibákért de nem vezetéken kapcsolódom a számítógéphaz, és elég sokszot nem azt irja a mit én akarok. Átnézem de nem mingig veszem észre a hibákat