Van. 01-070, az állomás Újvidék felöli végén áll. A '90-es éveg elején, a horvát háború idején még működött. Ezzel hordták a répát a zentai cukorgyárba Horgostól.
Jo. Tehát holnap Csütörtökön 2003.07.03. 16:00:00-kor találkozó Internet website ügyben a Közlekedési Muzeum bejáratánál. Holnap Csütörtökön 2003.07.03. 16:00:00-kor találkozó Internet website ügyben a Közlekedési Muzeum bejáratánál, uzenet veve, igyekszem ott lenni! (a jelenletem 95%-os)
Ma voltam kinnt a Vasúttörténeti Park-ban. Gyalog mentem így útba ejtettem Istvántelket is. Volt a járműjavítóban egy vagy több befűtőtt gőzmozdony, de sajnos nem láttam őket. A csarnok alatt áll még mindig a 220-as kazánja vendégforgóvázon. Miért állt meg a felújítás? A 324-es kazánt az udvarról egy kicsit beljebb tolták. Ezzel a kazánnal mi a terv? A járműjavító melleti épület oldalára feltettek egy Vasúttörténeti Park-os hirdetőtáblát.
A Park-ban: müködőképes gőzmozdonyt nem láttam, de lehet hogy állt bennt a fűtőházban, de üzemiterület lévén nem jutottam be. Alaposan körbefényképeztem a 303-ast és a 301-est. Képeket majd hamarosan felpakolom a múlthetiekkel együtt.
Holnap valószínűleg nem érek rá, így nem tudok elmenni a találkozóra, de ha van még hely az oldal készítői között, akkor szívesen segítenék én is.
Szerintem mindenkit szeretettel várunk, aki érdeklődik a vasuttörténet iránt és bármilyen mértékben szeretne bekapcsolódni a most induló website tervezésbe/készítésbe. Minden ötletet, tanácsot is nagy örömmel fogadunk.
Szerintem jó.
- egy külső keretes gépnél a 4,5 cm nyomtáv soknak tűnik, mert csak nagyon nagy íveken járthat
- én az aluminiummal vigyáznék, mert nem érintkezhet rézzel
A dolgok jelenlegi állása szerint nem tudok holnap ott lenni. Az ajánlatom a tárhelyre továbbra is érvényes. Ha a weblap néhány száz MB-nél nem nagyobb, akkor tartósan; GB nagyságrendben nem merek hosszú távra ígérni.
Bocs, 4,5 cm...
(elírta a papa lánya)
Na, de hogy tetszik? Ez élete első ilyen alkotása.
Jó még alakulgat, meg nem tudom mennyire látszik a képen a belseje meg a szerkezete mert van több kép is.
Részemről egy 5 óránál korábbi kezdést javasolnék. Kezdjünk 3-kor vagy 4-kor. Aki csak később tud jönni, annak összefoglaljuk az addig elhangzottakat. A KM tanácsterme merült fel mint konkrét helyszin. Találkozzunk a muzeum bejáratánál.
A vasútmodellezős topicon volt szó egy készülő gőzös modellről, a készítő lánya megosztott velünk három képet:
1. 2. 3.
A hozzá tartozó levél:
"Kedves Matiz!
Nemrég írtam a vasútmodellezés fórumon, hogy szeretném megmutatni Nektek apukám készülő kismozdonyát.
Örülnék ha valahogy "közzé tudnád tenni" a képeket.
Én nagyon nem értek a modellezéshez, de néhány információm van tőle.
Egy MÁV III.e 326-os mozdony modellről van szó.
4,5 mm-es nyomtávra készül.
És a papa mindent saját kezűleg készít benn. Pl. a hajtómű "rudacskákat" egyenként vagdossa ki alumínium lezemekből. A kazánháznak egy hintőporost dobozt tett be, van benne kismotor meg fogaskerekek.
És kazánház kis ablakait is ő vagdosta ki egyenként műanyag lapocskákból.
Van benne egy kismotor is, de egyenlőre nem a sínről vesz fel áramot.
Máskülönben a papa 68 éves, nyugdíjas, és ez lenne az első sk készítésű kisvonata.
A múlt hét pénteken jártam Obilićben (Kosovo, albán nevén: Obiliq). Benéztem a hőerőműben, ahol 62-es sorozatú gőzmozdonyok üzemelnek.
Négy mozdonyuk van, az egyik már évek óta a Nagybecskereki Jj.-ban van nagyjavításon, a háború miatt nem kapták visza:
62-636: nem üzemképes
62-670: üzemképes, nem volt befűtve
62-671: nagyjavításon: Nagybecskerek, Sinvoz
62-676: üzemképes, be volt fűtve, aznap ezzel tolattak
Van még egy J 01-es gőzös is, ez Rigómező (Kosovo Polje, Fushe Kosove) állomáson van kiállítva.
Fényképek egy-két héten belül lesznek, ha érdekel valakit.
Minden hónap első csütörtökén vasútmodellezőknek, vasútbarátoknak szokott összeröffenésük lenni a Közlekedési Múzeum előadótermében. A zárás után is beengednek. A porta előtt jobbra kell fordulni, a lépcsőn felmenni az emeletre és ott csak egy ajtó van. Teljesen kötetlen csevegés szokott lenni.
Erről mi a véleményetek?
7 óra 55 perckor elindult a 242-es Istvántelekről a Keletibe. Onnan 4 kocsival terhelési próbaként Füzesabonyba és vissza jönnek-mennek. (A Keletiig a tervezett útvonal Rrendező - Kö. Teher - Kö.- felső, a mozdony állása miatt.)
A csütörtök délután öt óra nekem megfelelő. Valami árnyas kerthelyiséget kellene kiválasztani, de a vendéglátóipari objektumok tekintetében igen járatlan vagyok.
Megpróbáltam tisztességesen válaszolni, de a kedves Index jóvoltából elszállt az egész förmedvény. Mégegyszer megpróbálom.
I. Ezüstkönyv 1.197. ábra
II. Fialovits-féle cikksorozat VII. részben a 175. oldalon 46. ábra, a szöveg pedig a 176. oldaltól a 179. oldalig tart.
A fénykép alapján azért nem tudom beazonosítani a pontos helyszint, de el akartam dicsekedni vele, hogy néhányszor jártam arra.
Gyerekek, konkretizálni kellene a csütörtöki találkozót, mert már csak holnap leszek net-közelben. Csutortok, delutan, mongyuk csutortok delutan ot ora. Ehhez mit szoltok?
Es a helyszin? Pest vagy Buda? Eszak vagy del?
en vagy (Del)Budara vagy kozep-Pestre szavazok