Jó kis túra lehetett, én is jó érzéssel gondolok vissza erre a szakaszra, és sokszor eszembe jut. Pedig "papíron" bőven volt olyan túra a DDK-n, ami talán szebb volt, de ez a Zalakomár-Palin valahogy igen emlékezetes lett nekem. A kulcsosháznál eltöltött pihenő nagyon hangulatos volt.
A még teljesítendő szakasz kapcsán nem merült fel, hogy két vagy három külön túraként járd végig (egy kétnapos és egy egynapos, vagy három egynapos túra)? Emellett, bár korán sötétedik, de ettől még nem feltétlenül baj, ha belecsúszik az ember a sötétedésbe. (Bár az tény, hogy új helyeken jobban szeretek én is világosban túrázni, mert így látok is valamit a tájból.)
Lipák István a Pest Megyei Vadvirág Természetjáró Egyesület elnökségi tagja volt, és aktív szerepet vállalt a Pest Megyei Piros túramozgalom működtetésében.
Elnézést mindenkitől, akinek offtopic, de én barátomnak tekinthettem, és bár a moziban háttérmunkás volt Azért pár másodperc erejéig felvillant a filmben is a Vértes epizód 03:07-03:10 között.
A temetésen még keresgéltem, no de hol van Farkas Gyula? Bár tudtam, hogy nincs jól, de ma letaglózott a hír, hogy 2024. november 4.-én este eltávozott közülünk. :( Búcsúztatója 2024. november 27.-én, szerdán 11.15 órakor lesz a Csepeli Temetőben...
A kulcsosházat ránézésre használják, az ablakon benézve is rendezettnek látszott a belseje. A környezete is rendben volt.
Valóban, az 5-ös busz pont jó lett volna, de a menetrendek.hu valami miatt nem dobta ki. De azért így sem volt vészes, bőven volt időm átsétálni a buszállomásról a vasútállomásra.
A leírásból kimaradt, de ha valaki ivóvizet szeretne tölteni a nagykanizsai vasútállomáson, akkor a pénztárak mellett, a falban van a csap. A peronon lévő csapokat leszerelték, a vasutas pedig a restit ajánlotta, hogy ott vegyek magamnak vizet.
Ezt a részt én is szerettem. A szurdokot is, meg a Förhencet is. A kulcsosház most milyen állapotban van?
Kanizsai közlekedés: Van összeköttetés a buszállomás és a vasútállomás között, a vonathoz hangolva. Csak ezt jó vidéki Volános szokás szerint sokféle járattal teszik, azért hogy a nem helyi utasokat jól összezavarják vele. :) Az 5-7-15-17-es járatcsoportot kell keresni, ezek a vasútállomástól mind bemennek a Kalmár utcához - a buszállomásnál lévő megállónak pedig ez a fedőneve...
A maradék szakasz őszi-téli időszakban két napra valóban nem ideális. Borsfáig a hullámvasutazás az észak-déli hátakon keresztbe, az kemény menet, főleg ha nincs olyan száraz idő, mint ami mostanság.
Határozottan jó lett Kisvásárhely-Sümeg között az új szakasz, hosszabb de sokkal érdekesebb és nyugisabb. A Tarányi kápolna előtti letérésnél jókora fa dőlt az ösvényre, ránézésre nem tűnt megkerülhetetlennek. Mi megnéztük a kápolnát és ott vágtunk át a kékre, korrekt kis túra volt. Sokkal jobb volt, mint régen a több kilométeres forgalmas aszfaltozás Sümegre.
Gratulálok a túrádhoz! Én is október közepe után túráztam a Tápió-mentén, én is láttam a majdnem teliholdat :) Mondjuk Nagykáta felé azért már kicsit sárgultak a fák.
Valamikor 14 éve a Kőszikla-szurdokban volt egy komoly ijedségem:
"Pár lépés után már látszott is az erős lejtő, szakadékban folytatódó falához rögzített létra felső ága. Alig villant át az agyamon, hogy itt nem lenne jó elesni, mikor már csúszott is ki a lábam. Szerencsére fél méterrel az egyetlen, utolsó biztos pont előtt szelídült a lendület, és stabilizálódott a helyzetem. Az ijedségen kívül semmi bajom nem lett, de egy darabig bizony a torkomban vert a szívem."
Jó volt felidézni az emlékeket, remélem még sikerül idén folytatnod az utat!
Négy hónap kihagyás után tértem vissza a Dél-Dunántúlra, hogy Zalakomártól folytassam a RPDDK-t. Az orvosi rendelőnél beütöttem a füzetembe a hiányzó pecsétet, majd hosszan koptattam a bakancsom talpát a zalai aszfalton. A következő két pecsétért kellett egy kis kitérőt tenni, de Zalakarostól végre szép erdei környezetben lehetett sétálni. Nagybakónak után kortyoltam az Eszperantó-források vizéből, majd letértem a kékről és végigmentem a vadregényes Kőszikla-szurdok sziklái között. Palinig már csak az órával versenyeztem, de még így is belefért a pecsételés a busz indulása előtt. A túra hosszabb, fényképes beszámolója a következő oldalon olvasható: https://turaelmenyeim.blogspot.com/2024/11/rpddk-06-zalakomar-palin-20241019.html
Kíváncsi lennék, hogy aki egy ilyen információt, mit amit beírtam, séróból mínuszol, vajon tett-e egy árva lépést valaha a természetben, túrázott-e valamerre, hogy nem tetszik neki? :-D
ON
És akkor az ON része a (Galga-)Tápió zöldnek: Galgagyörk környékén egy vaddisznóskert miatt törölték a jelzést, a mapy.czszerint van egy dűlőút, amin meg lehet kerülni, vajon tényleg? Járt arra valaki?
helyszíni tapasztalat: sosem volt túl sok jelzés, tényleg csak elvétve, viszont voltak táblák km adatokkal, Rajkánál a csatlakozó Z+ is vadonatúj volt, szóval élőnek látszott a dolog..
az elmúlt 2-3 évben Rajkától Fertőbozig jutottam, végig járható volt
nézd meg varsa2 írását a 73353-as hozzászólásban, meg ott a környékén, abban van pár jótanács (csatorna melyik partján érdemes menni hogy ne kelljen nagyot kerülni, Ágfalva körüli neuralgikus pont és kerülési lehetőség stb)
ahogy nézem, a soproni pirost vezetgették féligmeddig a helyére, meg valami új leágazás lett a Szent Mártonról (S+)
Köszönöm érdeklődéseteket, örülök, hogy élveztétek a leírást! A Tápió-menti zöld nekem nagyon tetszett! Nem túl vad, enyhe dimbes-dombos terep, de mégsem egyhangú.
Bizonyára észrevettétek, hogy én elég szabadon kezelem a kiírt útvonalakat, inkább csak a túra gerincét adják nálam, ahonnan erre is, arra is el tudok kalandozni. Szóval, lehet, hogy többet mentem a sárga jelzésen mint a zöldön, de hát én ezt így kedvelem... :)
Tápió-menti zöld: tervezem végigjárni, egy régebbi turistatérkép alapján az elveszett jelzéseket is, a Galga völgyétől (valaha egy folyamatos út volt).
Már egy ideje izgatott a Pest megyei piros és a Tápió-menti zöld túraútvonala. Mivel Pest déli-keleti szektorát elég jól ismerem (s nem is igazán vonz), úgy gondoltam, Verőce felől érkezve Pécelnél, a zöldön folytatom tovább utamat kelet felé. Így született a „hadidoki féle Piros-Zöld egyéni útvonal”.
Most a Pécel – Nagykáta szakaszra esett a választásom, s praktikus okok miatt fordított irányban jártam be. Hét óra körül érkeztem Nagykátára, a kerek képű telihold éppen lebukni készült a nyugati látóhatáron.
...és egy kis ízelítő:
Vadban gazdag környék volt ez: reggeli közben láttam egy egerészölyvet, s távolból három őzet.
Tovább indulva pedig szerencsém volt, mert éppen egy traktor kezdett szántani a mezőn, amitől az állatok nem riadtak ugyan meg, de szépen eloldalaztak a zajos géptől, s én pedig sorra le tudtam fényképezni őket. Így sikerült gím- és dámszarvast is fényképeznem. Nagy kaland volt!
Akit a teljes túra leírás is érdekel, a hadidoki.ini.hu lapon elolvashatja!
Ránéztem és tényleg nem mutatja a mapy.cz azt a felét, csak a Soproni-hegységen vezető szakasz jelentős részét. Így most már még jobban örülök, hogy a Sopron körüli részt leszámítva Kőszeg-Rajka között anno bringával megcsináltuk. Csekély vigasz, de Répcevis-Kópháza között a Szent Márton út, Albertkázmérpuszta környékén pedig a Szent Jakab út használja egy részét.
Nagyon nagyon koszi!!! Ezt a ket szakasz kozti turamentesseget tok nem tudtam. Pont azt gondoltam, hogy az a "plane", (az is), rogton meg kell kezdeni a kovezkezo szintet.
Az újabb 1 év az ezüst fokozathoz szükséges első túrától indul. A túranaplóban le kell zárni a bronzot, és beírni, hogy hol kezdődik az ezüst. Az egyes fokozatok között lehet "túra mentes holt idő", akár több év is. A már megszerzett fokozat nem évül el, de tovább fokozatba lépés esetén igazolni kell a korábbit.
Egy egy fokozat egymás után többször is megszerezhető.
Az arany és érdemes fokozat teljesítése egyszer – szülés, betegség, stb. miatt – megszakítható. A teljesítőnek azonban ezen idő alatt is érvényes MTSZ regisztrációval kell rendelkeznie.
"Legfeljebb további 1 éven belül teljesít..." szerintem a legutolsó bronzos túrádtól számítva, de hátha van itt, aki nem csak túravezető, hanem esetleg oktató is, és/vagy jobban tudja.
MTSZ, bronzjelvényes túrázó címre hajtok. Ehhez szükséges 500 pont és egy éven belüli teljesítés. Eddig oké. 2024. május 1-jén kezdtem, tehát 2025. április végéig kell megcsinálni és ledokumentálni az 500 pontot. Ez eddig egyértelmű.
A következő szintet - ezüstjelvényes, 800 pont szükséges - szintén egy éven belül kell teljesíteni. De mihez képest? Az utolsó bronztúrához képest? Ami mondjuk 2024. december lesz? Vagy a minősítés dátumához képest?
Igen, olvastam az MTSZ szabályt, igen, google a barátom, stb..stb...