Ennek kapcsán kérdezném még hogy hivatalosan mibe csatlakozik be a tetőablak első túlfolyó csöve? Nekem a hangszóró mögött lifeg egy cső a semmibe... Gyanítom ez sem így van eredetileg. És a víz hová folyik el gyárilag? Küszöb lemezelése közti hullámos részeken? Nem akarom házilag javítás alkalmával betapasztani hogy felgyűljön valahol.
Szerintem egy 500 eurossal nem csak befoltozzak, de meg le is festik neked. :) Igy a leiras alapjan az elso emelesi pont lesz szerintem. Ki kell hajitani a francba es egy sima lemezzel befoltozni. A csapos emelot meg betolod a fotartoig szukseg eseten. Nekem igy van mar 10+ eve. Nezd meg a masik oldalon is!
Utolért a rettenet... :( Megbízható karosszéria lakatost keresek! Egy korábbi javításnál megjelent egy 50Ft-osnyi lyuk, amit megpucolva egy 500EUR-ossal sem lehetne befoltozni. :( Pont a bal első kerék mögötti doblemez/padlólemezen, a küszöb elejénél a hajlatban. Valahová a láb pihentető mögé saccolom a hibát. Gyors megoldás kéne, így nem lehet csak porszáraz időben közlekednem.
van 8db ilyen pin elado. kuplung nyomovillanak tart ellen. ha kuplungot cserelsz vagy a kornyeken matatsz, erosen ajanlott a csere. el szokott torni, deformalodni es mashol kezded el keresni a hibat. az osszes motorvaltozathoz ez valo. 1000ft/db postaval egyutt. csak 10-esevel kapod a BMW-tol. E21 E28 E34 stb szinten jatszik.
Javaslom az Autodoc telefonos appot. Mindig több a kedvezmény, mint PC-n nézve. Vagy legalábbis különbözik tőle. Ma nekem 25%-ot írt a gépen, 29%-ot az Appon. De küldhetek meghívót is, neked 1000Ft-ot hoz a konyhára, nekem meg 1700Ft-ot, ha elköltöd az 1000Ft-odat. :) A többit messengeren...
E46-hoz rendeltem most futomu alkatreszeket. Meyle HD lengokar. Bardiban meg se tudom nezni, hogy tudnak-e egyaltalan hozni, mert csak a raktarkeszletet mutatja a webshopjuk. Unixban sima verzio van, nem HD 78/db, az autodocnal a HD verzio 43, ebayen nemet autosboltbol hazhozszallitva a par 200 euro. Epp mondtam, hogy remelem a hazai alkatreszboltok lassan beledoglenek az arpolitikajukba.
Az autodocnal tegnap eppen 23% volt a kedvezmeny, azota rajottem, hogy kell meg nyomtavrud meg fektarcsa is, azt ma mar 26% kedvezmennyel rendeltem. Kivancsi vagyok holnap mennyi lesz. Ez is egy vicc.
Egy bökés után biztos vagyok, hogy nem marad nyoma, néha szoktam én is alkalmazni keresésnél, de mivel néhány jelre már nagyon sokszor rámértem, és valszeg még rá is kell majd ha nem lesz meg a hiba, ezért félnék, hogy pl a lambda kábel már úgy nézne ki mint a szita. :)
De írtam, hogy tetszik a technika, tegnap este rendeltem is már egy párat magamnak. :)
Időközben bekerültek az új SKF féltengelyek (VKJC 1148) is a helyükre és maximálisan elégedett vagyok velük! Megszűnt a géppuska ropogás kanyarodáskor. ABS gyűrűvel érkezik, de mint kiderült nekem ABS nélküli féltengelyeim és lengőkarjaim voltak, így nemes egyszerűséggel bevágtuk és leütöttük azokat. Ezek után gond nélkül mentek a helyükre. Új tengelycsonk anyát is adtak hozzá, fém önzárósat, ami a gyárival ellentétben már nem 30-as, hanem 32-es kulcsot kér a meghúzáshoz (250Nm!). Csomag része még a 6 db imbusz fejű csavar is, egyedül az alátéteket kellett átteni a régiekről. Szerintem nagyon jó áron sikerült hozzájutni, az itthoni nagy alkatrész multik 129-114eFt-ért kínálják darabját kedvesség nélkül, itt pedig 39eFt volt darabja, ami még a multikhoz képest maximum kedvességgel is lényegesen kevesebb. Remélem nem kell csalódni a svéd csapágy gyártó termékében...
Egyelőre semmi. Maradt minden a régi a már írt pucolással és stift, valamint dugattyú és karmantyú cserével. Továbbra sem fog a bal elsőnél a külső kerületen egy centi szélességben. Mivel már úgy sincs sok a betétből az én használatom mellett, így szintúgy az autodocról megvettem az új ATE tárcsákat és ATE betéteket előre, gumi fékcsövekkel és fém fékvezetékekkel együtt. Elfogadom hogy a főfékhenger nem okozhat fék szorulást. Alkalom adtán le fogom mind cserélni és még tüzetesebben átpucolni a nyerget.
Ennél egyszerűbb, - amit írtam is qandrásnak - hogy a szétszedett ECU csatinál csak a csupasz csatlakozó sort visszadugni az ECUra és akkor kényelmesen hozzáférni hátulról minden egyes pinhez.
Nahát, köszi az ismeret terjesztést! Hála neked, most én is rá vagyok kicsit kattanva a synthwave-re. :D A DTM-es videót ismertem korábbról, de így még autentikusabb volt. :) Külön büszkeség hallgatni úgy, hogy tudom már magyar az előadó. :)
Én is kölcsönbe kaptam egy öreg motoros motordiagnosztától, aki hallani sem akart róla, hogy eladja, annak ellenére sem, saját bevallása szerint évek óta nem is használta. Ezért kerestem rá az aliexpressen, és csatit találtam bőven. Lehetne csinálni hasonlót simán.
Mert az a kifejtős panel szerintem nem is kell, bőven elég lenne, ha csak kb 30 centis vezetékekkel összekötöm a két csatit, és akkor a forrasztásokon már kényelmesen lehet mérni.
Jól emlékszel, de nem oldódott meg.
Ezzel a kifejtő panellel végigmértem mindent, de nem találtam meg az okát. Találtam néhány apróságot, de egyik sem oldotta meg. Minden jel a helyén, minden jelalak megfelelő, minden feszültség jó, mégsem.
Most szét van szedve a kocsi, mert olajfolyás miatt le kellett venni az olajteknőt, de közben megint találtam egy félredugott csatit, most abban megint bízok, hogy majd biztos ez, meg olvastam egy leírást, hogy egy nem használt bemenetet érdemes letestelni, azt is ki akarom próbálni, szóval duplán várom hogy elindíthassam újra. :)
A hőmérő szenzor hidegen megfelelő ellenállással rendelkezik, melegen nem szedtem szét az ECU csatlakozót, úgy tényleg ki lehetne mérni. Sajnos a motortérből megbontás nélkül nem elérhető a szenzor így más gyors megoldás nincs....
Ez elég finom portékának tűnik, van tapasztalatom ilyesmivel és szerettem is, de sajnos nem is e30 ECU és nem is hozzáférhető már. Esetleg valamilyen cikkszámmal tudnál segíteni? Illetve volt korábban ECU csere után lamda vezérlés problémád ha jól emlékszem az megoldódott már?
Viszont a hőmérő szenzort csere előtt kipróbálhatod egy ellenállással. Ahogy e30Nick is írta, üzemmelegen 300Ohm környékén kell lennie az ellenállásának. Ha már bemelegedett és csinálja a hülyeséget, húzd le, és tegyél a helyére egy kb. ekkora ellenállást.
urak! veletlenul nem hanyodik valakinel a kepen lathato hatso fem fekcso befogato feher kis biszbaszbol 4 darab ami ep/szep? a hatso lengokaron es balrol a tank mellett az alvazon van ilyen. (figyelem, nem osszekeverendo a fem benzincsovet rogzito feher biszbasszal!) megvennem, vagy adnek cserebe ujat! ugyanis a cikkszamot valtottak es fekete szinu, gumirozott befogatasu van helyette, ezt hasznaljak az uj autokon is a mai napig. igazabol jobb, ugyesebb, de nekem nem tetszik. :)
Le se merem írni, de mikor én cseréltem kormányművet, csak szemre néztük meg, hol a középállás, és ahhoz állítottuk be a kerékösszetartást és raktuk fel a kormánykereket, és csak később derült ki, hogy egyik irányba vagy negyed fordulattal többet fordul, mint a másikba. Nekem is surlódott alászedve. :)
Attól félek, hogy ha kimérve jó az alapjárati kapcsoló, de a diagnosztika szerint nem látja az ECU, akkor lehet ECU probléma is.
Tudsz kölcsönkérni egyet? Milyen típus van benne?
Esetleg nézd még meg a testvezetékeket. Kap vagy négyet az ECU, de mindegyik a doblemezről jön, ott van szétosztva. Ezt is megnézhetnéd, hogy nem laza, nem rozsdás-e.
a video elejen latod kiirva a zene szerzojenek nevet, veletlenul jottem ra, hogy magyar az illeto, pedig mar fel eve ismertem a zenejet. maga a video mar regota fent van a yt-on: DTM History - The Golden Years neven, szerintem itt is volt mar. de ezzel a zenevel kiegeszitve megnagyobbat ut. ez a 80-as evek retro eleterzes most nagyon felkapott vilagszerte, sok uj zene szuletik ebben a stilusban (synthwave), gyakran tolok ilyet mostanaban. de magyarazatom az nincs, hogy miert, sajat emlekem nem sok van innen. :D talan a Miami Vice az ami becsipodhetett, amikor gyerek voltam. itthon kesobb, a 90-es evekben futott. sportkocsik, neonfeny, palmafak. de pl uj filmek is, ruhak stb. hajaznak erre a korszakra. es sztem ebben a forumban sem teljesen offtopic ;)
Teszek fel képeket a problémáról....úgy egyszerűbb lesz. Sajnos nincs képem az egymás mellé helyezett kormányművekről az biztos, hogy jelenleg nem igazán jó.
emiatt kivenni az E36 kormanymuvet az hatalmas kapufa! mar ha szeretsz vezetni, ha nem akkor mindegy. felujitani egy E30 kormanymuvet az meg ablakon kidobott penz. a dobbetet beleereshez annak semmi koze, ahogy elottem is irtak. milyen ful van mashol? van keped rola?