Keresés

Részletes keresés

fefefe Creative Commons License 2010.01.20 0 0 38011
ahol a régi lemezt az újjal összedolgozod, ott bornit-S-sel kend be ;-) (H=híg, S=sűrű)
Előzmény: Landerer (38004)
Pitylogós Creative Commons License 2010.01.20 0 0 38009

És belülről kiburkolni bitumenes lemezzel?

 

Vagy olcsóbb/jobb a kenhető?

Előzmény: Törölt nick (38008)
nagy ivó Creative Commons License 2010.01.20 0 0 38007
" És ez elég is, vagy ezután még nedvesen rá kell teríteni bitumenes lemezt és azt újra lekenni? "
Nem elég, erre GV 3-GV 4-est kell ráhegeszteni, rámelegíteni perzselővel
Erre a hőszigetelés majd a fólia, a falra is felhajtva, magasabbra mint az aljzat teteje
Diletációs csíkként kapod, lehet vágni is megfelelő magasságra 1 - 2 cm-es EPS táblákból ezt körbe a falra kell fogatni, ezután a pothegesztett rács majd az aljzatbeton
Előzmény: Landerer (38004)
nagy ivó Creative Commons License 2010.01.20 0 0 38006
A bornit valami új anyag? Mert eddig bonomitot, bitugélt használtunk. A hőszigetelésre nem tettél vashálót?
Előzmény: pitmann (37994)
Abigél Creative Commons License 2010.01.20 0 0 38005
Igen, Capriét megkaptam, köszöntem is szépen :-). De igyekszem azért több ajánlatot begyűjteni. Amúgy XXI. Bp.

Ja, és enyém lett a 38 000. hozzászólás, juhééé
Előzmény: botsinkai (38003)
Landerer Creative Commons License 2010.01.20 0 0 38004

Köszönöm, ez elég konkrét és érthető, egy kis guglizás után sikerült az anyagokat is beazonosítani.

Ha jól értem, akkor a bevésés és porszívózás után a Bornit H-val össze kell kenni az aljzatbetont a régi kátránypapír felülettel. És ez elég is, vagy ezután még nedvesen rá kell teríteni bitumenes lemezt és azt újra lekenni?

Azután erre jön a lépésálló polisztirol....erre jön a szegélyszigetelés - na az micsoda és hogyan kell? Erre jön a technológiai fólia (valamilyen nejlon) ez a szegélyszigetelés alá, vagy fölé kerüljön?

Alakul a dolog:-)

Ezek szerint nálad jól sikerült, szárazak a falak és nem jéghideg az új padló.

Előzmény: pitmann (37994)
botsinkai Creative Commons License 2010.01.20 0 0 38003
Capri ajánlott már. :-)
Egyébként holt szezon van, sok a munka nélkül tengő-lengő festő, találhatsz bőven.
(Nem mindegy, hogy helyileg merre vagy.)
Előzmény: Abigél (38002)
Abigél Creative Commons License 2010.01.20 0 0 38002
Na, éppen ennek a jó festőnek a telefonszáma kéne nekem :-)
Előzmény: botsinkai (38001)
botsinkai Creative Commons License 2010.01.20 0 0 38001
Egy jó festő gyorsan eltünteti. Glettelőgipsz, üvegfátyol és csiszolórács csodákra képes. :-)
Előzmény: Abigél (37998)
Abigél Creative Commons License 2010.01.20 0 0 38000
:-) Hát, akkor én SÍK falat szeretnék :-)
Előzmény: Dunit (37980)
botsinkai Creative Commons License 2010.01.20 0 0 37999
Dombormintás vagy fűrészporos tapéta sokmindent eltakar, főleg világos alapszínnel.
Előzmény: Abigél (37997)
Abigél Creative Commons License 2010.01.20 0 0 37998
Hát igen, hullámos sajnos. De újra vakolni azt nem nagyon akarnánk. És nem csak hullámos, de az utóbb berakott villanyvezeték helye is katasztrofális a plafonon pl.
Előzmény: Masgas (37977)
Abigél Creative Commons License 2010.01.20 0 0 37997
Viszont a tapéta valamennyire elfedné a glettelés egyenetlenségeit, nem? Ha elfedné, annak örülnék, de a szépen gletteltnek, tapéta nélkül még inkább...
Előzmény: topikolos (37970)
zmrzlina23 Creative Commons License 2010.01.19 0 0 37996
De milyenre tervezed? Dupla réteg zsalu közé öntöd a betont? Vagy a külső helyett lehet maga a gödör fala ?(félek, beomolhat).
Másoknak ilyen tapasztalata?
Előzmény: pitmann (37995)
pitmann Creative Commons License 2010.01.19 0 0 37995
Szia!

Sajnos ciszternával kapcsolatban még nincs tapasztalatom.
Egy vízaknát készítettem tavaly ahol van a kút is. A falát 15-ös zsalukőből csináltam és a alul és oldalt is vízszigetelő lemezt tettem fel. A tapasztalat , hogy mostanában is a nagy esők hó stb ellenére az akna por száraz.
Előzmény: zmrzlina23 (37993)
pitmann Creative Commons License 2010.01.19 0 0 37994
Szia!

Én is ugyanebben a szituban voltam tavaly. Amit én csináltam a következő:
1. a régi burkolat felszedése
2. alatta lévő homok, sitt stb. kiszedése a falban lévő kátránypapír szintje alá kb 10-12 cm-ig
3. az így kapott részt vízszintbe elegyengetni
4. szerelőbeton elkészítése, a beton felső szintje=a kátránypapír aljával
5. a falat bevésni 2-3 cm-re a kátránypapír fölött
6. a szerelő betont bekenni kellősítő anyaggal (pl. bornit H)
7. vízszigetelő lemez elkészítése, a falban lévő kátránypapírral összedolgozni
8. lépésálló lefektetése (5 cm-t raktam, szívesen tettem volna 15, csak akkor a belmagasságom tovább csökkent volna) majd a szegélyszigetelés elhelyezése
9. technológiai fólia lefektetése
10. betonozás 5-6 cm
11. burkolás

zmrzlina23 Creative Commons License 2010.01.19 0 0 37993
Szia,

nekem is szükségem lesz ilyesmire.

a ciszternát mivel fogod vízállóvá tenni? Mert egy dolog, hogy lesz betonfal.
A betont kívül-belül kizsaluzod, vagy a gödör és a belső zsalu közé önteted?
Előzmény: pitmann (37972)
Masgas Creative Commons License 2010.01.19 0 0 37992
Szerintem a 10 es falvastagság bőven elég.
Vasalásnak szerintem 6 os vasbetonháló esetleg két réteben távtartókkal közötte.
Én deszkából készíteném a zsalut eddig is abból készítettem és azt is ki kell eléggé támasztani a szemközti oldalhoz.
tipp:
A zsaluzatot még a gödörbe való beszerelés előtt érdemes bevonni lépésálló fóliával a festék boltban lehet kapni. valamint a földfalat is és akkor a bedolgozott betonnak lesz vize megkötni és a beton is jobban csusszan a helyére. Ezután a zsaluzat majdnem olyan mint az új deszka és szárítás után bármire fel lehet használni.
Ja és az aljzatbeton alá sem árt fólia.
Én öntenék alapot is olyan 20*20 cm est abból kiálló vasakhoz lehet rögzíteni az aljzat és a fal vasalását.
A betont adalékolni kell ilyen elaszticitást és vízállóságot növelő szerrel. Tüzépen lehet kapni olyan 8000 kb. 3 m3 -hez való.
A fal öntésénél fontos as folyamatos tömörítés : praktikusan kalapáccsal a zsalu belső felén .
Én szennyvíztározót és ciszternákat készítettem néhányat olyan 8 cm es fallal.
A legrégebbi 15 éves és nincs még vele gond.
Végül az alját ne feledd lejtetni az egyik sarokba hogy ki is lehessen szivattyúzni.
Előzmény: ködkürt (37984)
halaloszto Creative Commons License 2010.01.19 0 0 37991
ismetelnem magamat:

"1. a folia, meg az alahajtas, az nem vizszigeteles. bitumenes lemez, illeszteseknel osszeolvasztva, a falban levo szigetelessel is osszeolvasztva, az szigeteles."

a nejlonfolia az nem hasznalhato vizszigetelesnek.

ha akarsz rendes vizszigetelest csinalni, akkor bitumenes lemez (modern katranypapir).

vajk
Előzmény: Landerer (37990)
Landerer Creative Commons License 2010.01.19 0 0 37990

Oké, köszönöm, kezdem érteni.

Sajnos azt gondolom, hogy az 50 éves kátránypapír belógó széle már szétporladt. De majd kiderül, ha a tavasszal kibontom.

Egyébként hogyan lehet a nejlonfóliát összeolvasztani a kátránypapírral? mi a technológiája?

Előzmény: halaloszto (37989)
halaloszto Creative Commons License 2010.01.19 0 0 37989
1. a folia, meg az alahajtas, az nem vizszigeteles. bitumenes lemez, illeszteseknel osszeolvasztva, a falban levo szigetelessel is osszeolvasztva, az szigeteles.

a lenyeg, hogy a szoba alatti vizzaro reteg egy folytonos reteget adjon a falban levo vizzaro reteggel. ha a kiasas utan a beton teteje lejjebb van mint a falban, akkor falra felhajtva, es ugy olvasztva. ebbe a "teknobe" mehet a hungarocell. ha a falban tul lent van a szigeteles, akkor le kell asni addig, hogy a beton tetejenek a vonalaban legyen.

2. tapasztalat: anyam hazaban ezelott 30 evvel ugy dontottek, hogy legyen parketta a nagyszobaban. hamar parketta, akkor legyen alatta rendesen beton. (akkoriban hoszigeteles nem letezett). beton-bitumenes lemes - beton - parketta

a nedvesseg jon felfele. nekimegy a szigetelesnek, elindul hat oldalra. ott megtalalja a falat, atmegy abba, es megy felfele tovabb. a vakolat meg mallik azota egyfolytaban. a szekrenyek mogott 20cm hely van hagyva, igy nem peneszedik, csak mallik.

vajk
Előzmény: Landerer (37988)
Landerer Creative Commons License 2010.01.19 0 0 37988

Köszönöm a válaszokat.

A falak nem nedvesek, legalábbis még nem kellett újra vakolni.

Ha látható a szigetelés, akkor alatta kaparjak egy vályatot és oda hajtsam be a fóliát?

És a betonozás ne legyen magasabb mint a szigetelés, vagy a második réteg beton ami a fólia felett lesz, már mehet magasabbra?

A tetejére hornyolt OSB lapot gondoltam rakni és arra a padlószőnyeget...

Sajnos én is tartok attól, hogy vizesedést okoz a betonozás....azt hiszem amíg fel nem szedem, addig nem vásárolok semmit. Lehet, hogy új hajópadló kerül vissza....csak szerintem nem nagyon higiénikus, hogy a padló alatt mászkálnak a hangyák, ezért gondoltam a betonozásra.

Van valakinek tapasztalata ilyen felújításról?

ködkürt Creative Commons License 2010.01.19 0 0 37987
Köszi. Menet közben majd még lehet, hogy kérdezek:)
Előzmény: nagy ivó (37985)
halaloszto Creative Commons License 2010.01.19 0 0 37986
ovatosan, jol atgondolva, mert be lehet szopni!

a padlo nem magatol rohadt el, hanem a viztol.

ha normalisan teszel vizszigetelest, akkor azt ossze kell dolgozd a falban levo vizszigetelessel. ha nem teszed, akkor a padlo alatt felgyulo nedvesseg mivel nem tud felfele menni, kimegy oldalra, es haromevente lehet vakolni a falat.

ha nem talalod a falban a szep tokeletes szigetelest, akkor nem lehet rendesen megcsinalni. szerintem.

akkor marad a hajopadlo. annak a resein feljon a para, es 20-30 evig siman elvan.

vajk
Előzmény: Landerer (37982)
nagy ivó Creative Commons License 2010.01.19 0 0 37985
Az osb-től szebb lesz a felület, de agyon kell merevíteni mert megnyomja a beton, olcsóbb és erösebb a deszka kb 1/2 m3
Megfelelő vasalásal és beton minőséggel olyan lesz mint 1 födém, nem fogja szétnyomni.
Legalább 10-es vasból hálóvasalás a víztároló külső harmadába
Előzmény: ködkürt (37984)
ködkürt Creative Commons License 2010.01.19 0 0 37984
Köszi mindenkinek a válaszokat. Egyben biztosan nem tudom kiönteni, mert először az alapot kell megcsinálni. Utána felzsaluzni.


Ellenben, ha már zsalu, volna még két kérdésem:
Ugyan bekérdeztem már másik topicban is, de jobb kétszer:)

Ugyebár ez egy 2*2*2-es szicterna lesz. Nem zsalukőből szeretném a falait, hanem betonból kiöntve:
1. OSB lappal lehet zsaluzni, ha megfelelően ki van belülről merevítve? És mondjuk kellően vastag...

2. Elegendő ha 15cm-es falvastagságot csinálok betonból? Persze annyáig' bevasalva. A föld homokos, de ne túl laza. Nem fogja szétnyomni a 8000liter víz?

Köszi előre is.

köd


Előzmény: nagy ivó (37981)
nagy ivó Creative Commons License 2010.01.19 0 0 37983
Rétegrend: homok-kavics feltöltés, aljzatbeton 4-5 cm, lépésálló EPS, fólia, diletációs csík, vasalás, aljzatbeton min. 6 cm.
Spórolósan ha nem nedves az altalaj: homokágy léccel lehúzva, lépésálló szig. stb.
Előzmény: Landerer (37982)
Landerer Creative Commons License 2010.01.19 0 0 37982
Szervusztok!
Egy öreg kockaházam van, 50 év után elkorhadt a padló a szobákban.
Szeretném felszedni és lebetonozni, végül szőnyegpadlót tenni rá.
Az a kérdésem, hogyan kell ezt jól megcsinálni...
Milyen legyen a rétegsorrend és milyen anyagokból?
Hőszigetelő réteget és vízszigetelő fóliát is szeretnék. Padlófűtés nem lesz.
Hogyan kell "összedolgozni" a falszigeteléssel a fóliázást? Gondolom kátránypapír falszigetelés lehet valahol, ez a felszedés után remélhetőleg kiderül.
nagy ivó Creative Commons License 2010.01.19 0 0 37981
A 4 m3 mixerbetont egyben kihozzák, viszont nem tudod egyszerre elhasználni.
Ha elkészíted a lemezalapot, 2-3 nap várakozás után tudod ráépíteni a zsalut, zsalukövet
Ha magas ( kb 2 m felettiek) az oldalfalak, azt célszerű szakaszosan feltölteni, mert a kk betont nem biztos, hogy kibírja a zsalu (kő), én kézi keveréssel készíteném a kis mennyiség miatt is.
Előzmény: ködkürt (37971)
Dunit Creative Commons License 2010.01.19 0 0 37980

  A sima és a sík két külön fogalom.

 

 Egy szép női fenék is sima , de nem sík  !

Előzmény: Abigél (37969)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!