Elvileg tökugyanolyannak néz ki adatok és típusszám alapján mint az egykori Subaru Robin EX17. Azt tudom, hogy ők bezárták a boltot 2017-ben talán. De akkor mi ez a motor? Kínaiak megvették a licenszt és gyártják gyengébb minőségben vagy mit lehet erről tudni? Köszi.
A felső fekete ami a fémhez csatlakozik azzal is belehet húzni de nekem elveszett a tolórúd róla, de azt a bimetál csak később húzza el, ráreteszel úgymond a másikra, ami megvan, az alsó műanyagra, ami azonnal elfordul ha felpörög a motor.
Ha pörög a motor akkor elhúzza a másik az alsó kar, ha leáll akkor azonnal visszaenged rugó ellenében. Ha menetközben alapállásba állítom akkor belassul, pöfög, füstöl.
Az ami nekem leesett az reteszelte meleg motornál. Ami nem reteszelődik nekem mégis működik.
Bár lehet a gyengébb motort meg a melegen egyszer nemindulást az okozta hogy nincs reteszelés.
Vagyis ha nagy a terhelés akkor rászívat, pont mint meleg motornál indításnál is.
A karburátoron a légszűrőhöz közelebbi pillangószelep lesz a szivató, de szerintem rugó is van rajta és nyitva van alap helyzetben. Ez a kar húzta, zárta volna el, ha melegszik a motor akkor meg vissza kinyitotta volna.
Az egy hőmérséklet érzékelő, ami rátolja a szivatót ha hideg a motor. Próbáld meg hideg indításkor kézzel elfordítani azt a pillangószelepet, amit mozgat.
MTD Thorx 50/6 motoros kapálógép szabályozó rugók gyári bekötéséről tudna esetleg valaki képet küldeni (sajnos szétbarmolták) , én viszont így nem erôlködök.
Vettem egy Gutbrod fűnyíró traktort. Az a problémám vele, hogy a fűkasza része folyton hajt, nem lehet lekapcsolni. Az előző tulaj szerint ennek az az oka, hogy az eredetinél picit kisebb szíjat tettek rá. Ez nekem azért fura mert a szíj ránézésre még laza is egy kicsit, pedig ha kisebb lenne akkor pont feszesnek kellene lennie. Sajnos az eredeti szíj méretét nem tudom. Valakinek esetleg van tippje, mi okozhatja azt, hogy folyamatosan hajt a fűkasza alul?
A másik, hogy az eredeti motorja már le lett cserélve egy Briggs 12 Hp I/C motorta, ami egyébként kiválóan működik. Viszont az létezik, hogy nincs rajta olajszűrő? Akárhogy keresem nem találom…ki mit tanácsol, milyen időközönként kell olajat cserélni ezen a motoron?
Az adatlapján és a videókban is említik hogy honda replika de a hondának jobb a fokozatmentes váltója. Nem csak 2 sebességes. 1-2 jelzést a mechanikus váltókra tesznek.
Megnéztem a videót. Nem 2 sebességes, hanem az 1 és 2 számmal jelölt határérték között fokozatmentesen állitható a sebesség. Ezt mondta az ember csehül.
van egy benzines funyirom de nem megy rajta az onjaro funkcio... vmi alko a gép. szétszedtem és ezt láttam, ez a bovden jo helyen fut?https://ibb.co/KXBqZjh
mennyire kéne ennek a bovdennek feszesnek lenni? látok itt egy muanyaghazas "feszito mechanizmust, de ez most maxra van kitekerve...
Igen, a két gépet úgy gondoltam összehasonlitani, hogy mindkettő gxv motorral szerelt.
De értem, amit leirtál, teljesen meggyőző. Köszönöm a feljebb berakott képeket is.
Azért ez az eszmefuttatás, mert elképzelhető, hogy valamelyik stihl gép esetleg jövőre befejezi a pályafutását. Mindennel elégedett vagyok, ezeket a gépeket illetően, kivéve a hajtóművel, az egy katasztrófa. Állandóan tönkremegy, utána valamilyen közép tempóban hajtja a kerekeket, a javitása elég drága, ráadásul nem tartós. Ennek a variátoros sebességváltó alkatrésznek a nagy része műanyagból van és mindig tönkremegy. Viszont ha meg nem megy a hajtás a maxi sebességen, akkor csökken a termelékenység, ami hosszú távon pénz veszteséget okoz.
HRX gépek a csupa barlang késház miatt szóba sem jöhetnek, de ezek az aluházas gépek jók lennének. 15km-re a szerviz is megoldott lenne.
Hát még van időm gondolkodni (remélem), de más alternativa nem jut eszembe.