Valóban lehetnek gondok a méretezésekkel. A sorozat eddigi tagjaihoz képest a Kamaz szerintem elég kicsire sikeredett, ez többeknek is feltűnt. A vele egy előfizetői csomagban érkező tejes Csepelhez képest furgonos hatást kelt.
Lemértem a Rába F26-ot és a Csepel D710-est. Az újságban megadottaktól durván eltérnek a méretek. Remélhetőleg csak ott írtak rossz adatokat. A Csepel az újság szerint 7950 mm hosszú, a modell átszámítva kb. 9300, a tengelytáv is nagyobb, viszont alacsonyabb. A szélesség kb. annyi. A Rába az újság szerint 9300 mm hosszú, a modell kb. 7300, a tengelytáv 4500 helyett 3200. Itt az újságban valószínűleg a hosszú tengelytávú adatait adták meg, mert a két hátsó tengely távja kb. stimmel. A szélesség is hasonló, viszont ez is egy kicsit alacsonyabb.
Amúgy tetszenek, szép a kidolgozás, jól eltalálták az arányokat, a minőség pedig a szokásos bangladesi. Ennyiért érdemes megvenni.
Kíváncsi vagyok a továbbiakra, különösen az eddig még sehol meg nem jelentekre. Legjobban a Csepel D450-et, D352-t (remélem tényleg a tűzoltó lesz!), az Ikarus 526-ot és a Csepel D566-ot várom, de persze a többi Rábát is. Nyáron már talán többet tudunk, kiderül mennyire valós a lista.
Az előzetes információk szerint nincs tervben, de három év múlva okosabbak leszünk. 13-ra lőttem be az árát. Lesz kb 4-5 darab szabad példány. Májusban megyek érte. Ha nem felejtem el kiírom ide is. Ha kell belőle neked is akkor egyeztessünk telefonon,és rakok félre. +36703620040.
Az S26/K26 kérdése tényleg elég furcsa, hiszen ha S26, akkor nyergesvontató, de olyan sem a cseh, sem a lengyel sorozatban nem volt, másrészt pótkocsi nélkül az elég szegényes lenne. Na de ahhoz már nem sok van hátra, ha minden jól megy nyár végén megtudjuk "mire gondolt a költő". :)
Abszolút nem veszem okoskodásnak, én is csak tippelek a rendelkezésemre álló infók alapján. Jó az, ha kultúráltan meg tudjuk vitatni a témákat!
A Deagostini viszont kétségkívül beolvasta(tta) 3D scanner segítségével az Ikarus 526-ost, egy Rába tűzoltót és egy Jelcz vízágyút is.
Azt tudjuk, hogy az Ikarus 526 benne van a listában.
A Jelcz vízágyú idehaza egyelőre nem, de a lengyeleknél a hosszabbításban 89-es számmal várhatóan érkezik.
Akkor már csak az a Rába maradt ki a felsorolásból. A Deagostini híres arról, hogy nem feltétlenül jár utána a dolgoknak, így könnyen meglehet, hogy az egy tűzoltófelépítményes változat lesz, mivel a listából másra még annyira sem illik rá az U26.230 típusnév.
Én talán a tűzoltónak jobban örülnék, mert szerintem szebb, és az 53. szám is egy hasonló billencs lesz elvileg. A lengyeleknél már megjelent egy Roman billencs, ami nálunk sajnos nem lesz, de annak a fülkéje hasonlít a képeden szereplő Rábáéra, jó alap lehet átalakítani ilyenre.
Valóban nem egészen egyértelmű, én két okból gondoltam így:
Az egyik, hogy ha beírod a Google keresőbe a típust, ugyan tényleg olyanokat is kihoz, mint amit beszúrtál, viszont tűzoltókocsikat is szintén, erről csatolok képeket.
A másik, hogy Facebookra még november-december környékén kikerült egy kép, amin egy Ikarus 526 és egy Rába tűzoltó olvastak be 3D scanner segítségével, erről tettem ki akkoriban képet ide. Az 526-os ott van a listában, a Rába egyelőre kérdéses.
Egyébként külföldi sorokban is voltak hasonló felépítménnyel modellek, ez is adhat talán némi reményt. Ettől függetlenül lehet igazad! :)
Nem akarok beleokoskodni a tényfejtesbe amit leirtal, de az u26 230 nem a billencs? Mert van ket olyan képem amin tipus megjelölésként ez van
Aztán lehet en tevedek de a tüzoltonak nem Tü a jelolese?Valamint az S26 az a tandem hatsohidas nyerges a k 26 meg a nagyteknös sajátfelépitmenyes billencs ott sem egyertelmü
Így már nyilvánvaló számomra, mert eddig nem értettem a tető kialakítást! De most már nyilvánvaló számomra, hogy 60T is lesz valamikor kiadva. Reméljük, majd egy külön magyar Ikarus sorban, mert máshol ilyen változat nem létezett!
Szerintem nagyon jó hely lenne ez a kamaraerdei sportlétesítmény az ottani rendszeres(!) börzék megrendezéséhez. Szuper helyen van, szuper a mai idő, és sokkal jobban lehet mozogni, nézelődni itt, mint akár a Legendában vagy hogy a KMO-t már ne is említsem! Baromi világos, pláne a mai napon a nap szinte bevilágította az épületet, több szinten lehet árulni és vásárolni vagy nézelődni, jobban meg lehet nézni a modelleket...stb. Azt kell, hogy mondjam én is, mert ez ahogy hallom, nemcsak az én véleményem, hogy a budai (óbudai és újbudai) modellhelyszínek messze magasan verik a pesti helyszíneket, ezt a mostani új, budait jó lenne felfuttatni a jövőben, és rendszeres börzéket kellene ide szervezni, tuti, hogy lenne itt közönsége. Én már most ezen az elsőn is láttam jó pár ismerős arcot. ...és aztán jönnek majd az új arcok is. Nekem nagyon bejött ma ez a környék és a létesítmény! Az a 3 old timer Volkswagen pedig a bejárat előtt...! :-)