Urak!
A Modelleisenbahner ehavi szamaban megjelent egy 4 oldalas cikk a 424-esek NDK-s szerepleserol. Ebben szep kepek vannak 424,204 es 165-rol. Fo erdekessegek:
- Ezek (es meg 198,199,208 es 224) a Csiba-konyvben Halle-i allomasitassal, illetve allomasitas ismeretlen-kent szerepelnek. Ezzel igy a lista teljesse valik.
- Mindket mozdonyon szelterelok (kis fulek), nemet szabvany szerint keszult palyaszamtablak, 204-en lengyel (?) eredetu lampak, no es oriasi tacepaok hirdetik az uj rendszer jelmondatait.
Szkennelni ekkorat nem tudok, de masolatot szivesen kuldok!
>A gépek egyik jelentős hibaforrása a légsűrítő. Vajon miért? :-/ A légsűrítő a gőzmozdony egyik nagyon bonyolult része. A Bivalyé pl. kompaund gőzgép... (De azt hiszem, többb is van ilyen.)
A forró gőz hajtja, a sűrítő része beszív port, piszkot, amit talál... Közben hűteni kéne, mert az összesűrített levegő felmelegszik, de a gőz fűti...
Azt hallottam, amikor befejeződött a magyar gőzmozdonygyártás, a Ganzból százas nagyságrendben vittek a kohóba legyártott, készre csomagolt gőzös sűrítőket. Azt gondolom, sok mai gőzös vezér nagyon hálás lenne annak, aki azokból 8-10-et odaadna neki...
Úgy tudom, már cseréltek vizsgagépet amiatt, mert a sűrítő nem működött.
Nem a légs?rít? volt a tettes, hanem valami cs?csatlakozás asszem a f?légtartály környékén. Szegény légs?rít? meg is lett dolgoztatva rendesen, hogy valamennyire pótolja a veszteséget.
Egyébként a két héttel ezelőtti szobi kanyaron, szintén a fővizsgás 324,540 vitte a vonatot, a vezérek szerint jól sikerült. Azért visszafelé volt egy kis gond, valahogy túl sok levegö jutott a szabadba, annál kevesebb a fölégtartályba. Ennek folytán a fék feloldása Zebegényben kicsit macerásra sikeredett.
Nem tudom, illetve nem tudom, van-e cseregépe egyáltalán. Tapolcán nem volt, Celldömölkön nem jártunk. Mi csak 324.540-nel találkoztunk. Meg M40.201-gyel, de az itt OFFtopic...
A 242,001 viszonylag nagy vonatot húzott (azért jó, hogy az illetékesek ezt előre bejelentették!:-( ), 2 db. 4 tengelyes, 4 db 2 tengelyes kocsit. A sípja túl éles, rossz hallgatni (kürtöt kellett volna rátenni), de a vonattal rendesen közlekedett. Én 17.40 körül találkoztam vele Rettentőn. Egyébként a két héttel ezelőtti szobi kanyaron, szintén a fővizsgás 324,540 vitte a vonatot, a vezérek szerint jól sikerült. Így azért most egy kicsit örvendezthetünk is. De kétségtelenül jobb lenne, ha a többi gép karbantartása se maradna el.
Ezen a szilvásváradi képen milyen nagyvasúti gözős van a háttérben? Az elöl látható 490 053 mikor volt a Szilvásváradi kisvasúton?
Még egy kisvasúti kérdés: Tapolca, 1970, melyik 490-es lehet? Próbáltam nagyítóval nézegetni az eredeti képet, de nem sikerült kiolvasni a pályaszámot :-((( talán 3-as az utolsó számjegy, de ez se biztos...
Kitünö összefoglaló jelent meg a Balkánra épített keskeny nyomközü gözösökröl. Malatinszky Sándor cikke a Vasútgépészet 2003. 2. számában. http://www.vasutgepeszet.hu/
Nekem van egy diaképem róla. Kb 1983-ban készülhetett. A mozdony jobb oldala látszik, a szerkocsinak csak az eleje van a képen. A mozdony 3. tengelye körül gőzfelhő kering. Valahol Borsodnádasdon, vagy Arlón készült a kép egy útátjárónál. A háttérben családi házak és mögöttük hegyoldal látszik.
A kép, a királyréti C-50-es képpel együtt, várja FI diaszkennerének feltámadását.
Ma kinnt voltam a FÜSTI-ben.
Müködőképes gőzmozdonyok:
269 befűtve, vezetni lehetett
109,109 hidegen a fütőházban
275,034 hidegen a fűtőházban
424,247 befűtve, nosztalgiavonatot hozott a Keletiből.
242,001 a szobi nosztalgiát vitte. Tud valaki valamit arról, hogy milyen eredménnyel?
Sikerült feljutnom a 424-es vezetőállásába. Itt néhány dolgot hallottam a vezértől. Szerinte a 242-es felújítása helyett 2-3 darab 424-est tudtak volna talpra állítani.
A ma készült képeket mindjárt feltöltöm a netre!
Bocs, nem volt időm az elmúlt egy hétnek utánaolvasni, lehet, hogy nem is újság, amit írok. A Balaton-felvidéken a nosztalgia-vonatot 324.540 húzza, a következő fővizsga dátuma 2006.06.05.
Hát ez szuper ! ( Képek a 8-asról)Főleg a vezetőállás, így legalább tudom mi is hiányzik most róla (pontosabban ,hogyan nézett ki ami most még hiányzik , vízállás stb).
Van még "korabeli" kép a 8-asról?
És különben: az üzemeltető vállon veregeti magát, számára nagyobb siker egy huszonéves "Budapest" névre keresztelt étkezőkocsi átöltöztetése, mint a pénzigényes gőzüzemmel való vacakolás. Ez utóbbi volumene úgy csökken, ahogy ebbe a tulajdonos nem tud befektetni...
424,287 mikorra készül el? Nem tudni. Minden energiát leköt ott a hétvégekre egy üzemképes gőzmozdony összetákolása, meg a 242-es pátyolgatása. Nagyobb volumenű javítási munkákra nincs pénz.
Kezdem azt hinni, hogy a nosztalgia üzemben behozhatatlan méretű kárt okozott a 242-es üzemképessé tétele.