Keresés

Részletes keresés

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.05.31 0 0 10400

Ezeket azzal a kézikamerával készítetted, ami a tükörben látszik? És hova rögzíted? Milyen szoftverrel készíted a videót?

Előzmény: Biciklis Józsi (10396)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.05.31 0 0 10399

Hú, ezek nagyon hosszú filmnek. Az 1 óra 1 másodpercet hogy sikerült összehozni? :-D

Előzmény: Biciklis Józsi (10396)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.05.31 0 0 10398

Köszi, megnézem! És leesett a tantusz, hogy a Tisza torkolata nem hagyható ki, hiszen a forrásánál már jártam.

Előzmény: Biciklis Józsi (10396)
cobranco Creative Commons License 2020.05.30 0 5 10397

Korzika a meredek kontrasztok szigete. Együtt van jelen a mediterrán feeling a már-már az alpokat idéző 2500-as havas hegyek világa. Ma ez utóbbi kerül górcső alá.

 

Tartalom:

„A szemfülesebbek kitalálhatták, hogy a mai részben a sporté lesz a főszerep. A cél eljutni a sziget nyugati partjáról a keletire. Ehhez keresztben át kell vágni a sziget legmagasabb hegységén ,a  „Gránitország”-on. Túrázóinknak nincs könnyű dolga, 0-ról 1500m-re, a párás fülledt hőségben, közben minden bokorból elvadult disznók fenyegetnek. De, nem csüggednek, a látványvilág felülírja a nehézségeket…”

 

Éjjel-nappal Korzika 6.rész: "Disznók szigete" 2019. FullHD 1080p

 

Útvonal:

Golfe de Porto-Ota-Gorges de Spelunca-F.dom Aitone-Col de Vergio/1477m/-F.dom Valdu Niellu-Golo-völgy-Casamaccioli

 

Túrabeszámoló:

http://cobranco.hu/turabeszamolocorse_19.html

 

Fotoalbum:

https://www.facebook.com/cobranco.zoltan/posts/2398159776932066

 

Térkép:

https://drive.google.com/open?id=1yxNN39ZHuUxfpTubEGUmhOddEACSoorN&usp=sharing

 

 

Biciklis Józsi Creative Commons License 2020.05.29 0 4 10396

Szia SK!
Nekem Szerbia az egyik kedven helyem. Utak, mint nálunk kb.. Közbiztonság kifogástalan. Vadkemping teljesen elfogadott, de a szállások sem drágák. pl. 4000 Ft egy komplett szoba egy kisvárosi hotelben.

Rendkívül kedvesek az emberek a magányos biciklis vándorhoz, bár ez az egész Balkánon igaz.

Kihagyhatatlan: UVAC, Vaskapu, Tara-hegység (Bár ezek nem Vajdasági látnivalók, de ott a Tarcal helység a főnök...)

 

Néhány film:

2017-es sorozat - Szerb biciklis emlékek

Belgrád és a Duna-mente https://youtu.be/IdVrFujxA70
Vaskapu-szurdok https://youtu.be/the1_VcWOaw
Szerb-Érchegység https://youtu.be/tC0urbwUGMk
A Balkán-hegység és a Nisava-szurdok https://youtu.be/J-hetqqjENY

2019-es sorozat: Balkáni biciklis csodák
Ház a Drinán: https://youtu.be/CCB6wLduazg

A Tara-hegység vadonja: https://youtu.be/JItuTmSgZFg

(Sajnos az Uvac-ról még nincs kész a film, pedig az a csúcsa a tavalyi túrámnak....)

 

Üdv: Biciklis Józsi

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (10395)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.05.29 0 0 10395

Sziasztok! Szerbia/Délvidék ügyében érdekelnek tapasztalatok. Vadkempingezés, utak állapota, biztonság, kihagyhatatlan látnivalók.

-Wellon Creative Commons License 2020.05.27 0 0 10394

Végülis Bryton Rider 15 lett belőle, csupaszon, szenzorok nélkül. Nagyon szuper!

Előzmény: -Wellon (10235)
solyomga Creative Commons License 2020.05.24 0 0 10393

Elkészült a legutóbbi túrámról is a film.

Debrecenből indultam és Mátészalka, Nagyecsed, Nyírbátor érintésével érkeztem vissza Debrecenbe.

A 195 km-es túrám alatt megkerestem a Szalacsi videó által híressé vált "ojjektumot", bár szerintem erre már csak a "régebb óta fiatalok emlékeznek"

Néha szómenésem volt és tanulnom kell még ezt a szakmát és főleg azt, ha beszélek, akkor is mutassak valami érdekeset képileg is.

De folyamatosan tanulok és ez remélem hogy látszik a videók minőségén is!

https://youtu.be/XkyYYkPNhxA

KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.22 0 0 10392

Pedig azt hittem, nevet (s nemet) változtatott.. :-D

Előzmény: Kiru 69 (10391)
Kiru 69 Creative Commons License 2020.05.21 0 1 10391

Bocsánat a név elírásáért Cobranco, melléütöttem! :-|

Előzmény: Kiru 69 (10390)
Kiru 69 Creative Commons License 2020.05.21 0 0 10390

Szia Conranco!

 

Igen, néha erre “teker(g)ek”, de leginkább “read only” vagyok.
A határok megnyitása rám sajnos nem vonatkozik, jelen helyzetben csak miniszteri külön engedéllyel hagyhatom el az országot. :(

Ez persze változhat a közeljövőben, de addig nem érdemes tervezni...

Előzmény: cobranco (10389)
cobranco Creative Commons License 2020.05.20 -1 2 10389

Kiru, Te itt?

Az utóbbi időben nagyon csöndben vagytok, gondolom Te orvosként nem sokat unatkoztál az utóbbi időben :)

Úgy néz ki, nyílnak a határok, terveztek valamit valamerre?

Előzmény: Kiru 69 (10384)
cobranco Creative Commons License 2020.05.20 0 0 10388

Én Balsa és a Cigándi híd között, az északi oldalán a Tiszának tekertem végig a gáton még anno 2002-ben. Akkor még nem volt aszfaltos, de arra emlékszem, hogy olyan unalmas volt, sehol nem láttuk a Tiszát. A másik oldalon jöttünk vissza, emlékeimben az érdekesebbnek konzerválódott, de lehet, hogy csak a véletlenül éppen akkor zajló tiszavirágzás miatt.

Egyébként a cikket jegyző Tokár Rita egy Sárospataki bringás, a facebookon tudsz tőle kérdezni.

Előzmény: Angyal K. (10381)
vjozso Creative Commons License 2020.05.20 0 0 10387

Sram PC-951

3 hónapos, kb. 1000 km. van benne ...

 

 

Jobban megnézve kb. minden 10-ik szemen hajszálrepedés van...:

 

solyomga Creative Commons License 2020.05.18 0 0 10386

"Kisvárdáról indulnék (oda tudok eljutni vonattal) ás Tokaj lenne a túra vége."

 

Mi tavaly végigtekertünk a Tisza magyarországi szakaszán.

Mindenhol arra törekedtünk, hogy a folyóhoz legközelebbi szilárd burkolatú úton menjünk, ahol lehetett ott természetesen a gáton.

Ez volt az útvonalunk a kérdéses részen: 

https://www.strava.com/activities/2406536999

https://www.strava.com/activities/2406536723

 

Ha bármi kérdésed van, akkor szívesen segítek! 

Előzmény: Angyal K. (10381)
solyomga Creative Commons License 2020.05.18 0 0 10385

Szombaton ismét kerékpártúráztunk Debrecen környékén és erről szól ez a rövidfilm:

Tetétlen községben a Zichy kastélyt is megnéztük és az is kiderül, hogy Liszt Ferenc itt tartózkodása idején mit is csinált ;) 

https://youtu.be/vhcg_5iVlWk

Kiru 69 Creative Commons License 2020.05.17 0 0 10384

Sajnos a Tisza-parti útról már nincsenek információim, sem a töltés burkolata, sem a környező települések nem ismertek számomra, csak átutazóban jártam arra. Egy kisvárdai barátomnak feltettem a kérdést, ha kapok érdemi választ, megosztom majd Veled.

Előzmény: Angyal K. (10383)
Angyal K. Creative Commons License 2020.05.17 0 0 10383

Köszönöm szépen a gyors választ! :-)

Mindenképp megér egy kis kitérőt!

Ha az árapasztó zsilipet megjártam és szeretnék inkább a Tisza-parton biciklizni (amennyit lehet) a jobb vagy bal partján van burkolt gát (vagy sehol)?

Végül ha úgy alakul, hogy nem lehet a gáton bicajozni, akkor melyik oldalon érdemesebb a lakott területek szempontjából?

Valószínűleg kollégákkal megyek és biztosan megállnánk enni, inni valamit.

Előre is köszi! :-)

 

Előzmény: Kiru 69 (10382)
Kiru 69 Creative Commons License 2020.05.17 0 0 10382

Szia!

 

Bár nem az említett Cigánd - Tokaj útvonalon jártunk anno, de talán segítség az alábbi néhány sor.

 

A tározó és a gát a Tisza jobb partján található, de nem a Tisza melletti védelmi gátrendszer részét képezi, hanem ez egy különálló kör gát. Mint a cikk is írja, egy árapasztó tározó köré építettek, annak vizét venné körbe (ha lenne benne víz).

 

 

A tározó Cigándtól északra, északkeletre esik, ezért ha a Cigándtól délnyugatra lévő Tokaj a cél, akkor nem fog útba esni. Persze dönthetsz úgy, hogy megéri a kitérő.

 

Mellékelek egy térképet, amelyen (a műhold nézetet meghagyva és megfelelően nagyítva) látható a gát útvonala is. Mi a tározó déli és a nyugati oldalán tekertünk, nekünk ez esett útba Zakopane felé. A II. Rákóczi Ferenc Tisza-hídon átkelve 2-300 méter után jobbra letérve a közútról értük el a gátat, ezen a térkép részleten látszik a zsiliprendszer helye is (Árapasztó tározó néven). Ha váltasz műhold nézetre, akkor a gát vonala is kirajzolódik.

Előzmény: Angyal K. (10381)
Angyal K. Creative Commons License 2020.05.17 0 0 10381

Sziasztok!

 

Van itt valaki aki járt már Cigánd és Tokaj közötti útszakaszon?

Egy FB-on posztolt túraajánlat felkeltette az érdeklődésem:

https://bringazas.hu/hirek/itthon/kerekparozas-a-cigandi-arapaszto-tarozonal/?fbclid=IwAR1WPBGlglkiBql1bRcobZepp94XAnkHXciuaTNMwiX7kde6DUS15y8TsMw

De ez egy nesze semmi fogd meg jól, sem egy útvonal, sem egy térkép.

 

Kisvárdáról indulnék (oda tudok eljutni vonattal) ás Tokaj lenne a túra vége.

Említ a cikk egy 24 km-es burkolt gát szakaszt is, vajon merre és a Tisza melyik partján?

 

Le tudná valaki írni, vagy egy Google térképen jelölni, hogy merre érdemes tekerni, hol érdemes a Tisza gáton haladni és hol nincs burkolva?

 

Előre is köszönöm!

 

 

cobranco Creative Commons License 2020.05.16 0 3 10380

Szinte napra pontosan 10 éve volt az évszázad árvize. Jó pár falu úszott az országban, a Bükkben is jelentős károk keletkeztek. A mindenkori országos éves csapadékrekordot /1550mm/ azóta is a közelben található Jávorkút tartja.
Én egy hirtelen ötlettől vezérelve a helyszínre siettem és csináltam néhány snittet a kamerámmal, melyet, az akkor még érvényben lévő youtube feltöltési korlát miatt alig 10 percben összecsaptam.
Bár, majdnem annyira gyenge, mint amilyen amatőr, de mégis, ez volt az első publikus "túravideóm", amit azóta több, mint 200 követett.


https://www.youtube.com/watch?v=8nxF6Tqil18&feature=youtu.be

cobranco Creative Commons License 2020.05.16 0 2 10379

Van pár snitt...hogy mikor lesz belőle valami jó kérdés :)

Előzmény: KawaBazsy (10378)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.14 0 0 10378

Montenegrói túra? Lesz belőle video? :-)

Előzmény: cobranco (10364)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.14 0 0 10377

Olvastam egy tesztet, s ott a tesztelő viszonylag komoly mennyiségű energiát tudott visszanyerni, persze dombos vidéken. S akkor még a fék is kevéssé kopik.. :-) Sztem inkább az ára miatt nem építik bele minden bringába, csak a drágábbakba. Meg asszem mindegyik meghajtásnál nem is megoldható.

Előzmény: gardenerboy2 (10376)
gardenerboy2 Creative Commons License 2020.05.14 0 0 10376

A visszatöltéshez nem érdemes ragaszkodni. Az még talán az Alpok hosszú lejtőin működik valamennyire de máshol nem igazán. Ha használható lenne már az összes gyártó terméke tudná.

Előzmény: KawaBazsy (10373)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.14 0 0 10375

 Igazából a nagyobb sebességű rásegítés nem a hobby tekerésnél lenne jó, hanem akkor közlekedési eszközként is jobban használhatnám a cangát. Ilyen 40-45-el közlekedve egy robogót ki lehetne váltani, s mondjuk Pesten belül, ha el kell ugrani vmiért ide vagy oda, s nem kell sok cuccot vinni vagy hozni, akkor teljesen életképes lehet. Ugye ha az ember intézi a dolgait, dolgozik, ott azért az idő pénz.. Meg pl másik szitu, ha nyaralni megy az ember zsúfoltabb tengerpartra. Ott eddig béreltem robogót, de egy ilyen 30 kilós cangát sima ügy elvinni, s teljesen jó lehet monnyuk 50 km-es körzeten belül felfedezni. 

Előzmény: gardenerboy2 (10374)
gardenerboy2 Creative Commons License 2020.05.14 0 0 10374

Az átépítésnek inkább agymotornál egy jó minőségű szeretett, már meglévő bringánál van értelme. Középmotornál nagy előny a motor és az akku vázba integráltsága a gyáriaknál. Talán jobb ha egy bicikli nem megy 45-tel még ha a felépítése igazodik is  akkora sebességhez. Ehhez a környezet/autós gyalogos/ sincs hozzászokva.

Előzmény: KawaBazsy (10372)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.14 0 0 10373

Én 500-ért új  pedelecet jót még nem láttam, inkább 7 számjegyű áron.. A nyomaték érzékelős rásegítéshez, a visszatöltéshez, s a legalább 500 kWh-s akkuhoz ragaszkodnék.

Előzmény: DNZZ (10367)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.14 0 0 10372

 Thx, nézelődöm, de minden info jól jön. Az elektromos hajtás szakmai része az ok, nemrég diplomáztam belőle, csak a canga specifikus dolgokat nem ismerem.

Akárhogy is nézem, mindig oda jutok, h eleve ilyen cangát kell venni, ha jót akar az ember, mer az átépített az vhol kompromisszumos lesz. Úgyhogy sztem még hajtom a meglevőt, ha már megvettem, aztán ha megunom, váltok. Addig meg legalább jól informált leszek. :-)

 Néztem a kölcsönzőket is, de speed pedelecet sehol sem láttam bérelhetőt, csak olyat, ami 25 km/h-ig segít rá.

Előzmény: gardenerboy2 (10371)
gardenerboy2 Creative Commons License 2020.05.14 0 0 10371

Nos.. Előre bocsátom hogy nem vagyok a téma szakértője. E-bike-ot is használó vagyok a tájékozottságom csak annyi ami rám ragadt. A hátsó agymotor hátránya hogy nem érhető el vele akkora forgatónyomaték mint középmotornál. Továbbá csak menetes racsnit lehet a kerékpáron használni a korszerűbb a kazettás. /Ha jól emlékszem mintha találkoztam volna már kazettással is. Az egészen biztosan a jobb megoldás lesz mert előnyösebb racsni rakható rá/. Az egész e-bike fejlesztés a középmotor irányába ment el minden gyártó leginkább azt fejleszti. A motor ma még nem egy könnyű súly nyilván előny ha minél alacsonyabban van. De egy defekt szerelésnél is könnyebbséget jelent ha a motor nem a kerékben van. A kerék nem egy átlagos szabvány bicikli kerék és nagyon fontos hogy a motor kábele a keréknél oldható legyen. Nem lehet gyors zárat használni. Ennek ellenére a télen egy defekt szerelése semmi gondot nem okozott. Ráadásul vmivel nagyobb a fogyasztása is mint a középmotornak. Olyan montiba amit terepen használnak jobb a középmotor már csak azért is mert ott egy nehéz kerék sokkal sérülékenyebb. Ha az agymotor bolygóműves annak műanyag fogaskerekei kopó alkatrészek de a középmotoré is. A nem bolygóműves hanem közvetlen a tengelyt hajtó agymotorban nincs kopó alkatrész igaz kicsit nagyobb és kicsit nehezebb de örökéletű ráadásul hangtalan. Nézz körül biztosan sok információt találsz még főleg e-bike-ot is forgalmazó bringaboltokban.

Előzmény: KawaBazsy (10370)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!