Keresés

Részletes keresés

Jahno Creative Commons License 2018.11.09 0 0 74091

"Márpedig két ugyanolyan fejlesztést hosszú távon teljesen felesleges lenne életben tartani." Ebben mi a meglepő? Elmúlt 10 évben volt pár hasonló, vagy integrálta, vagy feladta és csak a szabadalom meg a papír kellett a cégből. Itt a technológia is, kérdés sem volt, integrálja.

Előzmény: kivi000 (74090)
kivi000 Creative Commons License 2018.11.08 0 0 74090
Előzmény: Schaf (74087)
Centi the real Creative Commons License 2018.11.07 0 2 74089

Csak egy mondat:  Volt nálam másik navi is - ahogy már említettem magasság-szélesség paraméterek miatt. És messze nem autópálya, és messze nem Bécs-Budapest, hanem az Alpok hegyesebb mellékútjai, illetve magánterületek. De megint elbeszélsz a Téma mellett...  Össze akarod borítania Profi navigációt, célhardvereket  a hétköznapi gyors, egyszerű kézenfekvő mobilApp-pal....   (Almát akarsz villamoshoz hasonlítani.) Te azt állítottad, hogy a Waze térkép"rajzolását" végzik az userek (Csiganyál), most meg az esemény bejelentését emlegeted.   Áruld már el, egy offline navi ezt hogyan tudta volna jelezni?  

 

Nem állítom, hogy a legjobb navigáció a Waze, vannak hibái.  Nem is istenítem. DE hétköznapi körülmények közt, 0 forint beruházással (hiszen az okosteló már ott van a zsebedben, szoftvert sem kell venned külön) az ÁTLAGPOLGÁRNAK teljesen megfelel....

 

Na, több lett mint egy mondat... :-)

 

Előzmény: Schaf (74087)
olahtamas Creative Commons License 2018.11.07 0 0 74088

Érdekeseket írsz, jól rávilágít, hogy milyen szempontok jöhetnek szóba!

 

Magyarországon milyen szinten áll a forgalomtechnikai rendszer kialakítása?

Az érdekes etikai kérdéseket vet fel, ha a "Nagytesó" mondja meg merre közlekedj, pedig volna gyorsabb út is, ha átmész egy iskola előtti szűk utcán.

 

Azt még el tudnám fogadni, hogy pl. a Waze adataiból a "Nagytesó" is kaphasson, de korlátozni a használatát, nem tartom etikusnak!

Ha az a cél, hogy az iskola előtti kis utcán ne legyen forgalom, akkor arra inkább a KRESZ táblák volnának, ami mindenkire egyformán vonatkozik.

 

Amúgy magam is használom párhuzamosan az offline navigációt ismeretlen terepen, és ha mindkettő egyformát mutat, akkor sokkal nyugodtabb vagyok :)

Meg bármikor kieshet valamelyik, és akkor sem kell leállnom térképet keresgélni, hiszen ott a másik.

Előzmény: Schaf (74087)
Schaf Creative Commons License 2018.11.07 0 2 74087

Na szóval..  lévén én meg az vagyok, megpróbáltam elmagyarázni, hogy miért a Google vásárolta meg a Waze megoldásait és építi be az információt a SAJÁT térképébe és miért nem fordítva.  :D


Az, hogy néhány hívőnek nem lehet elmagyarázni, hogy a Waze miért nem alkalmas navigációra olyan helyen ahol NINCS Waze user, azzal nem tudok mit tenni(Lám, ha az a fa kidőlés bekerült, akkor csak van ott is Waze user, tehát ez az ellen példa marhaság). Arról is volt szó, kinek a pap, kinek a papné. De én éves szinten nem kevés km-t megyek a Waze-vel (is) volt idő amikor TOP 50 user voltam, és ennek fényében alkotok véleményt, nem pedig a Budapest-Bécs útvonal alapján. Európát pedig nem a régi vasfüggöny határolja, hanem az Ural. :D

A Waze gyakorlatilag azonnal az összes előnyét elveszíti, ha a Google úgy dönt az információk azon része, melyeket eddig nem engedett, azonnal bekerülhetnek a rendszerébe  (Jelenleg csak a Wazerek éltal közvetített automatikus adatok kerülnek be, a bejelentések nem). Nem véletlen, hogy a magára valamit is adó navigációs rendszer gyártója NEM ENGED a user által online bevitt adatot a rendszerébe. Oka van ennek is, és teljesen érthető oka... A Waze egy hobby project volt, a valódi forgalomirányítási rendszerek sokkal többet jelentenek annál, amit a Waze nyújt. Hogy Izraelben ez helyettesíti a forgalomirányítást? Elég szomorú...  Azt mutatja, mennyire nincs pénz/akarat egy normális működő rendszerre/megoldásra. (Nilván kell a pénz a fegyverekre, meg kerítésre). Az ellenpélda az USA, ahol már nem egy államban korlátoznák a Waze használatát a forgalomtechnikai megoldások kikerülésére... erről is írtam, a Los Angeles-i példát. 

Képzeld el, ha te kitalálod, hogy a városodban adott időben az átmenő forgalmat hogyan és merre akarod irányítani. Pl a kertvárosba még csúcsidőben sem akarsz autókat, légszennyezést, forgalmat. Nem akarsz az iskolák környékén nagy forgalmat, amikor vége a tanításnak, vagy amikor kezdődik. Ennek megfelelően kialakítasz egy forgalomtechnikai rendszert, ami a megfelelő forgalmat a kívánt irányba és a kívánt mennyiségben tereli.  Erre jön valaki és megoldja, hogy pár ember megkerülhesse a "védelmed"... aztán egyre többen kerülnék meg...  mikor érkeznél el arra a pontra, hogy megelégeld, hogy a sok millióért fejlesztett rendszered szart se ér?  :D

Az a baj, hogy az autók egyre többen vannak, az úthálózat túlterhelt.. Erre pedig MESSZE nem az a megoldás, hogy a fogalmat surranó pályákon átvezetjük ahol tudjuk, tökön-uborkán... Erre is írtam a Milánó-i példát (saját tapasztalat).

Szóval... a Waze tök jó sokmindenben.. felsoroltam azt is miben...  De ettől még érdekes módon minden itt a Wazze mellett kardoskodó megjegyzi "volt nálam offline navi is"...   Nocsak..  akkor mégse meritek vakon rábízni magatokat?  :D


...de azért "vitatkoznak"  :D :D


Előzmény: Törölt nick (74082)
Centi the real Creative Commons License 2018.11.04 0 0 74086

Nem mennék bele a már alább olvasható vitába újra, de a napokban elég sokat mászkáltam Ausztriában, jellemzően olyan helyeken/utakon is, amelyeket mezei felhasználó nem ismer, vagy nem használhat, és mindenhol hibátlanul dolgozott a Waze.  (volt nálam másik navi is, ha kellene, de nem kellett)

 

Sőt,  október végén volt egy piszok nagy vihar egy éjjel (170km-es szél is volt) és hajnalban már jelölve volt a lezárt útszakasz, ahová fák dőltek..  (az megint más történet, hogy délelőtt már ott voltak a favágók, és délre fel is takarították az aszfaltot a forgácstól/fűrészportól/ágaktól is a hegyi úton, amit kb 20 ember használt (Zsákfalu a hegyek közt)...

Előzmény: Fradista Utazó (74083)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.04 0 0 74085

Elnézést, ha félreértettem.

Előzmény: Fradista Utazó (74083)
obsitos3 Creative Commons License 2018.11.04 -2 0 74084

Nem értem,miért van szükség egyáltalán vitára.A köztudatban az terjedt el,hogy a Waze azért jobb,több a többi navigációs prg.-nál,mert a használói tábor friss információi beépülnek,az időben később használó már a bővített,javított információk birtokába jut.Gondolom,a Waze is támaszkodik valamilyen alap térképre,ezért felhasználók teljes hiánya esetén pont annyit tud,mint ugyanazon térképet használó más,offline használt prg. Vagyis nem rosszabb,csak pontosan olyan.Ez hibás gondolatmenet?

Előzmény: Fradista Utazó (74083)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.11.03 0 1 74083

Szerintem senki nem vonja kétségbe, hogy a Waze nagyon hasznos ott, ahol sokan használják. 

Vita itt arról volt, hogy mennyire segít a tájékozódásban ott, ahol még sosem jártál, nem ismered ki magad, és kevés a Waze-felhasználó. 

Előzmény: Törölt nick (74082)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.03 -2 1 74082

Néhány szó a Wazeről, ami hatalmas változást hozott sokak életében.

 

Én nem vagyok GPS szakember, geodéziai számításoknál is már igencsak vakargatni kellene a fejem, hogy emlékezekk. 

Nem ismerem a műholdas rendszereket, nem írtam ezekről cikkeket.

Sajnos így legyinteni se tudok az itt írókra, hogy el tudnék valamit magyarázni részletesen, de nem teszem, mert úgy se értenék.

 

Szóval én csak egy egyszerű, mezei felhasználó vagyok.

 

A Waze hazájában, azaz Izraelben élek, ahol a Waze hatalmas változást hozott. Lehet, hogy nincsenek benne az alaszkai fizetős alagutak, vagy nem ismeri a kátyúmélységet Üzbegisztán falvaiban. Lehet, hogy nem naprakész a GPS paramétertáblázata és ezért rendszeresen 218 méterrel a kanyar előtt szól és azt hazudja, hogy 200 méter múlva kell fordulni.

 

Ez a sok minden nem érdekel sem engem, sem a másik kétmillió felhasználót Izraelben, akiknek a napi életét könnyíti meg. A Waze ugyanis itt nem csak a leggyorsabb, vagy legrövidebb utat választja ki neked, hanem lényegében a városvezetéssekkel és a rendőrséggel együttműködve részt vesz a forgalomirányításban. Elosztja a terhelt utak forgalmát, segíti a jelzőlámpák szabályozását, segíti a rendőrség munkáját. 

 

És a wazenek épp ez a nagysága. Ez az, amit most épp Kanadában kezdenek bevezetni (a waze és a forgalomirányítás összekapcsolását), ami persze csak akkor hatásos, ha egy kritikus szintnél többen használják. Akkor viszont hihetetlenül hasznos.

vigabi Creative Commons License 2018.11.01 0 0 74081

Köszi! Ez is benne van a repertoárban. 

Előzmény: Amphenol (74080)
Amphenol Creative Commons License 2018.11.01 0 0 74080

Na , hogy megint írjak .... A fenébe ... Elkapkodtam a telefoncserét :-)

 

Most olvastam a mi8 - ról ... Amit eddig az ára miatt meg sem néztem , de már a lélektani határom alá esett .

 

Szóval ebben kétfrekvenciás gps chip van . Már én is írtam róla , hogy ez kb. megtízszerezi a pontosságot .. külső korrekciós jel nélkül is ...

 

30 centit írtak rá ....

 

 

Pl egy forrás :  

https://www.google.com/amp/s/www.navigation-professionell.de/en/xiaomi-mi-8-review-gps-galileo-accuracy/amp/

Guglizzatok rá .. 

Előzmény: Amphenol (74079)
Amphenol Creative Commons License 2018.10.27 0 0 74079

Bocs rosszat töltöttem fel , de most itt a lakásban csinàltam egy újat ...

 

Amin egyébként látszik jobbra fennt , hogy a gps 1 màsodperc alatt éledt fel 

 

 

Hogy aztán a gps ettől pontosabb lesz-e ...

 

Erre én is kiváncsi lennék ...

Előzmény: Amphenol (74078)
Amphenol Creative Commons License 2018.10.27 0 0 74078

Vigabi : 

 

Mikor megvettem MINDEN műholdat vett ...

 

Frissítettem   MIUI 9.5  -ről  MIUI 10.01 -re 

 

Eltűntek a Kínai holdak ... Mindenkinél ... Hogy szándékos ( kina egyenlőre csak ázsiára szolgáltat hivatalosan ...  Vagy hiba ... Ki tudja ...

 

Usa , Glonass , Galileo , Japán .... Illetve a korrigáló műholdak  maradtak ...

 Ebben a programban U betű jelöli azokat a műholdakat amiknek a jelét használja a készülék a navigációhoz ....

 

Jelenleg ez a helyzet : 

 

Előzmény: vigabi (74076)
Schaf Creative Commons License 2018.10.27 -1 0 74077

74022

Előzmény: vigabi (74076)
vigabi Creative Commons License 2018.10.27 0 0 74076

Köszi!

Már csak abban kéne egy kis segítség, hogy mennyit számít a navigáció tekintetében, hogy van Galileo rajta vagy nincs? (ez ugyebár az európai műholdrendszer, ami állítólag gyorsabb, pontosabb stb.) Tényleg az?

Kizárólag csak navi szempontjából érdekel a dolog. Gyorsabban, megbízhatóbban, pontosabban működik a navi vele?

Nem akarok helyet, helyeket bemérni meg ilyesmit csinálni. Csak a döntés megkönnyítése miatt érdekel a dolog, mert több jellemző alapján próbálok itten dönteni. (azok meg nem tartoznak feltétlen a topic témájához) 

Előzmény: Amphenol (74041)
Schaf Creative Commons License 2018.10.27 -1 1 74075

Na hagyjuk... most látszik, hogy fingod nincs miről beszélsz csak próbálod a szart visszalapátolni a tehénbe...

Megjegyzem ez szerinted annyira okos telefon, hogy a felsorolt B20 szabványt majd csak egyes országokban tudja mi? :D :D :D   


Előzmény: Doky586 (74074)
Doky586 Creative Commons License 2018.10.27 0 0 74074

A sor végét kifelejtetted: - Indonesia, Malaysia, Hong Kong, Vietnam

Előzmény: Schaf (74072)
Doky586 Creative Commons License 2018.10.27 0 0 74073

Erre írtam a 74052 - t. Ha megnézed cellmapperen mennek ők 1800 on is.. Pont ott is. 

Előzmény: Schaf (74071)
Schaf Creative Commons License 2018.10.27 -1 1 74072

Na még valami...    mert te nagyon hivatkozol a GPSARENA oldalra, csak éppen fingod nincs a jelek szerint mit kel olvasni:..


https://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_note_5_ai_dual_camera-9120.php



Meséld már el nekünk egyszerű hívőknek, meg laikusoknak, hogy mit jelent az "All Versions" "4G bands" sorában a következő sor: 

LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 28(700), 38(2600), 40(2300)

Előzmény: Doky586 (74067)
Schaf Creative Commons License 2018.10.27 -1 0 74071

Na.. akkor utoljára, meg mert érdekességnek sem utolsó, egy rövid laikusok által is érthető ismertető néhány ismert adatátviteli szabványról mobil technológiákban:

- CSD – Circuit Switched Data   Ez volt az első un. 2G kapcsolat. kb. 9,6 Kbit/s   -->  Érzékeltetésnek egy átlagos DVD-t (4,7 GB) 45 napig tartana letölteni ezzel a hálózati sebességgel. 
- GPRS - General Packet Radio Service  Ez már majdnem 2,5G.. A észülékrôl küldött adataink 10 kbit/s körüli sebességgel tudnak eljutni az Internet szolgáltatóig, míg a letöltés 30-45 kbit/s-os sebességgel folyhat. 
EDGE vagy más néven 2,75G. Ez már egy sokkal használhatóbb internetkapcsolat volt. Ez a technológia már akár a 236 kbit/s-os adatátviteli sebességre is képes volt
- ....



Elkezdtem neked egy ismertetőt összerakni, de aztán úgy döntöttem kár az időért, plusz nem is ennek a topicnak a témája. A legnagyobb különbség a 3G és 4G mobil hálózatok között a sebesség.  Van Redmi1.em, amely nem ismeri a B20-at, talán ha Romániában láttam egyszer 4G-t rajta...  A 4G hálózat akár tízszer is gyorsabb lehet a 3G hálózatnál. Egyetlen kérdésre válaszolj légyszíves:

Milyen hálózaton képes a mobiltelefonunk 30 Mbit/sec körüli adatátviteli sebességre?  

Mindem más csak mellébeszélés...  a kérdés az, mekkora a letöltési sebesség. 30-40 Mbit/sec-et a büdös életben nem érsz el 4G nélkül...   Azt peduig a Vodafone vidéken KIZÁRÓLAG csak a B20-on ad. Ergo ha a telefonod ennél a szolgáltatónál ezen a sebességen tölt le, akkor qrvára mindegy te vagy más mit gondol, vagy minek hisz, az bizony B20-as 4G hálózaton teszi.

Előzmény: Doky586 (74067)
Jahno Creative Commons License 2018.10.27 -1 1 74070

Más csoportokban is folyton kiveri a biztosítékot és mindenki hülye, még az is, aki meg tudja mutatni.

Előzmény: Schaf (74055)
Doky586 Creative Commons License 2018.10.26 -2 1 74069

Ez is tipikus vallásos reakció részedről. Ha valaki a te nézeteddel ellentétes véleményt (gsmarena) támogat (én) azt a személyed ellenei támadásnak értelmezel. És támadsz, pedig csak bizonyítékokkal megnyőzni kéne. Ugyanígy támadták Darvint is (mint engem), és még látom ma is ez a trend..  :(

Előzmény: Amphenol (74068)
Amphenol Creative Commons License 2018.10.26 0 0 74068

Mi nem hittünk benne , hanem tudtuk ...

 

Reménytelen ...

 

Előzmény: Doky586 (74067)
Doky586 Creative Commons License 2018.10.26 -3 1 74067

Pont az ilyen vallásos hozzáállás tud bosszantani: "többen mondjuk, hogy tudja ...  mert nekünk  VAN ilyen készülékünk" ti hihettek benne ugyanúgy ahogy valaki hisz Belzebúb-ban vagy a Sátán-ban. De ha én nem akarom elfogadni csak mert ti (és egy blogger) is azt mondja hogy higgyek ebben amikor csak azt a két képet kellet volna csatolni (74056-58) ami bizonyítja is. Ezt kértem. Ehelyett tucatnyi személyeskedést és csak azt kapom hogy bennetek HINNI kell, pedig fél perc alatt mutathattátok volna. Lehet hogy ti nem tartjátok magatokat vallásosnak, de a gondolkodásmódotok nagyon olyan. 

.

Ahogy más felhívta a figyelmet hogy a megbízható gsmarena oldala állítja hogy ezen funkciókat NEM tudja a készülék, számomra nem volt elég a szavatokban hinni, bizonyíték kellet. OK megkaptam. Kár volt ennyit OFFolnod és személyeskedned ehhez.

Előzmény: Amphenol (74066)
Amphenol Creative Commons License 2018.10.26 0 0 74066

Persze , ha valaki ennyire makacs és értetlen akkor persze .....

 

Többen leírtuk , van ilyen telefonunk , neten adtunk meg forrásokat ... te meg ragaszkodsz  saját

légből kapott véleményedhez ... nekem itt a kezemben ....

 

Valahol olvastál valami  EARCFN számról , valamikor fórum is volt erről valamelyik hardwer fórumon ...ott felsoroltak ilyen számokat

gyűjtötték ezeket , mikor még újdonság volt a  Band 20 ...  

 

Vitatkozol , mikor fogalmad sincs róla , ajánljuk a készüléket fórumtársnak , beleszólsz ... és hülyeségeket írsz .... majd

bizonyítékokat követelsz 

 

Kapsz "bizonyítékot" amit meg sem nézel , meg sem értesz ... 

 

Mit vársz ?? 

 

Személyeskedés mentes szakmai vitához , két olyan ember kell akik megértik egymás véleményét ...

Aki nem figyel  a másikra , csak mantrázza a saját fikcióját , azt sajnos sárba kell taposni , hogy

más érdeklődőket ne fertőzzön meg , ne terjessze a téves véleményét ....

 

Szerintem rajtad kívül , mindenki más megértette az első kép után , de te jöttél mindenféle Istenhittel  ...blablával ...

 

 

Schaf-al pl navigációkról élvezet "küzdeni" , mert értelmes , és van humora is .. ..  

 

Amúgy részemről ,se harag , se sértődöttség , csak próbálom a többi fórumtársat a téves infóktól megszabadítani , és

ha csak így tudom , akkor így teszem ....   De ha úgy érzed, hogy megbántottalak , akkor bocsánat , de az igazságért

képes vagyok végletekig küzdeni ....  főleg így monitor mögül   :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Doky586 (74065)
Doky586 Creative Commons License 2018.10.26 -1 1 74065

A személyeskedést gyakorlod?

Előzmény: Amphenol (74063)
Doky586 Creative Commons License 2018.10.26 -1 1 74064

Network cell info lite

Bocsi, az LTE discovery -re gondoltam. Az előtte lévő képeid semmire se jók.

Előzmény: Doky586 (74062)
Amphenol Creative Commons License 2018.10.26 0 0 74063

Igen ...

 

És ez is oda volt írva ... legfelső sorba ..  !!!!

 

Tudod az android alkalmazásoknál ez a szokás  :-)) 

 

Tudod eszembe jutott egy történet rólad :

 

  Tanuló koromban GELKA -nál voltam  tanuló , akkoriban jelentek meg a VHS videók . A központ kiküldött egy embert

VHS oktatást tartani a régi szakiknak  ... ... kb fél óra  előadás , hallgatói visszakérdezés után bejelentette a mérnök

úr :  Uraim , önöknek egy TV tanfolyam kellene inkább , előtte azt kellene megérteni .....

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Doky586 (74062)
Doky586 Creative Commons License 2018.10.26 -1 0 74062

"a  Network cell info lite  nevű programból tettem fel képet"

 

Ha azzal kezdted volna (és nem sebességmérő progik képével) akkor nem kellet volna ennyit OFFolni.

Előzmény: Amphenol (74061)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!