Lehet, hogy úgy fel kéne újítani, mint amit most én művelek! Egyébként több tömítést, O gyűrűt is szerzek, szereztem, szóval többet is meg tudnék csinálni, vagy adni cuccot hozzá. Roy fórumkollégánk említette, hogy neki van karbi beállító géppel rendelkező ismerőse (talán Jikovhoz való gépe?), Roy, jelentkezz!
Egyébként mikor nekem nem volt jó a CH értékem, akkor sem állították be, hanem megbuktattak, igaz azért mert nem találták meg az alvázszámot... Viszont aztán én beállítottam magamnak és visszavittem és meglepődtek milyen jó értékeket mutatott a műszer. Furcsa, hogy be merték dugni, igaz nem volt látható füstje az autónak.
Így aztán átment, mert az alvázszámot is megmutattam nekik...
Én csak azt nem értem, hogy ha az idén nyáron levizsgáztatott járműveim egyikének kipufogójába se dugták bele vizsgán a szondát, akkor miért nem vállalták el ugyanott a Wartburgot? Mellesleg a karbim nem az igazi, ezért el akartam vinni egy ismert karburátoroshoz, aki simán elhajtott ugyancsak a Szent Szonda tisztaságának megóvására hivatkozva (ugyanitt Jikov beszabályozásához értő kollégát keresek... ;) )
De egy extrém dugulás akár még durvább lehet. Off autómban, ami eredetileg 150 lóerő, szétesett a katalizátor és eltömődött a kipufogója. Alapjáraton úgy járt mint ha semmi baja nem lenne, de a kocsi 150 lóerejéből jó ha 40-60 lóerő megvolt. Egy Wartburg körbeautózott volna még az autópályán is. Aztán amíg a katalizáto csere meg nem történt addig úgy jártam, hogy a leömlő után és a katalizátor előtt a rugós feszítéső csavarokat meglazítottam, így már visszatért részben az autó ereje, de hangos sem volt annyira, mintha levettem volna a kipuffot.
Így így. Simsonnál ha teli van a kipufogó az élet/halál kérdése, akarom mondani lehet, hogy ezen múlik, hogy felmegy e a hegyen. :) Nomeg a végsebessége is akár 5-8km/h-val is csökken ha el van dugulva.
Ha gyári és nem lukas, nem kell kidobni. Ellenben ki lehet takarítani, ahogy pl. dstr írja fentebb. A Simsonnál hányszor takarítottam hasonlóan a kipufogót, Utána újra megvolt mind a közel 4 pacija :)
Wartburgnál nem volt gondom, mert mindig szintetikus és 1:60-as keverékkel jártam és sokszor meg volt hajtva. Olyankor kevésbé rakódik le mint sok olajjal és papás használatban, illetve még az olaj sem mindegy.
Én kiégettem annak idején. Lánghegesztővel fel kell melegíteni az egyik végén, majd izzás után a gázt elzárni és csak az oxigénnel fúvatni. Szépen végigég, kiég belőle minden. Ajánlott szétszedni az összeadási pontoknál, külön-külön kiégetni az elemeket.
De ha teli van cuccal, el van tömődve, akkor az már nem egy jó kipufogó, attól, hogy még nem lyukadt ki, nem tört el, stb :P De most van még két éved széthasználni, hogy végre lecserélhesd! :D
Igen, simán lehet hogy tele van a kipufogó. Csakhogy sajnálnék egy jó (valószínűleg gyári) kipufogórendszert azért lecserélni utángyártottra, hogy kevesebb legyen benne a szén :)
@Billzzz:
Neked ezek szerint nem volt sok lerakódás a kipufogóban?
Mások is írták FB-on, hogy egyre több vizsgahelyen utasítják el a 2T vizsgáztatását, mert hogy nincs hozzá való Ch mérő műszer. Mert ami van tönkre megy tőle. De azért eddig ahogy látom mindenki valahol valahogy le tudta vizsgáztatni a kocsiját.
Ahogy Sihuhu írja a sok papás használat (vagy csupán az idő és a régi ásványi olajok használata) megteszi hatását és a kipufogóban van lerakódás. E85-el és 1:60-as szintetikus olajjal bőven 2000 alatt volt zöldi CH értéke. De ehhez állítgatni kellett a Jikovon nekem. Mert a vizsgabiztos nem mert hozzányúlni a CO csavarhoz.
A kedvenc szerelőnk vitte vizsgáztatni a kocsit. Az elmondásai alapján eléggé zavar van a fejekben hogy most akkor kell-e mérni ezt a CH-t vagy nem a Wartburgoknál, szerintem nagyrészt a vizsgabiztos jóindulatán múlik hogy elkezd-e kötözködni miatta. Elvileg rövid időre rádugták a gépre a kocsit, és 3000 körüli lett az érték. Ami elég fura, mert 1:50 szintetikus olajjal van, nem tudom régen hogy tudták a 2000-es értéket teljesíteni sima ásványival. De végül átment a kocsi, mert minden más rendben volt. Szóval két évig most megint nem lesz gond :)
Igen, emlékszem. Még pár talin találkoztunk. Aztán voltam is nálad valami megmaradt alkatrészt hoztam el. Én csak 1,5 éve adtam el Zöldit és tényleg mennek fel az árak. Azt gondoltam most, hogy a mentességet a CH-ról elveszik talán lejjebb mennek az árak, de szerencsére nem vegzálják sokkal jobban a 2T Wartburgokat mint eddig.
Mindenkitől elnézést kérek, akinek nem szóltam a taliról!
Először szerveztem ilyesmit, nem tudtam, hogy a helyszín végül megfelelő lesz-e (elférünk-e, zavarunk-e ezzel mást), illetve az étterembe elférünk-e (kb. 10 éttermet kerestem fel személyesen, mire találtam egyet, ahová befértünk és árban sem a csillagos ég), ezért szerettem volna szűk körben tartani.
Nagyon örülök, hogy mindenki jól érezte magát és teljesen zökkenőmentes volt a nap!
Ha megengeditek, szívesen megszervezem a tavaszi talit is - immár szélesebb körben!
Jók lettek a fotók :) hadd csatoljak én is egyet ;)