Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Postás rendszám szerintem túl kevés volt, el lehetett kerülni a ismétlést. A PA sorozat nem lehetett több 2000-nél (nálam a 06-22 a legmagasabb), a PF meg alakjában különbözik a magánautós PF-től. Ott is 11-10 a legmagasabb a postás teherautónál és 52-71 a legalacsonyabb a magánautónál. Eddig. Persze túl kicsi a minta ahhoz, hogy egyértelmű következtetést lehessen levonni.
A statisztikához egy pici.
Bíztam bent. hogy a hétvégén meg lesz az ezer. Aztán nagyon jó linkeket kaptam tőletek és találtam magam is a neten. Ennek az lett a következménye, hogy elértük az 1500-at és jelentősen nőtt a buszok és ezen belül természetesen az Ikarusok állománya:
Gyártmány Összesen Ikarus 321 Wartburg 182 Pannonia 166 VAZ 110 Trabant 80 Skoda 64 Csepel mkp 42 Moszkvics 34 VW 29 FIAT 28 Volga 25 (üres) 21 MAZ 19 Polski-Fiat 17 Csepel tgk 14 Steyr-Puch 14 Opel 13 GAZ 13 Danuvia 12 Csepel 12 MZ 12 Rába 11 UAZ 11 IFA 10 Zastava 10 Dacia 10
Fajta Összesen Magán szgk 570 Busz 316 Nagy motor 156 BM 77 Kis motor 67 Állami szgk 54 Posta 52 Tgk 40 Honvédségi 35 Oldalkocsis mkp 29 Pótkocsi 23 Vontató 17 Próba 15 Nem állami tgk 13 Taxi 10 Lassú jármű 7 Bérautó 5 Külföldi áp. Magánautó 5 Mkp 5 Nem állami szgk 4 Mentő 4 Teher ok. 1 Magán szgk. 1 Végösszeg 1506
A P-s rendszámot csak egyszer adták ki. Aztán sok éven át használták. De olyannal ritkán találkoztunk, hisz valóban csak próbára használták. Ha valaki műszaki vizsgára vitt valamit és nem volt rendszáma, fogott egy kartonpapírt, ráírta "Vizsgára" és feltette a rendszám helyére. Meg az értesítésre ragasztott egy 10 Ft-os okmánybélyeget.
Valószínű ezt is kiadták, csak fehér alapon fekete betűkkel. A nagy motor E-s szériát is kiadták újra, ott formában különbözött. Ugyanígy a kismotor K-s széria.
Azt tudom, hogy buszos 'G' rendszámokat kiadták... de ott azokat is kiadták, amik korábban buszokon voltak, vagy csak azokat, amiket korábban a buszok nem használtak fel? És ennek a Wartburgnak akkor mi lehet a megoldása? Nem is ez az eredeti rendszáma, csak ráaggatták? Nem tudsz utána nézni, hátha benne vagy az adatbázisban... Itt egy buszos (Ikarus 66) GC-63-65!
Jó a szemed :) Nem adtak ki korábbi rendszámokat. A nyolcvanas ávekben adtak ki, de akkor is valamilyen eltérésnek kellett lennie, pl. a korábbi fekete-fehér GC-t, fehér-feketébe tették magánautóra.
Hmmm, valami bűzlik NDK-ban! Hogy lehet, hogy egy 1965-től gyártott 312-esnek 1962-es CE-s rendszáma legyen? Újra kiadták volna a rendszámot? Adtak ki régen egyáltalán újra már korábban bevont rendszámot? Szerintem most sem adnak ki... :-?
"Régi fényképeket rendezgetek mostanában", találtam pár rendszámot. Skif sátras utánfutók: NO-65-45 - miénk volt NU-44-51 - ismerős családé
Valamint egy vmikor a hatvanas években kiadott kicsike fotóalbumban (cím: B A L A T O N :)), az egyik fotón ott figyelmez egy régi Skoda (440?), rendszám: CA-06-60
Típus: Pannonia T1 Évjárat: 1963. November Alvázszám: T13 11 1813 Motorszám: T13 11 1813 Rendszám: EO 29 34 Később a ketyerósítás végett lassú jármű minősítést kapott 1978-79(pontosan nem tudom) így lett a rendszám 30 000 (igen). Forgalomból kivonva.
Édesapám legénykori motorjának még meg van a forgalmia:
Típus: MZ ES 250/2 Trophy (forgalmiban MZ 250) Évjárat: 1973 Alvázszám: 1423485 Motorszám: 4741802 Forgalomba helyezés időpontja és helye: Debrecen. 1973. Március 19. Rendszám: OK 57-68 Első tulajdonos: Favanci István, Konyáv Templom utca 10. Érvényes műszaki vizsgája volt: 1979. Június 12. Forgalombó kivonva: 1978. November 29.
Majdnem vettem egy 250-es Csepptankos Jawa-t. Semmilyen papír nem volt meg, tulaj '99-ben meghalt. 60 rongyot kértek érte.....
Típus: Jawa 250 Évjárat: 197? Alvázszám: 2292981 Motorszám: 289730 Forgalomba helyezés időpontja és helye: ? Rendszám: OG 14-57 Első tulajdonos: Kutasi István, Apostag Érvényes műszaki vizsgája volt: 1980. Forgalomból nem lett kivonva.
Az MZ Fórumból jövök, és akkor gazdagodjon a lista egy kis motoros vonatkozással is.
Típus: MZ ES 125 Trophy Évjárat: 1968 Alvázszám: 5155695 Motorszám: 7268203 Forgalomba helyezés időpontja és helye: Szekszárd, 1969. április 10. Rendszám: LI 18-27 Első tulajdonos: Kárpáti János (villanyszerelő), Pincehely, Kolozsvári út 3. Érvényes műszaki vizsgája volt: 1978. április 9-ig. Forgalomból nem lett kivonva.
Típus: MZ ES 150/1 Trophy Évjárat: 1974 Alvázszám: 5818042 Motorszám: 6469797 Forgalomba helyezés időpontja és helye: Nagykanizsa, 1975. június 9. Rendszám: OS 90-40 Első tulajdonos: Tamás Ferenc, Porrog, Fő utca 107. Érvényes műszaki vizsgája volt: 1986. augusztus 2-ig. Forgalomból kivonva: Nagyatád, 1991. április 29-én.
Mindkét motor az én tulajdonomban van már, igaz még a nevemen egyiksem :)
Nagyon jó ötletnek tartom ezt a rendszám fórumot! Így tovább, megy a kedvencek közé :)
Pobjeda, alvázszám: 0014084, motorszám: 2015221 Orosz Sándor sztahanovista gk.vezető lelkesen ír róla az 1954.márc.15-i Autó Motorban, "Szovjet gépkocsival - túl a kétszázezer kilométeren" főcímmel.
VC 81-59 Zetor-50 Super a zalaegerszegi Növényvédő Állomás gépe az 1970-es évek közepén
VC 48-86 Zetor-50 Super a zalaegerszegi Növényvédő Állomás gépe az 1970-es évek közepén
VF 42-40 Zetor-50 Super a keszthelyi Agrártudományi Egyetem géptani tanszékén az 1970-es évek végén
VF 69-28 Dutra UE-28 a keszthelyi Agrártudományi Egyetem géptani tanszékén az 1970-es évek végén (és még most is ott van és olyan, mint ha új lenne :-)
VH 98-41 MTZ-50 az 1970-es évek végén
VK 82-81 Universal 650M román gyártmányú traktor a 70-es évek végén
VN 91-55 T-150K traktor rönkszállító pótkocsival 1980 körül az Agromasexpo kiállításon
Ez pedig apám vállalati autója volt. Barkas B-1000 5 személyes vegyeshasználatú, YE-74-85, ha jól emlékszem 1988-ból, 1991-től AVP-935, a gépjárműkereső szerint még ma is forgalomban van.
CO-26-50, Fiat 850-es, osztálytársamék kocsija volt, Csipkerek mellett valahol az erdőben beborították egy vízmosásba, ott rohadt széjjel. Kb 20 éve :)