Néha csinálok. Általában 200 000 km fölötti futásnál már érdemes megcsinálni a BMW nagyszervizt. csapágyak, lánchajtás, néha olajpumpa. Kb ennyi futásnál jelez a kocsi, hogy DPF élettartam vége felé van. Az egy jó indikátor lehet a motorjavításra.
Eddig nekem is az alulról történő fecskendő a legszimpatikusabb, mert az van, kézipumpám illetve valami adapter hogy nyomás alá helyezzem a tartályt, az meg nincsen.
Nagyon hálás lennék, ha segítenétek a szakdolgozatom elkészülését egy kb. 6 perces kérdőív kitöltésével, melyben autóalkatrész vásárlási szokásaitokra és két rövid reklámfilm megtekintése utáni benyomásaitokra vagyok kíváncsi. 😇
Épp most olvasom , hogy kb 50C vizhőfok alatt és kb 5C levegőhőmérséklet alatt automatikusan bekapcsol ,és ha még féltucat feltétel teljesitve vagyon..
Van olyan nyári kipróbáláshoz hogy Jégkocka teszt..., külsőlevegőszenzort hüteni 5C alá..., már ha véletlenül megtalálja a fószer.., esetleg valahol a hütőradiátor elött lakozhat...???
Ha nem fogadod meg a tanácsokat és már mindent kicseréltél de mégsem indul,akkor a vezérlőpanel javításban tudok segíteni,ha még nincs rétestésztává rohadva a panel.
Egyelöre sikerült boritékolni---De elengedés nincs kilátásban .., ez egy gratiszos/ baráti/üzleti is kapcsolat...., tehát felkészlési fázisban vagyok továbbra is...
Ahogy irod, ezeknél az ember ., él én is " könnyen megfeledkezik arról hogy ezek kiegészitőfütések , és kb 5-6C alatt elindulnak ugymond spontán maguktól...,igy elhasználódási ráta is más mint alkalmilag bekapcsolt állofütések..
Lehet hogy vicces, de nem egyszerű a kályhákat csinálni. Kellene hozzá kályha diag rendszer, meg hozzáértés. (pl amikor szétszeded, kicseréled a gyertyát és ugyanolyan rossz...)
Biztos létezik gépjármű kiegészítőfűtőberendezés javító OKJ-s képzés is, akkor :-O
Szét kell szedni, ki kell mérni, hibákat ki kell törölni, újra kell próbálni.
A gyertya relatíve drága, mert itt mindig a lángban van, és a vezérlő az ellenállását méri vissza.
Ami nem nagy, merthogy 12Vról izzik, kell tudnia ampert rendesen, tehát a kimérés egy tecsos multiméterrel nem fog menni.
Csakhogy egy idő alatt a gyertya szétég, és azokban a kocsikban ahol a kályha egész télen minden indulásnál ráindul, hogy előbb legyen meleg a vas, belátható mit "kap" 5-8-10 év alatt, szemben a régi néha kézzel bekapcsolt állófűtésekkel szemben.
Elektronikájuk is betegesebb, mint bármelyik vezérlő, ráadásul tele vannak szándékos kibszással, csak gyártó által törölhető letiltással, stb. Egészen vadnyugati ami ebben folyik, és igazából itt kína sem oldja meg, mert ezek a csájníz utólagos játék fűtések inkább ilyen eldobható kategória még mindíg a komolyabb cégekkel szemben.
Ez célcsoportja szerint egy "luxustermék", ennek megfelelő nyűggel, költséggel, csakhogy csomó kocsiban ennek ellenére újonan gyárilag be vant valami silányabb lebutított téma, mert muszáj, különben rendes télben sosem lenne meleg bent kb.
Ez bőven elég "igazolás" arra hogy ugyfél bevállaljon, minden garantált siker nélkül egy izzitógyertya + tömitéskészlet cserét......, miközben az "Izzitógyertya hibát" sok más is kiválthatja., de a gyertya mindenképp preferált..., olvastam például hogy nem csak mezei izzitógyertyaként funkcionál hőforrásként., hanem lángéérzékelőként is amikor a láng az égéstérben van stb... Vagy egy termisztor hiba maitt sem müködhet korrektül az izzititógyertya stb-stb
Másik észrevételem rengeteg gugli után , hogy külön szakma a fütőkályha javitás....
Stilo 1.8 192A4000 CSC kuplungot hogy érdemes gyorsan és egyszerűen egy emberesen légteleníteni? Szívjam meg lent vákumpumpával, próbáljam meg a gravitációra bízni vagy? Volt itt régen róla egy diskurzus, de sajnos nem találom.
Helló mindenkinek, egy olyan problémám lenne a kocsimmal Skoda octavia 2 scout 4x4 2009-es évjárat , hogy ha huppanón megyek át tompa ütést hallani de elég erőssen ,kicseréltem a lengéscsillapíttóka rúgókat, a stabilizátor rúd szilenteket a lengőkar szilenteket és a lengőkar csapot is , a kormány csapot is szóval mindent ami csinálhassa, de semmi változás. Valaki esetleg tudna segítteni vagy tanácsot adni hogy mi lehet még a probléma?
Igazad., mások voltak a súlyponti hibái, azokat sikerült megjavitani..,ez olyan megemlitős kategóriájú téma volt részéről.., majd elválik hová akarja tovàbbfejleszteni a témátt.
Izzitógyertyára kb. 0.2-0.3Ohmot láttam valahol.., meg hőszenzor meg tranzisztor hibát is opcióként...., gyári gyertyát 100-150 Euró körül...meg egyébb nyalánkságot.., vajon a vezérlőre van Magyarországon javitó???
Kérdés hogy milyen valószinüsséggel állna meg egy "mezeu" gyertyacseréből???
01412 - Izzítógyertya lángfigyelõvel (Q8) 29-00 - rövidzár testre. Ac- pumpa és a ventillátor kivezérelhető!
A fenti tájékoztató jellegű diagból ., a gyakorlat alapján milyen jellegű hibákat lehetne kb szinten valószinüsiteni???
Ugy tudom hogy az autómatikus bekapcsolás-elindulás sok elöfeltétele közt szerepel a kb.6-7 C alatti hőmérséklet is....,vajon ilyen 7C fölötti hőfoknál hogy lehetne próbának beinditani??? Esetleg közös vizhőfokszenzort használ a motoréval? És ott kellene-lehetne egy hideg vizhőmérsékletet szimulálva elindulásra birni? Netán van ilyen tapasztalat valkinek?
W211 Mercedes 722.6-os, 5 sebességes automata váltóval kapcsolatban érdeklődnék a nálam tapasztaltabbaktól.
A váltó lefelé is, vissza is, minden sebességfokozatot hol az indokoltnál előbb, hol később vált. Kis gázpedálállásnál nem vált fel időben, aztán egymás után hirtelen kettőt is , a fordulatszám visszaesésével pedig nem vált vissza időben, csak kicsivel nagyobb gázadásra. Nem használhatatlanul rossz, csak nem így kell működnie, előző autóm ugyanilyen váltóval sokkal kezesebb volt.
Egyébként nem zajos, nincs fordulatszám-ingadozás, finoman vált, csak nem akkor, mikor kellene.
A vezérlőtömböt, szelepeket kitakarítottam, olaj új, nem változott lényegében semmi. Vezérlőelektronikában nincs olaj, diag nem mutat hibát.
Gondolom, szóba jöhet wandler, lock up szelep, váltóban lévő elektromos panel hibája, de nem akarok hasraütészerűen alkatrészeket csereberélni.
Tudnátok tanácsokat adni a hiba pontosabb behatárolásában?
Ilyen " véletlen kikapcsolás" elleni figura gyárilag igy müködik:
Kinyitod a bezárt autót , de nem szállsz be, sehol se csinálsz ajtónyitast---kb 1.5 perc mulva automatikusan visszazár a központi ., ez a " gyári" figura..., kivéve ha nem...
Tudományosan nézve: Ajtónyitás két lépcsőben történik: Ez egy ciklusra érvényes!
Én arra reagáltam, hogy nekem nincs ilyen bajom. Belsővili működik, műszerfal csipog a lámpalekapcsolásért. Távzáráskor megvan az indexes villogás jól zárt ajtónál és index NEMvillogás rosszul csukott ajtónál. Ilyenkor is bezár csak nem villog.
És ebben az állapotban is rá tudná zárni az ajtót az ülésre dobott kulcsra, ha lennék olyan hülye, hogy oda dobom.
Az üzanyomást ugye a tankpumpa nyomja előre a nagynyomásúhoz.Lehet hogy a tankpumpa döglődik és a hőkülönbségre így reagál.csak feltételezem.hibakód nincs benne.mi bír történni,beszarik a szivattyú és megáll az autó ha jól sejtem.
Rég jártam itt,látom még a régi tagok itt vannak,ez szuper.Van egy
W204 220cdi mercim 2009 ből.Nagyon érdekes dolgot csinál már másodszor,mégpedig tankolás után, indításkor beindul majd egy pillanatra majdnem lefullad aztán megy tovább gond nélkül.Előző alkalommal le is fulladt.Milyen köze lehet a tankolásnak a lefulladáshoz?Tankolás után ilyen nincs többet.
Skoda is, seat is ilyen? Szerintem nem :) Azok is fócvágenek..
Rossssstek vackát, ami 30 éve " hex xx" nek hívja az illesztő verzióit ..hagyjuk..
Fócvágen nem prémium...lehet...egy modern lambó, mint szupersport sem az...ezekszerint..kommersz kocsi, tök alap..
Az a2 tudja a sima zárást, mert benti gombról azt csinálja, nyitja a kilincs, vagyis ez konfig csak..
amit mutat az is, ujra rányomva csinál valamit, nem visszanyit...ergo érti a modul hogy van egy és van duplanyomás, csak a konfig miatt utóbbira már nem csinál semmit.
Komolyan ., tizszer biztos kipróbáltam hogy zárhatta ki magát a tulaj ...,, miközben azon filóztam hogy ha a sima és a duplazárás végrehajtása 100%- g ugyanazt az eredményt hozza : A " Safe zárást...,akkor mi ebbe a csavar???
Mūszaki hiba vagy ez ilyen gyárilag.., ezért kértem hogy ha valakine áll ottnegy audi a2- s...,,legyen szives letesztelni...
Látom nem értesz hozzá. Nem a "nagyobb", hanem mind ilyen.
Nem vagcom, nem vicc, hanem VCDS már kb száz éve. (Nem a klónról beszélek.)
Simán konfigurálható vele a zárás funkció azokon a típusokon, amelyikeken lehet. (Kb 2005-től.) Benne van a segédlet.
Szerintem nem az autó a hibás, ha valaki van olyan gyökér agyhalott idióta, hogy rázárja az autót a gyerekére. Mondjuk, ha bekötve hagyja a gyerekülésben, akkor is vége lehet a dalnak, ha nem nyomja meg a gombot.
Igen, de a deadlock eredeti értelme az, ha beveri az ablakot, nem tud beszállni, csak bemászni.
Nem nyitja a belső kilincs.
A duplán kell rányomj, és deadlock van, legtöbb gyárnál "eredeti koncepció szerinti" működés elméletben jó, mert "rád bízza".
Viszont a gyakorlatban senki nem nyomkod mindig duplán, tehát a védelem sosem lép életbe, értelmetlen a "feature".
Ez eddig a teória, lehet erről vitatkozni, nyereség ,kockázat, aki lopni akarja nem ablaktöréssel száll be, stb.
Ami biztos, pl. motorral hajtógatós tetejű kabrióban, ha nyitva a tető, deadlock van, és punktum.
Ami egy jó dolog, ha már tud ilyet, akkor ezt magától csinálja, vagyis nem tudja a csirkefogó kosszú kézzel benyúlva beengedni magát, szintén csak bemászni lehet, ... majd kimászni, ami azért az illetéktelenek józanabb részét már eltántorítja.
a gyári véletlenikapcsolás elleni védelem kb 1.5perc után aktiválódik és visszazárodik magától a központi...,tulaj távadóval kinyitotta, ülésre bedobdta a kulcsot.. ,ajtót becsapta , és még élénk beszélgetésbe kezdett
ha ráadta volna a gyújtást és leveszi, akkor utána már nem él ez a funkció.
kulcsnak a zárban vagy zsebben a helye, nem az ülésen vagy a csomagtartóban. hülyékre nem programoznak...
Ez adta az apropoját a kérdésednek..csak nem akartam belekavarni...
Vezető ajtóban rossz mikrókapcsóló miatt nem müködött az ajtóérzékelés , ebböl kifolyólag a gyári véletlenikapcsolás elleni védelem kb 1.5perc után aktiválódik és visszazárodik magától a központi...,tulaj távadóval kinyitotta, ülésre bedobdta a kulcsot.. ,ajtót becsapta , és még élénk beszélgetésbe kezdett valakivel amig rémülten rájött hogy bezárodott minden..,szerencsére volt otthon egy mükødö kulcs stb..
nyilvan vannak darwin dijas esetek, amire nem lehet felkeszulni.
az en ertelmezesemben ha kivulrol bezarnak egy autot, akkor belul nincs senki,
szvsz - ez logika mellett - felesleges a belso nyitas funkcio, HA kivulrol zarod le..
fotel.
nem hiszem hogy talalkoztam olyan autoval ami kulso zaras ellenere belulrol nem nyithato.
szvsz gyakorlat mast mutat.
a fenet nem.
ablak lent, tamolyogok masik oldalra hogy nyissam a gephazat, es nem, es nem nyilik ajto hiaba rangatom a kilincset belulrol.. mehetek vissza kikulcsolni a masik oldalt is. .
mindegyis.
szerintem itt ha hiba van is, az csak epp egy meglepo/nem megszokott konfig, es nem muszaki hiba.
Bent a távrángató záró gombot megnyomva a nyitó gombbal is és bármelyik belső kilinccsel nyitható a központi. Kívülről kilincsek nem működnek.
A távrángató zárógomb megnyomása után a benti központizár gomb megnyomása oldja a zárakat.
A benti gomb megnyomása után az ajtók kívülről nem nyithatóak de a gomb megnyomása is oldja, illetve bármelyik belső kilincs is. Viszont a távirányító nyitó gombja oldja a zárat.
Nekem ez így elég értelmesnek tűnik, bárhonnan zárom kívülről nem tudok bejutni csak a távrángatóval, de belülről minden módon ki tudok jutni.
Ráadásul ezt lopásvédelemnek hívják, és arról szól, hogy kívülről ne is legyen nyitható, és a lámpánál ne tépjék fel rád az ajtót és ne basszanak ki a kocsiból.
"minek akarod belulrol nyitni, ha kivulrol zarod be ? "
Erre mondjuk tudnék, indokot, amikor otthagyom a kétéves gyereket bekötve az ülésében a tűző napon a tesco parkolójában, és rázárom az ajtót, hogy ne lopják el a kocsit, akkor ki tudjon jönni ha melege van :D
Azt viszont nem hiszem el, hogy a magát német prémiumnak tartó népkocsigyár annyira szar, hogy ez nem egy konfig a valamelyik vezérlőben...sőt... 99.99%ig biztos vagyok benne, hogy átállítható, hogyan működjön.
Legfeljebb a vagcom és többi viccel nem férsz ilyen szinten hozzá, hanem pl. ODIS kell.
1.Központizár belsökapcsolóról müködtetve : Összes ajtót Zárja-- nyitja., LED vezetőajtón nem ég., belsőkapcsolóról és bármelyik belső ajtókilincsről is nyitható minden ajtó.!
2.Kulcsal egyet zárva ,vagy távadó zárógombon egyet nyomva : Minden ajtót bezár. LED Villog, Belsőkapcsolóról és egyik belsőkilincsröl sem nyitható egy ajtó sem!!
3.Kulcsal duplán zárva , vagy távadó zárógombon duplán nyomva: Belsőkapcsolóról vagy bármelyik belsőkilincsről sem nyitható egyik ajtó sem.!!
Ablakfelhuzás mükődik-, nincs szelektiv ajtónyitás beprogramozva! Minden ajtó korrektül zár- nyit.
Kiváncsi volnék véleményetekre!! Köszi!
Csucs volna ha volna valakinél egy ilyen a2- s., és õsszehasonlitaná...
Mind1, kormánygömbfej GSP lesz, talpas meg SKF.. Én vagyonokat nem fogok adni egy xaros gömbfejért.. Pláne, hogy a jónak hittről is láttam rossz véleményt (TRW pl..)
GSP féltengelyben nekem nem jött be, nem volt tökéletes, maradt kis vibráció. Mondjuk egyéb baj nem volt vele, ránézésre nem volt rosszabb, mint az SKF és a harmadába került.
Sztetek a mai autóiparban mennyire "normális" 100+e km-nél gömbfejeket cserélgetni? :) Hyundai i30 112e km, mindkét körmányösszekötő nem kicsit kotyog, meg sztem a talpas is..
Csak azért, mert előtte japán autóim voltak (Honda, Toyota), azokban nem kellett cserélni.. :) 200e km körül..
Azt látnád, ahogy a gyári vezetékköteg a vezető előtt a tűzfal motortér felőli oldalán szét van vagdalva.
"Biztonság."
Az B+.
Amikor meg megdöglik a motortérzár elektromágnese, vagy elrágja a vezetékét a patkány, és felhívod őket, hogy segítsenek a kinyitásban/kiszerelésben akkor leráznak valami hülye dumával/hülye időponttal.
Persze, nézd meg a pajzs hírhedt reklámvidóit. A vezérlő panelja mindig kint van az asztalon, a többi lom közt, csupaszon, vezetékek nélkül.
Az egész egy barkács szar, de a legtöbb utólagos immo (gyakorlatilag szerintem kb mind) gyalázatos műszaki, elektronikai szinvonalat képvisel.
Itt is az van, csak 1000* fokozottan, mint az egész újautóval, az első vagyonos tulajdonosnak még kiszolgálja a félelmét-igényét, majd X évesen már egy elromló, szétrohadó félben lévő, útszélén maradással, kinyithatatlansággal, szerelők általi elhajtással, javíthatatlansággal, megmagyarázhatatlan hibákkal fenyegető nyűg.
Nem véletlen szedik ki szakmányban, állítják vissza a gyári állapotot.
Nem tudok kommentárt füzni Hozzád..., ez egy kész örület.., most hogy olvaslak ,rögtön eszembejutott hogy egyértelmüen hogy irtad a leflexelést.., átkell váltanom Cavintonra...,
Leírtam: le kell flexelni az egész katramócát rozsdamentes csövestül, rendelni kell egy ÚJ bowdent, mert a régi szét van barmolva. Volt olyan, hogy még a motortér zárat is ki kellet dobnom!
Tovább megyek: ha van benne valami régi Pajzs vagy Blue 16, ki kell kötni, a gyári állapotot helyre kell állítani.
Volt nálam 4-5 garnitúra ilyen kikötött sz.r nemrég dobtam ki.
Ez még eszembejutott..., ha véletlenü sikerülne majd a motorortérnyitás . és ezt elektromos motortérzárat örökre és véglegesen kiszeretnénk kiktatni --vajon elégséges volna elektromosan lekötni--amit inkább csak remélek.., vagy egy uj nyitóbowden beszerelése elkerülhetetlen??? Gondolom ez autótipusfüggő...
Vagy legjobb volna szervizmódba hagyni??
Leirás szerint mindenféle burkolás- bowdwn védőcsövezés teszi hozzáférhetetlenné tenni a zárnyitást kivülről...
Jövö hétre igértem egy visszahivást.., időt nyerve némi felkészülésre ehez a borzalomhoz.... a fentieket gyakorlatban kipróbálni---lehet hogy müködik...
Kell legyen egy led is valahol. A fekete kétgomboson egyszerre nyomni a két gombot, amíg a led vagy folyamatosan, vagy villogva világítani kezd. Ekkor az "érintő" kapcsolót nyomni amíg vagy csippan egyet vagy jól hallhatóan kattan valami. Nyitókart meghúzni. (ha nincs led, akkor a kétgombos nyomásra csippan, érintősre kattan)
Kormányt eltekerni jeladó nullára. Majd kormánykereket visszatenni középállásba, nullás jeladóállás mellett. Végül elvinni futóműveshez, hogy legyen szíves a futóművet is beállítani ehhez a kormányálláshoz.
menetközben (természetesen.., miért is ) nem jutott eszünkbe megfigyelni../.. most is minusz 6/ fokot látni....,menetközben most se jutott esznkbe megnézni..
eddig cirka 15-20 hsz-t produkaltal a temaban.
vegre van benne info is arrol hogy mit nem neztetek meg.
igaz, ez igy hasznalhatatlan, de legalabb latjuk hogy nem adod fel.
Igen.., egy két gombos fekete ,egyértelmūen nem gyári..., tulaj most vette, fogalma sincs semmiről..., lehet hogy az a kétvezetékes érintö kapcsoló valami vészkikapcsoló szerüség?? Hagyományos motortérnyitó van., egy piros kerek öntapadós van rajta...3 gombos gyári., múködő Citroen ovál távirányitója is van...
Ezt is döntöttem, hogy újat viszek aztán majd tarcsiba kerül. Így végül is nem is szórjuk a pénzt potyára,de nem is kockáztatjuk a kellemetlenséget a rég tervezett hat napon.
Lehetséges gyárilag elektromos motortérnyitás??? Szerintem ., nagy valószinüséggel valami utólagosság lehet--sajnos Citroen márkaszervizben sem tudták kinyitni...
Nem Pajzs féle központizármotoros nyitó állatságnak látszik---
Baloldalt lenn van egy érintős gomb--fölötte egy hagyományos motortérnyitó piros matricával jelölve.., állitólag összefüggenek egymással a nyitáshoz..,
A motortérnyitót töréshatárig feszegetve semmi se történik...
Most akkor mi van??????? Most is azt írod, hogy érted. Biztos?
(Más kérdés hogy én ezek után már lassan azt sem hiszem el amit kérdezel szóval legelőször! mielőtt leszednéd a kormánykereket tedd rá a gépre és élőadatban nézd az értéket miközben forgatod a kormányt, hogy egyáltalán változik-e? Be tudod-e nullára állítani?
ááá, ezek nálam nem jelentkezhetnek, mint írtam: nagyon kímélem: radio nagyon ritkan van bekapcsolva - leginkabb autopalyan haladaskor, de akkor is ritkan -, belsö vilagitas alapbol a kikapcsolt allasban, a 20 ev alatt talan összesen 30 percet ment, ha epp sötetben kellett
...ha az elsö ablak kézi tekerös lenne, tutti többször mozgatnám fel-le
(ha más nem: benzinbe kerül ezek használata)
öninditö forgatásán, benzinszivattyu "búgásán" (reggeli inditozas elött) még nem vettem észre semmit
Tudod hogy Cavinton az egyetlen világszerte ismert magyar gyógyszer? Apropo, Notropil a váltója...,Az én esetem messzemenően bizonyitja hogy semmire se jó..,Ez komoly ,nem fogod elhinni : Most ugrott be hogy szóbahoztad ..... ma még nem kaptam be...., most viszont megteszem..
Mazda 6 volt ilyen ex szomszéd vette. C típusú C típustól.
Frissen behozva, műszakival. Bla bla. Benzin az jó volt benne. Úgy átkúrták. Mindegy visszavitte 3 napig fenyegetőztek. Megvette a másikat. Az meg csak rohadt.
Nekem a grand csirkét nem akarták honositani mert kevesebb mint egy 1 hó volt a műszaki.
Ugyan szoktam kötni biztosítást is az autóra ilyenkor, de tény, hogy nem hiányzik a probléma amikor élményekért mennél.
(bár fene tudja , a 1992-2000 közötti rendszeresen évente többször kölcsön csotrogányokkal Erdélybe megtett útjainkon sűrűn előforduló műszaki "kalandjainkat" úgy szoktam mesélni, mintha jók lettek volna. ... egy csomó más, elvileg kellemesebb dologra meg nem emlékszem már.. Ma is ha arra járok minden ilyen helyre emlékszem. Itt álltam a beállt Lada fékkel, ennél a háznál a Dacia generátor csapágyat zsíroztuk egy szilveszter délután, emitt a kopott szénkefe miatt szálltunk meg egy napot... stb. Fura mi!? :-DD)
Szóval hajlok rá, hogy veszek egyet, legfeljebb az út után visszacserélem és a régit nyüstölöm tovább amíg meg nem makkan végleg... Gondolom álltában, havonta rátöltve nemigen használódik majd addig az új sem.
Hááát amit írtam is, hamar lemerül, gyengén forgat. Olyankor szokott kiderülni amikor takarítják bekapcsolt rádióval, működő belső világítással. Mire végeznek nem indul. Vagy az amúgy indítózáskor is működő rádió kikapcsol.
"Amúgy meg manapság többségében úgy döglenek, hogy addig semmi jele, majd egy pillanat alatt teljesen meghal. (persze a semmi jele sem teljesen igaz, csak az apránként szaporodó jeleket"
2004-es 1.2-es Jazz-en en is ugy jartam 2017 aug.-ban (külföldön :-)
nyari hüsebb alpesi reggel és "semmi" az inditozasi kíserletnel, a benzinszivattyut sem forgatta (azt mindig megvarom, ha elcsendesül, akkor forditom tovabb a kulcsot; söt: mar a központi zar nyitasa is hallhatoan masabb volt, gondolom kevesbe dinamikus, mert nem volt erö, ahhoz meg nem volt elektromos U*I)
azota (=6 ev, 8.5 honap) van benne egy Rocket SMF 42B19L 12V 40Ah 340A
persze mindennel igyekszem kimeletesen banni (a 20 ev alatt hatso szelvedöfütes nem ment 5ször sem, es 4 percet sem, "felesleges" fogyasztokat nem kapcsolok,...)
a lenti kérdés = prevencióban kicseréljem-e, engem is foglalkoztat
Suzuki SX4 2013. , Érkezéskor volt egy C1024., "kormányszögérzékelőáramkör hiba" és randomszerű ESP lámpa kigyulladás....,kb 50km-es próbauton sem lehetett előhzni valamilyen hibát...
Kapásból föltünt hogy a kormánykerék ferdén áll..,Megmértük Álló autónál minusz 6 fok volt diagban-.M menetközben (természetesen.., miért is ) nem jutott eszünkbe megfigyelni..
Elakartuk vinni egy futómüveshez---kb másfél hét mulva lett volna időpont...,Ezekután egy kollégához vittük el---,jó-megbizható autószerelőnek tartom egyébbként---.
A Kormánykerék most egyenesbe áll----,Csak kiváncsiságból megakartam nézni hogy most hány fok állitás után...,Meglepetésemre diagban ÁLLÓ helyzetben most is minusz 6/ fokot látni....,menetközben most se jutott esznkbe megnézni...,ezen rugozom de már csökkenő lendülettel.., egy ujabb próbaút se hozott ki valamihibát
Jó reggelt Urak! Aki tudja, súgjon már nekem. Van egy még meleg frissen behozott otó. 2015. 02. havi. most friss műszaki van 2024 04 30 ig. Szerintetek hol vizsgázott. Mo. vagy honosítva?
Egy kellett volna, de mint írtam autóakkut nem találtam csak motorhoz valót. Valami linket esetleg tudsz küldeni? mondjuk 64-74 Ah tartományban, európai.
"de ettől nem fog egyik pillanatról a másikra otthagyni az út szélén egy külföldi úton."
Ezek már olyan okosak, hogy tudják ha külföldön vannak??? :P :)
Amúgy meg manapság többségében úgy döglenek, hogy addig semmi jele, majd egy pillanat alatt teljesen meghal. (persze a semmi jele sem teljesen igaz, csak az apránként szaporodó jeleket nem veszi észre senki. Majd az új akkuval jön rá, hogy a réginek voltak már nyűgjei) Ilyen jel pl. hogy viszonylag kicsi fogyasztót rajta felejtve is hamar lemerül. (kapacitás hiány)
"Egyik ilyen utáni pár napos pihenő után viszont annyira lemerült, hogy csak műszerfal volt, indítómotor meg se nyekkent. De még bikázással sem tudtam az autót beindítani.
9 voltot mértem akkor rajta, rátettem töltőre. Eleinte még a töltést se vette fel, majd kiszerelve mégis csak ... egy éjszakát töltöttem és azóta kb. 6 hete gond nélkül használom a korábbi intenzitással."
Rosszul csuktad be a csomagtartót, ajtót, stb és leszívta a belső lámpa, rajtahagytad a rádiót lenémítva, stb. Mert valami leszívta, ha egyébként nem is szokta. Tehát elvileg az az akku működőképes. Mondjuk én egy mélykisült akkuban már nem bízok tehát kicserélem mert már lecsökkent a kapacitása, de ettől nem fog egyik pillanatról a másikra otthagyni az út szélén egy külföldi úton.
Itthon olcsóbban/egyszerűbben megoldod, mint külhonban.
Nekem tavaly egy hét külföld- semmi előjel- után másnap itthon indulva, 20perc után másodszorra már nem indult. Bikázás után 20 km el később leállítva már nem indult, leesett a fesz.,meleg volt az akksi, többszöri töltésre sem jött helyre. 5éves gyári volt.
Bár valószínű nem releváns, azért : Honda FR-V 1.8 az alany.
A szokásos japán zsebteleppel, amely most ősszel lesz 4 éves... Keveset mozgatom, a hideg téli időszakban pár hétre ki is volt véve az akku.
Március elején visszatettem, gond nélkül indított, heti 1x, 2x mentem vele ilyen 5-10 kilométereket. Pöcc röff indult, semmi jelét nem adta a fáradásnak.
Egyik ilyen utáni pár napos pihenő után viszont annyira lemerült, hogy csak műszerfal volt, indítómotor meg se nyekkent. De még bikázással sem tudtam az autót beindítani.
9 voltot mértem akkor rajta, rátettem töltőre. Eleinte még a töltést se vette fel, majd kiszerelve mégis csak ... egy éjszakát töltöttem és azóta kb. 6 hete gond nélkül használom a korábbi intenzitással. Jelenleg 12.46 Voltot mérek nyugiban és indításkor 10 V közeli értékig esik le akkor is ha tompított is működik közben. Amúgy pöc. röff megint. 1800 forulaton 14.6 V a töltés.
No de a kérdés : el merjek vele indulni külföldre, vagy jobb ha beáldozom a pénzt egy új akkura? Piszok drágák lettek... :-/
Igen tudok róla, hogy kérdeztem ott is. Igen 2 éve is adott hangot a toronycsapágyam. Igaz minimális ugyan ilyen hangot adott, és nem mindig, nem daráló, nem ropogó hangot! Ezek ignis típushibák mind. A vezetékeim közül csak az egyik volt elszakadva a hátsó ajtónak a központi zárjának a vezetéke a gumiharmonikában. Az ablaktörlőm nemrég kezdte ezt csinálni gondolom a vezetéke annak is kezdi megadni magát. Mivel nemsokára műszaki gondoltam informálódom picit hátha valakinek volt ugyan ilyen tapasztalata.
A fékfolyadékot 2 évente illene cserélni ! Ezért is megkaptam a magamét már sokszor, te hülye vagy 2 évente cserélni?Mondták az arcomba. Van aki cseréli van aki soha sem. Ismerős soha nem cserélte meg is purcant az abs kockája. na mindegy is a dolog. Amúgy meg a fékfolyadékot kicseréltem már igen nem a gyárival szaladgálok!! 2 évente cserélem a fékfolyadékot.
Minden jót kívánok a segítőkész fórumozó autószerelő mestereknek legnagyobb tisztelettel!!
Nagyon egyszerű eldönteni. Beállítjátok a jeladó alapján nullára. Egynesebe teszitek a kormányt. Visszaviszitek futómű beállításra hogy legyen szíves most már rendesen beállítani és a kormányhoz nem nyúlhat.
Ford itt az 1.8tdci-nél 2007körül behozta az olajba futó szíjjat a lánc helyett(hogy rohadnának meg)
Saját tapasztalat sajnos, QYBA mot kódos 1.8 tdci mondeom van.
Egy régi,nagyon precíz ügyfelemtől vettem,ő vezérlést cseréltetett elötte talán 20ezerrel.
Boldogan használtam,nagyon szeretem,de egy 40ezer km múlva,130Km/h-nál lefogazódott az olajos szíj.
Motor csere lett.
Aki a vezérlést cserélte,ő is csak ránézett,látta,hogy az alsó hajtás olajba fut+látta,hogy ehhez a motorkódhoz rendelhető alsó lánc is,tehát az alsó hajtás tuti láncos.....
Ja.(a gyökér ford ezzel a motorkóddal csinált alsó láncos és alsó olajos szíjjas motort is)
Jött ember Sharan-nal. Azt mondja, meg kellene nézni a motorolajat, mert újabban 140°C-os, a szokásos 100°C helyett. És, ha már itt van, a hűtőfolyadékszint visszajelzőjét is, mert az meg elromlott, folyamatosan alacsony szintet ír ki, pedig beleöntött már 10liter vizet.......
Ha már így belejöttem a kérdezésbe, 2014 es 1.8 tdci ford connect p7pb mot kód. Honnan lehet megállapítani, hogy lánc van a főtengely és a nagynyomású között vagy szíj? alvázszám szerint vagy szíj vagy lánc.
Tiszteletem Kolléga Urak! Astra 2008 1.7 Z17DTH 300 Ezren felül. P0002-5B, és P0002-75 kód esetében szerintetek ha kicserélem a nyomásszabályozó szelepet, csak a polcon lesz majd egy tarcsi új szelepem? Vagy tényleg lehet, hogy bűnös? A hiba pillanatában 1530 f/perc, 793 bár nyomás van.
páran megnyugtattatok - a kerékcsavarok kenése kérdésben (valahol azt is lattam, hogy "tilos" :-))
20 eve meglevö Honda Jazz-en, teli nyarit en csereltem (kiveve mikor uj szett jött; szoval vagy 140 kerekcsere :-) es kicsit en is megkenem
nehany Jazz-nel olvastam mar a töcsavar töreseröl, talan az is szerepet jatszik benne, hogy nagyon ratepik + összegyogyul kenes nelkül
en meg nyilvan nem is tepem ra + kicist kenve is ...még nem elözött meg a kereke, illetve leszedeskor sem éreztem, hogy lazult volna - az meg mar ha 140 csere x 4 csavar, az 560 kerékcsavar ...nekem ez sok, másnak rövid idö alatt megvan
500-1000 km alatt már nagyon halványan sem látszanak ezek. De nagyon függ az autótól, és attól, hol és hogyan használják. Driftben 1 kör és eltűnt.. :)
Gumizásban jártas kollégákat kérdezném, hogy az új abroncsok futófelületén látható színes csíkok, illetve a szintén futófelületre nyomtatott szöveges információk fehér betűvel valamilyen kódok) kb. hány kilométer után kopnak le? Ilyesmire gondolok (nem saját fotó):
Akkor a 6 fok eltérés az már bőven határeset is lehet? Holnap elhozzuk aznautót., azóta még tovább kupálodtam T.Bulletin infókból.., sanszos hogy okozhatja ez is a hibakódót.
Itt a Suzuki SX....,alkalmilag kigyulladó ESP Lámpa hibával...
Csináltunk egy nem túl hosszú próbautat....,hibajelzés semmi, kormányrásegités korrektūl van ,normálisan múkødik minden..
Diag csatolva--- az ominozus C1122- t sajátos beiródása miatt kivettük a hibák közül ,mint megtévesztőt , .lásd Laci pécs- nek szóló fényképeket- szöveget,
Ami ujdonságként feltünt az ügyfél által eddig nem emlitve--hogy a kormánykerék nem egyenesen áll., kb minusz 6 fokkal.,mint elmondta volt valami futómüjavitás is elkõvetve.., szerinte kizárolag hosszu egyenes autópályaszakaszokon szokott kigyulladni az ESP lámpa..,eröltetetten belelehetne magyarázni a hibakód létrejöttéhez, hogy túl sokáig hibásan állt a kormány mozgatás nélkül?? Vagy csak okostojáskodás - fantázialgatás inkább??
Mindenesetre--- hogy valahol elinduljunk--- elvittük először egy kollégához futómü korrekcióra.., utána csinálunk majd beállitást stb- stb
Itt a Suzuki SX....,alkalmilag kigyulladó ESP Lámpa hibával...
Csináltunk egy nem túl hosszú próbautat....,hibajelzés semmi, kormányrásegités korrektūl van ,normálisan múkødik minden..
Diag csatolva--- az ominozus C1122- t sajátos beiródása miatt kivettük a hibák közül ,mint megtévesztőt , .lásd Laci pécs- nek szóló fényképeket- szöveget,
Ami ujdonságként feltünt az ügyfél által eddig nem emlitve--hogy a kormánykerék nem egyenesen áll., kb minusz 6 fokkal.,mint elmondta volt valami futómüjavitás is elkõvetve.., szerinte kizárolag hosszu egyenes autópályaszakaszokon szokott kigyulladni az ESP lámpa..,eröltetetten belelehetne magyarázni a hibakód létrejöttéhez, hogy túl sokáig hibásan állt a kormány mozgatás nélkül?? Vagy csak okostojáskodás - fantázialgatás inkább??
Mindenesetre--- hogy valahol elinduljunk--- elvittük először egy kollégához futómü korrekcióra.., utána csinálunk majd beállitást stb- stb
nagyon banális kérdés:ha a kerékcsavarok menete rozsdás,érezhetően darabosan lehet kézzel hajtani bekenitek valamivel? data azt írja,hogy nem kell.volt már olyan és szerintem ez miatt,hogy meglazult pártíz km. után.nyomatékra lehúzás után.
Ezen a lakokocsin,ha Minden le van kapcsolva,kikapcsolva,akkor is ez a relé be van húzva és zabál.Én ezt gondolom nem mormálisnak,ha Minden fogyasztó le van kapcsolva,és lezárva az autó,úgy mond gyuhalni állapotban van,akkor is ez a relé be van húzva.ez a hiba.
A saját csatlakozikat dugtam vissza,ezért nem értem,miért hûz be ha nincs gyujtáson a lakokocsi.Persze betudnám kötni a magam módján,húzok egy bezetéket elölröl és kész,de mi a fence miatt van most áram ott ahol nem kéne
Kedves kolegák,segîtsetek értelmezni ezt a relét,vagy szakaszolorelét vagy vészrelénwk nevezzük fiat ducato 2,3multijet,2013 as model de erre rávan épîtve lakokocsi,,köztudott,Hogy lakokocsi építö cégek elöszeretettel használják alapnak ezt a tipust.Namost,van a lakokocsiban akumlátor,van a kocsiban is a vezetö lába alatt.Ez az indito aku,ami akkor van összekötbe a lakokocsiakuval,ha jár a motoro,és tölt,vagy csak gyujtáson is,amugy,nincs összekötve egymással,azért,Mert ha a gyerekek pléjstésönöznek a kempingben,és lemeritik a lakokocsi aksit akkor is indul az autó.na most ez a relé,nem köti össze a Nagy csatikat,valszinû az érintkezö a relébrn elégett,Mert amugy behûz,és a rajt levö biztik jók,kicseréltem,de most mindig behuzva van.ugyanis volt még egy ugyan ilyen relé a lakokocsi akutartoban,arra az esetre ha 2 darab akuja lenne a lakokocsinak,azokat is szerintem szakaszolja,na most ezt a relét raktam elöre,de áramot kap a lakokocsi akuról és behûzva van állandoan.Mi lehet a hiba ,valaki ismeri ezt a rendszert?Rajz kizárt Hogy találjak
"furcsának" találtam hogy kb 50km/h sebeséggel megy az autó miközben az motorfordulat 200rpm vagy kevesebb.., és nem áll le az autó....."
Jóreggelt kívánok, pont ezért írja be hibára, mert ez életszerűtlen, vagyis ebből azt "gondolja", valamelyik jel tuti hamis, tehát letiltja a szervót.
Ha szervóhiba (EPS) és nem ESP vagyis -->ABS tömb hiba, mert akkor tök más az egész téma.
Esetleg ha ott az autó, akkor állapítsd meg, van-e benne "villany-kormány", máködik-e a rásegítés, működik-e az abs, a hiba törölhető-e, abban a vezérlőben van-e a hiba, meg ilyen apróságok.
én igy éretelmeztem a gyári TSB-t a C1122 kód "keletkezésée"... ,gyenge magyar-angol müszaki forditásomban ..., ami a gagyi gugliénál még jobb is lehet....
A C1122 Motorfordulatszám jel áramkör hiba hibakód detektálva van ha :
1. : Autó sebessége 50km vagy több., Motorfordulatszám 220rpm vagy kevesebb..
2.Első nekifutásra "furcsának" találtam hogy kb 50km/h sebeséggel megy az autó miközben az motorfordulat 200rpm vagy kevesebb.., és nem áll le az autó.....
vagy nagyon bénázok...???
3.Lehetséges hogy akármi érzékelési hiba miatt ., pl 200rpm van érzékelve---miközben a tényleges motorfordulatszám egész más??
4. Vagy Laci pécs kollégánk mondoját harmadszor is figyelembe illene vennem...???
Nagy előnye, hogy semmilyen szíj/lánc nincs rajta, így azok nem szakadhatnak el/cserélni sem kell. A nyűgjei pont ebből fakadnak. Vízpumpát cserélni nem egyszerű, a segédhajtás tengelykapcsolója/szabadonfutója sem örök életű, de legalább drága, mint amúgy minden része.
Köszi, hogy írtad ezt, a garit, mint szempontot, erre eddig nem is gondoltam. 1 évnél többet nem adnak, de rákérdezek a feltételekre, nyilván kérek számlát a szerelőtől is. Egy srác màsik fórumon azt írta neki a Klokkerholm jó lett ugyanilyen autóhoz, bár annál vannak olcsóbbak is.
"kellene a kormányzáson valami " nehézséget- változast" "
Ha a hiba fennáll, akkor de. Ha csak egyszer volt ilyen(tárolt hiba, nem élő), akkor nem feltétlenül tiltja le a rásegítést.
Viszont mint írják is, félig igazad van, a suzukinál ezt a hibakódot mégis használják ESP-re is, ez simán úgy derül ki, olyan autókban is láttak ilyen kódot, ahol semmiféle elektromos szervó nincs.
Már olvastam-- de mindenképp megéri mégegyszer is elolvasni..., meg is tettem.
de nem kellene a kormányzáson valami " nehézséget- változast" észrevenni?? Bár erre célzottan eddig nem kérdeztem rá a tulajnál.., magától nem panaszkodott ilyesmire...
Suzuki SX ESP lámpa randomszerüen kigyullad--motorleállitás után elalszik ideiglenesen .,normális menettulajdonságok müködik minden., más hibajelzés nincs a müszerfalon! Két mühelyben volt már ez ügyben.., tulaj kapásból mondta telefonon a hibakódót : C1122.
Egyelöre ennyi infónk van--hétfőn hozza a delikvenst.., jó volna ez ügyben megtörtént tapasztalataitokból felerősiteni magunkat.
Hibakód szerint a C1122 jobb.első ABS hibakód volna preferálva stb...,de mivel ESP-ről van szó ezenkivül "kismillió" egyébb más is szóbajöhet....
Köszönök szépen minden ezirányú infót-segitséget!!!
Azt a 350-400 ezret az "új", azaz legalább 10-15 éves autóra írtam, hogy annyit legalább rá kellene költeni nagy valószínűséggel, ha a mostanit lecserélném (és akkor a rejtett "aknákról" még nem is volt szó).
Igazából most már arra lennék kíváncsi, hogy az utángyártott tankokkal általánosságban mik a tapasztalatok (a bontott tankot inkább elengedem), azóta kicsit utántanéztem, ezek jöhetnek szóba: Polcar, Klokkerholm, Oyodo, Aic, Van wezel. Árban van azért jelentős különbség köztük. Nyilván nem olyan, mint egy gyári, de valahogy döntenem kell melyik legyen.
A konkrét autót 0 Ft-ért "vettem", nagyjából most tartok ott, hogy a piaci árán felül +300 ezerben van. Viszont - kis túlzással - az utolsó csavarig tudom mit, mikor, milyenre cseréltek/cseréltem benne, teljesen ismert az előélete, ott voltam, amikor kigördült a szalonból. 2 éve már mondta a karosszériás, hogy a tankkal és a csővel nem érdemes foglalkozni, cserés lesz pár éven belül. Akkor normálisan le tudták szerelni és visszarakni, nem mondták, hogy annyira gáz lenne.
Tökéletesen tisztában vagyok az állapotával, minden dokumentálva van fotókkal is, így jól nyomon követhető az állapota. Klasszikus lakatosmunkát még nem kellett végezni rajta (komolyabb sérülése sem volt még), kapott alváz- és üregvédelmet (bár nyilván jobb lett volna korábban), néhány elem homokszórva és újrafestve lett. Számolgattam, hogy mi lenne a jobb: eladni vagy sokat költeni rá. Nem ahhoz viszonyítom, hogy a piaci árához képest mennyit kell rákölteni, hanem azt, hogy mennyi az alternatíva költsége (egy fiatalabb használt). Most ez a meló lesz vagy 150 pénz, főleg ha nem bontott cucc kerül rá. Nyilván sok, de várható volt, ahogy az is, hogy lesz még egyéb meló is hamarosan. Ez komolyabb melónak tűnik, így nem fogom magam nekiállni megcsinálni, van bejáratott szerelő és karosszériás.
Egyébként motorikusan és egyéb szempontból semmi baja nincs, fék, futómű, gumik is teljesen rendben vannak, "csak" a rozsda, amivel foglalkozni kell és sokat költeni rá (sajnos a használati körülmények ehhez erősen hozzájárultak: hó és sár nagy mennyiségben rossz utakon). De ha most lecserélném, vennék egy zsákbamacskát. Akárhogy is nézzük, még a legjobb szakértő sem lát bele a motorba, és az üregekbe egy sima átvizsálás során (amire lehetőség van vétel előtt), van azért komoly rizikója egy idősebb, min. 10-15 éves használt autónak. Ahogy az is tény, hogy kb. 300-400 ezret minimum rá kellene költeni. Az összes folyadék és szűrő, gyertyák, alváz- és üregvédelem nem kevés pénz, és akkor még azt feltételeztem, hogy nincs komolyabb hibája. Továbbá, azt még nem is számoltam, hogy a használtautó-vétel mennyi utazással, időbefektetéssel, egyéb költséggel (átvizsgálás, papírmunka stb.) jár.
Adott egy 2008-as 1.3-as benzines Swift II , ami hidegindításnál ingadozik az alapjárat, van hogy alacsony, 500-600 körül, de van hogy meg magától felugrik 2000-re, van hogy leis akar állni, füstöl, kattogva jár, de ha elindulsz vele, s kezd bemelegedni, beáll normális értékre. Merre érdemes keresni a hibát? A tulaj városba használja oda vissza 6-6 km-ert....
Hopp, jól elszámoltam magam :-) 22.000km-es olajcsere volt a "legrosszabb". Bár az évek ugye...
Közben lebeszéltem magam a vásárlásról: mert minek cseréljem le a mostani, ismert roncsot (2008-as Peugeot 207 Ö3 Edition 1.6 HDI90 FAP, 245.000km-el, de pont 3 éve hajtjuk különösebb hibák nélkül) egy ismeretlenre, kb. 5000 ajró ráfizetéssel?!
A kis Peugeot turbója már elég kaka, de nem egy nagy összeg a csere: a nyáron valamikor kap egy újat, meg ami kopog-lötyög esetleg, a bal küszöb hátulján alul van egy kis rohadás, azt kijavíttatom, és pár évig még remélem elmegy (mert gondolom az €5000 töredékéből is fenntartom ha kell pár évig ;-)
Szervizbe ilyen értékű autó már ritkán téved (komolyabb beavatkozásra). Nem az a kategória. A nagy BMW-re is lenne gyári tank 2000 euro körül, mégse lesz benne bóti új. Elszaladtak az árak, lassan a gari időn túli autók nem fenntarthatók "rendes" márkaszervizbe hordva például. Ma is megleptek egy 3 éves Merci akksi kérdésében: 78Ah Li akku, 1millió 50 ezer Ft a márkaképviseletnél, de jelenleg nem kapható, majd tessék érdeklődmi 1-2 hét múlva... Azt már nem is mondom, hogy a gari időben márkszervizben egyre több beragadt autót látok alkatrészhiány miatt.
Logikus lehet, de nem biztos hogy el akarja dobni, nem feltétlen szétrohadt autó. Ismerős itt hagyott hobbimunkának egy 27 éves BMW-t, szintén baj van a tankkal, mert kicsit szivárog alul. Régebben lehúzták valamin az alját, elkezdett most szivárogni. Újkorátol itthoni 750iL individual, teljesen jó állapotban, garázsos autó volt egész életében. Nem akarjuk kidobni.
Corollám üzemanyagbetöltő csöve és maga a tank is kezd lassan szétrohadni (már két éve azt mondták, hogy nem érdemes javítani, pár éven belül cserélni kell). BÁr most még nincs semmi probléma vele, mivel inkább megelőzném a bajt úgy döntöttem rövidesen lecserélem. Mit javasoltok: próbáljak jó állapotú bontott gyárit venni (nem egyszerű rozsdamentest találni, ráadásul látatlanul nem is merném) vagy inkább drágábban, de új utángyártottat? Mennyire rizikós a bontott? Ha nincsenek ledugaszolva a nyílásai a tanknak, akkor gondolom belemegy a kosz és a pára. Nem okoz ez gondot? Takarítani nyilván nem akarom, gondolom az elég nagy szívás lenne (már ha lehetséges egyáltalán normálisan megcsinálni). Az utángyártottak minősége mennyire vállalható? Igen nagy szórás van köztük árban. Kb. 60-től 120 ezerig. A megbízhatóságot befolyásolhatja? Nyilván nem olyan minőségű, mint a gyári, de ha lekezelem alvázvédővel, vállalható lehet? Természetesen minden hozzá tartozó egyéb alkatrészt a mostaniról tennék át, ennek "csak" a rozsda a problémája. Bár nem mai darab, de mivel kizárólag hosszú távokra, néha külföldön is használom, nagyon fontos a megbízhatóság. Mit javasoltok? Ha utángyártottat választok, mely márkák az ajánlottak?
2 éve ugyanezt kérdezted a Suzuki topicba. Már akkor is nyöszörgött a toronycsapágy. Ajtó átvezető is téma volt már akkor is. Ha 2 év nem volt elég ezekre...
Fékfolyadék , egyebek rendben? Cserélted vagy még gyári ?
"Csak azért kérdem ezt mert hogy átmenjen a műszakin. Utána persze kicserélem az alaktrészt. "
És persze "Így görbüljek meg ha nem így lesz....", igaz?
" Elvileg a vezeték szakadt a hátsó ajtóban a gumiharmonikában. A hátsó ablaktörlőnek működnie kell a műszakin, nézik ezt egyátalán a műszaki vizsgán? " Ha ezt a kb. tizenöt perces javítást nem akarod elvégezni akkor????
Az autómon a toronycsapágyam kezd nyöszörgő hangot adni(nem ropog csak nyöszörög), akkor amikor álló helyzetből elkezdem tekergetni a kormányt. Suzuki ignis 2004 es gép amúgy.
Azt szeretném megkérdezni, hogyha ezzel a tünettel viszem el műszakira megbukhat az autóm emiatt a hanghatás miatt, ha ezt észreveszik, meghallják a kocsin?(Tudom ki kell cserélni az alkatrészt) Esetleg segítene rajta valamit ha mondjuk befújnám mondjuk wd 40 el ? Csak azért kérdem ezt mert hogy átmenjen a műszakin. Utána persze kicserélem az alaktrészt.
A másik kérdésem, hogy a hátsó ablaktörlőm néha gondol egyet és valahol megáll ahol éppen van, majd utána ismét valahol megáll az ablakon. Elvileg a vezeték szakadt a hátsó ajtóban a gumiharmonikában. A hátsó ablaktörlőnek működnie kell a műszakin, nézik ezt egyátalán a műszaki vizsgán? Nagyon köszönöm a válaszolóknak! Köszönöm aki elolvassa, és válaszol. Sziasztok.
Szerintem kibírja. Az egy aránylag egyszerű és megbízható motor. Ha az olajbeöntőnél be lehet valamennyire látni, akkor meg tudod álapítani, hogy mennyire tiszta.
Lehet, hogy rossz helyen kérdezem, de ez a topic pörög talán a legjobban, és itt autószerelők vannak ;-)
Kinéztem egy 2010-es Renault Scenic III-at 1.6-os szívó benzines motorral (főleg a városban szaladgálni keresek valamit második autónak, és nagy darab vagyok ;-) , de ami nem tetszik benne: a szervizkönyve szerint 2-3 évente, és majdnem 30.000km-enként volt csak olajcsere benne. Szóval eddig 4x volt benne olajcsere, és 90.000km van benne. Ráadásul az első olajcsere 2 éves korában volt 13.000km-nél, a második meg 5 éves korában 35.000km-nél...
Ezt mennyire szerethette a motor szerintetek?
És mennyire problémás járgányok ezek?
(Amúgy már a második Scenic III-at koptatja a család, szeretjük, de azokat 1.5 dci 110 motor hajtotta - hajtja)
Hát nem egy napnál is világossabb hibaleirással volt dolgunk., legalábbis számomra, csak totózás szintjén, én is generátor hibára gyanakodnék legkevésbé igy távjavitóba...reméljúk kollégánk elfogja majd árulni a történet végét...
szerencséssebb lett volna a gnerátorgyártó száma .., tehát Bosch vagy Valeó gyártmány szám---mert mindegyik gyári beszállitó!
A Bosch az kb 0124....... akármi
A Valeo pl Tg14....... akármi
Azért azt nem volna rossz tudni hogy két vezeték van a csatiban vagy csak egy?? Tü minden variációba kettő..., évjáratra határeset mindegyik lehet már!
1. Ez egy Dfm- s generátor.-- A rajz szerint kétvezetékes a stekkerben
2. Generátorról köss le minden vezetéket! Mindent!! Inditsd el-- ha igy minden jó , akkor lehet generátor probléma!
3. Csak a vastag kábelt kösd vissza a nyolcas csavarra a Stekkert ne!!
.,
4.Például próbalámpát ( ezzel imitálod a töltéslámpát a vizsgálat idejére) akku pozitivra, másik felét a stekker tüjére-- a csatlakozó félgömbölyü- ovális oldalán lévőre türe!
5. Jó generátornál : Álló motornál állandóan állandóan égni fog a probalámpád ( ez most a töltésellenőrző lámpád!)-- inditsd el az autót ., a lámpának teljesen el kell aludni ., és mérj feszúltséget az aksin és a generatorházon iés a nyolcas anyán is. Kb 14.-15 V körül kell mérned., kissebb feszúltségkülönbség lehetséges kb 0.5Vmax.,
Ha pl világitást- futőmotort ráteszed akkor kb fél voltot eshet.
Ha a fenti körüli feszültségeket méred akkor biztos jó a generátorod!!
6 .A fentiek akkor érvenyesek ha jó az akksid ., a testelés és generátor akkucsatlakozás szintén jó.., probanak mindegyiket pl bikakábellal áthidalhatod!! Akku negativot és generátorházat.., és akku pozitvot a generátor 8- s csavarjaval.
Kösd le a generátorról a vezetékeket és úgy indítsd be, hogy akkor mi történik. Ha így működik rendesen akkor keress rá való generátort. Ha így sem, akkor máshol a bibi, nem a generátor a bűnös.
Sziasztok ,tehát maradjunk annyiban hogy beindul,jár szépen melegszik és egyszercsak megáll a motor de úgy hogy a műszerfalról is eltünik minden.Próbálom újraindítani,gyujtás ráad,inditanám,de csak kattant eggyet és mindent elvesz a műszerfalrol is,és vissza se jön csak ha újra leveszem a gyujtást és újra ráadom.És akkor is csak kattan egyet.
Másik kulcs betesz elfordít,beindul,jár, gondol egyet megáll. És így tovább 🤬🤬🤬🤬
Szinte egy kérdésre sem válaszoltál a generátorral kapcsolatban!!!! A leszerelt Gyári generàtorszám a perdöntõ!!!
Vidd el egy szakmühelybe leszerelve ., vagy helyszinen egy szakemberrel ellenőriztesd le a generátort.., Ezzel a generátoroldal esetleges hibát kizártad!
Lassú, városias tempónál fékezve olyan, mintha dolgozna az ABS, nagyobb tempónál nincs gond. Fékfolyadék besötétedett csere után pár hétre. Álló helyzetben nyomva a féket lassan bemegy a pedál. Mi lehet ez , pusztuló ABS kocka? HA az, és cserélnénk, mit érdemes még, pld főfékhengert is(meg nyilván a folyadékot)?
Logikus hogy a k.p.źármotor akármilyen hibája miatt ., pl túlzott áramfelvétel miatt ment ki a biztositék..,itt is a vezetőoldali motor hibás..,De nem semmi hogy ajánlott a másikoldali cseréje is....,arról nem beszélve hogy amit irsz : egy zárhiba blokkolja az egész rendszert..
Nálam nagyon rezeg a léc , az ilyenfajta safe tipusú zárak 100%- s biztonsága tekintetében..., pl gyerek az autóban marad.,Te rányomod a safe zárat......??? Extrém esetben hogy is nyitja ki a szerencsétlen az ajtót?
"you-tube- k nál van példa erre egy biztositékhibaként.""
Jegyezzük meg jól you-tube videó sose hazudik...,
Időközben több helyen-több óra gugli után olvastam .,hogy zármotorzárlat bőven előfordulhat ezen az márkásnak mondott autón . és ez egy 15A-s bizti kiégésével jár, ami blokkolja pl .,a deadlock nyitást is , igy lehetetlenné tesszi az összes ajtó nyitását belülről is!!
Tehát mégegyszer bepréseltem magam a kesztyütartó/ biztositház alá zárt utasajtónál, széthuztam egy stekkert és megtaláltam az eddig észre nem vett biztit.,és nehezen de hozzáfértem annyira hogy kitudjam piszkálni .., ami természetesen hál Isten ki volt égve!!!
Uj bizti és megjavult minden!
itta nota vége fuss el véle.., gyenge müszak szivás volt--vezetőajtó zámotor hibás.
you-tube- k nál van példa erre egy biztositékhibaként., deréktörést kockáztatva megtörtént a kesztyütartó alá bemászás csukott vezetőajtónál...,sajnos a sokhelyen emlegetett 15A- s jó volt....
Én udvariasságból nem mertem megemliteni a " fogalmazási" hibát..,de ugy tünik másnak is feltünt hogy nehezen értelmezhető a hibaleirás/ körúlmény életszerűségè...., bocsi
Mindenesetre a topik leírásban nem szerepel, hogy politika mentes. Ami persze abból adódhat, hogy amikor az a fórum született, még egy másik világot éltünk.
Ettől függetlenül nekem is az a véleményem, hogy sokkal-sokkal jobb ha itt nincs politika.
Van itt szabad véleménnyilvánítás. Vannak erre politikai fórumok ahol mindenki leírhatja a politikával kapcsolatos gondolatait. Lehet libsizni, birkázni, anyázni is kötelezö. Aztán megiszik a hozzászóló két sört, megnézi Balázs Show ismétlését a tv-ben, és kerek a világ.
A szabályok betartása miért lenne szemellenzösség?
Sokan járunk ide új dolgokat tanulni,mások álltal használt tippeket megosztani,ha tudunk segítünk a másiknak.
Ez ennek a topicnak a célja, és ettöl nem kellene eltérni.
Te is tudod hogy vannak olyan témák amiken senki nem fog fennakadni, (pl azon biztos nem kapja senki fel a vizet hogy ki mivel issza a fröccsöt). De te is meg mindenki más is jól tudja hogy a politikai szinezetü beszólogatások, "viccelödések" sokaknál kiverik a biztsítékot. Az a baj ezzel, hogy vége mindig libsizés meg birkázás, és qurvára nem kellene ezt itt elkezdeni. Ahogy olvasgatom a topocot politika nélkül is vannak itt komolyabb összeszólalkozások szakmai tekintetben. Az böven elég.
Mindenki munka után hivatástudatból segít önzetlenül.
Ez lehet hogy így van, de ettöl függetlenül a csoport szabályait be kell tartani, és lehetöleg ne kezdjünk el senkit sértegetni.
Szerencsére még véleménynyílvánítási szabadság van(nagyjából).
Emellett a logika mellett azonnal le kéne oltani pár kollégát,mert sok-sok építő hozzászólás mellett szót ejt az aktuális gasztronómiáról,mi sül épp a sütőbe,áll a páclében,rotyog a bográcsba,stb...
Vagy éppen arról,hogy málnaszörppel issza a fröccsöt,vagy tisztán a vöröset.
Ne legyünk már ilyen szemellenzősek!
Cam megfogalmazása,hogy kocsmázni jár ide,számomra is nagyon találó.
Sokan járunk ide új dolgokat tanulni,mások álltal használt tippeket megosztani,ha tudunk segítünk a másiknak.
Mindenki munka után hivatástudatból segít önzetlenül.
A fórumnak van egy témája, annak pedig köze nincs a poltikához. Ha mindenröl beszélnének itt ami egy autószerelö mühelyben autószerelésen kívül elhangzik vagy történik, szarrá lenne OFF-olva a topic. Szerintem ez nem jó irány, és biztos hogy sok embert zavarna. Ezen felül felesleges kadcsörtétöl kíméled meg a fórumozókat ha nem kerül a politika a topicba.
Már itt volt téme ez az autó,és jeleztem,ha van ûj esemény beszám,,,.Az alany 1.2 TSI benzines turbos golf 2013 as,Visszatérö hiba most már csak ez P04200kipufogógáz-tisztító elem nem megfelelően működik, vagy egyáltalán nem működik.Én emmek örûltem Mert pár hetet amikor megkaltuk az autót,lambda2 re volt hiba,csere utan a lambda1 re csere után folytószelep alacsony,jel,csere után semmi,visszaadtuk az autót,és hétfön mi is visszakaptuk megint,melinkelem a tegnapi lambda görbéket ami mutatja a kat kuka lett,ami oka az lehetett,3 hengeresen járt vele a tulaj,szerviztörténetben látom az összes trafo gyer csét.2 hete cseréltem a lambdákat akkor még a lambda2 ûgyahigy egyenes görbét rajzolt,mostanra ugyanazt irja mint a lambda1 a kat hiba miatt.
Mercedes Atego 1224 típusú teherautó, 2012-es évjárat. OM924LAV2 sötét kék
Volt egy hiba kódom, a katalizátorral kapcsolatban, miszerint a károsanyag kibocsátás megnőtt, az autó teljesítménye pedig vissza esett. Kiderült, hogy a Nox szenzort kellett kicserélni ez megis történt, utána minden fasza volt, de szerintem nem telt el 1-2 hét és jelentkezett gyújtáskapcsoló probléma, a korábbi könnyed mozdulat helyett egy erőteljesebb csukló mozdulattal tudom csak levenni a gyújtást, attól félek egyszer bele ne törjem a kulcsot, illetve mellette ugyanúgy vissza esett az autó teljesítménye, nehezen gyorsul az autó, de mégse annyira mint a Nox szenzoros hibánál, de hiányzik a kakaó. Hibakódom nincs semmi, csak ABS hiba szokott felvillani ha alapjáraton gurolok előre/hátra menetben. Szerelő szerint ezzel még egyelőre nem kell foglalkozzak. Ha esetleg tudtok tippet adni most mi okozhatja a teljesítmény csökkenést illetve a gyújtáskapcsoló hibát, valamint lehet-e összefüggés a kettő között akkor köszönöm előre is a segítséget.
Amig nem lett megjavitva a N111 Szintszabályzás leengedöszelep" addig csak mauálisan lehetett leengedni!!!
Diagból---Vcds- l sem!!! Launch csak hibátolvasni- törölni tudott, semmi mást.
A szelep nem cserélhető csak kompresszorral együtt., egy hömérsékletérzékelő szenzor van még a kompresszor mint villamos alkatrész.
Most szelep javitás után diagbol és kapcsolóról is lehet minden fól- le szintszabályzás.
Az ominozus 01772 maradt csak meg mint törölhető....,Megléte egyébbként legalábbis idáig látszólag semmilyen be- ráhatással nincs a normális szintszabályzásra!!!
Vcds-l csináltunk egy szintkalibrálást----- érdekes módón negyedik ablakig sikeresen---- ötödik nem jelent meg...,talán mert clone Vcds volt használva???
"Óvakódj a farkastól és a klimaszerelőktől"..... .ez a bugyuta vicc jutott eszembe a nem kis hasonlóság miatt...,Bocsi!
passz--nagyon rég volt a memóriám is kb zéro..igy nincs egyértelmű válasz...
De időközben beugrott .,hogy merő véletlen szintés klimatöltés után --nem müködés után., a klimás küldte hozzánk javitásra .. mert nem indult elt a klima.., de inkább ugy emlékezem hogy elindult csak pillanatok alatt fölmelegedett a klimahütő és ilyenkor mintha egy gyors fokozatt is elindult volna "ütemesen"...nem 100%--.
Az ellenállásnak meglepő módón a huzalrésze égett el , nem a szokásos hőellenállás.., a baromi olcsó utángyártottal is ez történt pillanatok alatt...,-.
Szakmailag Cam már mindent megirt ami mérvadó-iránymutató lehet segitségként...
Egyike annak a pár embernek itt, akire mindíg számíthatok, ha segítség szükséges.
Sima "crack" datám van, csak a biztitáblát, illetve a plusz 3 relét írta.
Egy külföldi oldal a plusz 3 relére utalt hibaként, ami valahol a fényszóró alatt van. Leszedem a lököst, aztán könnyebb lesz végigellenőrizni.
Igen, 3 fokozat lenne, ebböl az első menne a klímával már alapról, mivel ez most még szökésben van, a klíma csak a menetszéllel együtt dolgozik folyamatosan.
Ez a szabadonfuto nem nagyon tud lelazulni szerintem. Volt szopás a tengely vég 6lapja elnyalódott, na ekkor jött a co , csavar rá heggeszt és ugy le, aztán a 10es hatlap tengely végböl csinátam 9est ,de azt meg csak 1/4es krovával birtam lehúzni, ezért minden mindegy alapon tettem rá menetrögzítőt.
Klíma javítva, feltöltve, lassú- első fokozaton nem megy a ventillátor/ok/. Kettő van, a gyorsabb fokozatokban mindkettő indul, kivezérelhető, a lassúban nincs reakció.
Reléje jó, kap áramot, áthidalva sem indul a venti.
Lenne kapcs. rajzotok, vagy tipp bármire, mit ellenőrizzek még?
Cam, téged is kérdeznélek, még ebben utazol,nem? ;)
Ott hagytam abba hogy a szinvezérlö ECU- n rámértünk a kompresszoron lévö leengedö szelepre..,gyanusnak találtatott mivel nem volt szakadt., de nem lehetett megvezérelni stb- stb...
Levettúk a kompresszort--- kiszereltúk a mágnesszelepet--- kinnt se müködött---a vasmagja teljesen bevolt rozsdásodva stb.., nemkevés áztatás stb után sikerúlt épségben kivarázsolni.., csiszolás kivül- belül ,olajzás és már kattogott is a mágnesszelep...
Kompresszor vissza és már fujta is föl a Tuareget max pozicióba..., majd kapcsolóval és diagból minden szintállitàs müködött lefelé is..., ami ugye eredeti hibája volt!
Az ominozus 01772 hibakódón kivül törlés utàn egy se jött vissza...,
mea culpa mea maxima culpa!!!! 0772 nem teljeskörű értelmezése...
Kétszer is elostam tegnap irásod..., gyorsan túlléptem rajta mert nyelvészkedő., kákán is csomót kereső mozzanatokat találtam rajta....bocsi ezerszer..
Ma reggel viszont eszembe jutott., hogy mindig tényszerü a véleményed .,még ha sometimes not exactly old English scool gentleman like...,excuse me...,just a freiendl opinion.,always compesated by your helpfulness!!
Tehát mégegyszer benéztem Ross-Tech-ékhez.., és igazad vagyon maximálisan---csak egy lehetséges megoldásként jelőli meg a kábelköteg hibát....,ezenkivül "kismillió" opció is lehetséges-----
Mindenesetre Bevitt minket az erdőbe..., ahogy az ügyfél hitelesnek tünő elmondása is:A Tuareg szerelésközben történő felemelése óta egyáltalán nem lehet leengedni az autót...,pl szintérzékelési történésekre asszociáltunk --részben megerősitve a két határérték túllépési hibakóddal is...
Időközben néztük egy VCDC-el is ., csináltunk egy kalibrálást is stb---, szinte semmi eltérés sem volt..,érdekes hogy négy kerékre elfogadott mindent..., valamiért az 5-ablak nem jelent meg...., lehet hogy a Vcds clon mivolta miatt??
Viszont van Mission Impossible!!!!Tökéletesen emel-süllyeszt a tuareg---diagból--kapcsolóról is!!! Jelenleg próbaüzem zajlik--kiváló eredménnyel .,hétföre tervezzük a visszaadást!!!
motorkód alapján odarendeled a 2-3 fajtát és amelyik jó azt beleteszed.
ez csak akkor működik ha szerződött partner, nem egyéni vásárló, plusz elektronikai alkatrészeket nem vesznek vissza. ha be is szereli próbára akkor biztos hogy nem.
Apropó pdtdi! Hozott nemrég az autómentő egyet, álltólag vidéken felújitották az egész hengerfejet. De csak kb 100 km-t ment el gond nélkül az autó. Nem tudom miért???
Igen megtisztítottam , de előtte lemértem az ellenállást, ami 228 ohm volt. Ezt követően visszaszerelve beindult az autó és a hibakód sem jelentkezett. Ennek ellenére rendelnék újat,ha megint nem indulna , akkor legyen kéznél.
A beazonosításnál típustól függően több ohm változatot és beépítési mélységet hoz.
Az ohm szám 230-290 , beépítési mélység 22-, 24 mm. Ennek van jelentősége?
Akkor a tuaregben a csomiban van a j197 vezérlö,és a mûanyag csövekkel teledugdalt G291,mágnesszelepes szintszabályzó,vagy hivjuk annak aki aminek akarja.Ebben a hibamegoldásban is fontos a pontos alapos hibakeresés,és az eredeti ûj alkatrész csere használata.A6 all road 3,0tdi 2017 autóban ,példáûl,ezt tudom Mert decemberben volt a kezemalatt utojára,szoval emléxem még,de már homályosodik.J197 a kesztyûtartó mögött van,G291 a csomiban.Hibakod ugyanaz,plusz irta jobb hátso légrigó nyomás alacsony,nekem ez segîtség volt Mert tudtam ez kamu hiba Mert maxra volt fujva az össz légrigó.Kicsereléltem gyári új szeleptömbre,hiba megszûnt!De jött más!alapbeállítás nem lehetséges,ez soha nem volt jelen,csak a tömb csere után!Azt csináltam aztán,Hogy a diagnosztikával max pzicióba hagytam,Hogy reggelre mi lesz:bal eleje leengedve lett,ellenöriztem,és mint ide is felraktam képet lyukas volt mint a lisztszitám.az elsö más mint a hátso,az elsö légrugólengéscsillapito egyben,800ezer ft ûj,használtat raktam bele.proba után,ûj hiba kód jött elö alapbeállîtás nem lett befejezve.Na itt már Camero kiszállt a játékból,én itt kezdtem élvezni a szivatást!Azt tudni kell ha nincs alkatrészre,vezetékre,kommunikációra hibakód akkor a szoftwer hiba van!online letöltöttem 5 különbözö szoftwert a J197 hez,az én esetemben a 2dik szoftwert fogadta El,Hogy tipusazonos,elkeztem programozni,megadtam mindent Amit kérdezett a program,például,kérdezte milyen a futómûrendszere,ez betû,kód a csomiban azonosítótáblan(papír alapu)van rajta.És az egész folyamatot autómata futómûrendszerbeállitás alatt kell elvégezni.Ez A6 2017 autón .történt.
A Ross-Tech erre a hibakódra azt mondja hogy kb idézve " A j197 szintvezérlő vezőrlőegység és a mágnesblokkban lévő G291 nyomásérzékelő szenzor között lévő jelvezeték szakadt vagy zárlatos"
Én meg azt mondom hogy ezt 100%-ig kizárolagosan állitani nem igaz-nem való!!! Ugy értem hogy , kétségtelenül okozhatja maga a jelvezeték fizikai-elektromos hibája is .,de nem abszolult egyedülállóan-kizárolagosan!!! Feltételezem hogy más behatások is behozzák ezt a hibakódót...
Elsőkörban csak multiméterrel teszteltük jibátlannak., de a 100% biztonságért az ominozus 3eres gyári jelvezeték köteget a csomagtartőban lévő J197 vezérlőről és a mágnes szelepblokkban lévő G291 szenzorrol is lekötöttűk---és egy 3 eres kábelköteggel áthidaltuk ideiglenesen!!! Az történt hogy a müködés se javult meg (Lefelé most sincs mükődés csak felfelé) és hibakod is visszajön mindig...
Több tuareg forumban olvastam egyértelmüen., hogy ezzel a hibakóddal korrektűl müködik a szintszabályzás.
Van valakinek élő tapasztalata hogy minek hatására szünt meg ez a 01772-s hibakód???
Minden motornak van nyűgje, így ennek is. A használtakkal az a gond, hogy nem tudni milyen motorolajjal használták addig. Arra pedig kényes, hogy PD minősítésű legyen. Mármint hosszútávon. (veztengely/hidrotőkék kopás)
Úgy őszintén, mennyi ilyet szedtél már le a helyén? Nem mondom, hogy nincs olyan, de a döntő többségéhez nem férni hozzá a helyén. Amelyikhez hozzáférni annál meg elenyésző részben lazul meg légkulcs nélkül. Az meg pláne nem fér oda. A 8-as imbusszal is kétségeim vannak. Döntően XZN a tengely kulcsnyílása.
Az ic. ben van készlet ,holnap itt van a sz.futoval együtt.
Jo lenne ha a helyén le lehetne szedni ugy hogy fent marad a generátor mert amugy
nagyon szét kell bombázni az egészet,futomű,féltengely stb . Hátul van alul ,de hátha tudok annyit billenteni vagy le engedbi a motoron hogy a nyulvány alá le jöjjön a tárcsa. Amugy viszarakáskor kell ragasztani a csavart?Meg ez nem bal menetes ugye?
Transporter t5 1.9tdi vásárlásán gondolkodom. Mire kell figyelni ennél a típusnál. Ugye közel 20 évesek... Ez még nem common rail, ugye? Ez a motor karbantartva kb mennyit fut el? Köszi.
Az I.C ba van ilyen dugó készlet szabadonfutóhoz. Azt hiszem 6db os, csak kérdés hogy van e benne olyan ami jó a toyotához?!Mert akkor igy csak szabadonfutót cserélnék
Sziasztok!2001 mondeo 2.0 benzin hengerfej csere volt ,mert beledolgozott a kiegyenlítő tartályba ,össze lett rakva és olyan gond van vele ,hogy ,amint eléri az üzemi hőfokot egyenetlenül jár néha ,amint leállítom és egyből újraindítom, akkor meg jó ,hibakód nincs járó motorral végzett On Demand Self-Test p1132 hibát észlel map szenzor cserélve meg a lamda is nincs változás,kábeleken nem látni sérülést, falslevegőt nem szív, benzinnyomás jó ,befecskendezők nem pisilnek mi lehet még, ami ezt okozza,hogy néha jó néha nem.
Értem , köszönöm. Sajnos az idövel van van baj, amugy nem lenne gond, igy lehet felteszek egy uj utángyártott generátort. Nemtudom mik a tapasztalatok vele de az ,intercarsba lenne stardax márka ,elviselhetö árban .
Inkább a visszaszerelésnél leszel bajban, hogy jó legyen, mert hogyan fogod le, és húzod nyomatékra...?
Kiszedni a komplett generátort, és szétbarmolni, szétvágni, belefúrni, (ráhegeszteni stb) még lehetne, de összerakásnál ezek mind vállalhatatlanok.
Kína miatt olyan olcsó a használható célszerszám, akár készletek, hogy még rendkívüli helyzetben is érdemesebb rászánni 2-3 ebéd árát, mint összevissza gányolva napokat szívni, meg egyedi megoldásokat legyártani próbálni, mint régesrégen.
Sziasztok! Adott egy toyota corolla verso ,2.0d4d , 1cdftv,2004. Valószínűleg behalt a generátor szabadonfutoja mert hirtelen elkezdett sirni és nincs töltés. A szabadonfutoja belül ricnizett és a levételekor itt lehetne megfogni egy torx szerű dugó kulcsal hogy le tudjam lazítani a tengelyen lévö csavart. Ha nincs ilyen célszerszámom hozzá akkor letudom venni máshogy a szij tárcsát?
Jártam így. Akkor van ez a jelenség, amikor emelkedőn megy fel a kocsi, rampáról való leállás után, és a pótkocsi első tengelye már felért a sima , vízszintes útra, de a másik 2 tengely a levegőben van, és a szintező szelep karja átfordul 180 fokot ahogy írod. Sokat szívtam vele, mire rájöttem:-)