Keresés

Részletes keresés

Gashpy Creative Commons License 2003.07.16 0 0 5120
Urak!
A Modelleisenbahner ehavi szamaban megjelent egy 4 oldalas cikk a 424-esek NDK-s szerepleserol. Ebben szep kepek vannak 424,204 es 165-rol. Fo erdekessegek:
- Ezek (es meg 198,199,208 es 224) a Csiba-konyvben Halle-i allomasitassal, illetve allomasitas ismeretlen-kent szerepelnek. Ezzel igy a lista teljesse valik.
- Mindket mozdonyon szelterelok (kis fulek), nemet szabvany szerint keszult palyaszamtablak, 204-en lengyel (?) eredetu lampak, no es oriasi tacepaok hirdetik az uj rendszer jelmondatait.

Szkennelni ekkorat nem tudok, de masolatot szivesen kuldok!

Gashpy

Szilis Creative Commons License 2003.07.16 0 0 5119
A 220, 194-eset! :-)
Előzmény: lopici (5117)
szekundans Creative Commons License 2003.07.16 0 0 5118
Nem vezeti! Nincs GŐZnyomás!
Előzmény: lopici (5117)
lopici Creative Commons License 2003.07.15 0 0 5117

Milyen gőzmozdonyt "vezet" Mónika? :-))

>[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

lopici

mdbz Creative Commons License 2003.07.15 0 0 5116
Ha adsz egy kis fényt a képre, szerintem jól látszik hogy 375

mdbz

Előzmény: division by zero (5111)
illesf Creative Commons License 2003.07.15 0 0 5115
Sajnos én is csak várom még mindig, hogy újra legyen diaszkennelési lehetőségem :(

242: szombaton reggel Alsógödön láttam, addig tehát biztos eljutott.

Előzmény: gumidani (5098)
manhattani Creative Commons License 2003.07.15 0 0 5114
>A gépek egyik jelentős hibaforrása a légsűrítő. Vajon miért? :-/
A légsűrítő a gőzmozdony egyik nagyon bonyolult része. A Bivalyé pl. kompaund gőzgép... (De azt hiszem, többb is van ilyen.)
A forró gőz hajtja, a sűrítő része beszív port, piszkot, amit talál... Közben hűteni kéne, mert az összesűrített levegő felmelegszik, de a gőz fűti...
Azt hallottam, amikor befejeződött a magyar gőzmozdonygyártás, a Ganzból százas nagyságrendben vittek a kohóba legyártott, készre csomagolt gőzös sűrítőket. Azt gondolom, sok mai gőzös vezér nagyon hálás lenne annak, aki azokból 8-10-et odaadna neki...
Úgy tudom, már cseréltek vizsgagépet amiatt, mert a sűrítő nem működött.
Előzmény: Szilis (5109)
Szilis Creative Commons License 2003.07.15 0 0 5113
Inkább 375-ös.
Előzmény: drdoktor (5112)
drdoktor Creative Commons License 2003.07.15 0 0 5112
erősebb tippem a 375, de kellene kézhez egy Ezüstkönyv, talán segítene.
Előzmény: division by zero (5111)
division by zero Creative Commons License 2003.07.15 0 0 5111
Akkor most melyik? 375 vagy 376?
Előzmény: drdoktor (5103)
piret Creative Commons License 2003.07.14 0 0 5110
Nem a légs?rít? volt a tettes, hanem valami cs?csatlakozás asszem a f?légtartály környékén. Szegény légs?rít? meg is lett dolgoztatva rendesen, hogy valamennyire pótolja a veszteséget.
Előzmény: Szilis (5109)
Szilis Creative Commons License 2003.07.14 0 0 5109
A légfékkel mindig valami gond van. Isten az atyám, én ezt nem értem. A gépek egyik jelentős hibaforrása a légsűrítő. Vajon miért? :-/
Előzmény: piret (5108)
piret Creative Commons License 2003.07.14 0 0 5108
Egyébként a két héttel ezelőtti szobi kanyaron, szintén a fővizsgás 324,540 vitte a vonatot, a vezérek szerint jól sikerült.
Azért visszafelé volt egy kis gond, valahogy túl sok levegö jutott a szabadba, annál kevesebb a fölégtartályba. Ennek folytán a fék feloldása Zebegényben kicsit macerásra sikeredett.
Előzmény: Szilis (5105)
Zoltika Creative Commons License 2003.07.14 0 0 5107
Nem tudom, illetve nem tudom, van-e cseregépe egyáltalán. Tapolcán nem volt, Celldömölkön nem jártunk. Mi csak 324.540-nel találkoztunk. Meg M40.201-gyel, de az itt OFFtopic...
Előzmény: Szilis (5104)
Szilis Creative Commons License 2003.07.14 0 0 5106
1983-ban (vagy 84-ben?) a MOROP kongresszuson. Csak a kongresszus kedvéért hozták el Kecskerétről.
Előzmény: division by zero (5102)
Szilis Creative Commons License 2003.07.14 0 0 5105
A 242,001 viszonylag nagy vonatot húzott (azért jó, hogy az illetékesek ezt előre bejelentették!:-( ), 2 db. 4 tengelyes, 4 db 2 tengelyes kocsit. A sípja túl éles, rossz hallgatni (kürtöt kellett volna rátenni), de a vonattal rendesen közlekedett. Én 17.40 körül találkoztam vele Rettentőn. Egyébként a két héttel ezelőtti szobi kanyaron, szintén a fővizsgás 324,540 vitte a vonatot, a vezérek szerint jól sikerült. Így azért most egy kicsit örvendezthetünk is. De kétségtelenül jobb lenne, ha a többi gép karbantartása se maradna el.
Előzmény: 424nurmi (5096)
Szilis Creative Commons License 2003.07.14 0 0 5104
És mi a csregépe? Csak a 324-es ment le?
Előzmény: Zoltika (5094)
drdoktor Creative Commons License 2003.07.14 0 0 5103
375? (376?)
Előzmény: division by zero (5102)
division by zero Creative Commons License 2003.07.14 0 0 5102
Ezen a szilvásváradi képen milyen nagyvasúti gözős van a háttérben? Az elöl látható 490 053 mikor volt a Szilvásváradi kisvasúton?
Még egy kisvasúti kérdés: Tapolca, 1970, melyik 490-es lehet? Próbáltam nagyítóval nézegetni az eredeti képet, de nem sikerült kiolvasni a pályaszámot :-((( talán 3-as az utolsó számjegy, de ez se biztos...
DGKUm Creative Commons License 2003.07.14 0 0 5101
Szerinte a 242-es felújítása helyett 2-3 darab 424-est tudtak volna talpra állítani.
Lásd az 5083-as hozzászólásomat.
Előzmény: 424nurmi (5096)
Kazankovacs Creative Commons License 2003.07.14 0 0 5100
Hírek szerint a 242.001 mütanrendöri próbája sikeres volt és engedélyezett legnagyobb sebessége 120 Km/óra. A hír igaz?

Azért ezt a teljesítményt mégiscsak el kellene ismerni. Végre valami ami megmaradt.

Előzmény: 424nurmi (5096)
Kazankovacs Creative Commons License 2003.07.14 0 0 5099
Kitünö összefoglaló jelent meg a Balkánra épített keskeny nyomközü gözösökröl. Malatinszky Sándor cikke a Vasútgépészet 2003. 2. számában. http://www.vasutgepeszet.hu/
gumidani Creative Commons License 2003.07.12 0 0 5098
Nekem van egy diaképem róla. Kb 1983-ban készülhetett. A mozdony jobb oldala látszik, a szerkocsinak csak az eleje van a képen. A mozdony 3. tengelye körül gőzfelhő kering. Valahol Borsodnádasdon, vagy Arlón készült a kép egy útátjárónál. A háttérben családi házak és mögöttük hegyoldal látszik.
A kép, a királyréti C-50-es képpel együtt, várja FI diaszkennerének feltámadását.
Előzmény: arlo8 (5093)
424nurmi Creative Commons License 2003.07.12 0 0 5097
Végre, nagy nehezen feltettem néhány képet. Idáig csak 269-ről és 424,247-ről vannak fennt képek. Itt megtekinthetőek!
424nurmi Creative Commons License 2003.07.12 0 0 5096
Ma kinnt voltam a FÜSTI-ben.
Müködőképes gőzmozdonyok:
269 befűtve, vezetni lehetett
109,109 hidegen a fütőházban
275,034 hidegen a fűtőházban
424,247 befűtve, nosztalgiavonatot hozott a Keletiből.
242,001 a szobi nosztalgiát vitte. Tud valaki valamit arról, hogy milyen eredménnyel?
Sikerült feljutnom a 424-es vezetőállásába. Itt néhány dolgot hallottam a vezértől. Szerinte a 242-es felújítása helyett 2-3 darab 424-est tudtak volna talpra állítani.
A ma készült képeket mindjárt feltöltöm a netre!
Kazankovacs Creative Commons License 2003.07.12 0 0 5095
Végre egy jó hír! Holnap megyek arrafelé, megnézem.
Előzmény: Zoltika (5094)
Zoltika Creative Commons License 2003.07.12 0 0 5094
Bocs, nem volt időm az elmúlt egy hétnek utánaolvasni, lehet, hogy nem is újság, amit írok. A Balaton-felvidéken a nosztalgia-vonatot 324.540 húzza, a következő fővizsga dátuma 2006.06.05.
arlo8 Creative Commons License 2003.07.12 0 0 5093
Hát ez szuper ! ( Képek a 8-asról)Főleg a vezetőállás, így legalább tudom mi is hiányzik most róla (pontosabban ,hogyan nézett ki ami most még hiányzik , vízállás stb).
Van még "korabeli" kép a 8-asról?
Előzmény: division by zero (5090)
DGKUm Creative Commons License 2003.07.12 0 0 5092
És különben: az üzemeltető vállon veregeti magát, számára nagyobb siker egy huszonéves "Budapest" névre keresztelt étkezőkocsi átöltöztetése, mint a pénzigényes gőzüzemmel való vacakolás. Ez utóbbi volumene úgy csökken, ahogy ebbe a tulajdonos nem tud befektetni...
Előzmény: DGKUm (5091)
DGKUm Creative Commons License 2003.07.12 0 0 5091
424,287 mikorra készül el?
Nem tudni. Minden energiát leköt ott a hétvégekre egy üzemképes gőzmozdony összetákolása, meg a 242-es pátyolgatása. Nagyobb volumenű javítási munkákra nincs pénz.
Kezdem azt hinni, hogy a nosztalgia üzemben behozhatatlan méretű kárt okozott a 242-es üzemképessé tétele.
Előzmény: 424nurmi (5089)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!