Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Nekünk 1989 szept vagy okt.hónapban átadott 120l (5 sebességes!!!:)) az EC 92-73 rendszámot kapta..Késöbb DAS-307 volt a rendszáma..Antann esetleg meg tudod nézni fut-e még?
lNem igazán vagyok taxispárti ,de a Vígszínháznál tényleg nem lehet balra fordulni ,tehát az egykori Rajk L.u. (ma Pannónia) sarkára csak az ominózus kunkor abszolválásával lehetett eljutni. SIMON spann védekezése jogos volt.
Ez nem az én emlékem ,hanem a volt osztálytársamé :
Kukás LIAZ suli előtt : FN-42-80
Szénszállítás az iskola részére : YD-95-79 platós, kék ZIL. (A jármű nekem is dereng.)
Jéé, A "TAPLÓFEJŰ LACIKA"! Így hívták a háta mögött a az apparátusban ,még a legkomolyabb fejesek is. Fater a munkájából adódóan relative jó (tegező) viszonyban volt a ''levadászós"-sal, aki akkoriban A Kohó és Gépipari Minisztérium élén állt. A miniszter (a mai cselekedeteitől függetlenül egy valóban kvalifikált úriember hírében állt ) is következetesen, csak a fenti néven emlegette delikvensünket , ha valamiért a cuki kis ábrázata szóba került. ( Egyébként a D 209 első feleségét -szintén jó fej - is jól ismerte az öregem ,és a hölgy is csak így becézte.) Ezt nem egyszer röhögve tágyalták apám meg a kollégái. Nyilván W123-as 230/230E ,'86-tól 124-es.
Úristen !Mennem kell,lemaradok A DERRICKRŐL ,és nem látom a mumesz BMW-ket!
Egy kis fejtörő, én nem boldogulok vele. Az Octavia az még rendben van, CE 06-96, viszont a jobb oldalán álló FA 82-58-as furgon számomra ismeretlen, valamint a baloldalán lévő CA 57-34-es is. A kép minőségét nézzétek el, digitgéppel fotóztam ki könyvből, + le is kellett butítsam a zindex szintjére :( elmentve azért ki lehet nagyítani használható méretre
No igen, értem én, minden út Rómába vezet:) Meg hát miről is beszélünk, hiszen taxis volt, muszály volt a hosszabb utat választania :) És méghozzá olyan amatőr módon akarta becsapni az utasait, hogy még az öreg néniknek is feltűnt, mikor kóválygott a Vígszínháznál :)
Értem, te a fehér házra gondoltál, én meg kissé mélyebbre mentem :) Arra emlékszem, a Maróti KISZ KB első titkár korában Mercivel villantott. Dehogy milyennel, arra nem emlékszem. Az biztos, hogy fekete volt, de ez nem meglepő.
A guruk szerint a Tatra-613 volt az egyetlen autó, amire nem kellett várni. Bementél a szalonba és megvetted. A Tatra topicban utána lehetne nézni, mi volt az ára.
Nekem meg egy AY-os kép ugrik be folyton ,ha a témában tördelem a fejem.
Amúgy meg a CSERHALMI a lehető legjobb úton menekült operatív szempontból. Alagút u. balos megint felfelé a szerpentinen ,még egy bal végig Vár alatt a Bécsi kapuig,bal ismét, jobb le a Hattyún , jobbos az egyirányú (mit számít az már a korábbiakhoz képest)Iskola u.-n oszt' készen is van!
Egy IV-s 603-asra emlékszem,itt mocorgott budán, 86-88 körül. Pesti TATRA-fanek kell, hogy emlékezzenek arra a 613-asra, amelyik szintén ebben az időszakban,mindig az Irányi utcában ,a Verespálné és a Váci utca közti szakaszon parkolt. A Gelato-ba menet rengetegszer parkoltam mögé ,elé. TR-es lehetett.
Az sem túl gyakori dolog, Kálmánnak most nyálaztam át 10 évfolyam Autó-Motort, hát mondjuk fénykép még csak-csak van róluk, de magyar rendszám még egyiken sincsen, csak bemutatják őket. Erzsébeten a Kossuth Lajos utcában állt egy a nyolcvanas évek első felében, méghozzá T valami rendszámmal, olyan volt, mint egy csoda, vadonatújonnan Tatra 613 magánautó... szerintem sokkal több nem is lehetett magánkézben
Azaz, szerintem is elég szigorú autók, kiváltképpen a sötétkék vagy a fekete. A saját hazájában is elég rossz híre volt, kiváltképpen a Moro affér után, amelyben mind a két típus főszerepet töltött be. Mondjuk én szinte kizárólag magántulajdonúakra emlékszem, abból is leginkább az utolsó szériás műanyagosakra, TJ, TK, TS betűkkel, de a számok teljes összevisszaságban vannak a fejemben, hiába, régen volt már, és nekem sajna nincs olyan királyságos memóriám, mint Neked. Egyetlen nem magán autóra emlékszem, az pedig AH-s volt
Köszönöm szépen de én a pártvezetés alatt a budapestiekre, a felső pártvezetésre értettem. A pozsonyi úti PÁRTGARÁZSBAN a Mercin kívül, egy darab más nyugati gyátmányhoz semmilyen szervízháttér évtizedek óta nem volt. 1989 végétől fél évig jártam oda a 126-oshoz alkatrészért ,akkor mondta ezt egy ottani régi fószer.
Borzasztó haloványan, államiakra emlékszem. Úgy tudom nem az apparátus , hanem inkább vállalatvezetők kaptak ilyet (esetleg a III/III-sok az agilitás miatt). A vállalati kocsik AE-AG rendszámot kaphattak (az AF kihagyásával,az mindig politikai szerveké volt) a 132-esek korában ,de ezt csak feltételezem. Az állammal vegyes tulajdonú,vagy tisztán nyugati cégek képviseletei pedig AY-t ,ez biztos.
Minap olvastam valahol egy 130-as tulaj szánalmas nyilatkozatát ,hogy az ő kocsija is a KÁDÁR-flottába tartozott. Ez a meskete is gazdagítja az egetverő baromságok - a témában egyébként sem szegény - tárházát. A pártvezetés a szovjet gyátmányokon kívül kb. '65-86-ig már kizárólag MERCEDEST szerzett be ,a még szolgálatban lévő amerikai típusokat folyamatosan selejtezték.Vonatkozott ez a külhoni diplomáciai testületre is.
Egyébként 130-ast és a 132-est én is karmoltam capo-s kiállása miatt.
Meg a lengyel csaj... ,semmi nyolcvanas évek eleji ''gáz szerkó''. Ma is megállná a helyét, tökre vinném...
Jut eszembe!
A BÁCS FERINEK egy fehér 1500 s-e volt '84 nyarán. Párszor láttam az orbán-téri közértben. Sajna a tábla nem ugik be, talán KJ-s? Az viszont hundert prozent , hogy a tv-bemondó KERTÉSZ ZSUZSÁVAL volt. (gyengébbek kedvéért :molett, hemüveges hölgy , ő mondja alá a DALLAS-stáblistát)