Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

haflinger Creative Commons License 2008.04.26 0 0 274
"A Multicarnak nem volt terepes változata."

Ez régen valóban így volt, de a 90-es évek elejétől már van, csak hozzánk sokáig nem került belőle. De például a zalaegerszegi Növényvédő Állomáson is egy terepes Multicar Champion lépett a Haflingerek helyébe.
Egyébként igaz lehetett, amit a kerékcseréről meséltek, mert a lökhárítónál megfogva én is sokszor odébb emeltem a Haflinger elejét :-) Ha a nehéz szántóföldi szórókeret volt felszerelve rá, meredek domboldalakon tudta emelgetni rendesen az elejét permetezés közben.

Pár kép az utódról:
Előzmény: motorkami (271)
motorkami Creative Commons License 2008.04.26 0 0 273
Most nézem a belinkelt honlapon, összesen 61 darabot szállítottak Magyarországra.
Előzmény: motorkami (271)
haflinger Creative Commons License 2008.04.26 0 1 272
Néhányan a V sorozatból:

VI 14-47 Csepel 1980 körül a lajoskomáromi Győzelem TSZ-ben












VK 41-03 MAZ Zalaegerszegen a 70-es évek végén













VL 63-89 KrAZ Zalaegerszegen a 70-es évek végén













VM 18-58 Tatra-813 1980 körül












VN 93-81 Tatra-141 a 70-es évek végén, Keszthelyen












Előzmény: motorkami (270)
motorkami Creative Commons License 2008.04.26 0 0 271
A Multicarnak nem volt terepes változata.

A Haflinger legenda, ma is közel 10000 eurót kérnek egy-egy jó példányért.
A Tatra teher- és személyautókat tervező Ledvinka fia tervezte az ötvenes évek végén. Főleg az osztrák és a svájci hadsereg használta, de a Czinege is kapott egyet az osztrák hadügyminisztertől ajándékba.
Nálunk főleg a növényvédő állomásokon szolgáltak, vagy utcaseprőként, mivel az Unimoghoz hasonlóan rengeteg speciális felépítménnyel árulták.
A magyar olajiparnak is adott a grazi gyár néhány darabot kipróbálásra a hatvanas évek elején. Évekkel később is mesélték a történetet, hogy egy defektnél a sofőr megemlte és levegőben tartotta az autócskát, amíg az utasa kicserélte a kereket.
Nagy kedvencem.

Előzmény: antenn (269)
motorkami Creative Commons License 2008.04.26 0 0 270
A V sorozatot vontatók kapták. Traktorok és nyergesvontatók:

VA-567 Mávag T20-25
VC-81-60 traktor
VL-63-89 KRAZ
VM-18-58 Tatra 813
VM-92-38 ZIL 131
VN-93-81 Tatra
Előzmény: antenn (264)
antenn Creative Commons License 2008.04.26 0 0 269
Jó. Engem a Multicarra emlékeztet.
Előzmény: haflinger (266)
haflinger Creative Commons License 2008.04.26 0 1 268
AT 96-61 Haflinger Keszthelyen az agráregyetem sárgulási felvonulásán













AX 68-78 ARO M244 Vépen 1979-ben












AX 44-52 ARO M244 Keszthelyen 1979-ben












FD 21-76 UAZ a zalaegerszegi Növényvédő Állomás gépkocsija a 70-es években












GB 82-47 RAF Latvija a zalaegerszegi Növényvédő Állomás gépkocsija a 70-es években
Yogi Creative Commons License 2008.04.26 0 0 267
Előzmény: antenn (263)
haflinger Creative Commons License 2008.04.26 0 0 266
A Haflingert a Stey-Puch gyártotta az 50-es évek végétől a hetvenes évek közepéig, ha jól emlékszem kb. 32000 darab készült. Főleg katonai célokra használták, de civilben is sok célra alkalmazták, volt kommunális kivitele is, de pédául készítettek belőle lánctalpas sípálya-karbantartó járművet is.
Más topikokban sokszor volt már róla szó, pl. a Nagyvasakon vagy a Spec. autók topikban.
Itt több képet is beraktam róla:
http://forum.index.hu/Article/addBookmark?a=73829909&t=9171044
Előzmény: antenn (263)
haflinger Creative Commons License 2008.04.25 0 0 265
"Nem tudod véletlenül, hogy milyen logika alapján adták ki a háromszögrendszámokat (miben különböztek)?"

A háromszögletű rendszámokat a lassújárművekre és azok pótkocsijára adták ki, hogy milyen logika szerint, azt nem tudom biztosan. Ha jól emlékszem, akkor az állami és szövetkezeti tulajdonúak csúcsára állítottat, a magánszemélyek által használtak oldalára állítottat kaptak. A képek is ezt látszanak igazolni.
Egyébként magánszemélyek max. 25 Le-s új traktort vásárolhattak, ez akkoriban 3-4 típust jelentett, meg persze maradt a házi buherálás lehetősége. Érdemes lenne kordokumentumként megőrizni néhányat majd ezekből a házilag épített csodagépekből is.
Előzmény: Törölt nick (211)
antenn Creative Commons License 2008.04.25 0 0 264
Ja és az a VC nem YC? Úgy néz ki, és mindkettő teherautórsz. volt.
Előzmény: antenn (263)
antenn Creative Commons License 2008.04.25 0 0 263

Még nem is hallottam erről a Haflinger márkáról. Milyen országban gyártották? Az SF-95-36-ot én Uaznak hittem.

Előzmény: haflinger (262)
haflinger Creative Commons License 2008.04.25 0 0 262
"Ha nem lenne nagy fáradtság, írjál gyártmányt, típust és a forgalomba helyezés dátumát is. Minden típust nem ismerek fel kép alapján, van amiben te jártasabb vagy."

Bocs, hogy akkor bővebb adatokat nem írtam, de elég húzós időszakunk van a munkahelyen és éjszakánként már nemhogy írni, de olvasni se nagyon volt erőm :-)

Gyártmányt, típust általában tudok írni, de forgalomba helyezést nem nagyon, max. azt, hogy kb mikor, hol készült a kép.

Most pótolom a múltkori képekről az infókat:

16-434 Eicher ED13 1980 körül Zalakaroson
633-36 Dutra-1000 1970-es évek végén, a Baki Állami Gazdaságban
636-89 Dutra D4K-B 1970-es években Zalaegerszegen
689-04 Dutra-1000 turbófeltöltővel felszerelve, 1980 körül, a helyszínre nem emlékszem
710-02 T-150K a Zalaszentgróti Állami Gazdaságban 1981-ben

AE 40-78 + VC 81-60 Haflinger és Zetor-50 Super, a pacsai Növényvédő Állomás gépei 1970 körül Türjén, a vasútépítésnél dolgoztak bérmunkában. A képen apám látható, aki akkor a Zetorral dolgozott, majd pár évvel később ő is Haflingerrel

AR 04-06 Lada Niva Keszthelyen 1980 körül

AR 33-21 UAZ-469B a nagykapornaki TSZ kocsija az 1980-as évek végén, benzincső-törés miatt kigyulladt és kiégett, (fél órával előtte még én használtam, de akkor éppen nem ültem benne)

AS 56-40 UAZ-469B a nagykapornaki TSZ kocsija, a 80-as évek közepétől 2000-ig szolgált hűségesen, Ő volt a legkedvesebb autóm :-)

AT 98-39 Haflinger 700 AP/2 a zalaegerszegi Növényvédő Állomás autója a 1980 körül, ekkor már apám dolgozott vele

FH 44-65 UAZ hátán Haflingerrel a Növényvédő Állomáson

FH 95-36 Kommunal-Haflinger Budapesten
Előzmény: motorkami (186)
motorkami Creative Commons License 2008.04.25 0 0 261
Nem. Az A-s sorozat eleje (AB-AI) fehér alapon fekete karakterek. Ezek nem lettek újra kiadva.
Előzmény: antenn (260)
antenn Creative Commons License 2008.04.25 0 0 260
Szóval arra, hogy már a 80-as évek végén kapta, újra kiadva. Ha állami lenne, akkor fekete lenne, nem?
Előzmény: TL-54-01 (255)
semmigond Creative Commons License 2008.04.25 0 0 259
;)
Előzmény: motorkami (258)
motorkami Creative Commons License 2008.04.25 0 0 258
Nagyszerű! Köszönöm!
Előzmény: semmigond (257)
semmigond Creative Commons License 2008.04.25 0 0 257

Ma lapozgattam ezt a könyvet:

És gondoltam, hogy kiírom belőle a régi rsz.-os Trabantokat.

Lista:

AY-96-83, 601

IO-27-60, verseny 601

TD-11-27 601

CF-67-72 600-as Trabi

IH-83-83 az 50.000-ik magyar Trabant! 1971. júl. 7- én átadva. 601

US-20-?? (nem látszik az utolsó két szám) 601

AT-38-14 601 Magyar Autóklubbos

PRÓBA-03-38 DeLuxe 601

XS-49-15 601-ből készített utifuti

 

 

 

 

vadász2 Creative Commons License 2008.04.25 0 0 256
Szerintem az korabeli állami...
Előzmény: antenn (254)
TL-54-01 Creative Commons License 2008.04.25 0 0 255
Bocs, nem nagyon értem, mir gondolsz.
Előzmény: antenn (254)
antenn Creative Commons License 2008.04.25 0 0 254

Az a fehér A-s is olyan, amit a végén "kapartak össze"?

Előzmény: TL-54-01 (251)
trilex Creative Commons License 2008.04.25 0 0 253
igen, ezeket még korábban mentettem le. a régi rendszámosakat el szoktam menteni, ha észreveszem, van több is, majd megkeresem.
Előzmény: antenn (250)
vadász2 Creative Commons License 2008.04.25 0 0 252
Használtautóról van?
Előzmény: trilex (249)
TL-54-01 Creative Commons License 2008.04.25 0 0 251
Még pár képet találtam a gépemen Autó-Motorból szkennelve.




antenn Creative Commons License 2008.04.25 0 0 250
Ezeket ugye lementetted? Mert több is van, amit régebben láttam fönn.
Előzmény: trilex (249)
trilex Creative Commons License 2008.04.25 0 0 249
használtautó.hu
semmigond Creative Commons License 2008.04.25 0 0 248
vadász2 Creative Commons License 2008.04.25 0 0 247
GF-49-14 Lada 2102, 1985. március 14.
Képek a kocsiról (rendszám nélkül) itt
motorkami Creative Commons License 2008.04.25 0 0 246
Na, Skodából megbuktam :)
Előzmény: Nézelödő (245)
Nézelödő Creative Commons License 2008.04.25 0 0 245
No nem egészen ..... A kis motoros Spartak 1089ccm volt a 440 , valóban 4 henger 40 lóerő , a 445 volt a ' nagy ' motoros 1221ccm , 45 lóerős Spartak , a Felicia elődje pedig a 450 volt , a maga kemény 50 lóerejével ....
De hogy ne csak OFF legyek : TN - 05 - 85 Lada 1200 ' 81 május . Ez volt az első autóm , ' 88 - ban vettük , ' 93 - ban , mikor az ember feneke alól vették meg az orosz ( ukrán ) nepperek a Ladákat , egy ilyen vitte el ...
Előzmény: motorkami (234)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!