"A keletkezett veszteséghő elvezetésének határai miatt."
Ezt elfogadom, én is így tudtam...
"Hogy nem tartozik ide? Szerinted. Szerintem meg nagyon is."
Ha magáról a hidraulikáról szólt volna a vita, akkor biztosan, de így szerintem csak felületesen...
"A hajtómű túlmelegedése miatt az iv. is túlmelegszik, mivel elég nagy felületen szoros, fémes kapcsolatban állnak egymással."
Ez típustól függ, így erre hivatkozva első körben azt sugallni, hogy a hidraulikus járművekre ezért van megállapítva korlátozás, csúsztatás. Pl. a Bz esetében ez egyáltalán nem állja meg a helyét.
"A túlmelegedett olaj kenési tulajdonságaival kivánságodra később bővebben is foglalkozhatunk."
Nem szükséges. Az ember azt gondolná, hogy a hidraulika olajat és a kenőolajat külön hőcserélő hűti, így a kettő hőfoka között nem törvényszerű a szoros kapcsolat.
"... A 700 LE-s DIESELHIDRAULIKUS MOZDONY KARBANTARTÁSI ÉS ÜZEMELTETÉSI UTASÍTÁSA címűt tartom mérvadónak."
Ez ennyire szubjektív? Ki mit tart mérvadónak? És mit kértek számon az üzemeltetésen?
"A mozdony gyártó szíveskedtek azt is leírni, hogy a tolatási műveleteket 200 – 600 tonna terheléssel célszerű végezni, 600 – 1200 tonna között pedig az elegyet célszerű több részre osztani, ekkora tömeggel csak bejárásos tolatást szabad végezni."
Ez jól hangzik, de...
Hol jelenik ez meg követelményként? Sehol.
Eleve nonszensznek tartom, hogy kihúzás előtt a tolatócsapat terhelést számolgasson, arról nem is beszélve, hogy pl. egy 2000 tonnás elegyet ugyan át lehet fordítani (kb. 4-szer vagy inkább többször annyi idő alatt) 4 részletben egy másik vágányra, de közben a kocsik sorrendje is jelentősen megváltozik, a dolog teljesen értelmetlenné válik. Amelyik tolatómozdonnyal egy rendes terhelésű vonat egyszerre nem fogható, annak szerintem semmi keresnivalója az állomásokon!!!
"... sem a Menetrendfüggelékkel..."
Olyan már nincs...
"Viszont ha az utasítások készítői elolvasták volna a gyári előírásokat, valószínűleg most sokkal jobb véleménnyel lennénk a Dácsiákról."
Hm... Ha elolvasták volna, akkor a Dácsiákat legfeljebb vontatási telepi rendezésre használhatnánk...
"600 lóerő pl az előbbi könyvbe, de rá van írva az irányváltóra is, igaz csak „hozzáértők” számára..."
Én nem azt kérdeztem, hogy ez hova van leírva, hanem hogy hol hozták a mi (mozdonyvezetők) tudomásunkra!?
"Én ilyet nem állítottam..."
Én sem állítottam, hogy állítod. :-) Azt írtam, hogy kérdéseid ezt sugallják...
"... hogy téged is próbáltalak helyesbíteni, (csavar – rotációs) a reakcióból leszürve minimális sikerrel."
Szerintem rosszul érzékeled. Azóta tudom, hiába állítottak előtted mások mást, hogy az rotációs és nem csavar :-) Viszont nem fogadtam el tőled azt, hogy a plusz 6 tonna tömeg csak jelentéktelen hatással van a fékezésre...
"Azért aki bemegy a malomba az csak lisztes lesz előbb utóbb nem?"
De... ezek szerint rám is ragadt már ez-az, igaz? :-))
"Mivel nem értünk egyet abban mi az üzemszerű nincs min vitatkoznunk."
:-))) No! Egyetértünk abban is, hogy nem értünk egyett! Viszont érdemes lenne, ha végre konkrétan meghatározná valaki, vagy valakik, hogy mi számít üzemszerű igénybevételnek, ehhez hozzáigazítanák a velünk szemben támasztott elvárásokat is, és a felelősségre vonások, számonkérések következetesen ezek alapján történnének. Mert biztos vagyok benne, hogy amíg ez nem így lesz, a főnököm hülyét kap, ha bejelentenek, hogy 600 tonnánál nehezebb elegyet nem voltam hajlandó megmozdítani :-)
"Remélem kellőképpen kioktató, lekezelő stb. voltam, ez volt minden célom."
Hááát... Rád férne még egy kis gyakorlás, mert ez így csak gyenge közepes :-))
„És szeretnék a válaszokból tanulni! De komolyan!”
Ennek őszintén örülnék, de eddigi eszmecseréink sajnos ennek pont az ellenkezőjét bizonyítják:-(
„Tényleg, miért van? A kérdés alapján arra gondolnék, hogy kimondottan a "hidraulikus járművekre" a hidraulika miatt van megadva a legkissebb tartós sebesség – de mi most nem erről beszélünk. Akkor tényleg, miért?”
A keletkezett veszteséghő elvezetésének határai miatt. Hogy nem tartozik ide? Szerinted. Szerintem meg nagyon is. A hajtómű túlmelegedése miatt az iv. is túlmelegszik, mivel elég nagy felületen szoros, fémes kapcsolatban állnak egymással. A túlmelegedett olaj kenési tulajdonságaival kivánságodra később bővebben is foglalkozhatunk.
"Mennyi ez a Dácsia esetében?
Különböző irodalmak szerint más és más. Én az „Augusztus 23” Művek Bukarest, A 700 LE-s DIESELHIDRAULIKUS MOZDONY KARBANTARTÁSI ÉS ÜZEMELTETÉSI UTASÍTÁSA címűt tartom mérvadónak. A 221 oldalon azt írják egy táblázatban hogy tolató fokozatban fokozatban, 0 ezreléken 1200 tonna terhelés esetén 15 km/h
600 lóerő pl az előbbi könyvbe, de rá van írva az irányváltóra is, igaz csak „hozzáértők” számára A tipusjelben olvasható utolsó számjegy x 100
„Tényleg, mennyivel is? Én ugyanis nem 1200 tonnát írtam (1700-at, de ez mindegy)”
Én sem figyelmetlenségből írtam 1200-at, ugyanis az előbbi táblázat nem tartalmaz ennél nagyobb számot, tehát az 1700 tonna szerintem jelentős túlterhelés, ráadásul (igaz kicsivel) a kritikus sebesség alatt.
„ tolatási mozgásként. És mint ilyenre szerintem nincsenek terhelési korlátozások egyetlen utasításban sem. Ha tévednék, kérlek javíts ki, mert egy hónap múlva vizsgák lesznek, és nem szeretnék ott hamis "biztonságérzettel" megjelenni!”
Nos, hamis biztonságérzettel szerintem nem állsz rosszul!
A mozdony gyártó szíveskedtek azt is leírni, hogy a tolatási műveleteket 200 – 600 tonna terheléssel célszerű végezni, 600 – 1200 tonna között pedig az elegyet célszerű több részre osztani, ekkora tömeggel csak bejárásos tolatást szabad végezni.
Hogy ez nem vág egybe a MÁV utasításokkal? Igaz, sem a Menetrendfüggelékkel, sem a Műszaki Táblázatokkal. Igaz. Viszont ha az utasítások készítői elolvasták volna a gyári előírásokat, valószínűleg most sokkal jobb véleménnyel lennénk a Dácsiákról.
„Tényleg, mennyi? Csak nem kevesebb, mint amit a motor be tud vinni? És ezt az értéket hol hoztátok a mi tudomásunkra?”
600 lóerő pl az előbbi könyvbe, de rá van írva az irányváltóra is, igaz csak „hozzáértők” számára A tipusjelben olvasható utolsó számjegy x 100
„A túlterhelés általában mindenre negatív hatással van... :-)”
Végre valamiben egyetértünk!
Mikor milyen... A sok fakezű mozdonyvezető elkoptatja.
Már megint egyetértük::-)
„Szétcsúszik! Eltaláltam? :-)”
El! És kapaszkodj meg a terhelés hatására! Akár hiszed akár nem!
„Soseis próbáltam...”
Szerintem meg többször is, csak nem hozták a tudtodra.
„Természetesen előfordulhat.”
Neeem!:-)
„1.) Mi (főleg én) mozdonyvezetők mindent csak elcseszünk (ezért hülyék vagyunk, vagy hülyék vagyunk, és ezért cseszünk el mindent), a műhely meg mindig kiköszörüli a csorbát.”
Én ilyet nem állítottam, főleg nem rólad, de tény hogy a vasutas fórumokon néhányszor (az esetek tört részében) próbáltam korrigálni a mozdonyvezetők téveszméit (gyakorlatilag sikertelenül) igen volt hogy téged is próbáltalak helyesbíteni, (csavar – rotációs) a reakcióból leszürve minimális sikerrel.
„De nem hiszem, hogy a hozzáértés fokmérője lenne az, hogy hányat rontott, vagy ki hányat javított. „
Azért aki bemegy a malomba az csak lisztes lesz előbb utóbb nem?
„(Találkoztam nem kevés olyan szerelővel, aki el tudta mondani, hogy mit csinál, de hogy miért, arról fogalma sem volt.)”
Annyi idő sajnos már nincs visza az életemből hogy le tudjam írni én milyen mozdonyvezetőkkel találkoztam!
„3.) Annak, hogy a gépek nem bírják az üzemszerű igénybevételt, semmi köze sincs a fenntartás színvonalához, a dolgozók hozzáértéséhez, a felelősség egyértelműen az üzemeltetést terheli...”
Mivel nem értünk egyet abban mi az üzemszerű nincs min vitatkoznunk.
Remélem kellőképpen kioktató, lekezelő stb. voltam, ez volt minden célom.
hááát....erre a "kármentésre" sincs túl nagy szükség szerintem...aszongyák előírás...valakinek biztos jól jönnek ezek az előírások:) Gyanítom, hogy nem csak a volt gázolajkút alatt találnának 4 méter mélyen is vizes gázolajat vagy fekete"talajvizet:-))
Cellben kocsimosó lesz a helyén, szennyvízelveztéssel. Viszont effektíve mosóberendezés egyenlőre nem lesz, mivel arra nincs pénz...(max 1 Sterimob, ami ugye adott, úgyis van vagy 2 db:-)))
"... hűtővíz mikor "hideg"akkor kitágul,felmelegedés hatására meg "összemegy"
És +4 Celsius alatt igaza is van! :-))
"Szerintem te is tudod hogy kerültek a MÁV állagába ezek a csodás szerkezetek."
Az én véleményem egy kicsit más, de ez nem zárja ki azt, hogy neked is igazad legyen. Találkoztam olyan Dácsiákkal, amiken öröm volt a munka. Ilyen volt a már hivatkozott beosztott gépem, az 1125-ös. Csendes volt, télen kellemes meleg (nyáron meg elviselhető), erős, üzembiztos. Dolgoztam viszont olyanon is, ami saját magát is alig vonszolta el, füstös volt, zajos, huzatos, szakadt belőle az olaj, a víz, kidobálta az irányt, a hajtómű sokszor nem is töltött fel, nem lehetett fokozatot váltani, csak hidegindítóval indult, kézigázzal gyorsult stb.
De a sorozat korábban is kedvencem volt, mert kézre álltak a kezelőszervek, egyszerűen üzemelt, a kis homlokablakok ellenére, a magas vezetőállás miatt jól rá lehetett látni az ütközőkre, és baromi jókat lehetett rajtuk aludni :-) Azt mondtam, "inkább 100 szolgálat Dácsián, mint 1 Bobón"... És mindezt a komfort szempontjából a remot még felül is múlta (a többi szempontból meg alúl :-)
Nem igazán szeretem, ha azért piszkálnak, mert valamit megpróbálok rendeltetésszerűen használni. Azt mondanám, hogy amelyik gép erre alkalmatlan, azt nem kell kiadni a forgalomba. Igaz, hogy akkor megállna a vasút. Jól megtanultunk együttélni a korlátokkal, de akkor legalább azokból a(z egyre ritkább gépekből) hozhassuk már ki a maximumot, amik képesek erre – mindenféle lealacsonyító, kioktató, piszkálódó megjegyzés nélkül :-) És ne feledjük, ha mi nem rontanánk el semmit, akkor nektek nem lenne mit megjavítanotok (na jó, legalábbis olyan sok nem :-))
Arról lehetett megismerni őt, hogy egyformán teli voltak az irásai hasonló helyesirási hibákkal, aztán a végén sokszor be is valotta, ezek az irásai egy éven belül voltak, ha esetleg visszaolvasol megis találhatóak.
Volt azért már a topik történetében, nem is egy személynél, hogy 7 nick neve volt, habár egyszerre mindet nem használta, de hárommal szépen elbeszélgetett egy magában, sőt időnként még össze is veszett a másik nick nevével:-)))